Mickey 17: Ναι, ο Μπονγκ Τζουν Χο επέστρεψε!

Mickey 17: Ο Μπονγκ Τζουν Χο επιτέλους επιστρέφει και σατιρίζει τρελά και τρυφερά τον φασιστικό μηδενισμό Facebook Twitter
Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού.
0



ΤΟ MICKEY 17 ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
στα σκαριά εδώ και χρόνια, η πρεμιέρα του ακριβώς πριν ένα χρόνο αναβλήθηκε για πολλούς λόγους, η προσμονή μετά τα Παράσιτα εύλογα ήταν μεγάλη, και η επιστροφή του Μπονγκ Τζουν Χο είναι χορταστική, κωμική, διαστημική αλλά όχι καθαρή sci-fi, σκωπτική, ενίοτε ακραία, εννοείται τεχνικά και δομικά ενδελεχής, αλλά και οικουμενική και ανθρώπινη, με την ευδιάκριτη υπογραφή του Κορεάτη μάστερ, που εδώ δεν κουμπώνει στο κοινό που ίσως περιμένει κάτι παρόμοιο με το πολυ-οσκαρικό του αριστούργημα, παραπέμποντας, εκτός από τον συνήθη προλετάριο που παλεύει σε αντίξοες συνθήκες, περισσότερο σε παλαιότερα του θέματα- το εχθρικό, παγωμένο περιβάλλον, alien απειλή, παράλογοι εξουσιαστές.

Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού, και με την αυταπάρνηση ενός χαμένου κορμιού που δεν ξέρει καν αν διαθέτει ψυχή, ώσπου ο «άλλος του εαυτός» και η απρόσκλητη αγάπη θα γίνουν καταλύτες δραματικοί και παραβολικοί.

Ο ήρωας δεν έχει ζωή, κυριολεκτικά! Ο Μίκυ έκανε το πρώτο λάθος να πέσει σε εκδικητικά χέρια για να τιμωρηθεί για την παρανομία του και το δεύτερο όταν υπέγραψε σε ένα εθελοντικό πρόγραμμα που ούτε λίγο ούτε πολύ τον έφερε στη θέση του αναλώσιμου πειραματόζωου, για λογαριασμό ενός αποτυχημένου φανφαρόνου πολιτικού και της μεγαλοπιασμένης συζύγου του, σε μια διαστημική αποστολή εποίκισης μακρινού πλανήτη. Το ταξίδι είναι μεγάλο, κι ενώ ο αφελής, άδειος από αυτοπεποίθηση, λίγο βλάκας, ψηλός και άχαρος επιβάτης είναι ο πιο σκληρά εργαζόμενος όλων αφού πεθαίνει και ανασταίνεται σαν φωτοαντίγραφο κομπλέ από μνήμη και λειτουργίες, μια δυναμική γυναίκα (Ναόμι Άκι) τον επιθυμεί και εύκολα τον κατακτά.

Mickey 17: Ο Μπονγκ Τζουν Χο επιτέλους επιστρέφει και σατιρίζει τρελά και τρυφερά τον φασιστικό μηδενισμό Facebook Twitter
Ο βασικός κορμός του στόρι συναντά μια πολύπλευρη πλοκή καθώς και ειρωνείες: επιβίωση ενός εθελοντή μελλοθάνατου; 

Από σαδιστική αμέλεια, ο Μίκι νούμερο 17 τελικά δεν βρίσκει το προτετελεσμένο κακό που διαφαίνεται σε μια παγωμένη σπηλιά αλλά τα τερατόμορφα ζώα τον σώνουν οδηγώντας τον στην άκατο, αν και πλέον ο υπ’ αριθμόν 18, ένα καρμπόν τσαντισμένο και μοχθηρότερο, έχει πάρει τη θέση στο κρεβάτι της αγαπημένης του, και τον χώρο στο σκάφος, επισήμως. Οι πολλαπλοί απαγορεύονται δια νόμου, και με κάποιον τρόπο πρέπει να επικρατήσει ο δυνατότερος, ή ο πιο τυχερός, σε ένα μπέρδεμα που συνδυάζει αρχομανείς και υφιστάμενους (το αιώνιο ταξικό ζήτημα στη φιλμογραφία του Μπονγκ Τζουν Χο), προδοσία και αλληλλεγγύη, χαφιέδες, κόλακες και αδέσμευτα πνεύματα, χιούμορ και υπερβολή, επίθεση και λύτρωση, όχι χωρίς απώλειες φυσικά.

Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού, και με την αυταπάρνηση ενός χαμένου κορμιού που δεν ξέρει καν αν διαθέτει ψυχή, ώσπου ο «άλλος του εαυτός» και η απρόσκλητη αγάπη θα γίνουν καταλύτες δραματικοί και παραβολικοί. Αντίθετα, ο 18 είναι μια διαφορετική ιστορία, που γλιστράει ανάμεσα στις ρωγμές μια πλούσιας σάτιρας με πολύ σοβαρές προθέσεις και, κατά την προσφιλή συνήθεια του Κορεάτη σκηνοθέτη, σε πολλαπλές κινηματογραφικές εφαρμογές.

Ο βασικός κορμός του στόρι, δηλαδή η σισύφεια προσπάθεια επιβίωσης ενός χαμηλόβαθμου, ασήμαντου στρατιώτη στην υπηρεσία ενός παράλογα φονικού μικροκαθεστώτος (αμέσως μετά τον γελοίο σύζυγο στο Poor Things του Λάνθιμου, ο Μαρκ Ράφαλο γίνεται ένας ακόμη κακοποιητικός υποκριτής, τραμπική καρικατούρα στα χέρια του Μπονγκ) συναντά μια πολύπλευρη πλοκή καθώς και ειρωνείες: επιβίωση ενός εθελοντή μελλοθάνατου; Ο τρόπος που φτάνει ένας από τους Μίκι να συναισθανθεί την ανάγκη για μια ταυτότητα στο πλήθος και τα ζόρια, είναι μια γλυκόπικρη ωδή στην ελπίδα έναντι της ισοπεδωτικής άγνοιας. Και ταυτόχρονα, το fun ride ενός κινηματογραφιστή που μας είχε λείψει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ