«Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση: Ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση είναι ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Ο Δήμος Μούτσης
0

Υπάρχουν διάφοροι ελληνικοί δίσκοι, που θα μπορούσε να εκφράζουν το «πνεύμα της Μεταπολίτευσης». Τονίζω τη λέξη «πνεύμα», γιατί στην πρώιμη Μεταπολίτευση (έως και το 1976) κυκλοφόρησαν κάποιες εκατοντάδες δίσκοι, αλλά λίγοι εξ αυτών, συγκριτικά, θα «έπιαναν» το zeitgeist της εποχής. Το πέρασμα, εννοώ, από τη χούντα στη δημοκρατία.

Ανάμεσα σ’ αυτούς τους δίσκους κυρίαρχη θέση έχουν εκείνοι που, για τον έναν ή το άλλο λόγο, δεν θα μπορούσε να βγουν το πρώτο επτάμηνο του ’74 (ή και νωρίτερα). Φυσικά, οι δίσκοι του Μίκη Θεοδωράκη είναι οι πρώτοι που θα μας έρθουν αμέσως στο νου. Κομμένοι από τη δικτατορία, δημιουργούν από τον Αύγουστο του ’74 και μετά, από μόνοι τους σχεδόν, τον ήχο της πρώιμης Μεταπολίτευσης. Επίσης τα «Τραγούδια του Δρόμου» (1974) του Μάνου Λοΐζου ή τα «10 Χρόνια Κομμάτια» του Διονύση Σαββόπουλου (1975) είναι τέτοιοι δίσκοι. Υπάρχουν κι άλλοι φυσικά, γνωστοί και λιγότερο γνωστοί, με τις «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση να φέγγουν ασυζητητί ανάμεσά τους, αποτελώντας μία από τις κορυφαίες καταγραφές της περιόδου.

Πότε κυκλοφόρησαν οι «Μαρτυρίες» από την ΕΜΙΑΛ (EMI / Columbia); Η επίσημη ημερομηνία είναι 13 Νοεμβρίου 1974, με την ηχογράφηση να συμβαίνει τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς, περιλαμβάνοντας τραγούδια, συντεθειμένα τους τελευταίους μήνες της χούντας ή ίσως (κάποια, λίγα) και στους πρώτους μήνες της Μεταπολίτευσης. Σίγουρα οι «Μαρτυρίες» ήταν ένας πολιτικός δίσκος, με πολλά κοινωνικοπολιτικά μηνύματα, και ο πρώτος «πολιτικός» του Δήμου Μούτση, αφού οι τρεις προηγούμενοί του, ο «Άγιος Φεβρουάριος», ο «Συνοικισμός Α» και οι «Στροφές», περιείχαν άλλου είδους τραγούδια. Όπως θα σημείωνε και ο ίδιος ο συνθέτης στο οπισθόφυλλο του LP:

«Είναι μεγάλη ικανοποίηση για μένα να παρουσιάσω σ’ αυτό το δίσκο τις δέκα λαϊκές μου μπαλάντες, τις Μαρτυρίες μιας δύσκολης εποχής που όλοι μας περάσαμε. Τον καιρό που τις έγραφα δεν φανταζόμουν ότι θα ’φταναν πιο πέρα από μερικούς φίλους μου, που μ’ άκουγαν σπίτι μου να τις τραγουδάω καμιά φορά. Η συμμετοχή του Μητσιά οπωσδήποτε θετική. Η Λαβίνα κι ο Χρήστος Λεττονός ήταν μαζί μου από τότε κι έζησαν τα τραγούδια αυτά σχεδόν από τη γέννησή τους. Έτσι χωρίς καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια, και με τη λιτότητα που τα τραγουδάνε κάθε βράδυ μαζί μου στη Λήδρα, τραγούδησαν και στον δίσκο αυτό μερικά από τα πιο αγαπημένα μου τραγούδια».

Το άλμπουμ ανοίγει με μια παραδοξότητα, μ’ ένα εφφέ λίγων δευτερολέπτων, που θα το άκουγες στις εισαγωγές και κάποιων ακόμη τραγουδιών. Είναι οι κουβέντες από τις δοκιμές της ηχογράφησης, τα κουρδίσματα κ.λπ., μέσα από τα οποία θα ξεπετάγονταν τα «κανονικά» κομμάτια. Και κάπως έτσι σε πιάνει σύγκρυο, καθώς σκάνε το μπουζούκι, τα κρουστά και το moog synthesizer του Μούτση, με τον Μητσιά να ερμηνεύει καθηλωτικά το «Επιστράτευση 20 Ιουλίου 74», σε στίχους του Γιάννη Λογοθέτη.

Η Λήδρα ή και Στούντιο Λήδρα, του Κώστα Μανιουδάκη, στην Κέκροπος 12 στην Πλάκα, ήταν μία από τις πιο δημοφιλείς μπουάτ της εποχής. Φυσικά, επί δικτατορίας, από το τέλος του ’71 έως και τη σεζόν 1973-74,  η Λήδρα ήταν το στέκι του Γιάννη Μαρκόπουλου και των συνεργατών του (Νίκος Ξυλούρης, Μέμη Σπυράτου, Θέμης Ανδρεάδης κ.ά.) και αυτό σημαίνει πολλά – υπό την έννοια πως η Λήδρα συγκέντρωνε την πιο αριστερή (παραδοσιακά) αντιδικτατορική νεολαία, που είχε μεγαλώσει με το «νέο κύμα» και το «έντεχνο» τραγούδι, το οποίο εκτιμούσε, εν αντιθέσει με το Κύτταρο ας πούμε του Σαββόπουλου, που συγκέντρωνε την αριστερή ιντελιγκέντσια και τους ροκάδες (ή όσους άκουγαν ροκ τέλος πάντων). Εντάξει, σχηματικοί είναι αυτοί οι διαχωρισμοί, γιατί σίγουρα θα υπήρχαν άνθρωποι, που θα πήγαιναν και στους δύο χώρους, αλλά και τα «σχήματα» λειτουργούν σ’ ένα βαθμό και, το κυριότερο, δεν χάνουν ποτέ το νόημά τους.

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση είναι ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Δήμος Μούτσης «Μαρτυρίες» [ΕΜΙ / Columbia, 1974]

Την ίδια εποχή, στο τέλος του ’73 ας πούμε, ο Δήμος Μούτσης ήταν στο Ζυγό, μαζί με την Βίκυ Μοσχολιού, ενώ είχε γραφτεί (Οκτώβριος ’73) πως θα παρουσίαζαν από κοινού και τραγούδια βασισμένα σε ποιήματα του Αλέκου Παναγούλη (που είχε βγει από τη φυλακή, τον Αύγουστο του ’73, λόγω της αμνηστίας και της ειδικής χάρης, που του είχε δοθεί), κάτι, όμως, που τελικά δεν θα συνέβαινε. Την επόμενη σεζόν (1974-75) ο Μούτσης θα ήταν στη Λήδρα, στο στέκι του Μαρκόπουλου, που πλέον είχε μετακομίσει στο Κύτταρο (στο στέκι του Σαββόπουλου). Σ’ ένα δίστηλο της εφημερίδας «Ριζοσπάστης» (2 Νοε. 1974) διαβάζουμε, κάτω από τον τίτλο «Απαγορευμένα τραγούδια του Δ. Μούτση στη Λήδρα»:

«Στην μπουάτ Λήδρα ο Δήμος Μούτσης παρουσιάζει την καινούργια του δουλειά: τους “Αργοναύτες” σε στίχους Μάνου Ελευθερίου, την “Τρύπια δεκάρα” σε στίχους ΛΟΓΟ, τις “Μαρτυρίες”, που αποτελούνται από δέκα λαϊκά τραγούδια και την “Τετραλογία” σε στίχους Καβάφη, Ρίτσου, Σεφέρη και Καρυωτάκη. Τα τραγούδια ερμηνεύουν οι νέοι τραγουδιστές Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Βασιλική Λαβίνα, Μιχάλης Ακριβόπουλος και ο Χρήστος Λεττονός».

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση είναι ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Η Βασιλική Λαβίνα

Πιο κάτω, στο ίδιο δίστηλο, θα μιλούσε και ο Δήμος Μούτσης, λέγοντας τα εξής:

«Τα περισσότερα από τα τραγούδια που παρουσιάζω φέτος στη Λήδρα είναι γραμμένα τα τελευταία χρόνια, κάτω από το ανελεύθερο δικτατορικό καθεστώς. Τo 90% του ρεπερτορίου ήταν αδύνατο να παρουσιαστεί τότε. Όμως πιστεύω ότι είναι προτιμότερο να δείχνει κανείς με τη δουλειά του αυτά που έχει να πει και όχι να περιορίζεται στο να επαναλαμβάνει τι δεν μπορούσε να κάνει στην εφταετία. Όσο για τους τραγουδιστές, χρησιμοποίησα αποκλειστικά νέους, γιατί το είδος της μουσικής είναι τέτοιο, που μόνον άνθρωποι άφθαρτοι και με πρωτόγονη ευαισθησία θα μπορούσαν να παρουσιάσουν».

Οι «Μαρτυρίες» έχουν ένα παράξενο εξώφυλλο. Ο Μούτσης έχει χρησιμοποιήσει κάποιο πιστοποιητικό με ημερομηνία 13/7/1974 (επί χούντας ακόμη), που έχει εκδοθεί από την Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών (υπάρχει η φωτογραφία του στο πιστοποιητικό, ένα δακτυλικό αποτύπωμα και οι στρογγυλές σφραγίδες). Σίγουρα θα είχαν ενδιαφέρον οι «παρατηρήσεις», αν μπορούσαμε να τις διαβάσουμε, αλλά είναι τόσο κακογραμμένες (λέμε για ορνιθοσκαλίσματα), με αποτέλεσμα να μην μπορείς να βγάλεις άκρη. Στο πίσω μέρος υπάρχει το κείμενο του Μούτση, που αναφέρθηκε πιο πάνω, μαζί με φωτογραφία του, τις πληροφορίες πως η ενορχήστρωση και η διεύθυνση των τραγουδιών είναι δικές του και πως η παραγωγή ήταν του Γιώργου Μακράκη, με την ηχοληψία να γίνεται στα στούντιο της Columbia, από τον Τάκη Φιλιππίδη και με τους Μανώλη Μητσιά, Βασιλική Λαβίνα και Χρήστο Λεττονό να αποδίδουν τα τραγούδια του δίσκου – τα credits των οποίων συμπληρώνουν το πληροφοριακό υλικό του οπισθόφυλλου.

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση είναι ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Ο Χρήστος Λεττονός

Το άλμπουμ ανοίγει με μια παραδοξότητα, μ’ ένα εφφέ λίγων δευτερολέπτων, που θα το άκουγες στις εισαγωγές και κάποιων ακόμη τραγουδιών. Είναι οι κουβέντες από τις δοκιμές της ηχογράφησης, τα κουρδίσματα κ.λπ., μέσα από τα οποία θα ξεπετάγονταν τα «κανονικά» κομμάτια. Και κάπως έτσι σε πιάνει σύγκρυο, καθώς σκάνε το μπουζούκι, τα κρουστά και το moog synthesizer του Μούτση, με τον Μητσιά να ερμηνεύει καθηλωτικά το «Επιστράτευση 20 Ιουλίου 74», σε στίχους του Γιάννη Λογοθέτη. Απλώς, μια συνταρακτική στιγμή του ελληνικού τραγουδιού. Σαν σήμερα. 50 χρόνια πριν...

Επιστράτευση 20 Ιουλίου 74

Ιδιότυπος λαϊκός Μούτσης και στο επόμενο κομμάτι, τις «Μαρτυρίες», με την καθαρή και δυνατή φωνή της Βασιλικής Λαβίνα σε στίχους Μάνου Ελευθερίου να σε κερδίζει από την αρχή, με το «Γιούπι-γιούπι-γεια» που ακολουθεί να κεντράρει στη συνεργασία Μούτση και Γιώργου Χρονά (στους στίχους), και με τον Χρήστο Λεττονό να τραγουδά ένα πολύ σημαδιακό και αντι-αμερικανικό τραγούδι στη βάση του, από τα πιο χαρακτηριστικά της εποχής [«χαιρετώ τη Σι-Άι-Έι (CIA) και την Άι-Τι-Τι (ITT), δες τε πόσο ευγενικά μας παρακολουθεί»]. Το τραγούδι αναφέρεται και ως «Χαιρετισμός» στο βιβλίο του Χρονά «Αρχαία Βρέφη», στις εκδόσεις Άκμων, από το 1980.

Το επόμενο κομμάτι είναι και αυτό ένα από τα εξοχότερα του δίσκου. Ο Μούτσης μελοποιεί για πρώτη φορά δικούς του στίχους, δίνοντας στην Λαβίνα να πει ένα ακόμη σπουδαίο τραγούδι. Ένα από τα σπουδαιότερα της Μεταπολίτευσης. «Τούτο το βράδυ, μέσα στους δρόμους, εργάτης είσαι ή φοιτητής / θα γνωριστούμε μ’ ένα λυπητερό τραγούδι / είμαι η γενιά η αδικημένη και τα καλύτερά μας χρόνια / μαζί περάσαμε κάτω από τις λόγχες των φρουρών»...

Τούτο το βράδυ

Η Πλευρά Α θα κλείσει με «Το γράμμα της Δευτέρας», που έχει στίχους του ΛΟΓΟ και ερμηνεία από τον Μητσιά. Το γράμμα το στέλνει ένας ναυτικός, γράφοντας για τις περιπέτειές του, ζητώντας από τη γυναίκα του να προσέχει τα παιδιά τους και να του γράφει τακτικά. Απλά μηνύματα, τραγουδισμένα αφοπλιστικά.

Η δεύτερη πλευρά, τώρα, θα ανοίξει μ’ ένα από τα πιο σύνθετα και πιο υποβλητικά τραγούδια του δίσκου, το ελεγειακό «Καταζητούνται», σε στίχους Χρονά, και με ερμηνεία από τον Λεττονό. Ο Χρονάς ουσιαστικά συντάσσει εδώ ένα προσκλητήριο για τα θύματα της δικτατορίας (εν ζωή ή όχι), μέσα από την ιστορία τριών λιποτακτών, που καταζητούνται από τις αρχές. Ανατριχιαστική ερμηνεία από τον Λεττονό, με πολλά θεατρικά στοιχεία στην απόδοση. Το ποίημα, κάπως διαφοροποιημένο, υπάρχει στο «βιβλίο 1» [Ανεξάρτητη έκδοση, 1973] του Γιώργου Χρονά, έχοντας τίτλο «Σχέδιο ποιήματος για νέο ποιητή».

Καταζητούνται

Στο «Δεν έχει πια ζωή» ο Μάνος Ελευθερίου γράφει για το δυσβάσταχτο να ζεις στην επαρχία. Κάποιος θέλει να φύγει, να γίνει ναυτικός, αλλά δεν μπορεί να κάνει ούτε αυτό, αφού, μάλλον για πολιτικούς λόγους, δεν του δίνουν ναυτικό φυλλάδιο. Θλιβερές καταστάσεις, με την Λαβίνα να είναι όπως πάντα άψογη. Το ίδιο και για τον Μητσιά, στο πιο αλέγκρο «Απ’ το κέντρο διερχομένων», με τους στίχους της Βαρβάρας Τσιμπούλη, που ανακαλούν εικόνες μετανάστευσης («τo ’χουν γραμμένο στο σταθμό με κιμωλία / το τραίνο θα ’ρθει πιο αργά / να περιμένεις, θέλω τσιγάρα και βιβλία / και μια φανέλα για τα κρύα τα βαριά»). Το «Θυμάσαι στην Ελλάδα» (στίχοι ΛΟΓΟ), που έπεται, και πάλι με την Λαβίνα, είναι επίσης ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του δίσκου. Εδώ θίγεται ξανά το θέμα της μετανάστευσης. Κάποιος την έκανε για Αμερική κι έριξε μαύρη πέτρα πίσω του – ξεχνώντας και... όσες δεν έπρεπε να ξεχάσει («θυμάσαι στην Ελλάδα / όταν δε δούλευες εσύ / και την πορτοκαλάδα την πίναμε μισή-μισή; / τώρα βροχή και μπόρα / ένας εδώ κι άλλος εκεί / χάθηκες στην Αμερική κι ούτ’ ένα γράμμα»). Απίστευτα ανθρώπινα τραγούδια, με σπουδαίες ερμηνείες από τη Βασιλική Λαβίνα.

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση είναι ένας κορυφαίος δίσκος της πρώιμης μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Ο Μανώλης Μητσιάς

Οι «Μαρτυρίες» του Δήμου Μούτση θα ολοκληρωθούν μ’ ένα ακόμη πολύ δυνατό τραγούδι, το «Με ξένο διαβατήριο» σε στίχους ΛΟΓΟ και ερμηνεία από τον Μητσιά. Είναι γνωστό πως όταν ο Μούτσης αποφάσιζε να γράψει ζεϊμπέκικα τραβούσε πάντα «το δέκα το καλό». Αυτό πράττει και με το συγκεκριμένο τραγούδι, που ασχολείται με την ιστορία κάποιου κατατρεγμένου, ο οποίος, με ψεύτικο διαβατήριο, κατορθώνει να φύγει από τη χώρα, για να πάει, κάπου, εργάτης σε ορυχεία. Ούτε εκεί, όμως, θα γλίτωνε από το κυνήγι, για να χαθεί τελικά σε μιαν επανάσταση...

Τι άλλο να πεις γι’ αυτό το θεσπέσιο άλμπουμ; Απλώς το ακούς, αφήνοντας τη σκέψη σου να περιφέρεται σε ατέλειωτα μπρος-πίσω...

Με ξένο διαβατήριο

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΡΙΤΗ 11/10-Μεταπολίτευση σημαίνει ταυτότητες

Βιβλία και Συγγραφείς / Μεταπολίτευση σημαίνει ταυτότητες

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Δημήτρη Τζιόβα, καθηγητή Νεοελληνικών Σπουδών στον Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, για την κουλτούρα της μεταπολίτευσης, με αφορμή το βιβλίο του «Η Ελλάδα από τη χούντα στην κρίση. Η κουλτούρα της μεταπολίτευσης» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg, σε μετάφραση Ζωής Μπέλλα-Αρμάου και Γιάννη Στάμου.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ