Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής

Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής Facebook Twitter
«Αυτό που είναι συγκλονιστικό με αυτό το έργο είναι πως σήμερα μπορούμε να το διαβάσουμε και να το φωτίσουμε με τρόπο που δεν φωτιζόταν εύκολα στο παρελθόν», λέει η Μαριάννα Κάλμπαρη. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη
0

«Το Άργος εκείνα τα χρόνια σε όλα ξεχώριζε ανάμεσα στις πόλεις της χώρας που τώρα ονομάζεται Ελλάδα», γράφει ο Ηρόδοτος στις Ιστορίες του. Έφτασαν εκεί οι Φοίνικες έμποροι, άρπαξαν την Ιώ και πήγαν στην Αίγυπτο κι «αυτό έγινε η αρχή για τα αδικήματα που ακολούθησαν». Κάποιοι από τους Έλληνες πάτησαν πόδι στην Τύρο της Φοινίκης και άρπαξαν τη θυγατέρα του βασιλιά, την Ευρώπη. Και όταν έφτασαν στην Κολχίδα άρπαξαν τη θυγατέρα του βασιλιά, τη Μήδεια, εκδικούμενοι την αρπαγή της Aργίτισσας Ιώς. Για μια γυναίκα Σπαρτιάτισσα, την Ελένη, ξεσήκωσαν ολόκληρη εκστρατεία οι Έλληνες, πήγαν στην Ασία και αφάνισαν τη δύναμη του Πριάμου. «… το να αρπάζει κανείς γυναίκες είναι βέβαια έργο αδίκων ανθρώπων, όμως, μια κι έγινε η αρπαγή, να θες καλά και σώνει εκδίκηση, αυτό το κάνουν οι ανόητοι· να μη σε νοιάζει γι᾽ αυτές που σου άρπαξαν, αυτό είναι γνώρισμα των φρονίμων· γιατί ολοφάνερα, αν δεν το ήθελαν οι ίδιες, δε θα άφηναν να τις αρπάξουν», καταλήγει ο Ηρόδοτος. Πόλεμοι και συγκρούσεις είναι επακόλουθα των αρπαγών γυναικών. Πέντε γενιές αργότερα ζητούν άσυλο στο Άργος, τον τόπο της προγόνου τους Ιώς, πενήντα έφηβες, οι Δαναΐδες, που έφυγαν από τη Λιβύη ακολουθώντας τον πατέρα τους, καθώς ο αδερφός του ο Αίγυπτος ήθελε να τις παντρέψει με τη βία με τους πενήντα γιους του. Πρόκειται για τις Ικέτιδες, το πρώτο και το μοναδικό έργο που έχει διασωθεί από την τριλογία του Αισχύλου Δαναΐδες.

Η Μαριάννα Κάλμπαρη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Θέατρου Τέχνης, φέρνει για πρώτη φορά στην ορχήστρα της Επιδαύρου, στις 23 και 24 Αυγούστου, τον Χορό των πενήντα Δαναΐδων, που αποτελείται από τη χορωδία Chórεs, το δυναμικό της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης και τη χορευτική-ακροβατική ομάδα «Κι όμως κινείται». Στόχος της είναι να επανασυστήσει στο κοινό τον εν πολλοίς άγνωστο μύθο των Δαναΐδων αλλά και το συναρπαστικό κείμενο του Αισχύλου, ενώνοντας λυτρωτικά τις φωνές των αρχαίων ηρωίδων με εκείνες των σημερινών για να μιλήσει για μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, όπως η έμφυλη βία, η ιδέα του ξένου και του ασύλου που απασχολούν το ποιητικό αλλά και βαθιά πολιτικό αυτό έργο.

«Αυτό που είναι συγκλονιστικό με αυτό το έργο είναι πως σήμερα μπορούμε να το διαβάσουμε και να το φωτίσουμε με τρόπο που δεν φωτιζόταν εύκολα στο παρελθόν»

«Αυτό που είναι συγκλονιστικό με αυτό το έργο είναι πως σήμερα μπορούμε να το διαβάσουμε και να το φωτίσουμε με τρόπο που δεν φωτιζόταν εύκολα στο παρελθόν», λέει η Μαριάννα Κάλμπαρη. «Με ενδιαφέρει πολύ να ξέρει κάποιος τον μύθο, όπως ήξεραν τους μύθους όλοι όσοι έβλεπαν τις παραστάσεις την εποχή που πρωτοπαίχτηκαν. Τα αγαπημένα έργα που παίζονται ξανά και ξανά είναι αυτά που γνωρίζουμε πολύ καλά τον μύθο τους κι έτσι αλλάζει πολύ ο τρόπος που τα βλέπουμε και τα ερμηνεύουμε.

»Και αλλάζει πολύ ο τρόπος αυτός όταν ξέρουμε τι συνέβη στη συνέχεια της χαμένης τριλογίας και του σατυρικού δράματος που ολοκληρώνει την τετραλογία των Ικετίδων: ότι οι Αιγύπτιοι φτάνουν στο Άργος, σκοτώνουν τον βασιλιά του και τη θέση του παίρνει ο Δαναός, ικέτης ως τότε, που για να κρατήσει την εξουσία δίνει τις πενήντα κόρες του νύφες, μαζί όμως τους δίνει και από ένα μαχαίρι για να σκοτώσουν τους συζύγους τους την πρώτη νύχτα του γάμου. Αυτήν που δεν υπακούει την περνά από δίκη». Θεωρούμε ότι αυτή η τριλογία μάλλον γράφτηκε για τον γάμο και για τη σχέση των φύλων, ότι αφορά και τη μετάβαση από το δίκαιο του πάτερα στο δίκαιο του συζύγου. Μιλάει για τις ρίζες της πατριαρχίας, για τα στάδια ενηλικίωσης ενός κοριτσιού με μια παράξενη ευαισθησία και θίγει με έναν τρόπο τολμηρό το ζήτημα της γυναικείας αυτοδιάθεσης και σεξουαλικότητας.

«Το έργο δεν είναι φεμινιστικό», λέει η Μαριάννα Κάλμπαρη. «Εδώ και μερικά χρόνια όμως μπορούμε να κάνουμε τέτοιου είδους αναγνώσεις σε κομμάτια έργων που έχουν πολλά επίπεδα, ανακαλύπτοντας πράγματα λιγότερο ή περισσότερο κρυμμένα, όπως η λαχτάρα των γυναικών αυτών να είναι ελεύθερες και να μπορούν να ορίσουν το σώμα τους, να επιλέγουν έναντι της εξουσίας, που έχει τα δικά της συμφέροντα.

Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής Facebook Twitter
Την Αμυμώνη υποδύεται η Λουκία Μιχαλοπούλου, και την Αφροδίτη, μέσω της Υπερμνήστρας, υποδύεται η Λένα Παπαληγούρα. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη

Αντί να κρατήσω κορυφαίες και να μοιράσω τον λόγο, επεξεργάστηκα το κείμενο μέσα από την οπτική της Άρτεμης που φαίνεται στην Αμυμώνη, την οποία υποδύεται η Λουκία Μιχαλοπούλου, και της Αφροδίτης, μέσω της Υπερμνήστρας, την οποία υποδύεται η Λένα Παπαληγούρα. Η Λυδία Κονιόρδου έρχεται να παίξει τον βασιλιά Πελασγό που έχει χαρακτηριστικά ενός άλλου κόσμου, όχι αυτού που φέρουν ο Δαναός και ο Αιγύπτιος από τις χώρες του Νείλου· είναι τα χαρακτηριστικά μιας άλλης αντίληψης των ηθών και των κανόνων, με τον λαό να παίζει αποφασιστικό ρόλο. Μαζί με αυτές τις καταπληκτικές γυναίκες, τους ανδρικούς ρόλους υποδύονται ο Γιάννης Τσορτέκης και ο Άκης Σακελλαρίου, παίζοντας το παιχνίδι μεταξύ των δυνάμεων της εξουσίας και των θέλω των κοριτσιών. Και φυσικά υπάρχουν οι Chórεs, το δημιούργημα της Μαρίνας Σάττι, που θα είναι σολίστ σε κάτι πολύ δύσκολο και πολύ γοητευτικό».

Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής Facebook Twitter
Θεωρούμε ότι αυτή η τριλογία μάλλον γράφτηκε για τον γάμο και για τη σχέση των φύλων, ότι αφορά και τη μετάβαση από το δίκαιο του πάτερα στο δίκαιο του συζύγου. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη

Στην παράσταση υπάρχει κα ένα απόσπασμα από τον «Ίαμβο κατά γυναικών» του Σημωνίδη του Αμοργίνου, όπου με στερεοτυπικό τρόπο περιγράφονται συνολικά δέκα γυναίκες που έχουν προέλθει από τη γουρούνα, την αλεπού, τη σκύλα, τη γη, τη θάλασσα, τη γαϊδούρα, τη νυφίτσα, τη φοράδα, τη μαϊμού και τη μέλισσα και μοιράζονται τα βασικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων ζώων. Με εξαίρεση τη μέλισσα, όλες χαρακτηρίζονται αρνητικά. Το ποίημα αποτελεί πολύτιμη μαρτυρία για τις αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις της αρχαϊκής εποχής για τις γυναίκες.

«Μελετώντας, συνειδητοποίησα ότι την εποχή που γράφονται αυτά τα σπουδαία έργα, κατά τον “χρυσό αιώνα” της Αθήνας, η θέση της γυναίκας είναι χειρότερη από ποτέ», λέει η Μαριάννα Κάλμπαρη. «Οι γυναίκες που θα γεννήσουν τον Αθηναίο πολίτη μένουν στο σπίτι, δεν έχουν φωνή. Είναι καταδικασμένες να μη μορφώνονται, δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν οτιδήποτε. Με πρόσχημα την προστασία των αρχών της δημοκρατίας ελέγχονται η σεξουαλικότητα, το ήθος και η συμπεριφορά των γυναικών.

»Σκέφτομαι ότι πήγαμε σχολείο, πανεπιστήμιο, μελετήσαμε και μόνες μας, διαβάσαμε αυτά τα έργα και στην ουσία ταυτίσαμε τον εαυτό μας με τους άνδρες αυτής της περιόδου, με τους ποιητές, με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, αλλά αν ζούσαμε εκείνη την εποχή, δεν θα ξέραμε ανάγνωση και δεν θα είχαμε καν δικαίωμα να βγούμε από το σπίτι, κανένας δεν θα ήξερε τι σκεφτόμασταν. Αυτό ακόμα δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ως κοινωνία. Η γυναίκα εξακολουθεί ακόμα και σήμερα σε πολλές περιπτώσεις να θεωρείται λιγότερο καλή, λιγότερο ικανή, ένας είδος αδύναμο που δεν πρέπει να τολμά ή να έχει φωνή».

Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής Facebook Twitter
Και φυσικά υπάρχουν οι Chórεs, το δημιούργημα της Μαρίνας Σάττι, που θα είναι σολίστ σε κάτι πολύ δύσκολο και πολύ γοητευτικό. Φωτ.: Eβίτα Σκουρλέτη

Πρεμιέρα: Υπαίθριο Θέατρο Δελφών «Φρύνιχος», 21/7
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: 23-24/8

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ