ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Γιατί υπάρχουν ακόμα βενζινάδικα στα ισόγεια πολυκατοικιών;

Γιατί υπάρχουν ακόμα βενζινάδικα στα ισόγεια πολυκατοικιών; Facebook Twitter
«Αποκτήσαμε την πιο αυστηρή νομοθεσία στην Ευρώπη για τα βενζινάδικα κάτω από πολυκατοικίες», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής. Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0


«ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ  ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ - ΒΟΜΒΕΣ
που λειτουργούν σε ισόγεια και υπόγεια πολυκατοικιών. Καινούργια δεν μπορούν να ιδρυθούν, ενώ για όσα ήδη υπάρχουν παρέχεται χρονικό περιθώριο για να προσαρμοστούν σε νέους κανόνες ασφαλείας. Διαφορετικά θα κλείσουν», αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» το 2008. Δεκαέξι χρόνια μετά, αυτό το νομοθετικό διάταγμα δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Ωστόσο, δεν ήταν και απαραίτητο.

«Αποκτήσαμε την πιο αυστηρή νομοθεσία στην Ευρώπη για τα βενζινάδικα κάτω από πολυκατοικίες», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής. «Αποκτήσαμε δικλείδες ασφαλείας στα εν λόγω πρατήρια καυσίμων, τις οποίες οι ιδιοκτήτες πλήρωσαν ακόμα και 40.000 ευρώ. Πλήρωσαν δηλαδή και για τις δουλειές άλλων», συμπληρώνει. Το έκαναν, όμως, με τον φόβο του λουκέτου. 

Το 2008 είχε ψηφιστεί νομοθετικό διάταγμα του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο προέβλεπε το κλείσιμο των βενζινάδικων που βρίσκονταν κάτω από πολυκατοικίες μέσα σε μια δεκαετία. Εννιά χρόνια μετά, το διάταγμα ανατράπηκε, επιτρέποντας τη λειτουργία τους, εφόσον τηρηθούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Ο κ. Κιουρτζής αναφέρει πως ήταν σωστή η αλλαγή της απόφασης, και ας ήταν αρκετά δαπανηρή για τους πρατηριούχους, δεδομένου ότι στατιστικά είναι πολύ μικρή η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος σε βενζινάδικο κάτω από οικοδομή. Τελευταίο περιστατικό που σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη ήταν το 1990. 

Τα βενζινάδικα στις πολυκατοικίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους κατοίκους της περιοχής, όπως η άμεση και εύκολη πρόσβαση σε καύσιμα και άλλες υπηρεσίες που προσφέρονται από αυτά τα καταστήματα. Ωστόσο, υπάρχουν και σοβαρές ανησυχίες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Στην Ελλάδα, η τοποθέτηση βενζινάδικων κάτω από πολυκατοικίες ελέγχεται αυστηρά. Η διαδικασία έγκρισης και αδειοδότησης για την κατασκευή και λειτουργία ενός βενζινάδικου είναι πολύπλοκη και υπόκειται σε κανονισμούς που καθορίζονται από τις αρμόδιες αρχές, όπως οι δήμοι και η κεντρική κυβέρνηση.

«Είναι ένα θέμα που έχει τακτοποιηθεί εδώ και καιρό. Όσα δεν τηρούσαν τα απαραίτητα μέτρα έχουν κλείσει εδώ και χρόνια», εξηγεί η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής. «Τα μέτρα έπρεπε να τηρήσουν και όσα βενζινάδικα βρίσκονταν κοντά σε σχολεία, σούπερ μάρκετ, σχολές χορού, παιδότοπους και άλλα», σύμφωνα με την ίδια. «Ξέρετε ποιος είναι ο ορατός κίνδυνος σήμερα; Οι παράνομες δεξαμενές σε πλυντήρια ή λιπαντήρια ορισμένων βενζινάδικων», καταγγέλλει η κυρία Ζάγκα. 

«Εγώ που έχω βενζινάδικο κοντά σε σούπερ μάρκετ, είχα δώσει περίπου 50.000 ευρώ τότε για να είμαι νόμιμο και ασφαλές. Ωστόσο, ο κλάδος πεθαίνει, και όταν λέω κλάδος, εννοώ το υγιές κομμάτι του. Το παρεμπόριο ζει και βασιλεύει. Πλέον, γίνεται ένας χώρος όπου ξεπλένεται χρήμα. Η κυβέρνηση πρέπει να σκύβει στα προβλήματά μας», σημειώνει. 

Γιατί υπάρχουν ακόμα βενζινάδικα στα ισόγεια πολυκατοικιών; Facebook Twitter
Για να παραμείνουν ανοιχτά τα βενζινάδικα, οι ιδιοκτήτες τους έπρεπε να τηρήσουν μια σειρά από μέτρα και διαδικασίες. Εικονογράφηση: bianka/LIFO

Όντως, για να παραμείνουν ανοιχτά τα βενζινάδικα, οι ιδιοκτήτες τους έπρεπε να τηρήσουν μια σειρά από μέτρα και διαδικασίες. Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας ενημέρωνε ότι η νομοθεσία για την ομαλή λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων στα ισόγεια πολυκατοικιών συγκεκριμένα απαιτούσε:  

α) Εγκατάσταση και ορθή λειτουργία συστήματος ανάκτησης ατμών stage II, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. οικ. 21523/763/2012 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1439).
 
β) Εγκατάσταση μόνιμου συστήματος ανίχνευσης υδρογονανθράκων σε θέσεις που καθορίζονται σε σχετική, υποχρεωτικώς υποβαλλόμενη, μελέτη από τον κατά τον νόμο αρμόδιο μηχανικό, ο οποίος φέρει και την ευθύνη της σύνταξης αυτής, το οποίο πρέπει να εγκατασταθεί τουλάχιστον στις εξής περιοχές του πρατηρίου ή του σταθμού με αντλίες υγρών καυσίμων: i) στον ισόγειο χώρο του, ii) εντός των φρεατίων των αντλιών - διανομέων υγρών καυσίμων, iii) στον χώρο των φρεατίων δεξαμενών καυσίμων, iv) στον χώρο στάθμευσης του βυτιοφόρου κατά τον ανεφοδιασμό του πρατηρίου ή του σταθμού και v) σε δύο τουλάχιστον σημεία των υπογείων χώρων του πρατηρίου ή του σταθμού, εφόσον το πρατήριο ή ο σταθμός διαθέτει υπόγειους χώρους. 

γ) Σύνταξη μελέτης και σχεδιαγράμματος ΑΤΕΧ από αρμόδιο μηχανικό για όλη την έκταση του πρατηρίου ή του σταθμού με αντλίες υγρών καυσίμων. Στη μελέτη ΑΤΕΧ αναφέρονται κατ’ ελάχιστον τα ευρωπαϊκά πρότυπα που λήφθηκαν υπόψη για την αντιεκρηκτική προστασία, οι προτεινόμενοι τρόποι ηλεκτρολογικών αντιεκρηκτικών συνδέσεων, οι οδεύσεις των καλωδίων και των σωληνώσεων. Οι αντιεκρηκτικές περιοχές περιορίζονται εντός του οικοπέδου ή γηπέδου του πρατηρίου ή του σταθμού. Ειδικότερα, εντός των περιοχών που έχουν χαρακτηριστεί ως ζώνες αντιεκρηκτικότητας δεν πρέπει να υφίσταται επιπλέον καύσιμη ύλη εκτός του καυσίμου το οποίο προορίζεται για τη λιανική διάθεση και διακίνησή του από το πρατήριο ή τον σταθμό αυτοκινήτων. 

δ) Πιστοποιητικά:
i) Για τις μεταλλικές δεξαμενές σύμφωνα με το πρότυπο EN 12285 ή άλλο αντίστοιχο.
ii) Για τις πλαστικές δεξαμενές σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΝ BS 13121-3 ή BS 4994, ή άλλα αντίστοιχα.
iii) Για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις:
α) Κανονισμός Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων ΕΛΟΤ ΗD 384, όπως ισχύει, και
β) συμμόρφωση με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες 2014/34/ ΕΕ και 1999/92/ΕΚ, οι οποίες ενσωματώθηκαν στην ελληνική νομοθεσία με την υπ’ αριθ. Οικ. 52019/ΔΤΒΝ 1152/18.5.2016 απόφαση του υπουργού και της υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (Β΄ 1426) και το Π.Δ. 42/2003 (Α΄ 44), αντίστοιχα, και την τελευταία έκδοση των ευρωπαϊκών πρότυπων που έχουν εναρμονιστεί από τον Εθνικό Οργανισμό Τυποποίησης ΕΛΟΤ ΕΝ 60079.01, ΕΛΟΤ ΕΝ 60079.10 και ΕΛΟΤ ΕΝ 60079.14, ή άλλα αντίστοιχα.
iv) Για τις σωληνογραμμές υγρών καυσίμων απαιτείται έλεγχος υδραυλικής δοκιμής σύμφωνα με τα ισχύοντα εθνικά ή ευρωπαϊκά πρότυπα, κανονισμούς και πρακτικές και η έκδοση σχετικού πιστοποιητικού υδραυλικής δοκιμασίας.
v) Σε περίπτωση που στο πρατήριο ή στον σταθμό αυτοκινήτων υφίσταται εξοπλισμός, επιπλέον του ελαχίστου απαραίτητου που αναφέρεται στην παρούσα (π.χ. αεροφυλάκια, ανυψωτικά κ.λπ.), υποβάλλονται και τα απαιτούμενα πιστοποιητικά συμμόρφωσης για τον εν λόγω εξοπλισμό, σύμφωνα με τα εθνικά ή ευρωπαϊκά πρότυπα και κανονισμούς.

ε) Έκδοση νέου πιστοποιητικού πυροπροστασίας, το οποίο ανανεώνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

στ) Εγκατάσταση διάταξης αυτόματου ελέγχου ορθής λειτουργίας συστήματος ανάκτησης ατμών stage I.

Βενζινάδικα στις πολυκατοικίες: Οφέλη και ανησυχίες

Γιατί υπάρχουν ακόμα βενζινάδικα στα ισόγεια πολυκατοικιών; Facebook Twitter
Τα βενζινάδικα σε κατοικημένες περιοχές ενδέχεται να αυξήσουν τα επίπεδα θορύβου και ρύπανσης, καθώς και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Εικονογράφηση: bianka/LIFO

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βενζινάδικα στις πολυκατοικίες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους κατοίκους της περιοχής, όπως η άμεση και εύκολη πρόσβαση σε καύσιμα και άλλες υπηρεσίες που προσφέρονται από αυτά τα καταστήματα. Αυτό μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και να διευκολύνει την καθημερινή ζωή, ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπου οι αποστάσεις και η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελούν σημαντικά προβλήματα.

Ωστόσο, υπάρχουν και σοβαρές ανησυχίες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Τα βενζινάδικα σε κατοικημένες περιοχές ενδέχεται να αυξήσουν τα επίπεδα θορύβου και ρύπανσης, καθώς και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Επίσης, η αποθήκευση και η διαχείριση καυσίμων μπορεί να προκαλέσει ανησυχίες για την ασφάλεια των κατοίκων, λόγω της πιθανότητας πυρκαγιάς ή άλλων επικίνδυνων καταστάσεων.

Συνεπώς, η τοποθέτηση βενζινάδικων σε πολυκατοικίες απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και αυστηρή τήρηση των κανονισμών ασφαλείας. Η απόφαση για την εγκατάστασή τους οφείλεται να γίνεται με προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους που αφορούν την υγεία, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και τις ανησυχίες της κοινότητας.

Οπτική Γωνία
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παράνομη στάθμευση: Πώς βάζει φρένο στη λειτουργία της πόλης

Ρεπορτάζ / Παράνομη στάθμευση στην Αθήνα: Παρκαδόροι, τουριστικά λεωφορεία και αντικοινωνική συμπεριφορά

Η παράνομη στάθμευση είναι μία από τις βασικές αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο της Αθήνας. Μια έρευνα για το χάος που δημιουργεί στους δρόμους της πόλης, για τους ελέγχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, γι' αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για τους παράγοντες που κάνουν τη λύση της εξίσωσης ακόμη πιο δύσκολη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Οπτική Γωνία / Αμπντελά Ταϊά: «Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Ο Μαροκινός συγγραφέας και σκηνοθέτης, κάτοικος Γαλλίας πλέον και γνωστός στην Ελλάδα από το υπέροχο μυθιστόρημα «Η ζωή με το δικό σου φως», μιλά με θαυμασμό για την εξέγερση της νεολαίας που συνταράσσει την πατρίδα του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Συνέντευξη / Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Μετά από μισό αιώνα στο «Βήμα», ο Νίκος Χασαπόπουλος μιλά για πρώτη φορά για την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του, τις στιγμές που έζησε δίπλα σε Λαμπράκη, Ψυχάρη και πρωθυπουργούς, αλλά και για το μεγάλο λάθος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Οπτική Γωνία / Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Έχουμε ένα καινούργιο συναίσθημα, όχι το κλασικό της εποχής των φασισμών, δηλαδή τον φόβο μη βρεθεί κανείς στη θέση των κατώτερων, όσων έμειναν πίσω ή «από κάτω». Πλέον βλέπει κανείς μένος για τα θύματα που μιλάνε.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Μποτιλιαρισμένοι στην Αθήνα: Δαπανούμε έναν μισθό στον δρόμο κάθε έτος

Οπτική Γωνία / Κάθε χρόνο χάνουμε 110 ώρες από τη ζωή μας κολλημένοι στο τιμόνι

Πώς μπορεί να μειωθεί άμεσα το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πρωτεύουσας; Γιατί η λεωφόρος Κηφισού δεν θα αδειάσει ποτέ; Ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Βασιλική Σιούτη / Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Οι εκ των υστέρων αποκαλύψεις για τη συνάντηση Τραμπ - Ερντογάν κατέδειξαν τις πραγματικές ισορροπίες στο πεδίο των διεθνών σχέσεων: καμία πλευρά δεν κερδίζει άνευ ανταλλαγμάτων και οι διεθνείς σχέσεις δεν καθορίζονται από προσωπικές συμπάθειες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Βασιλική Σιούτη / Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα Τέμπη και με την ακρίβεια, που προκαλεί κοινωνική δυσφορία, ο Νίκος Δένδιας εμφανίζεται ως μεταρρυθμιστής που θα οδηγήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κάποτε στην Αμερική…

Ακροβατώντας / Η αμερικανική δημοκρατία οδεύει προς το τέλος της

Η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιδοθεί σε ανελέητο κυνηγητό όσων αμφισβητούν την αλήθεια της. Κυνηγάει δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ακτιβιστές, αντιφρονούντες, δικαστές, όποιον τολμήσει να την αμφισβητήσει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Χωρίς αναισθητικό, χωρίς δικαιώματα: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Χωρίς αναισθητικό: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές για halal και kosher στην Ελλάδα;

Παρά τις προσπάθειες νομιμοποίησης του εβραϊκού και ισλαμικού τρόπου σφαγής των ζώων χωρίς αναισθητοποίηση, το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει. Η σχεδιαζόμενη Εθνική Στρατηγική Halal επαναφέρει το θέμα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
H εξέγερση της «κανονικότητας»

Οπτική Γωνία / H εξέγερση της «κανονικότητας»

Μια τάση που θέλει να προσελκύσει μετριοπαθή ακροατήρια, αντλώντας από μια ψευδή εκδοχή της Ιστορίας, η οποία θέλει τον δυτικό πολιτισμό να υποφέρει ή να παρακμάζει γιατί τάχα έπεσε θύμα του ανθρωπισμού του.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ