Υπουργείο Ανάπτυξης: Στο μικροσκόπιο τα 4 νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στο μικροσκόπιο τα 4 νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας Facebook Twitter
Ακρίβεια στο σούπερ μάρκετ/Φωτ.: Eurokinissi
0

Στο μικροσκόπιο έχει θέσει το υπουργείο Ανάπτυξης τα 4 διαρθρωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Όπως σχολιάζουν στο ΑΠΕ- ΜΠΕ παράγοντες της αγοράς, οι κυβερνητικές παρεμβάσεις θα βοηθήσουν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τον Μάρτιο αλλά στο υπουργείο ελέγχουν σχολαστικά και παρατηρούν την εφαρμογή των μέτρων για να διασφαλίσουν ότι αυτά επενεργούν στην αγορά προς όφελος του καταναλωτή κατά της ακρίβειας

Ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πάντως δηλώνει πως «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας» ενώ πρόσφατα έχει υπογραμμίσει ότι: «εάν χρειαστεί θα πάρουμε και επιπλέον μέτρα για κατηγορίες προϊόντων των οποίων οι τιμές στην Ελλάδα είναι αδικαιολόγητα υψηλότερες».

Χθες ο κ. Σκρέκας, πρώτη μέρα εφαρμογής των μέτρων, έκανε επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ και δήλωσε: «Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας, ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».

Παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν ότι περιμένουν να δουν πόσο γρήγορα θα λειτουργήσουν τα μέτρα, ωστόσο υπογραμμίζουν ότι, συμπληρωματικά, αυτό που χρειάζεται, πλέον, είναι να εστιάσει η κυβέρνηση τον σχεδιασμό της στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των Ελλήνων.

Οι κατηγορίες των προϊόντων που μειώθηκαν περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).

Πιο αναλυτικά, η μεταρρύθμιση, έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών χονδρικής στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Μείωση τιμής καταγράφεται σε 108 διαφορετικά brands.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM