Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών 

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Είναι αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ, στις 20 Απριλίου του 2019, όταν μια φωτογραφία του βουλευτή Σερρών Κώστα Αχ. Καραμανλή με την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζενμπεργκ, που την ανάρτησε στα σόσιαλ μίντια και κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, έγινε η αιτία για να δεχθεί βροχή από αρνητικά και οργισμένα σχόλια. Ο λόγος ήταν ότι στη φωτογραφία εκείνη, που τραβήχτηκε ενώ οι δυο τους βρίσκονταν στο αυτοκίνητό του με εκείνον στη θέση του οδηγού, μπορούσε κανείς να διακρίνει ότι ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας είχε τοποθετήσει κλιπ απενεργοποίησης του συναγερμού της ζώνης ασφαλείας!

Το αξεσουάρ αυτό χρησιμοποιείται από όσους δεν θέλουν να φοράνε ζώνη ασφαλείας· τοποθετούν στους υποδοχείς της ζώνης αυτά τα κλιπ για να μην τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης. Ο αρμόδιος βουλευτής για θέματα Μεταφορών της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλαδή, επεδείκνυε στον φακό ότι δεν τηρεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αδιαφορεί για την ασφαλή οδήγηση. 

Μετά από τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι ήταν λάθος του. Αναμενόμενη δήλωση, χωρίς πολλές εξηγήσεις, δύο μήνες πριν από τις εκλογές, χωρίς να πει καν ότι στο εξής θα τηρεί τον ΚΟΚ. 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους.

Όταν μετά από λίγο, τον Ιούλιο του 2019, η Νέα Δημοκρατία κέρδισε τις εκλογές, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τοποθετήθηκε στη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Κάποιοι τότε θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Στην κυβέρνηση, αλλά και στον πολιτικό χώρο γενικότερα, αυτό θεωρήθηκε μια ασήμαντη λεπτομέρεια στην οποία δεν άξιζε να δώσει κανείς σημασία.   

Γιατί ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν έπρεπε να γίνει ποτέ υπουργός Μεταφορών  Facebook Twitter
Κάποιοι θυμήθηκαν εκείνη τη φωτογραφία και αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν, από όσους θα μπορούσαν να επιλεγούν για αυτήν τη θέση, ο πρωθυπουργός να έκρινε ως καταλληλότερο έναν πολιτικό που είχε πιαστεί να χρησιμοποιεί κλιπ για να μη φορά ζώνη ασφαλείας και δεν τηρούσε τον ΚΟΚ. Φωτ.: via Facebook

Είναι όμως αδιανόητο να θεωρείται λεπτομέρεια η μη τήρηση του ΚΟΚ από τον αρμόδιο για τον τομέα των Μεταφορών. Τι είδους άριστος υπουργός θα μπορούσε να είναι; Και γιατί κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τη δική του ασφάλεια όταν οδηγεί να ενδιαφερθεί για την ασφάλεια των άλλων στις δημόσιες μεταφορές; Θα περίμενε κανείς από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας να τον έχει αποπέμψει από τότε και όχι να τον κάνει υπουργό Μεταφορών. 

Η χρήση της ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου και πρέπει να τη φορούν πάντα ο οδηγός και οι συνεπιβάτες. Σε περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, αυτός που παραβαίνει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ τιμωρείται με πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας. Η ζώνη θεωρείται το σημαντικότερο από τα συστήματα ασφάλειας, που σώζει ζωές σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας μαρτυρά έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς και απουσία συνείδησης των τρομακτικών κινδύνων και συνεπειών από την οδήγηση χωρίς αυτό το μέσο προστασίας. Ο γνωστός οδηγός και ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας Ιαβέρης είχε παρουσιαστεί στις 12/9/2019 στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και είχε πει ότι βλέπει κατά καιρούς να μπαινοβγαίνουν στο κτίριο βουλευτικά και υπουργικά αυτοκίνητα «με ζώνες κουμπωμένες πίσω από την πλάτη, και με πόρπες απενεργοποιητές», επισημαίνοντας πως, πέρα από το θέμα της προστασίας, είναι και θέμα προτύπων. «Δεν μπορεί ένας βουλευτής να κάνει ό,τι θέλει», τους είπε. «Έχει ανθρώπους που τον παρακολουθούν και αυτή είναι η παιδεία, η βιωματική αντιγραφή των προτύπων…». 

Και μόνο το γεγονός ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής περιφρονούσε τον ΚΟΚ και αδιαφορούσε για την οδική ασφάλεια επιδεικτικά, με τη χρήση των απενεργοποιητών, ήταν παραπάνω από αρκετός λόγος για να μη βρεθεί ποτέ στη θέση του αρμόδιου υπουργού για τις Μεταφορές και την ασφάλειά τους. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Lifo Videos / «Δεν ήταν μόνο ένα νούμερο. Το όνομά του ήταν Γιάννης και καθόταν στη θέση 26 του πρώτου βαγονιού»

Η Κατερίνα Βουτσινά, αδερφή του Γιάννη Βουτσινά, ενός εκ των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, εξηγεί στα βίντεο της LiFO πως έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι οι νεκροί είναι περισσότεροι και μιλά για ένα «απόλυτο, συγχρονισμένο έγκλημα».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

Ελλάδα / Ντίνα Μαγδαλιανίδη, επιζώσα Τεμπών: «Παίρνω φάρμακα για τους εφιάλτες, βλέπω ότι καίγομαι»

«Το τρένο είχε αρχίσει να εκτροχιάζεται και να πέφτουν πράγματα πάνω μου. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν έγινε το ατύχημα είναι πώς θα αντιδράσει η μαμά μου σε αυτό, πώς θα ζήσουν με αυτό η αδερφή μου η γιαγιά μου»
LIFO NEWSROOM
Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ρεπορτάζ / Τα Τέμπη, ο Καραμανλής και η πολιτική του ευθύνη

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών επέμενε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή πως δεν έφταιξε η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, αλλά ότι παραβιάστηκε ο κανονισμός λειτουργίας. Σαν να μην είχε καμία ευθύνη εκείνος για τη διασφάλιση της τήρησής του.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Ελλάδα / Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Το δυστύχημα που συγκλόνισε την Ελλάδα

Το δυστύχημα των Τεμπών αποτελεί μια από τις πιο πένθιμες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μια υπόθεση, ένα έγκλημα –όπως το χαρακτηρίζει η κοινή γνώμη– που χρήζει διαλεύκανσης, ώστε να μην ξανασυμβεί.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ