Τζέρεμι Στρονγκ: «To Succession θα μπορούσε να έχει ονομαστεί ‘Ο αργός θάνατος του Κένταλ Ρόι’»

Τζέρεμι Στρονγκ: «To Succession θα μπορούσε να έχει ονομαστεί ‘Ο αργός θάνατος του Κένταλ Ρόι’» Facebook Twitter
Ο αργός, αδυσώπητος θάνατος του Κένταλ Ρόι διαρκεί τέσσερεις κύκλους και αντικατοπτρίζει, κατά κάποιον τρόπο, τον θάνατο ενός συστήματος και μιας χώρας.
0

— Το παρακολούθησες το χθεσινοβραδινό φινάλε;
Κρύφτηκα στο βάθος του δωματίου χθες το βράδυ και το παρακολούθησα. Μου ήταν δύσκολο. Είναι μια καταστροφή σε αργή κίνηση για τον Κένταλ και είναι βασανιστικό για μένα να την βλέπω να εξελίσσεται με τον τρόπο που εξελίχθηκε. Έπιασα τον εαυτό μου να εύχεται να είχαν συμβεί διαφορετικά τα πράγματα.

— Μέχρι ένα σημείο όμως φαινόταν ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν διαφορετικά.
Ναι, αυτή ήταν η ομορφιά αυτού του επεισοδίου – ο τρόπος που ο [δημιουργός της σειράς] Τζέσι Άρμστρονγκ μαζεύει τα τρία αδέλφια στα Μπαρμπάντος και εκείνες οι στιγμές, στην παραλία και στην κουζίνα... βλέπεις αυτόν τον χαρακτήρα να χαμογελάει πραγματικά, ίσως για πρώτη φορά. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη φορά που να υπήρξε πάνω του αυτή η γνήσια και απροκάλυπτη ευτυχία.

«Ο τρόπος που επέλεξε να τελειώσει τη σειρά ο Τζέσι, είναι πολύ πιο δυνατός από φιλοσοφική άποψη, και συμβατός προς το γενικότερο ζοφερό όραμά του για την ανθρωπότητα – που βασικά είναι ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν πραγματικά».

— Είναι απίστευτο αυτό το χαμόγελο στο πρόσωπό του. Σαν να είναι η στιγμή της ζωής του, σωστά;
Ναι, είναι η στιγμή της ζωής του. Νιώθει να πραγματώνεται αυτό που του υποσχέθηκε ο πατέρας του όταν ήταν επτά ετών, το οποίο ήταν υπόσχεση αλλά ταυτόχρονα και ένα είδος θανατικής καταδίκης. Όλη του η ζωή έχει περάσει κυνηγώντας αυτό του άπιαστο πράγμα που του το προσφέρουν τελικά στη μέση του φινάλε, για να του το πάρουν 15 σελίδες αργότερα. Για μένα – όχι απαραίτητα για τον Τζέσι ή για οποιονδήποτε άλλον – ολόκληρη η σειρά θα μπορούσε να είχε ονομαστεί «Ο θάνατος του Κένταλ Ρόι». Ο αργός, αδυσώπητος θάνατος του Κένταλ Ρόι που διαρκεί τέσσερεις κύκλους και που αντικατοπτρίζει, κατά κάποιον τρόπο, τον θάνατο ενός συστήματος και μιας χώρας. Βλέπουμε το θάνατο του φωτός σε αυτό το πρόσωπο. Και παράλληλα, βλέπουμε το θάνατο του φωτός στον ύστερο καπιταλισμό.

Τζέρεμι Στρονγκ: «To Succession θα μπορούσε να έχει ονομαστεί ‘Ο αργός θάνατος του Κένταλ Ρόι’» Facebook Twitter
Όλη του η ζωή έχει περάσει κυνηγώντας αυτό του άπιαστο πράγμα που του το προσφέρουν τελικά στη μέση του φινάλε, για να του το πάρουν 15 σελίδες αργότερα.

— Θα μπορούσε να είναι το [όγδοο] επεισόδιο των εκλογών το τέλος της σειράς;
Θα μπορούσε. Είχε γράψει κάτι ο Τζέσι στις σκηνοθετικές οδηγίες για το τρίτο επεισόδιο, όταν πεθαίνει ο πατέρας μας, κι εγώ είμαι στο πάνω κατάστρωμα του σκάφους προσπαθώντας να μάθω στο τηλέφωνο αν ζει ή αν πέθανε. Και ο Τζέσι είχε γράψει ότι κλείνοντας το τηλέφωνο, ο Κένταλ στέκεται ουσιαστικά στο σταυροδρόμι της ιστορίας, στην άκρη του Μανχάταν ατενίζοντας την περιοχή της Γουόλ Στριτ και το Άγαλμα της Ελευθερίας. Το χειρότερο πράγμα έχει συμβεί, και αυτός είναι ακόμα εκεί.

Σαν να έχει ξεφύγει ο κόσμος από τον άξονά του, αλλά αυτός είναι καλά, και νιώθει σαν να μπορούσε πλέον να είναι είτε φάντασμα είτε υπερ-ήρωας. Για το υπόλοιπο του κύκλου, έτεινα κυρίως προς την δεύτερη εκδοχή... και μετά στο τέλος, στα τελευταία τρία λεπτά της σειράς, ο Κένταλ γίνεται φάντασμα, στοιχειό. Όταν ο Ρόμαν λέει «είμαστε ένα τίποτα», αυτός είναι ο φόβος που κρύβεται πάντα κάτω από πολλές μεγάλες φιλοδοξίες.

— Το νερό αποτελεί ένα είδους μοτίβου στη σειρά –  το κρουαζιερόπλοιο, ο πνιγμένος σερβιτόρος, ο παρ' ολίγον θάνατος του Κένταλ στην πισίνα, και μετά αυτή η τελευταία στιγμή που κάθεται μπροστά στο East River. Πες μου για την τελευταία σκηνή.
Εκείνη τη μέρα, κάναμε γυρίσματα στο Battery Park, και ήταν η πιο κρύα μέρα του τελευταίου αιώνα στη Νέα Υόρκη. Μια από εκείνες τις μέρες του Φλεβάρη που κλείνουν τα σχολεία. Ποτέ δεν είχα νιώσει τόσο κρύο σε όλη μου τη ζωή.... Έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται τον ένατο κύκλο της κόλασης, ο οποίος στην Κόλαση του Δάντη είναι μια παγωμένη λίμνη. Το κρύο ήταν τόσο έντονο που σχεδόν έκαιγε. Δεν είχα ξαναδεί τέτοια κύματα στο East River. Ήταν βιβλικό σχεδόν. Και ακουγόταν ένα διαρκές χτύπημα σε κάποιες σκαλωσιές εκεί κοντά. Δεν ξέραμε τι ακριβώς ψάχναμε, αλλά κάτι βαθύ συνέβη. Είχαμε μόνο οκτώ λεπτά περίπου για να γυρίσουμε αυτά τα τελευταία πλάνα πριν δύσει ο ήλιος. Το νερό με καλούσε.

Ο τρόπος όμως που επέλεξε να τελειώσει τη σειρά ο Τζέσι, είναι πολύ πιο δυνατός από φιλοσοφική άποψη, και συμβατός προς το γενικότερο ζοφερό όραμά του για την ανθρωπότητα – που βασικά είναι ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν πραγματικά. Δεν κάνουν το θεαματικό, δραματικό άλμα. Αντ' αυτού, είμαστε όλοι εγκλωβισμένοι σε μια καταδίκη, και ο Κένταλ στο φινάλε μένει παγιδευμένος σε μια σιωπηλή κραυγή με τον Κόλιν πίσω του να βρίσκεται εκεί ως σωματοφύλακας αλλά και ως δεσμοφύλακας...

— Η τελευταία εικόνα της Σιβ με τον Τομ στο αυτοκίνητο είναι μια διαφορετική εκδοχή αυτής της σιωπηλής κραυγής;  
Είναι τρομερό για εκείνη. Η πατριαρχία έχει νικήσει ξανά και η Σιβ μοιάζει μουμιοποιημένη στη ζωή μαζί του. Και ο Ρόμαν, αυτό το χαμόγελο πάνω από το Martini του είναι τρομακτικό. Σε κάποιο επίπεδο, πιστεύω ότι αυτό είναι που πραγματικά ήθελε. Δεν νομίζω ότι ήθελε να αναλάβει την εξουσία. Νομίζω ότι θέλει να είναι σε εκείνο το μπαρ, αλλά επίσης ανησυχώ ότι αυτή είναι ίσως η αρχική στιγμή της μεγάλης καθόδου. Ο Κένταλ έχει ήδη βρεθεί εκεί πολλές φορές. Τον έχουμε δει να χάνει τόσες πολλές φορές. Νομίζω ότι η αντίληψη του Τζέσι για την σειρά αλλά και γενικότερα είναι ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει εξέλιξη. Η ζωή δεν είναι γραμμική, είναι κυκλική. Και αυτό για μένα είναι ίσως το πιο τραγικό απ’ όλα…

Mε στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ