Τα σατιρικά viral σκίτσα του The Rabbit Knows

Rabbit Knows Facebook Twitter
0

Ο The Rabbit Knows είναι σκιτσογράφος, δημιουργεί γελοιογραφίες σατιρικoύ, φιλοσοφικού και πολιτικού περιεχομένου. Tα σχέδιά του, που γίνονται viral και όλο και κάπου θα τα έχεις πετύχει, ίσως να τα έχεις κάνει και repost, μοιάζουν σαν να τα έχει ζωγραφίσει με ένα στιλό Bic που βρήκε τυχαία ή με έναν μαρκαδόρο που δανείστηκε από τον διπλανό του. Βασικά μοιάζουν με τα σχέδια που κάνουμε στα τετράδια καθώς μιλάμε στο τηλέφωνο, κάπως μηχανικά, ωστόσο εδώ υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Είναι προϊόντα γρήγορης και έξυπνης σκέψης, έχουν πάντα κάτι εύστοχο να πουν και διαβάζουν την εποχή με ευφράδεια. Οι χαρακτήρες που παρουσιάζουν έχουν μια οξυδέρκεια και μια αυθάδεια που είναι ζηλευτές. Μιλήσαμε με τον δημιουργό και του κάναμε μερικές ερωτήσεις σχετικά με τα σκίτσα, τη δουλειά αλλά και τη ζωή του.

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, έζησα μερικά χρόνια στην Ολλανδία και τα τελευταία χρόνια πλέον ζω στην Αθήνα. Σκιτσογραφώ συστηματικά με το ψευδώνυμο The Rabbit Knows, κυρίως σκίτσα και εικαστικά με σατιρικό, πολιτικό, χιουμοριστικό και φιλοσοφικό περιεχόμενο.

Είχα μαγευτεί από το πόσο χαλαρωτικό ήταν για πολύ κόσμο και πόση δύναμη είχε το σωστό αστείο τη σωστή στιγμή. Είναι κάπως σαν να ανοίγει μια μικρή τρύπα γέλιου και βλακείας μέσα σε ένα ντουβάρι στρες και φόβου και το αγάπησα πολύ αυτό.

— Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα σκίτσα και πότε κατάλαβες ότι αυτή είναι η κατεύθυνση που θες να ακολουθήσεις;
Ζωγραφίζω από πολύ μικρός. Το είχα σταματήσει για λίγο καιρό στο λύκειο, λόγω της πίεσης που ένιωθα από το διάβασμα. Ξαναξεκίνησα ενστικτωδώς με το που τέλειωσα το σχολείο και δεν έχω σταματήσει από τότε. Για αρκετά χρόνια πριν δημοσιεύσω ή εκθέσω δουλειές μου ζωγράφιζα καθαρά και μόνο για την προσωπική μου ευχαρίστηση. Νομίζω ότι αυτό με βοήθησε να βρω το στυλ μου, το ότι για πολύ καιρό ζωγράφιζα χωρίς συγκεκριμένο στόχο ή φιλοδοξία, απλώς για να ικανοποιήσω τον εαυτό μου. Τώρα πλέον έχω διάφορους στόχους και φιλοδοξίες, αλλά νιώθω ότι έχω βρει το στυλ μου σε αρκετά μεγάλο βαθμό όπως και έναν τρόπο να αντλώ έμπνευση και να τη διοχετεύω, οπότε η διαδικασία αυτή γίνεται σχετικά φυσικά και αβίαστα. Τώρα περνάω τόσο καλά όταν ζωγραφίζω στοχευμένα όπως και τότε που ζωγράφιζα άσκοπα, κι αυτό με χαροποιεί πολύ.

Rabbit Knows Facebook Twitter

— Πώς ήταν η ζωή πριν από τα social σε σχέση με τα σκίτσα;
Ανήκω στην τελευταία ίσως γενιά που θυμάται καλά τη ζωή πριν και μετά το internet. Το 2000, που τελείωσα το σχολείο, δεν είχαμε σχεδόν τίποτε, τα επόμενα χρόνια άρχισαν να εμφανίζονται σιγά σιγά όλες αυτές οι εφαρμογές. Οι πρώτες που χρησιμοποιούσα εγώ αλλά και οι πιο πολλοί σκιτσογράφοι ήταν τα blogs, το blogspot κ.λπ. Το πολύ ενδιαφέρον με εκείνες ήταν ότι λειτουργούσαν περισσότερο ως νησιά και λιγότερο ως δρόμοι. Είχες έναν χώρο στον οποίο μπορούσες να βάλεις και να επιμεληθείς τη δουλειά σου, ώστε να είναι διαθέσιμη online, αλλά, από την άλλη, λόγω του είδους του μέσου, δεν υπήρχε μεγάλο traffic. Έπρεπε κάποιος να πάει συνειδητά εκεί και όσο ήταν εκεί δεν χάζευε κάτι άλλο παράλληλα. Έτσι υπήρχε λιγότερη έκθεση σε κόσμο που δεν ενδιαφερόταν και θα μπορούσε να καταλήξει εκεί τυχαία. Υπήρχε περισσότερη συγκέντρωση και ησυχία αλλά και πολύ λιγότερη προβολή και διάδραση.

Η τάση αυτή επιστρέφει αρκετά. Μία από τις πιο συναρπαστικές digital artists, η LaTurbo Avedon, επαναφέρει υπό μία έννοια αυτό το σκεπτικό, ενθαρρύνοντας τους δημιουργούς να έχουν την ψηφιακή ιδιοκτησία της τέχνης τους σε δικές τους πλατφόρμες και να μην τη διασπείρουν σε mainstream social media. Από την άλλη, ο πανικός των social media τώρα έχει άλλα, πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Η δυνατότητα να διαδώσουμε τη δουλειά μας άμεσα είναι τρομακτικά μεγαλύτερη και η διάδραση με τον κόσμο πολύ έντονη. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το ότι κόσμος μπορεί να παρακολουθεί live την ώρα π.χ. που ζωγραφίζουμε κάτι ή με το που σχεδιάσουμε κάτι να το δει απευθείας στο κινητό του, την πιο άσχετη στιγμή, εκεί που χαζεύει πριν κοιμηθεί κ.λπ.

Rabbit Knows Facebook Twitter

— Από πού προκύπτει η αναρχία στα σχέδιά σου;
Έρχεται ως μια μικρή ανατροπή μιας δεδομένης κατάστασης. Είναι περισσότερο μια αναταραχή που κρυφά ή φανερά θέλουμε να συμβεί στα πράγματα ώστε να βρούμε νέο χώρο έκφρασης και αυτοπροσδιορισμού και λιγότερο κάτι πολιτικό ή αγωνιστικό. Είναι περισσότερο προσωπική υπόθεση και λιγότερο πολιτική, αλλά καθώς το προσωπικό είναι πολιτικό, καταλήγει ούτως ή άλλως κάπως πολιτική, αλλά έμμεσα και αναπόφευκτα.

— Τα σκίτσα σου είναι πολύ ξεχωριστά και μοιάζουν σαν να τα ζωγράφισε παιδί. Υπάρχει κάτι πίσω από αυτό;
Ο τρόπος μου νομίζω πως με βρήκε μέσω της εξάσκησης και του παιχνιδιού, δεν τον επέλεξα συνειδητά. Για ένα μεγάλο διάστημα είχα πάρει κάποια συγκεκριμένα sketchbooks που λέγονται «Οne sketch a day». Έχουν 365 κουτάκια ώστε να μπορείς να ζωγραφίζεις έστω και λίγο κάθε μέρα. Το σκεπτικό είναι να σου κάνουν τη ζωγραφική πολύ εύκολη, ώστε να μη θέλεις να την αναβάλεις ή να την αποφύγεις. Ανεξάρτητα από το πόσο γεμάτη μπορεί να είναι μια μέρα, πάντα υπάρχει χώρος για ένα μικρό σχέδιο. Έκανα αυτή την άσκηση για τρία χρόνια, σχεδόν κάθε βράδυ, γεμίζοντας 3 τέτοια sketchbooks. Σταδιακά, χωρίς να είναι αυτός ο σκοπός μου, τα σχέδιά μου άρχισαν να γίνονται πιο μινιμαλιστικά, πιο παιδικά. Θεωρώ ότι η άσκηση αυτή με έφερε πιο κοντά στον εαυτό μου, στο τι θέλω εγώ να πω και, κατ’ επέκταση, στο στυλ ζωγραφικής μου.

Rabbit Knows Facebook Twitter

— Ποιο είναι το πιο δημοφιλές από τα σχέδιά σου; Άραγε, είναι και το δικό σου αγαπημένο;
Ένα από τα πολύ δημοφιλή, και δεν το περίμενα καθόλου, ήταν το «Παραμύθια στην καραντίνα». Το είχα κάνει την περίοδο που ακούγαμε διάφορα παλαβά μέτρα για τον κορωνοϊό, ένα Σάββατο πρωί που υπήρχε παντού η φήμη ότι θα ανακοινωνόταν απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 18:00, η οποία όντως έγινε την ίδια μέρα. Με εντυπωσίασε το ότι υπήρχε παντού αυτός ο διάχυτος φόβος και το γενικευμένο άγχος, αν θα μπορούσε να γίνει κάτι τόσο ακραίο, αλλά να που τελικά έγινε. Όταν ανέβηκε εκείνο το σκίτσο εντυπωσιάστηκα από το πόσες αντιδράσεις υπήρξαν και πόσο πολύ κυκλοφόρησε. Είχα μαγευτεί από το πόσο χαλαρωτικό ήταν για πολύ κόσμο και πόση δύναμη είχε το σωστό αστείο τη σωστή στιγμή. Ήταν κάπως σαν να άνοιξε μια μικρή τρύπα γέλιου και βλακείας μέσα σε ένα ντουβάρι στρες και φόβου και το αγάπησα πολύ αυτό. Πιστεύω πάρα πολύ στη δύναμη του χιούμορ και της κοροϊδίας. Κατά τα άλλα, έχω πάρα πολλά αγαπημένα. Αλλάζουν συνέχεια οι προτιμήσεις μου. Απλώς εκείνη τη μέρα τη θυμάμαι με μεγάλη χαρά.

Rabbit Knows Facebook Twitter

— Ζωγραφίζετε παρέα με την κόρη σου; Τι feedback σού δίνει;
Ζωγραφίζουμε αρκετές φορές μαζί. Γελάει με αυτά που φτιάχνω, κυρίως της αρέσει ο συνδυασμός ατάκας και σκίτσου και λιγότερο αυτό που κάνω εικαστικά. Της αρέσουν αυτά που λένε τα ανθρωπάκια και οι τίτλοι που βάζω. Τα σκίτσα τα βρίσκει ωραία, αλλά κάπως άδεια. Δεν της αρέσει και πολύ το ότι είναι μινιμαλιστικά ή σχετικά ανέκφραστα. Τα δικά της είναι πολύχρωμα, εκρηκτικά, τελείως μαξιμαλιστικά και υπέροχα, οπότε διαφέρουμε κάπως, αν και περνάμε πολύ καλά μαζί. Επίσης, συχνά παίρνω τις μπογιές της το βράδυ, όταν κοιμάται, και ζωγραφίζω. Αυτό είναι ένα από τα πολλά καλά όταν έχεις μικρό παιδί, ότι υπάρχουν πάντα υλικά για ζωγραφική και κατασκευές στο σπίτι. Βέβαια, το πρωί που το καταλαβαίνει με πειράζει και με κυνηγάει.

— Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον;
Τα όνειρά μου αφορούν περισσότερο την κοινωνία και λιγότερο το προσωπικό κομμάτι. Π.χ. μια πιο δίκαιη κοινωνία που προσφέρει ασφάλεια και ελευθερία στα μέλη της. Η αδικία που έχει συσσωρευτεί είναι τρομακτική και αρχίζει να μοιάζει καθαρά θέμα τύχης ή καταγωγής το αν κάποιος θα έχει την πιθανότητα να εξελιχθεί στη ζωή του ή, έστω, να καταφέρει να επιβιώσει σχετικά αξιοπρεπώς. Είναι φοβερά απογοητευτικό. Όνειρό μου είναι να αλλάξει αυτή η πολύπλευρα άδικη κατάσταση με οποιονδήποτε τρόπο και να μην είναι η ζωή μια μεγάλη ρουλέτα που ορίζεται από το πού θα κάτσει η μπίλια. Κατά τα άλλα, σε προσωπική βάση είμαι μάλλον λίγο βαρετός τύπος, μου αρέσουν αυτά που κάνω ήδη. Όνειρό μου είναι να μπορώ να τα κάνω ακόμα πιο πολύ, με λιγότερο άγχος, περισσότερο χρόνο και ασφάλεια.

Rabbit Knows Facebook Twitter
Rabbit Knows Facebook Twitter
Rabbit Knows Facebook Twitter
Rabbit Knows Facebook Twitter
Rabbit Knows Facebook Twitter

O The Rabbit Knows πραγματοποιεί την 3η ατομική του έκθεση με τίτλο «Αναρχία στα παραμύθια» η οποία επικεντρώνεται στα παραμύθια ειπωμένα αλλιώς, μέσα από το κοινωνικοπολιτικό πρίσμα της Ελλάδας του σήμερα.

Εγκαίνια: Παρασκευή 5/5, 19:00-23:00
Διάρκεια: 5-20/5
@ It’s all, oh so souvenir to me!, Σίνα 44, Αθήνα

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στα links:
therabbitknows.com
www.facebook.com/Rabbitdesign.gr
www.instagram.com/rabbit_knows

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR