Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες;

Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες; Facebook Twitter
Τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας.
0

— Τελικά, πόσο είναι το πρόστιμο όταν κυκλοφορούμε χωρίς αλυσίδες; 40 ή 80 ευρώ;
Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή: Χιονοαλυσίδες για αντίξοες καιρικές συνθήκες, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο από Οκτώβριο έως Απρίλιο. Αν προκύψει έλεγχος, λόγου χάριν τον... Ιούνιο (που σίγουρα δεν χιονίζει) και διαπιστωθεί ότι αυτός ο εξοπλισμός δεν υπάρχει, το πρόστιμο ανέρχεται στα 40 ευρώ. Αν ο αντίστοιχος έλεγχος γίνει σε καιρικές συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν αυτές τις μέρες, το πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ. Βέβαια, θα αναρωτηθείτε, ποιος νοιάζεται για τις χιονοαλυσίδες Ιούνιο μήνα και δίκιο θα έχετε, αλλά εδώ διευκρινίζουμε το μπέρδεμα περί «40 ή 80 ευρώ».

— Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας;
Ναι. Τρίγωνο και ανακλαστικό γιλέκο, ρεζέρβα, εφεδρικά γυαλιά οράσεως και πυροσβεστήρας. Ας μείνουμε όμως στις αλυσίδες: το τρίγωνο και το ανακλαστικό γιλέκο θα μας χρειαστούν, αν πρέπει να αλλάξουμε λάστιχο ή να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας βράδυ.

— Πολλά δεν είναι όλα αυτά;
Πολλά και υποχρεωτικά, αλλά οι αλυσίδες είναι το πιο ελαφρύ από αυτά τα αντικείμενα, οπότε γιατί το συζητάμε;

— Γιατί επικράτησε τέτοιος πανικός σε μαγαζιά με είδη αυτοκινήτου;  
Κατ’ αρχάς γιατί ανακοινώθηκε το εν λόγω πρόστιμο και αρκετοί οδηγοί προφανώς δεν διέθεταν αλυσίδες, εν όψει σφοδρής κακοκαιρίας και όπως όριζε το ΦΕΚ που εκδόθηκε, και έσπευσαν να τις προμηθευτούν. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση προκάλεσε ελλείψεις και φαινόμενα αισχροκέρδειας, τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν είδη αυτοκινήτου. Γι’ αυτό και παρατηρήθηκε το φαινόμενο αλυσίδες που κοστίζουν 45 ευρώ να πωλούνται 60 και 80, κάποτε και 100 ευρώ, και γι’ αυτό και σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ οι αλυσίδες δεν «κούμπωναν» με τα λάστιχα, οι οδηγοί να επιλέγουν να τις προμηθευτούν, μόνο και μόνο για να έχουν να τις επιδείξουν σε περίπτωση που έπεφταν πάνω σε έλεγχο της Τροχαίας. Σε κάθε περίπτωση χθες οι αλυσίδες είχαν εξαντληθεί και αναμένεται refill της αγοράς σήμερα...

Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν.

— Μάλιστα. Γενικά, πόσο κοστίζουν οι αλυσίδες και γιατί τόσος θόρυβος για τις τιμές τους;
Ας τα πάρουμε και πάλι από την αρχή. Όπως εξήγησε στη LIFO o οδηγός βαρέων οχημάτων Χρήστος Μπεάζης, υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αλυσίδων και αναλόγως την κατηγορία, διαμορφώνεται και η τιμή. Έτσι έχουμε:

#1 – Τις απλές συμβατικές αλυσίδες, των οποίων η τιμή κυμαίνεται στα 22-25 ευρώ και μπορεί να φτάσουν τα 350 ευρώ, πάντα ανάλογα με το μέγεθος των ελαστικών. Αναλογικά, οι αλυσίδες ενός τζιπ ή ενός φορτηγού θα είναι σαφώς ακριβότερες από εκείνες ενός μικρού αυτοκινήτου. Οπότε οι συμβατικές αλυσίδες είναι η απλή και σχετικά πιο οικονομική λύση, όμως απαιτούν εξάσκηση στην εφαρμογή τους. Επειδή η τοποθέτησή τους είναι κάπως πιο περίπλοκη, ο οδηγός θα πρέπει να δοκιμάσει 3-4 φορές μέχρι οι αλυσίδες να εφαρμόσουν σωστά και το αποτέλεσμα να είναι ασφαλές.

#2 – Τις «αράχνες» που είναι και ακριβότερες (η τιμή τους κυμαίνεται από 70 έως 550 ευρώ) και θεωρούνται από τις πλέον ασφαλείς επιλογές. Οι «αράχνες» είναι μεγάλες σε όγκο και ενδείκνυνται για μεγάλα αυτοκίνητα. Το δύσκολο με αυτόν τον τύπο αλυσίδων είναι ότι χρειάζεται προετοιμασία από την πλευρά του/της οδηγού – που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει διαβάσει και καταλάβει τις οδηγίες χρήσης. Το βασικό είναι να σφίγγουν καλά πάνω στον τροχό, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πάνω στο χιόνι ή τον πάγο.

#3 – Τις χιονοκουβέρτες ή αλλιώς αντιολισθητικά πανιά. Επίσης, από τις σχετικά φθηνές επιλογές και από τις πλέον εύκολες στην εφαρμογή. Η τιμή τους κυμαίνεται από 20 έως 80 ευρώ και είναι συνήθως η λύση που προτιμούν οι οδηγοί –με εμπειρία ή μη– καθώς η τοποθέτησή τους είναι απλή και γρήγορη. Αρκεί να βάλεις τη μισή κουβέρτα κάτω από το λάστιχο, να βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο και μέσα σε λίγα λεπτά το πανί έχει τυλίξει το ελαστικό και μπορείς να οδηγήσεις με ασφάλεια.

#4 – Αλυσίδες με καρφιά. Συνήθως είναι τύπου «αράχνη» και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε συνθήκες παγετού.

— Πόσο εύκολο είναι να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας;
Δεν είναι. Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν. Και επειδή πολύ συχνά παρίσταται η ανάγκη τοποθέτησης αλυσίδων σε σχετικά αντίξοες συνθήκες (κρύο, χιονόπτωση ή συνδυασμός των δύο σε νυχτερινή ώρα), οι οδηγοί δεν χρειάζονται επιπρόσθετο άγχος εκείνες τις στιγμές. Παρ’ όλα αυτά, η παρακολούθηση των σχετικών tutorials που υπάρχουν διαθέσιμα στο YouTube μπορούν να βοηθήσουν τον/την οδηγό, ώστε να αποκτήσει εξοικείωση με την όλη διαδικασία.

— Πώς βρίσκουμε το σωστό μέγεθος αλυσίδων για τα λάστιχα του δικού μας αυτοκινήτου;
Ο κ. Μπεάζης εξηγεί ότι κάθε λάστιχο του αυτοκινήτου μας στην επιφάνειά του φέρει τρία νούμερα. Αυτά είναι οι διαστάσεις του: το πλάτος, το προφίλ και η διάμετρος της ζάντας. Τσεκάρουμε τις διαστάσεις πριν ζητήσουμε από κάποιο κατάστημα αλυσίδες και φροντίζουμε να ζητήσουμε το σωστό μέγεθος. Αν είμαστε νέοι οδηγοί και δεν έχουμε ιδέα από αυτά, σημειώνουμε και τα τρία νούμερα για να αγοράσουμε τις σωστές αντιολισθητικές αλυσίδες.

— Πότε φοράμε τις αλυσίδες και γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούμε με αυτές όταν δεν χιονίζει;
Γενικά, καλό είναι να θυμόμαστε ότι τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας. Αν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα με αντιολισθητικές αλυσίδες, τότε θα προκληθεί ζημιά και στα ελαστικά και στον δρόμο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Οπτική Γωνία / Αμπντελά Ταϊά: «Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Ο Μαροκινός συγγραφέας και σκηνοθέτης, κάτοικος Γαλλίας πλέον και γνωστός στην Ελλάδα από το υπέροχο μυθιστόρημα «Η ζωή με το δικό σου φως», μιλά με θαυμασμό για την εξέγερση της νεολαίας που συνταράσσει την πατρίδα του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Συνέντευξη / Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Μετά από μισό αιώνα στο «Βήμα», ο Νίκος Χασαπόπουλος μιλά για πρώτη φορά για την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του, τις στιγμές που έζησε δίπλα σε Λαμπράκη, Ψυχάρη και πρωθυπουργούς, αλλά και για το μεγάλο λάθος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Οπτική Γωνία / Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Έχουμε ένα καινούργιο συναίσθημα, όχι το κλασικό της εποχής των φασισμών, δηλαδή τον φόβο μη βρεθεί κανείς στη θέση των κατώτερων, όσων έμειναν πίσω ή «από κάτω». Πλέον βλέπει κανείς μένος για τα θύματα που μιλάνε.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Μποτιλιαρισμένοι στην Αθήνα: Δαπανούμε έναν μισθό στον δρόμο κάθε έτος

Οπτική Γωνία / Κάθε χρόνο χάνουμε 110 ώρες από τη ζωή μας κολλημένοι στο τιμόνι

Πώς μπορεί να μειωθεί άμεσα το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πρωτεύουσας; Γιατί η λεωφόρος Κηφισού δεν θα αδειάσει ποτέ; Ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Βασιλική Σιούτη / Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Οι εκ των υστέρων αποκαλύψεις για τη συνάντηση Τραμπ - Ερντογάν κατέδειξαν τις πραγματικές ισορροπίες στο πεδίο των διεθνών σχέσεων: καμία πλευρά δεν κερδίζει άνευ ανταλλαγμάτων και οι διεθνείς σχέσεις δεν καθορίζονται από προσωπικές συμπάθειες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Βασιλική Σιούτη / Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα Τέμπη και με την ακρίβεια, που προκαλεί κοινωνική δυσφορία, ο Νίκος Δένδιας εμφανίζεται ως μεταρρυθμιστής που θα οδηγήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ