Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες;

Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες; Facebook Twitter
Τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας.
0

— Τελικά, πόσο είναι το πρόστιμο όταν κυκλοφορούμε χωρίς αλυσίδες; 40 ή 80 ευρώ;
Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή: Χιονοαλυσίδες για αντίξοες καιρικές συνθήκες, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο από Οκτώβριο έως Απρίλιο. Αν προκύψει έλεγχος, λόγου χάριν τον... Ιούνιο (που σίγουρα δεν χιονίζει) και διαπιστωθεί ότι αυτός ο εξοπλισμός δεν υπάρχει, το πρόστιμο ανέρχεται στα 40 ευρώ. Αν ο αντίστοιχος έλεγχος γίνει σε καιρικές συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν αυτές τις μέρες, το πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ. Βέβαια, θα αναρωτηθείτε, ποιος νοιάζεται για τις χιονοαλυσίδες Ιούνιο μήνα και δίκιο θα έχετε, αλλά εδώ διευκρινίζουμε το μπέρδεμα περί «40 ή 80 ευρώ».

— Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας;
Ναι. Τρίγωνο και ανακλαστικό γιλέκο, ρεζέρβα, εφεδρικά γυαλιά οράσεως και πυροσβεστήρας. Ας μείνουμε όμως στις αλυσίδες: το τρίγωνο και το ανακλαστικό γιλέκο θα μας χρειαστούν, αν πρέπει να αλλάξουμε λάστιχο ή να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας βράδυ.

— Πολλά δεν είναι όλα αυτά;
Πολλά και υποχρεωτικά, αλλά οι αλυσίδες είναι το πιο ελαφρύ από αυτά τα αντικείμενα, οπότε γιατί το συζητάμε;

— Γιατί επικράτησε τέτοιος πανικός σε μαγαζιά με είδη αυτοκινήτου;  
Κατ’ αρχάς γιατί ανακοινώθηκε το εν λόγω πρόστιμο και αρκετοί οδηγοί προφανώς δεν διέθεταν αλυσίδες, εν όψει σφοδρής κακοκαιρίας και όπως όριζε το ΦΕΚ που εκδόθηκε, και έσπευσαν να τις προμηθευτούν. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση προκάλεσε ελλείψεις και φαινόμενα αισχροκέρδειας, τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν είδη αυτοκινήτου. Γι’ αυτό και παρατηρήθηκε το φαινόμενο αλυσίδες που κοστίζουν 45 ευρώ να πωλούνται 60 και 80, κάποτε και 100 ευρώ, και γι’ αυτό και σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ οι αλυσίδες δεν «κούμπωναν» με τα λάστιχα, οι οδηγοί να επιλέγουν να τις προμηθευτούν, μόνο και μόνο για να έχουν να τις επιδείξουν σε περίπτωση που έπεφταν πάνω σε έλεγχο της Τροχαίας. Σε κάθε περίπτωση χθες οι αλυσίδες είχαν εξαντληθεί και αναμένεται refill της αγοράς σήμερα...

Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν.

— Μάλιστα. Γενικά, πόσο κοστίζουν οι αλυσίδες και γιατί τόσος θόρυβος για τις τιμές τους;
Ας τα πάρουμε και πάλι από την αρχή. Όπως εξήγησε στη LIFO o οδηγός βαρέων οχημάτων Χρήστος Μπεάζης, υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αλυσίδων και αναλόγως την κατηγορία, διαμορφώνεται και η τιμή. Έτσι έχουμε:

#1 – Τις απλές συμβατικές αλυσίδες, των οποίων η τιμή κυμαίνεται στα 22-25 ευρώ και μπορεί να φτάσουν τα 350 ευρώ, πάντα ανάλογα με το μέγεθος των ελαστικών. Αναλογικά, οι αλυσίδες ενός τζιπ ή ενός φορτηγού θα είναι σαφώς ακριβότερες από εκείνες ενός μικρού αυτοκινήτου. Οπότε οι συμβατικές αλυσίδες είναι η απλή και σχετικά πιο οικονομική λύση, όμως απαιτούν εξάσκηση στην εφαρμογή τους. Επειδή η τοποθέτησή τους είναι κάπως πιο περίπλοκη, ο οδηγός θα πρέπει να δοκιμάσει 3-4 φορές μέχρι οι αλυσίδες να εφαρμόσουν σωστά και το αποτέλεσμα να είναι ασφαλές.

#2 – Τις «αράχνες» που είναι και ακριβότερες (η τιμή τους κυμαίνεται από 70 έως 550 ευρώ) και θεωρούνται από τις πλέον ασφαλείς επιλογές. Οι «αράχνες» είναι μεγάλες σε όγκο και ενδείκνυνται για μεγάλα αυτοκίνητα. Το δύσκολο με αυτόν τον τύπο αλυσίδων είναι ότι χρειάζεται προετοιμασία από την πλευρά του/της οδηγού – που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει διαβάσει και καταλάβει τις οδηγίες χρήσης. Το βασικό είναι να σφίγγουν καλά πάνω στον τροχό, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πάνω στο χιόνι ή τον πάγο.

#3 – Τις χιονοκουβέρτες ή αλλιώς αντιολισθητικά πανιά. Επίσης, από τις σχετικά φθηνές επιλογές και από τις πλέον εύκολες στην εφαρμογή. Η τιμή τους κυμαίνεται από 20 έως 80 ευρώ και είναι συνήθως η λύση που προτιμούν οι οδηγοί –με εμπειρία ή μη– καθώς η τοποθέτησή τους είναι απλή και γρήγορη. Αρκεί να βάλεις τη μισή κουβέρτα κάτω από το λάστιχο, να βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο και μέσα σε λίγα λεπτά το πανί έχει τυλίξει το ελαστικό και μπορείς να οδηγήσεις με ασφάλεια.

#4 – Αλυσίδες με καρφιά. Συνήθως είναι τύπου «αράχνη» και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε συνθήκες παγετού.

— Πόσο εύκολο είναι να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας;
Δεν είναι. Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν. Και επειδή πολύ συχνά παρίσταται η ανάγκη τοποθέτησης αλυσίδων σε σχετικά αντίξοες συνθήκες (κρύο, χιονόπτωση ή συνδυασμός των δύο σε νυχτερινή ώρα), οι οδηγοί δεν χρειάζονται επιπρόσθετο άγχος εκείνες τις στιγμές. Παρ’ όλα αυτά, η παρακολούθηση των σχετικών tutorials που υπάρχουν διαθέσιμα στο YouTube μπορούν να βοηθήσουν τον/την οδηγό, ώστε να αποκτήσει εξοικείωση με την όλη διαδικασία.

— Πώς βρίσκουμε το σωστό μέγεθος αλυσίδων για τα λάστιχα του δικού μας αυτοκινήτου;
Ο κ. Μπεάζης εξηγεί ότι κάθε λάστιχο του αυτοκινήτου μας στην επιφάνειά του φέρει τρία νούμερα. Αυτά είναι οι διαστάσεις του: το πλάτος, το προφίλ και η διάμετρος της ζάντας. Τσεκάρουμε τις διαστάσεις πριν ζητήσουμε από κάποιο κατάστημα αλυσίδες και φροντίζουμε να ζητήσουμε το σωστό μέγεθος. Αν είμαστε νέοι οδηγοί και δεν έχουμε ιδέα από αυτά, σημειώνουμε και τα τρία νούμερα για να αγοράσουμε τις σωστές αντιολισθητικές αλυσίδες.

— Πότε φοράμε τις αλυσίδες και γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούμε με αυτές όταν δεν χιονίζει;
Γενικά, καλό είναι να θυμόμαστε ότι τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας. Αν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα με αντιολισθητικές αλυσίδες, τότε θα προκληθεί ζημιά και στα ελαστικά και στον δρόμο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Ρεπορτάζ / Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Αντί να απομακρύνει το Ολυμπιακό Κολυμβητήριο που έχει χτιστεί επάνω της, ο δήμαρχος το ανακαινίζει, παραβλέποντας αυτήν τη ζώνη τεράστιας ιστορικής, αρχαιολογικής και περιβαλλοντικής σημασίας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Οπτική Γωνία / Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Ο πρωθυπουργός, με τα μέτρα που εξήγγειλε, έδωσε το καθαρό στίγμα της φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής του, αφήνοντας το πεδίο ανοιχτό για μια πιο αριστερή αντιπολίτευση, της οποίας οι προτάσεις αναμένονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Προβάλλοντας πλέον έναν ήπιο «κριτικο-μνημονιακό» τόνο, ο Αλέξης Τσίπρας καταλήγει σε ένα πενιχρό σχήμα: τη διαμάχη μεταξύ της αναπτυξιακής Ελλάδας και της κλεπτοκρατίας, την αντίθεση έντιμης-παραγωγικής χώρας με μια μικρή μερίδα διεφθαρμένων και τις προσβάσεις τους στο κράτος.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα – να ανησυχούμε ή όχι;

Μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΕΚΠΑ καταγράφει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την παρουσία PFAS σε αυγά ελευθέρας βοσκής, αναδεικνύοντας το ζήτημα των «παντοτινών χημικών».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Πολιτική / Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του στη ΔΕΘ θα προσπαθήσει να απαντήσει στους πολίτες που δεν έχουν δει ως τώρα την οικονομική ανάπτυξη που διαφημίζει η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας τα μέτρα που θα ανακοινώσει ως απτή απόδειξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πεθαίνοντας ως δημοσιογράφος στη Γάζα

Ακροβατώντας / Πόσο αξίζει η ζωή ενός Παλαιστίνιου δημοσιογράφου στη Γάζα;

Σίγουρα όχι όσο ενός που προέρχεται από τη Δύση, τουλάχιστον για τον ισραηλινό στρατό. Γιατί ο δυτικός κόσμος σίγουρα θα αντιδρούσε με μεγαλύτερη ένταση αν οι δημοσιογράφοι που έχασαν τη ζωή τους είχαν άλλες εθνικότητες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Ρεπορτάζ / Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Διακίνηση ναρκωτικών και όπλων, εκβιασμοί και αμφιλεγόμενες συναλλαγές ακινήτων/φιλέτων της μοναστηριακής περιουσίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η δικογραφία που έφερε στη Δικαιοσύνη το κύκλωμα το οποίο δρούσε με επίκεντρο τα Χανιά.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ