Χάρι και Μέγκαν: Το διχαστικό ντοκιμαντέρ του Netflix για τους «βασιλικούς αποστάτες»

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
«Κανείς δεν γνωρίζει όλη την αλήθεια. Μόνο εμείς», λέει ο Χάρι στο τρέιλερ.
0

Το μόνο βέβαιο για το ντοκιμαντέρ «Χάρι και Μέγκαν» που έκανε πρεμιέρα στις 8 Δεκεμβρίου με τα τρία πρώτα του επεισόδια (τα άλλα τρία θα προβληθούν από το Netflix στις 15/12) είναι ότι, ακόμα κι αν δεν είναι «παγκόσμιο γεγονός», όπως διαφημίζεται, είναι «πρώτη είδηση» ή πολύ ψηλά σε όλα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Τα μέσα της Μεγάλης Βρετανίας ήδη έχουν πάρει θέση μάχης, με τη «Sun» να έχει ξεκαθαρίσει στο πρωτοσέλιδο –με τίτλο «Sussex, ψέματα και βιντεοταινίες»– τη θέση της, που είναι μία και μοναδική: μισεί τη Μέγκαν και τέλος. Πράγμα που σημαίνει ότι η σειρά θα χωρίσει τον κόσμο σε δυο στρατόπεδα και θα φέρει στο προσκήνιο τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να ζουν όσοι μπαίνουν στο παλάτι. 

Σε πολλούς η Μέγκαν θυμίζει την περίπτωση της Νταϊάνα: δυο γυναίκες που έχουν μεγαλώσει εκτός πρωτοκόλλου, πιστεύουν ότι στο παλάτι όλοι είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια που μαζεύεται κάθε τόσο για να κάνει ψιλοκουβέντα, και ξαφνικά διαπιστώνουν ότι τα μέλη της οικογένειας στην οποία πόθησαν να μπουν συναντιούνται μόνο σε επίσημες εκδηλώσεις, ότι η πίεση είναι αφόρητη, όπως και οι ίντριγκες και όλα όσα οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί έχουμε δει σε ταινίες, ντοκιμαντέρ και στο «Crown».

Χάρι και Μέγκαν γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι των ΜΜΕ και των σόσιαλ και, ξέροντας ότι δεν υπάρχει επιστροφή –στην Αμερική αντιμετωπίζονται πολύ πιο θερμά από ό,τι στη γεμάτη καχυποψία και επικρίσεις Μ. Βρετανία–, θα πουν όσο περισσότερα μπορούν για το παλάτι που δεν ήταν αρκετά υποστηρικτικό και για τον ρατσισμό των ταμπλόιντ.

Η απόδραση των Χάρι και Μέγκαν στην Αμερική ήταν το τελευταίο που περίμενε το παλάτι να συμβεί, ενώ η Ελισάβετ ήταν ήδη υπέργηρη, ο Ουίλιαμ ανυπομονούσε να αρνηθεί ο Κάρολος να ανέβει στον θρόνο και η εικόνα της βασιλικής οικογένειας έπρεπε να είναι άψογη. Και στη 40χρονη σήμερα Κέιτ είναι φυσικό να μην άρεσε η διαρκής σύγκριση με τη Μέγκαν, εκτός από αυτήν με την Νταϊάνα, που δεν θα σταματήσει ποτέ.

Για τη Μέγκαν τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δύσκολα. Χρώμα, φυλή, καταγωγή, ένας πατέρας που δεν έκλεινε το στόμα του, η διαρκής εξέταση κάθε βήματός της ήταν πολύ μακριά από το πριγκιπικό όνειρο και από μια κατ' ελάχιστο ελεύθερη ζωή.

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Η απόδραση των Χάρι και Μέγκαν στην Αμερική ήταν το τελευταίο που περίμενε το παλάτι να συμβεί, ενώ η Ελισάβετ ήταν ήδη υπέργηρη.

Φυσικά, στο ντοκιμαντέρ, που είναι μέρος της συμφωνίας του ζευγαριού με το Netflix, ύψους πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, θα δούμε την «άποψη της Μέγκαν και του Χάρι» και δεν έχει καμία σημασία αν είναι «μονομερές», όπως έγραψε η βασιλική συντάκτρια των «Sunday Times» όταν προβλήθηκαν τα δυο τρέιλερ της σειράς.

Έχοντας ένα σούπερ δημοφιλές θέμα, οι βασιλικοί συντάκτες έχουν ταχθεί υπέρ του παλατιού σε κάθε περίπτωση και ρίχνουν λάδι στη φωτιά, ενώ σε κάθε ευκαιρία αφήνουν να διαρρεύσουν διάφορα περί της συμπεριφοράς της Μέγκαν και της αδυναμίας της να προσαρμοστεί στον θεσμό, που μένει ίδιος και απαράλλαχτος εδώ και δεκαετίες, όσο και αν προσπαθούν –με φιλανθρωπίες και κάζουαλ εμφανίσεις– η Κέιτ και ο Ουίλιαμ να τον εκσυγχρονίσουν. 

Τον θεσμό, που η δημοφιλία του ανεβαίνει με κάθε θάνατο, γάμο και λοιπά κοινωνικά γεγονότα, με επόμενο τη στέψη του Κάρολου, αναμένεται να κλονίσει και η προγραμματισμένη για τον επόμενο μήνα δημοσίευση των απομνημονευμάτων του Χάρι με τίτλο «Spare», τα οποία υπόσχεται ότι θα είναι μια «αμείλικτη» περιγραφή της βασιλικής ζωής. 

«Κανείς δεν γνωρίζει όλη την αλήθεια. Μόνο εμείς», λέει ο Χάρι στο τρέιλερ, στο οποίο τα βρετανικά δίκτυα διαπίστωσαν οπτικές παραποιήσεις, με τον Piers Morgan, αρθρογράφο της «Sun» και μεγάλο επικριτή της Μέγκαν, να γράφει «Άλλη μια μέρα, άλλο ένα εμετικά εγωιστικό, κλαψιάρικο τρέιλερ από τους βασιλικούς αποστάτες Μέγκαν και Χάρι για το επερχόμενο Netflix trash-a-thon της οικογένειάς τους», ενώ οι «Times» του Λονδίνου έγραψαν στο πρωτοσέλιδο «Ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν έχουν κηρύξει ολοκληρωτικό πόλεμο κατά της βασιλικής οικογένειας».

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Ο γάμος του Χάρι και της Μέγκαν από παραμύθι έγινε εφιάλτης.

Βεβαίως, ό,τι και αν αποκαλύπτεται, όσο σημαντικό κι αν είναι, θα μείνει αναπάντητο, αφού αυτός είναι ο δρόμος που επιλέγει το παλάτι, με τους ήρωές του βωβούς, να χαμογελούν δημοσίως και να φοβούνται το παραμικρό στραβοπάτημα. Ωστόσο δεν μπορεί παρά να είναι προετοιμασμένοι για πιθανούς προκλητικούς και επιζήμιους ισχυρισμούς που προκύπτουν από το ντοκιμαντέρ. Το παλάτι γνωρίζει καλά ότι κάθε συνέντευξη μπορεί να επιφέρει έστω και μια πρόσκαιρη καταστροφή.

Οι συνεντεύξεις της Νταϊάνα και του Κάρολου μόνο κακό έκαναν στη βασιλεία, που η δημοτικότητά της έφτασε στο ναδίρ όταν προσπάθησαν και οι δύο να πουν τη δική τους πλευρά μετά τη διάλυση του γάμου τους. Η Νταϊάνα στη συνέντευξή της στο BBC είπε το περίφημο: «Ήμασταν τρεις σε αυτόν τον γάμο» και ο Κάρολος στο βιβλίο «The Prince of Wales: A Biography» το 1994 παραδέχτηκε ότι απάτησε τη σύζυγό του, αλλά μόνο αφού ο γάμος είχε διαλυθεί.

Χάρι και Μέγκαν γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι των ΜΜΕ και των σόσιαλ και, ξέροντας ότι δεν υπάρχει επιστροφή –στην Αμερική αντιμετωπίζονται πολύ πιο θερμά από ό,τι στη γεμάτη καχυποψία και επικρίσεις Μ. Βρετανία–, θα πουν όσο περισσότερα μπορούν για το παλάτι που δεν ήταν αρκετά υποστηρικτικό και για τον ρατσισμό των ταμπλόιντ.

Ήδη τα έχει πει η Μέγκαν στην Όπρα, και το ζευγάρι έχει ασκήσει αγωγές κατά των βρετανικών ταμπλόιντ. Επίσης, αρκεί να δει κανείς το «The Crown» για να καταλάβει τι εννοεί ο Χάρι όταν μιλάει για «τον πόνο και την ταλαιπωρία» των γυναικών που μπαίνουν ως νύφες στην οικογένειά του.

Ο γάμος του Χάρι και της Μέγκαν από παραμύθι έγινε εφιάλτης. Η παρουσία της χώρισε τον κόσμο σε δυο στρατόπεδα –υπέρ της Μέγκαν, υπέρ της Κέιτ– και ο φανατισμός στο διαδίκτυο καθόλου δεν βοηθούσε στην ηρεμία του ζευγαριού που, αν και είναι πολύ πίσω στη σειρά διαδοχής, ήταν σε διαρκή σύγκριση με τους «τέλειους» Ουίλιαμ και Κέιτ.

Και φυσικά ο υπαινιγμός του Χάρι ότι υπάρχουν διαρροές από το παλάτι δεν μπορεί παρά να είναι αληθινός. Το παλάτι κάνει ελεγχόμενες διαρροές και οι περίφημοι «βασιλικοί συντάκτες» είναι τυφλά όργανά του, αλλιώς θα ήταν άνεργοι.

Το πρώτο επεισόδιο ξεκινά με τον Χάρι να λέει από το Χίθροου «είναι δύσκολο να κοιτάς πίσω και να λες τι στο καλό έγινε; Πώς καταλήξαμε εδώ;», ενώ το πρώτο πλάνο της Μέγκαν είναι με μια πετσέτα στο κεφάλι.

Σημειολογικά αυτή η μίνι σειρά θα είναι κάζουαλ, για να πει την ιστορία δυο ανθρώπων οι οποίοι γύρισαν την πλάτη στην «εταιρεία» που αποκαλείται βασιλική οικογένεια. «Θέλω να τελειώσουν όλα αυτά, δεν ξέρω τι να πω πια», λέει η Μέγκαν σχολιάζοντας την εκμετάλλευση και τη διαφθορά των ΜΜΕ και υποστηρίζει ότι με τη στάση που κρατά το παλάτι, «μην παίρνοντας θέση, μας διαλύει». 

Ο Χάρι υποστηρίζει ότι οποιοσδήποτε στη θέση του θα έκανε το ίδιο, γιατί θέλει να κρατήσει την οικογένειά του ασφαλή με όποιες συνέπειες. Θα το επαναλάβει και σε επόμενο επεισόδιο. Και άλλες τόσες θα επαναλάβει ότι δεν είναι δυνατόν να επιτρέψει το μίσος κατά της συζύγου του.

Η συνέντευξη που συνδέει τα μέρη του ντοκιμαντέρ έχει γυριστεί στο Μοντεσίτο, στο σπίτι τους. «Είναι μια ιστορία αγάπης που είναι ακόμα στην αρχή», λέει ο Χάρι, υποστηρίζοντας ότι η Μέγκαν θυσίασε όλα όσα ήξερε για να μπει στον κόσμο του και εκείνος έκανε μετά από λίγο καιρό το ίδιο για να βρεθεί στον δικό της. 

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Σε πολλούς η Μέγκαν θυμίζει την περίπτωση της Νταϊάνα: δυο γυναίκες που έχουν μεγαλώσει εκτός πρωτοκόλλου, πιστεύουν ότι στο παλάτι όλοι είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια που μαζεύεται κάθε τόσο για να κάνει ψιλοκουβέντα, και ξαφνικά διαπιστώνουν ότι τα μέλη της οικογένειας στην οποία πόθησαν να μπουν συναντιούνται μόνο σε επίσημες εκδηλώσεις, ότι η πίεση είναι αφόρητη, όπως και οι ίντριγκες.

Με βερμούδες, φόρμες, στο κοτέτσι, στον κήπο, σε περιπάτους, και οι δύο δηλώνουν ότι με αυτό τον τρόπο ζωής προστατεύουν τα παιδιά τους. Σε επόμενο επεισόδιο ο Χάρι ομολογεί ότι μεγάλωσε σε μια φούσκα, ότι το Ίτον ήταν ένα προστατευμένο σχολείο και ότι μόνο η δεκαετής θητεία του στον στρατό τον έκανε να καταλάβει τους ανθρώπους γύρω του.

Ξεκινούν την αφήγηση λέγοντας ότι έγραψαν γι' αυτούς βιβλία άνθρωποι που δεν τους έχουν δει ποτέ από κοντά. 

Το 2016 η Μέγκαν Μαρκλ ήταν μια γυναίκα ελεύθερη, που πρωταγωνιστούσε στη σειρά «Suits», είχε καριέρα, κοινωνική ζωή και φίλους. Γνώρισε τον Χάρι από μια κοινή τους φίλη στο Instagram και βγήκαν για πρώτη φορά ραντεβού λίγο καιρό αργότερα. Ο Χάρι λέει ότι από όλες τις γυναίκες που είχε γνωρίσει εκείνη ήταν άνετη και χαλαρή με την παρουσία του. Ένας φίλος του λέει στην κάμερα ότι τότε του εξομολογήθηκε πως είχε ερωτευτεί.

Το πρώτο επεισόδιο παρουσιάζει ένα μέρος της κοινής ζωής τους το 2021 και την ιστορία του Χάρι, με πλάνα από τη γέννησή του. Δεν έχει αναμνήσεις από τη μητέρα του όταν ήταν πολύ μικρός, αλλά θυμάται πάντα το πονηρό της γέλιο. Οι περισσότερες αναμνήσεις του σχετίζονται με τους παπαράτσι που τους ακολουθούσαν σε κάθε βήμα και τα βίντεο που προβάλλονται είναι όντως τρομακτικά. Η συμβουλή της οικογένειας ήταν πάντα «μην αντιδράς». 

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Εξηγώντας το σύστημα των ΜΜΕ, οι ειδικοί λένε ότι τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ζουν σε ένα κλουβί με λίγη αυτονομία, με τον κόσμο να λέει «ζήσε όπως θέλεις, αρκεί να ξέρουμε τα πάντα».

«Η μητέρα μου μας υπερασπιζόταν, δυσκολευόταν με αυτήν τη ζωή» λέει ο Χάρι. Όταν ο Κάρολος και η Νταϊάνα χώρισαν, η παρενόχληση έφτασε σε άλλα επίπεδα. «Έτσι κατάλαβα τι συμβαίνει με τις γυναίκες μέσα στον θεσμό», λέει. Η δική του εμπειρία ήταν πως κάθε γυναίκα που γνώριζε απομακρυνόταν λόγω της πίεσης και της παρενόχλησης, «ο Τύπος έχει απομακρύνει ανθρώπους από τη ζωή μου». 

«Η Μέγκαν μοιάζει πολύ με τη μητέρα μου, δεν θέλω να επαναληφθεί η ιστορία της» λέει. Τα πλάνα δείχνουν την εποχή του θανάτου της Νταϊάνα και τη σοκαριστική δήλωση του αδελφού της για τους παπαράτσι που την κυνήγησαν αλύπητα: «Έχουν το αίμα της στα χέρια τους». 

Στη συνέχεια οι κάμερες στράφηκαν στις ζωές των νεαρών Ουίλιαμ και Χάρι. Ο Χάρι ήταν αυτός που έπινε, έπαιρνε ναρκωτικά, πήγαινε σε κλαμπ, ντύθηκε με στολή ναζί, κάτι που σήμερα θεωρεί το μεγαλύτερο λάθος που έχει κάνει στη ζωή του. Ήταν ένας νεαρός άντρας που δεν είχε από πουθενά βοήθεια ή καθοδήγηση. 

Παράλληλα προχωρά η ιστορία της γνωριμίας του με τη Μέγκαν, όταν έβγαιναν κρυφά, μια πολύ ευτυχισμένη περίοδο. Η ηθοποιός και φίλη της Αμπιγκέιλ Σπένσερ λέει ότι η Μέγκαν θα έκανε τα πάντα για να είναι μαζί του. Βρήκαν έναν τρόπο να λειτουργήσει η σχέση τους και τον συναντούσε κρυφά στο Η.Β. 

Εξηγώντας το σύστημα των ΜΜΕ, οι ειδικοί λένε ότι τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ζουν σε ένα κλουβί με λίγη αυτονομία, με τον κόσμο να λέει «ζήσε όπως θέλεις, αρκεί να ξέρουμε τα πάντα». Ο Χάρι προσπάθησε να προετοιμάσει τη Μέγκαν για το τι θα συμβεί μετά την αποκάλυψη της σχέσης τους. Τον Οκτώβριο του 2016 όλα είχαν αλλάξει. Η σχέση έγινε γνωστή. Τα ταμπλόιντ έγραφαν: «Η μιγάδα από το γκέτο», «Η μαύρη από τις φτωχογειτονιές».

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Ο Χάρι λέει ότι από όλες τις γυναίκες που είχε γνωρίσει εκείνη ήταν άνετη και χαλαρή με την παρουσία του.

Το δεύτερο επεισόδιο ξεκινά με τους παπαράτσι να τους ακολουθούν στη Νέα Υόρκη πριν λίγο καιρό. «Πάνω από όλα η ασφάλειά μας», λένε.

Το επεισόδιο γυρνά πάλι στην αρχή της σχέσης τους, με το Twitter να οργιάζει και τη φρενίτιδα που επικράτησε, με υβριστικά για τη Μέγκαν σχόλια. Η μητέρα της λέει ότι τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα. Οι παπαράτσι την καταδίωκαν και ο πατέρας της έδωσε στον Τύπο φωτογραφίες τους από τότε που η Μέγκαν ήταν μικρή για 100.000 δολάρια.

Η Μέγκαν ζούσε στο Τορόντο και η δουλειά της έγινε δύσκολη. Το NBC προσέλαβε σωματοφύλακα, παπαράτσι ήταν κρυμμένοι στα τροχόσπιτα των ηθοποιών στα γυρίσματα του «Suits», γέμισε ο Καναδάς Βρετανούς δημοσιογράφους που έψαχναν τα σκουπίδια και τους λογαριασμούς της, παρενοχλούσαν τους φίλους της, πλήρωναν γείτονες να βάλουν κάμερες.

Η μητέρα της λέει ξεκάθαρα ότι το θέμα ήταν φυλετικό και η «Daily Mail» δεν παρέλειπε να γράφει καθημερινά για τους προγόνους ταπεινής καταγωγής που είχε το «κορίτσι από το γκέτο».

Τότε ο Χάρι έβγαλε ανακοίνωση κατά των ρατσιστικών σχολίων που δεχόταν. «Υπνοβατούσα ευτυχισμένα», λέει ο Χάρι, «μέχρι να τη γνωρίσω», ενώ επαναλαμβάνει τη δέσμευση του ζευγαριού να πολεμήσει την αδικία και την ανισότητα. Και φυσικά να μην επαναλάβουν τα λάθη των γονιών τους, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τα δύσκολα διαζύγια. 

«Τώρα γνωρίζω ότι ευτυχώς τότε δεν ήξερα πολλά», λέει η Μέγκαν. «Δεν ήξερα ότι ενοχλούνται όταν τους αγκάλιαζα, ότι δεν το συνηθίζουν οι Βρετανοί, ότι το πρωτόκολλο και η απόσταση μεταφέρονταν και μέσα στα σπίτια τους». 

Η ιστορία συνεχίζεται με την πρώτη γνωριμία της Μέγκαν με την Ελισάβετ και την πρόταση γάμου, με γλαφυρές συναισθηματικές περιγραφές. 

Όλα αυτά συνέβησαν σε μια στιγμή που είχε αρχίσει η ρητορική υπέρ του Μπρέξιτ, που οι 7 στους 10 Βρετανούς έλεγαν ότι οι ξένοι είναι πολλοί στη χώρα. Οπότε το πολυπολιτισμικό παραμύθι του παλατιού στην ουσία κατέρρευσε πριν ξεκινήσει, με τις φυλλάδες να είναι ασυγκράτητες. «Όσο καλή και να ήμουνα, θα έβρισκαν έναν τρόπο να με καταστρέψουν», λέει η Μέγκαν.

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Στο ντοκιμαντέρ βλέπουμε και πολλές αδημοσίευτες φωτογραφίες του ζευγαριού.

Το τρίτο επεισόδιο ξεκινά με την πρώτη συνέντευξη μετά τον αρραβώνα, που αποκαλούν «ενορχηστρωμένο ριάλιτι». Τα σχόλια συνεχίζονταν στον ίδιο ρυθμό από τον Τύπο, με την ερώτηση «ποιος θα πίστευε ότι η Βρετανία θα είχε μαύρη πριγκίπισσα;». Ακολουθεί μια ιστορική αναδρομή της δουλείας, που χρηματοδοτούσε για αιώνες το Η.Β. 

Ενώ ο Χάρι δηλώνει ότι «υπάρχει τεράστια ασυνείδητη προκατάληψη», η ετεροθαλής αδερφή της Μέγκαν παίρνει χρήματα για να δίνει συνεντεύξεις στην ουσία εναντίον της, παρά το γεγονός ότι έχει να τη δει από τότε που ήταν δέκα ετών.

Τρεις μήνες πριν τον γάμο τους, τα δυο πριγκιπικά ζεύγη στην πρώτη κοινή τους εμφάνιση μιλούν για ζητήματα της εποχής. Η Μέγκαν μιλάει για το #MeToo. Είναι η πρώτη φορά που κάποιος στο περιβάλλον του παλατιού τοποθετείται. Η Κέιτ Μίντλετον είχε αρνηθεί να φορέσει συμβολικά μαύρα στα BAFTA, η Καμίλα είχε προτιμήσει τη σιωπή. Πόσο επικίνδυνη ήταν η Αμερικανίδα, με έναν γάμο στο ενεργητικό της και τέτοιες απόψεις; Ποια ήταν αυτή που θα άλλαζε τους κανόνες;

Οπότε, αφού εξάντλησε ο Τύπος τα πρόσωπα που θα μπορούσαν να μιλήσουν εναντίον της, στράφηκε στο ντύσιμό της, τα καπέλα και τα μαλλιά της. «Δεν φορούσα ποτέ χρώμα, μόνο άσπρα, μαύρα, μπεζ, για να μη φοράω χρώμα που φορούσε η βασίλισσα ή άλλες ανώτερες από εμένα. Φορούσα μουντά χρώματα για να αφομοιωθώ. Αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να συμβεί κάτι τέτοιο», λέει η Μέγκαν. Έτσι φτάνουμε στον γάμο, αλλά αυτό το κρατάει το κανάλι για το τέταρτο επεισόδιο.

Υποκειμενική ή όχι, η σειρά δεν είναι βαρετή, αυτό έχει σημασία. Και γιατί να μην πουν και αυτοί οι ερωτευμένοι την ιστορία τους; Για όλους υπάρχει χώρος και όλοι θέλουν να ασκήσουν έλεγχο στην εικόνα τους. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανείς δεν ασκούσε μεγαλύτερο έλεγχο στην εικόνα του από τη βασίλισσα, η οποία δεν έδωσε ποτέ επίσημη συνέντευξη με δημοσιογράφο στα 70 χρόνια που βρισκόταν στον θρόνο. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς το δίστιχο του Χριστιανόπουλου έγινε διάσημο σ' όλο τον κόσμο (χωρίς να ξέρουν ότι είναι δικό του) - Μικροπράγματα

Άρης Δημοκίδης / Πώς το δίστιχο του Χριστιανόπουλου έγινε διάσημο σ' όλο τον κόσμο (χωρίς να ξέρουν ότι είναι δικό του)

Το μεγαλύτερο ελληνικό viral παγκοσμίως είναι ένα δίστιχο του Ντίνου Χριστιανόπουλου. Με αφορμή τη χρήση του απ' την Μέγκαν Μάρκλ βρίσκουμε πώς ξεκίνησαν όλα
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ