Έρευνα: Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα -6 στους 10 θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα από πέρυσι

κούκλα βιτρίνας Facebook Twitter
Φωτ: EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
0

Τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων θα διατηρήσουν οι καταναλωτές, με την δαπάνη για φέτος να είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι.

Αυτό διαπιστώνουν τα αποτελέσματα μελέτης της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans Holiday Outlook» στην οποία έλαβαν μέρος περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021. Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες εφέτος ενώ το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.

Οι πιο συχνές κατηγορίες τροφίμων των Χριστουγέννων

Από την έρευνα προκύπτει ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για την εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές.

Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί καταναλωτές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.

Σύμφωνα με την έρευνα, τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 πιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα. Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν έντονα στο καλάθι.

Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων: 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).

Ανάμεσα στα χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.

Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%).

Αναζητούν ευκαιρίες στην Black Friday

Σημειώνεται ότι τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday. Είτε αυτοί θα αγοράσουν εκ των προτέρων είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών.

Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday /και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων.

Ενώ καταγράφεται επιπλέον το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026 ΒΟΥΛΗ

Οικονομία / Στη Βουλή ο προϋπολογισμός 2026: Τι προβλέπει για μεσαία τάξη, νέους και οικογένειες με παιδιά

Κυρίαρχα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού 2026, είναι η ενίσχυση του εισοδήματος και η μείωση των φορολογικών βαρών για τη μεσαία τάξη, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά
LIFO NEWSROOM
ΦΤΩΧΕΙΑ OXFAM

Οικονομία / Oxfam: Τα περσινά κέρδη των δισεκατομμυριούχων της G20 θα έβαζαν τέλος στη φτώχεια των ανθρώπων

Η ΜΚΟ καλεί οι πλούσιοι του κόσμου να «φορολογηθούν με δίκαιο τρόπο για να συμβάλουν να τερματιστεί η φτώχεια και να καταπολεμηθεί η απορρύθμιση του κλίματος»
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οι νέοι κληρωθέντες δικαιούχοι θα λάβουν άμεσα ενημέρωση μέσω της αίτησής τους στην πλατφόρμα του προγράμματος και στη συνέχεια προσωπική ειδοποίηση για τη διαδικασία έκδοσης των νέων καρτών μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
LIFO NEWSROOM
Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Οικονομία / Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Με αυτή την αναβάθμιση ο οίκος κλείνει έναν ισχυρά θετικό γύρο αξιολογήσεων για το 2025, ενδυναμώνοντας το προφίλ σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας απέναντι στις παγκόσμιες αγορές
LIFO NEWSROOM