Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα

Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα Facebook Twitter
Η ποδηλάτρια Μάρλεϊ Μπλόνσκι παραδέχεται πως οι plus size ποδηλάτες δυσκολεύονται οικτρά να βρουν εξοπλισμό και ρουχισμό στο νούμερό τους
0

Ενώ πολλές εταιρείες ρουχισμού έχουν προσαρμοστεί στις επιταγές της plus size μόδας τα τελευταία χρόνια, πολύς κόσμος καταγγέλλει πως οι κατασκευαστές αθλητικού εξοπλισμού και ρούχων έχουν αποτύχει να ακολουθήσουν. 

Παρότι κολάν, φόρμες, σορτς, μπλουζάκια πάνω από το νούμερο 16 είναι πλέον κοινά, τα πιο εξειδικευμένα αντικείμενα είναι (ακόμη) ακριβοθώρητα. Άνθρωποι με περισσότερα κιλά που ασχολούνται, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, με την τοξοβολία και την ξιφομαχία υποστηρίζουν πως δύσκολα βρίσκουν νούμερα στα προστατευτικά στήθους. Άλλοι που κάνουν ιππασία και οι μοτοσικλετιστές με δυσκολία βρίσκουν παντελόνια. Οι σκιέρ και οι σνόουμπορντερ έχουν πρόβλημα με τα παντελόνια επίσης και τις μπότες χιονιού. 

«Συζητάμε εδώ και χρόνια πόσο επώδυνα ειρωνικό είναι το ότι με κάποιο τρόπο στον καπιταλισμό είναι πιο προσοδοφόρο να εξαιρείς τους εύσωμους, από το να παίρνεις τα λεφτά τους» σημειώνει η ακτιβίστρια Μαριάν Κίρμπι, που προτρέπει τους ανθρώπους με περισσότερα κιλά να αποκαταστήσουν τη λέξη «χοντρός». 

Ένα θρεντ στο Twitter από την Κίρμπι για την έλλειψη εξειδικευμένου αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού για εύσωμους ανθρώπους προκάλεσε καταιγισμό απαντήσεων από παθόντες. 

Όπως λέει η ίδια, άνθρωποι με παραπανίσια κιλά συχνά δεν αρχίζουν νέες δραστηριότητες, γιατί δεν νιώθουν ευπρόσδεκτοι. Ενώ εκείνοι που τελικά το καταφέρνουν, κάποια στιγμή βρίσκονται παγιδευμένοι στην έλλειψη επιλογών. Από την άλλη, οι κατασκευαστές επικαλούνται τη μη συμμετοχή των plus size σε αθλητικές δραστηριότητες για τη μη παραγωγή ανάλογου μεγέθους ρούχων. 

Κάποιες εταιρείες στο παρελθόν ξέγραφαν τους ευτραφείς από πελάτες τους για λόγους «αισθητικής». «Κανείς δε θέλει να βλέπει καμπυλώδεις γυναίκες» στα ντεφιλέ είχε πει το 2009 ο δημιουργικός διευθυντής της Chanel, Καρλ Λάγκερφελντ. Ο Μάικ Τζέφρις, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Abercrombie & Fitch, είχε πει το 2006 πως «πολλοί άνθρωποι δεν ανήκουν στα ρούχα μας». Μέχρι το 2014, το μεγαλύτερο μέρος για τις γυναίκες ήταν το... 10!

Έκτοτε, πολύ νερό έχει κυλήσει στ'αυλάκι και οι εταιρείες κατέληξαν, μόνες τους ή αναγκαστικά, να προσαρμοστούν στα δεδομένα των καιρών και στην ύπαρξη ενός πολύ ευρύτερου φάσματος σωμάτων. 

Ξεγραμμένοι για λόγους αισθητικής: Plus size ασκούμενοι ζητούν μεγαλύτερα νούμερα σε αθλητικό εξοπλισμό και ρούχα Facebook Twitter
Η Alpine Parrot πουλά παντελόνια για πεζοπορία σε νούμερα από 14 έως 24 και φιλοδοξεί να προσθέσει έως το 30 - Φωτ.: Alpine Parrot

Στο πλαίσιο του κινήματος του body-positivity και της αποδοχής των curvy σωμάτων, αλλά και λόγω του ανταγωνισμού από πιο inclusive ανταγωνιστές, πολλές εταιρείες -μεταξύ αυτών οι Abercrombie & Fitch, Urban Outfitters, Anthropologie, Victoria’s Secret- άλλαξαν ρότα και πρόσθεσαν και μεγαλύτερα νούμερα. 

Και σ'αυτές τις περιπτώσεις, όμως, όχι δίχως προβλήματα. 

Κάποια ρούχα plus size πωλούνται μόνο διαδικτυακά, όχι σε φυσικά καταστήματα, και τα νούμερα φτάνουν μέχρι το 3Χ ή 24. Η κατάσταση γίνεται ακόμη δυσκολότερη στην περίπτωση αθλητικού εξοπλισμού και ρουχισμού. 

«Μπορείς να βρεις μπλουζάκια, αλλά όσον αφορά επιγονατίδες, περιαγκωνίδες, αδιάβροχα παντελόνια, κιτ αγώνων, αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση» λέει η ποδηλάτρια Μάρλεϊ Μπλόνσκι. «Είναι το συμπέρασμα πως οι άνθρωποι με μεγαλύτερα σώματα δεν κάνουν αθλητικές δραστηριότητες, ή δεν χρειάζονται εξειδικευμένο εξοπλισμό» προσθέτει. 

Με πληροφορίες από Wall Street Journal

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βλαντιμίρ Πλαχότνιουκ: Ο Μολδαβός ολιγάρχης, oι επιχειρήσεις στην Τουρκία και ο Ερντογάν

Διεθνή / Βλαντιμίρ Πλαχότνιουκ: Ο Μολδαβός ολιγάρχης, oι επιχειρήσεις στην Τουρκία και ο Ερντογάν

Μέσω εταιρείας στην Κωνσταντινούπολη, η οικογένεια του Μολδαβού ολιγάρχη επέκτεινε τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στην Τουρκία, παρά τις αντιδράσεις και τις νομικές υποθέσεις διεθνώς
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Εικονικά τσιγάρα, πραγματικοί κίνδυνοι: Πώς η καπνοβιομηχανία στοχεύει τους νέους μέσα στο metaverse

Διεθνή / Εικονικά τσιγάρα, πραγματικοί κίνδυνοι: Πώς η καπνοβιομηχανία στοχεύει τους νέους μέσα στο metaverse

Από εικονικά πάρτι γεμάτα καπνό μέχρι NFTs και χορηγίες σε online παιχνίδια, οι καπνοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται τα κενά ρύθμισης στον ψηφιακό κόσμο για να προσεγγίσουν εφήβους και παιδιά – κι οι ειδικοί προειδοποιούν: πρόκειται για μια νέα, αόρατη κρίση δημόσιας υγείας.
LIFO NEWSROOM
Μπαράκ Ομπάμα: Τα αγόρια χρειάζονται γκέι άνδρες ως μέντορες στη ζωή τους

Διεθνή / Μπαράκ Ομπάμα: Τα αγόρια χρειάζονται γκέι άνδρες ως μέντορες στη ζωή τους

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ εξήγησε ότι η παρουσία ΛΟΑΤΚΙ+ φίλων και μεντόρων στη ζωή ενός παιδιού βοηθά στο να αισθάνονται αποδοχή τα παιδιά που ενδέχεται να εξερευνήσουν τη δική τους ταυτότητα φύλου ή σεξουαλικότητα
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Ο ΠΟΥ καταγγέλλει επιθέσεις σε εγκαταστάσεις που μένουν μέλη του προσωπικού και στην κυριότερη αποθήκη του

Διεθνή / Γάζα: Ο ΠΟΥ καταγγέλλει επιθέσεις σε εγκαταστάσεις που μένουν μέλη του προσωπικού και στην κυριότερη αποθήκη του

Πέρασαν χειροπέδες στους άνδρες, τους έγδυσαν και στη συνέχεια τους ανέκριναν υπό την απειλή όπλων - Παρά τις διεθνείς εκκλήσεις ο στρατός του Ισραήλ ανακοίνωσε πως επεκτείνει τις επιχειρήσεις του στη Ντέιρ αλ Μπάλα
LIFO NEWSROOM