The Trivialist: Μια σελίδα των social media κάνει την Ιστορία fun και απολαυστική

the trivialist Facebook Twitter
Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση
0

Θα σου πάρει περίπου ένα λεπτό για να διαβάσεις τα εκπαιδευτικά ποστ του «Trivialist», αλλά μια μικρή αιωνιότητα για να αποστηθίσεις το σχολικό βιβλίο της Ιστορίας, από το οποίο δεν ξέρω τι του μένει τελικά. Μπορεί να πρόκειται για διαφορετικά πράγματα, όμως είναι τρομερό το πώς ένα λεπτό σήμερα, την εποχή των social media, είναι αρκετό για να σου περάσει μια συγκεκριμένη ιστορική πληροφορία με διασκεδαστικό, εύληπτο και καθαρό τρόπο ή να σου προσφέρει ένα ερέθισμα για να αναζητήσεις περισσότερα.

Η σελίδα του Γιώργου (aka The Trivialist) μοιάζει με μια μικρή όαση ποιοτικού περιεχομένου στα social media των ασταμάτητων clickbaits και των ατελείωτων διαξιφισμών. Σήμερα αριθμεί πάνω από 75.000 likes στο Facebook και πάνω από 9.000 follows στο Instagram και αποτελεί μία ακόμη από τις εκπαιδευτικές κοινότητες που βλέπουμε να κάνουν θραύση στον κόσμο των social, καθιστώντας την ιστορία πίσω από trivial θέματα ελκυστική σε νέο κόσμο. Και γιατί όχι; Σε αυτή μπορεί κανείς να μάθει για τα πάντα. Για πινακίδες ερωτικού περιεχομένου από τη Μεσοποταμία και για τον θεό Πάνα, για το τι κρύβεται σε μια μπάμπουσκα και για διάσημες φράσεις τη σημασία των οποίων νομίζαμε ότι ξέραμε. Και, φυσικά, για κάθε λογής διάσημες μορφές της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Αυτό που κάνει τις μικρές, περιποιημένες εκπαιδευτικές δόσεις αξιαγάπητες στο φανατικό κοινό των social είναι η φαντασία στον τρόπο που δομούνται, ντύνονται και μας σερβίρονται για να τις συναντήσουμε απρόσμενα κάποια στιγμή μέσα στη μέρα. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Πες μας λίγα λόγια για εσένα. Πότε γεννήθηκε η αγάπη σου για την Ιστορία και πώς αποφάσισες να δημιουργήσεις τη σελίδα; 

Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση. Ενθουσιαζόμουν από παιδάκι με τις ιστορικές ταινίες και τα ντοκιμαντέρ. Τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας τα βαριόμουν, αλλά διάβαζα πολλά εξωσχολικά. Κατά καιρούς «κολλούσα» με έναν αρχαίο πολιτισμό και διάβαζα ό,τι έπεφτε στα χέρια μου σχετικά με αυτόν. Τελικά, η αγάπη αυτή με οδήγησε στις ιστορικές και πολιτισμικές σπουδές. Έτσι, αποφάσισα κάποια στιγμή να φτιάξω και τη σελίδα. Μου άρεσε η ιδέα να μιλάω για την Ιστορία και να τη μεταδίδω με έναν διαφορετικό τρόπο, πιο γλαφυρό και ευχάριστο.  

— Πότε έγινε το μπαμ με τη σελίδα; Πότε κατάλαβες ότι το ενδιαφέρον του κόσμου γι’ αυτήν ολοένα αυξανόταν και πώς διαχειρίστηκες την επιτυχία της; 

Η αλήθεια είναι πως η σελίδα ξεκίνησε καλά από τη αρχή. Μήνα με τον μήνα έβλεπα έκπληκτος τους followers να πολλαπλασιάζονται. Παράλληλα, υπήρχαν πολλά θετικά σχόλια και αντιδράσεις και πολλά μηνύματα που μου έλεγαν να προχωρήσω. Νομίζω, η στιγμή που κατάλαβα ότι ο Trivialist έχει δυναμική και αντίκτυπο ήταν όταν, τον όγδοο μήνα ύπαρξής του, με καλέσαν ως ομιλητή στο TEDx.

— Πιστεύεις ότι η άπειρη πληροφορία με την οποία ερχόμαστε με μεγάλη ταχύτητα σε επαφή στα social media, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους, μας εμποδίζει να κάνουμε focus κάπου και να αντιληφθούμε ολοκληρωμένα ένα γνωστικό αντικείμενο; Ή έχει σχέση με τον τρόπο που αφήνουμε τον εαυτό μας να αλληλεπιδράσει με αυτά; 

Νομίζω πως τα social media δεν προσφέρονται από τη φύση τους για μια πιο εις βάθος και ολοκληρωμένη επαφή με ένα γνωστικό αντικείμενο. Και το Facebook και το Instagram λειτουργούν περισσότερο ως ψηφιακά περιοδικά ποικίλης θεματολογίας που περισσότερο μας κεντρίζουν την περιέργεια. Οι πλατφόρμες αυτές δεν είναι πανεπιστήμιο, μπορούν, όμως, να γίνουν η αφετηρία για περισσότερη έρευνα. 

— Στα ποστ σου υπάρχουν πληροφορίες, δοσμένες όμως με δομή απλή και cool τρόπο που τις κάνει να διαβάζονται εύκολα. Πώς αποφασίζεις τις θεματικές που θα παρουσιάσεις και πόση δουλειά σού παίρνει η προετοιμασία; 

Αντλώ τις θεματικές μου από διάφορες πηγές. Οι σπουδές μου αποτελούν, ασφαλώς, το πλαίσιο και την πρωταρχική πηγή. Από κει και πέρα, οι πληροφορίες έρχονται σ’ εμένα με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να ψάχνω για την έπαυλη του Αδριανού στο Τίβολι και να πέφτω στο άγαλμα που δώρισε ένας εκνευρισμένος Πάπας σε κάποιον απερίσκεπτο Γάλλο βασιλιά. Εφόσον θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον, θα γράψω ποστ γι’ αυτό! Άλλες φορές, πάλι, τις ιδέες μού τις δίνουν οι αναγνώστες που μου ζητάνε να γράψω για κάτι συγκεκριμένο ή με προκαλούν, για παράδειγμα, να περιγράψω ένα απρεπές θέμα, δίχως να φαίνεται χυδαίο. Όσον αφορά τη διαδικασία από την προετοιμασία μέχρι τη δημοσίευση, αυτή περιλαμβάνει διασταύρωση πηγών, συμπύκνωση πληροφοριών, έρευνα για κατάλληλες εικόνες που θα συνοδεύουν το κείμενο, διαφορετικό format για το Facebook και το Instagram. Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά απαιτούν πολλές ώρες και καθημερινή ενασχόληση.

— Πιστεύεις ότι ο τρόπος που μαθαίνει ένα παιδί Ιστορία στο σχολείο σήμερα το βοηθάει να κατανοήσει εις βάθος τις πληροφορίες που του δίνονται προκειμένου να κατακτήσει αυτές τις γνώσεις; 

Δυστυχώς, όχι! Τυχαίνει να συζητώ και με δασκάλους, οι οποίοι μου λένε ότι τα σχολικά εγχειρίδια εξακολουθούν να είναι κακογραμμένα. Το είδα κι εγώ πρόσφατα, που με είχαν καλέσει σε δημοτικό σχολείο για να μιλήσω στα παιδιά. Δεν νομίζω πως είναι ευχάριστο για κανέναν, πόσο μάλλον για ένα παιδί, να μελετά την Ιστορία μέσα από άπειρα γεγονότα, ονόματα και ημερομηνίες. Από το εκπαιδευτικό υλικό λείπει η ουσία και σίγουρα η φαντασία, ενώ από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς λείπουν τα μέσα. Είναι κρίμα ένα τόσο σημαντικό μάθημα να προσφέρεται με τόσο βαρετό και ξεπερασμένο τρόπο, ενώ θα μπορούσε να γίνει διαδραστικό και πολύ ευχάριστο.

— Ποια θεωρείς ότι είναι η σχέση των νέων ανθρώπων με την Ιστορία σήμερα και τι την έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό; 

Το παράξενο είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Το λέω αυτό γιατί η εμπειρία των περισσοτέρων είναι δυσάρεστη – ειδικά όσων έπρεπε να αποστηθίσουν ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας για τις Πανελλήνιες. Βλέπω πολλούς χρήστες να σχολιάζουν και να προσθέτουν πληροφορίες κι αυτό είναι ενθαρρυντικό. Επίσης, βλέπω πολλούς άλλους που παραδέχονται πως δεν γνωρίζουν και πολλά, αλλά δείχνουν γνήσιο ενδιαφέρον και πολλές φορές γκουγκλάρουν για περισσότερες πληροφορίες. 

— Πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε στα social media εκπαιδευτικές «κοινότητες», αξιοποιώντας θετικά τα εργαλεία που αυτά μας προσφέρουν; Στην Ελλάδα βλέπουμε όλο και περισσότερες προσπάθειες να ανθίζουν και τον κόσμο να τις αγκαλιάζει. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Σε τι επίπεδο πιστεύεις ότι βρισκόμαστε αναφορικά με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα social media και την τοξικότητα που μερικές φορές αυτά παρουσιάζουν; Πώς πιστεύεις ότι χρησιμοποιούνται από τις νεότερες γενιές; 

Η διαδικτυακή μας συμπεριφορά δεν αποτελεί παρά μια ψηφιακή προβολή του εαυτού μας. Από την άποψη αυτή, υπάρχουν τόσοι τρόποι χρήσης των social media όσοι και οι χρήστες του. Οι επιλογές είναι άπειρες και ο καθένας μπορεί να επιλέγει το ψηφιακό περιβάλλον που του ταιριάζει – τοξικό ή ψυχαγωγικό. Πιστεύω, πάντως, πως όλο και περισσότεροι χρήστες, ειδικά οι νεότεροι, αποφεύγουν την αρνητικότητα και επιλέγουν πιο δημιουργικούς τρόπους χρήσης τους, όπως είναι οι εκπαιδευτικές σελίδες.

— Πες μου για τη σχέση που έχεις με το κοινό σου. Υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση; Σου έρχονται μηνύματα με προτάσεις ή σχόλια, διαφωνίες πάνω σε γεγονότα ιστορικά ή πλευρές αυτών που μοιράζεσαι; Υπάρχουν άνθρωποι που σου έχουν πει ότι αγάπησαν την Ιστορία μέσα από τη σελίδα σου; 

Μπορώ να σας πω ότι καθημερινά έχω μηνύματα στο messenger με ιδέες για νέα ποστ. Πολλά μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Αναγνώστες αισθάνονται την ανάγκη να μου πουν πόσο αγαπούν τη σελίδα και τον τρόπο που πραγματεύομαι την Ιστορία. Όντως, κάποιοι μου λένε πως άρχισαν να αγαπάνε την Ιστορία διαβάζοντας The Trivialist. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση. Κάποιες φορές υπάρχουν και διαφωνίες. Και είναι ευπρόσδεκτες, όταν υπάρχει ευγένεια και καλοπροαίρετη διάθεση για συζήτηση.

— Υπάρχει κάποιο ποστ που ξεχωρίζεις ως το αγαπημένο σου; 

Αγαπώ τα θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των ανθρώπων και, σίγουρα, γοητεύομαι από τις πιο εκκεντρικές και παράξενες ιστορίες. Από τις αγαπημένες μου είναι εκείνη με το κεράσι, την Κερασούντα και τον Ρωμαίο στρατηγό Λούκουλλο, καθώς και εκείνη με το ρωμαϊκό βαζάκι κρέμας από το Λονδίνο. Για το τελευταίο, μάλιστα, είχα πλέξει και μια ιστοριούλα που θύμιζε πολύ το αγαπημένο μου κόμικ, τον «Αστερίξ».

— Τι περιμένουμε από τον Trivialist στο μέλλον; 

Έχω, πραγματικά, πάρα πολλά πρότζεκτ στο μυαλό μου. Πέρα από αυτά που ήδη τρέχω, όπως η σελίδα, στην οποία θα συνεχίσω να αφιερώνω μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, έχω ξεκινήσει και κάποιες συνεργασίες με σχολεία, δήμους και χώρους πολιτισμού. Παράλληλα, ετοιμάζω και πολλά άλλα πράγματα που δεν θα σας αποκαλύψω, αλλά θα τα μάθετε σύντομα.

Facebook: the.trivialist.gr

Instagram: the.trivialist



 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Simon Critchley

Βιβλίο / Σάιμον Κρίτσλεϊ: «Οι αρχαίοι Έλληνες ζούνε τη δική μας πλάνη και τρομακτική ομορφιά»

Ο καθηγητή Φιλοσοφίας Σάιμον Κρίτσλεϊ είναι στην Αθήνα και μίλησε στη LiFO για το νέο του βιβλίο «Η τραγωδία, οι αρχαίοι Έλληνες κι εμείς», για τη σημασία της φιλοσοφίας και της αρχαίας τραγωδίας, την παράσταση «Προμηθέας» του Ν. Καραθάνου, τους αδελφούς Κοέν και την παράξενη εμφάνιση του Νέλσον Μαντέλα ως Αντιγόνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς κατανοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την ψυχική ασθένεια; Ήταν θεϊκή τιμωρία, παθολογία του σώματος ή ένα υπαρξιακό βάρος που αποτυπωνόταν στη λογοτεχνία και στο θέατρο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Γιώργο Καζαντζίδη, Επίκουρο Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τον τρόπο με τον οποίο η αρχαιοελληνική κοινωνία εξηγούσε, απεικόνιζε και αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Ιστορία μιας πόλης / Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Κάτω από την επιφάνεια της Λαυρεωτικής κρύβεται ένας λαβύρινθος από υπόγειες στοές και μυστικά που συνδέονται με τη δύναμη της αρχαίας Αθήνας. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον γεωλόγο Μάρκο Βαξεβανόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η Αθήνα της Μαρίας Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ποιος ήταν ο δεσμός της Μαρίας Κάλλας με την Αθήνα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Βασίλη Λούρα, δημιουργό του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στα άδυτα του Γεντί Κουλέ με τα άνθη του κακού

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Είμαστε στον τάφο βρε παιδιά, θέλετε να μπούμε ακόμη βαθύτερα;»

Τον Οκτώβρη του 1933, ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις», Ε. Θωμόπουλος, επισκέφθηκε τις φυλακές του Γεντί Κουλέ στη Θεσσαλονίκη, περιηγήθηκε στο εσωτερικό τους και μίλησε με κατάδικους και μελλοθάνατους.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Ιστορία μιας πόλης / Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Γιατί ο Διάλογος Μηλίων και Αθηναίων είναι τόσος σημαντικός για το έργο του Θουκυδίδη; Ποια ήταν η αθηναϊκή αντίληψη για τη δύναμη και τη δικαιοσύνη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Σπύρο Ράγκο, καθηγητή αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για όσα αποκαλυπτικά μάς λέει ακόμα και σήμερα ο διάλογος.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η μοναχική διαδρομή του πρώτου Ευρωπαίου φιλέλληνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο πρώτος Ευρωπαίος φιλέλληνας και η άγνωστη ιστορία του

Ο Γερμανός ιστορικός Μαρτίνος Κρούσιος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του 16ου αιώνα μελετώντας την Ελλάδα της οθωμανικής κατοχής –τη γλώσσα, τα έθιμα, τα ρούχα, τα τραγούδια– χωρίς να φύγει ποτέ από την πατρίδα του.
THE LIFO TEAM
Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ποια είναι η σημασία του μυθιστορήματος «Οι Ρωμιοπούλες»; Με ποιο τρόπο αποτυπώθηκε η Αθήνα στη ζωή και το έργο της Πηνελόπης Δέλτα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον ιστορικό Τάσο Σακελλαρόπουλο, υπεύθυνο των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, για τη σχέση της συγγραφέως με την πόλη που τη σημάδεψε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!» / Φρίκη και ανθρώπινα ράκη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!»: Στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Τα dirty '30s & late '20s «ακολουθούν» τον δημοσιογράφο Χρήστο Εμ. Αγγελομάτη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 και διασώζουν εικόνες αποτροπιασμού που δύσκολα περιγράφονται. Παρά «τις άναρθρες κραυγές» και «τα στριγκά ξεφωνητά» που άκουσε στην είσοδο, ο ρεπόρτερ πέρασε την πύλη. Τι αντίκρισε;
DIRTY '30S & LATE '20S
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιον θεωρούσαν «άσχημο» στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Μικρά αγαλματίδια ή γλυπτά λατρευτικού ή θρησκευτικού συνήθως χαρακτήρα, που απεικονίζουν ανθρώπινες ή ζωικές μορφές: τα ειδώλια. Είναι όλα oμοιόμορφα ή υπάρχουν και ενδιαφέρουσες, συχνά αναπάντεχες, διαφοροποιήσεις; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Αναστασία Μεϊντάνη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η ιστορία του κούρου Αριστοδίκου που στάθηκε ορόσημο της ελληνικής τέχνης

Αρχαιολογία / Κούρος Αριστόδικος: Ένα άγαλμα ορόσημο στην αρχαία ελληνική Τέχνη

Το άγαλμα, λίγο μεγαλύτερο του φυσικού μεγέθους, έχει ύψος 1,95 μ., είναι σμιλεμένο σε παριανό μάρμαρο, χρονολογείται από τους μελετητές γύρω στα 510-500 π.Χ., αποτελεί το τελευταίο δείγμα της μεγάλης σειράς των αττικών κούρων και αποκαλύπτει ποιες ήταν οι ταφικές συνήθειες στην Αθήνα εκείνης της εποχής.
THE LIFO TEAM
Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής και πώς λειτουργούσαν;

Ιστορία μιας πόλης / Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Πώς ήταν η καθημερινότητα στην Αθήνα της γερμανικής Κατοχής; Ποιες στρατηγικές ανέπτυξαν οι Αθηναίοι για να επιβιώσουν; Πώς και πού έβρισκαν τρόφιμα; Πώς επηρέασε η παρουσία των κατακτητών τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης; H Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για την καθημερινή ζωή στην κατοχική Αθήνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ