Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"I Will Care For You And Nurture Your Soul", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
0

Μια κεντρική ομάδα τεσσάρων ατόμων που προτιμά να μείνει ανώνυμη βρίσκεται πίσω από την «υβριδική οντότητα» Serapis Maritime ή Serapis. Τη δημιούργησαν το 2014 θέλοντας να θολώσουν τα όρια μεταξύ τέχνης και μόδας και το πώς αυτές διανέμονται. Θεματικά εστιάζουν στον κόσμο της θάλασσας και της ναυτιλίας, καθώς εκτός των άλλων τους ενδιαφέρει η ιστορική σχέση που αυτές έχουν με την Ελλάδα, την οικονομία, την πολιτική και τον πολιτισμό της. Πέρα από την κεντρική ομάδα, η Serapis υποστηρίζεται από διάφορα άτομα με τη μορφή συνεργασιών. 

Αυτήν τη στιγμή δημιουργεί παράλληλα δύο συλλογές τον χρόνο με ready-to-wear unisex ενδύματα, άλλες δύο με αντικείμενα και υφάσματα που σχετίζονται με εσωτερικούς χώρους, επιτοίχια και γλυπτικά μοναδικά έργα, ενώ κάνει και άλλα projects, βίντεο και εγκαταστάσεις σε δημόσιους και σε χώρους εκθέσεων, όπως η «Υγρή Ψυχή», μια δημόσια εγκατάσταση στον Πύργο του Πειραιά που είχαν κάνει το 2019 με την Rodeo gallery, και ένα έργο- διαφήμιση με ένα ποίημα/μανιφέστο σε φύλλο της «Ναυτεμπορικής». 

«Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας».

«Το όνομα Serapis παραπέμπει στην ελληνοαιγυπτιακή θεότητα, που ήταν αποτέλεσμα θρησκευτικού συγκρητισμού, και το επιλέξαμε και για αυτήν τη διττή του ιδιότητα. Ένα χαρακτηριστικό είναι σίγουρα η αφηγηματικότητα των αντικειμένων που κατασκευάζουμε, καθώς οι συλλογές μας είναι δομημένες σαν κεφάλαια μιας θραυσματικής νουβέλας που συνδέεται με τη θάλασσα, άλλοτε με αφαιρετικό κι άλλοτε με συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης εστιάζουμε σε ποιητικές λεπτομέρειες από φωτογραφίες, σχέδια και ιστορίες που συνήθως μένουν στην αφάνεια ή περνούν απαρατήρητα κι εμείς επιχειρούμε να αναδείξουμε συμβολικά. Μέρος της πρακτικής μας είναι και η ιδέα της ανακύκλωσης σε επίπεδο ιδεών και υλικών, τα οποία με μια κυκλικότητα παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους στις συλλογές μας που λειτουργούν ως εκθέσεις και τις εκθέσεις που εντάσσονται στις συλλογές μας».

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis

Ως προς τον τρόπο κατασκευής τους, όσα παρουσιάζει η Serapis δημιουργούνται σε τοπικές βιοτεχνίες, κυρίως στην Αθήνα και το Σουφλί, με ελληνικό βαμβάκι και μετάξι, παράγονται σε μικρές ποσότητες και με ιδιαίτερα υλικά. Για τα υφάσματά τους αξιοποιούν σύγχρονες τεχνικές εκτύπωσης, ύφανσης, πλεξίματος και κεντήματος κι εφαρμόζουν συχνά φωτογραφικά prints και custom patterns που δημιουργούνται με διαφορετικές τεχνολογίες. 

  

«Αντλούμε την έμπνευσή μας από πολλές πηγές, αλλά πέρα από τη συνεχή ενασχόλησή μας με τους χώρους της σύγχρονης τέχνης και μόδας χρησιμοποιούμε στοιχεία από τον κόσμο της ναυτιλίας και της τεχνολογίας. Ο ωκεανός, η ιστορική σχέση της Ελλάδας με τη θάλασσα, οι άνθρωποι που δουλεύουν με αυτή και το εμπόριο, οι προεκτάσεις που έχουν τα παραπάνω στην οικονομία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την τέχνη είναι θέματα που έχουν κεντρικό ρόλο στο έργο μας. Το νερό συμβολίζει μια ένωση, εξάλλου, ρευστοποιεί, θολώνει, αυτό είναι σημαντικό για εμάς».

Ολόκληρο το έργο της Serapis μπορεί να διαβαστεί ως μια διευρυμένη σύγχρονη θαλασσογραφία αποτυπωμένη σε πολλά μέσα, όπως την περιγράφει η ομάδα της. Κομμάτια τους έχουν φορεθεί από celebrities όπως ο Asap Rocky και η Μπέλα Χαντίντ, συνεργάζονται με πολλά καταστήματα και μουσεία ανά τον κόσμο, όπως το SSENSE με έδρα το Μόντρεαλ, το Edition στην Ιαπωνία και το New Museum στη Νέα Υόρκη.

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"SECCMA Trust" (Bella Hadid), 2021, αρχειακή εκτύπωση σε χαρτί baryta, ξύλινη κορνίζα, 70 x 50 εκ., ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"The Port For All" (A$AP Rocky), 2021, αρχειακή εκτύπωση σε χαρτί baryta, ξύλινη κορνίζα, 70 x 50 εκ., ευγενική παραχώρησης της Serapis.

Η τελευταία τους συλλογή έχει τίτλο «Let Τhe Sea Resound, And All That Is In It». «Ένα βασικό της στοιχείο είναι η χρήση μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία αφηρημένων θαλασσογραφιών, με τις οποίες έχουμε επιχειρήσει να αποδώσουμε συναισθηματικά κείμενα και σχέδια από το ημερολόγιο ενός πρώην ναυτικού που υπογράφει ως S.G., τα οποία βρήκαμε στα αρχεία ενός παλιού πλοίου. Τα σχέδια και τα τοπία που προέκυψαν τα χρησιμοποιήσαμε ως prints σε μετάξι και βαμβάκι, σε jacquard υφαντά, ως κεντήματα αλλά και σε πλεκτά κομμάτια της συλλογής».

Πιστεύουν στη μόδα που κινείται προς μια κατεύθυνση επέκτασης των παλιών ορίων, που με πιο ανθρώπινους και οικολογικούς τρόπους παραγωγής θέτει νέους όρους έκφρασης και σβήνει τα όρια των φύλων. «Πιστεύουμε στη μόδα που παράγει λιγότερα αλλά μεγαλύτερης δημιουργικής αξίας, σκέψης και ποιότητας προϊόντα που θα εκτιμηθούν ουσιαστικά από τον άνθρωπο που θα τα φορέσει. Θέλουμε όλα όσα παράγουμε να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση».

www.serapis.cc

Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
And All That Is In It, ευγενική παραχώρησης της Serapis
Serapis Maritime: Αφανείς ιστορίες της ελληνικής θάλασσας πρωταγωνιστούν σε ένα concept που κινείται μεταξύ τέχνης και μόδας Facebook Twitter
"And All That Is In It", ευγενική παραχώρησης της Serapis.
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Virgil Abloh: Ένας ιδιοφυής σχεδιαστής που άφησε σημαντικό αποτύπωμα στη μόδα

Απώλειες / Virgil Abloh: Ένας ιδιοφυής σχεδιαστής που άφησε σημαντικό αποτύπωμα στη μόδα

Ο ίδιος θεωρούσε τον εαυτό του κατασκευαστή. Και ήταν αλήθεια, κατασκεύαζε οράματα και ιδέες για τη μόδα και τη σύνδεσή της με την κοινωνία με τα πιο ακριβά και τα πιο προσιτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς μπορείτε να δώσετε μια δεύτερη ζωή σε κάθε παλιό σας ρούχο

Στυλ & Ομορφιά / Πώς μπορείτε να δώσετε μια δεύτερη ζωή σε κάθε παλιό σας ρούχο

To Fabric Republic είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ρουχισμού που κάνει κάθε ρούχο να μετράει και η καμπάνια Create New &Re-Use Old &Support Art &more, powered by glo στηρίζει το έργο της μέσα από τη sustainable fashion συλλογή της.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ