Astypalaia 4.0: Πώς ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας μετατράπηκε σε πρότυπο βιωσιμότητας και ανάπτυξης.

Astypalaia 4.0: Πώς ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας μετατράπηκε σε πρότυπο βιωσιμότητας και ανάπτυξης. Facebook Twitter
0

H βιωσιμότητα είναι κομμάτι μιας φιλοσοφίας που μας αφορά όλους. Ο στόχος για έναν πλανήτη που θα συνεχίσει να μας φιλοξενεί, μια κοινωνία που θα σέβεται το περιβάλλον της και ένα καλύτερο μέλλον δεν αποτελεί κάποιο μακρινό όνειρο αλλά μια πραγματικότητα στην οποία οφείλουμε να συμβάλουμε όλοι.

Το να δημιουργούμε θετικό αποτύπωμα, ατομικά και συλλογικά, είναι βασική προϋπόθεση για να «χτίσουμε» μια κοινωνία που θα εξελίσσεται συνεχώς προς το καλύτερο, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εγχώριο επίπεδο.

Κάνοντας zoom στον χάρτη της Ελλάδας και στο νησί της Αστυπάλαιας, βλέπουμε ένα απομακρυσμένο ακριτικό νησί να αποτελεί πλέον μοντέλο ανάπτυξης σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα, την ψηφιακή και βιοτική ανάπτυξη, μέσα από μια στρατηγική που βασίζεται στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό.

Η 360° μελέτη «Αστυπάλαια 4.0» εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Deloitte, μίας από τις κορυφαίες εταιρείες στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, σε συνεργασία με τον δήμο Αστυπάλαιας, στο πλαίσιο μιας εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, κατά την οποία η τοπική αυτοδιοίκηση αξιοποίησε στο έπακρον την εμπειρογνωμοσύνη του ιδιωτικού τομέα. Στόχος της ήταν να αναπτύξει ένα μοντέλο που θα μπορέσει να εξασφαλίσει στον μόνιμο πληθυσμό του νησιού υψηλό βιοτικό επίπεδο, κοινωνική συνοχή αλλά και βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, αποσκοπεί στο να αποτελέσει πόλο έλξης για περισσότερους επισκέπτες, όπως και μόνιμους κατοίκους.

Η μελέτη «Αστυπάλαια 4.0» είναι το πρώτο μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα, την ανάπτυξη, την αειφορία και ένα καλύτερο αύριο, όχι μόνο για το ίδιο το νησί αλλά και για την Ελλάδα. Ένα παράδειγμα για όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε όταν η προσπάθειά μας βασίζεται σε ένα κοινό όραμα.

Το μοντέλο και η στρατηγική ανάπτυξης που δημιουργήθηκαν επικεντρώνονται στις υποδομές, την τοπική οικονομία και την επιχειρηματικότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία, την ψηφιακή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό, καθώς και την εξωστρέφεια. Έτσι, καταλήγει να προτείνει ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της Αστυπάλαιας για τα επόμενα χρόνια και τις προδιαγραφές για την υποστήριξη της ανάπτυξης αυτής, καθώς και μια σειρά εξειδικευμένων δράσεων που θα πρέπει να γίνουν τόσο από το κράτος όσο και από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το νησί της Αστυπάλαιας θα μπορέσει να διευρύνει τις πηγές εσόδων του, να δημιουργήσει υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες και να χτίσει μια νέα καθημερινότητα για τους ανθρώπους που θα ζουν στο νησί, η οποία θα λειτουργήσει παράλληλα ως πόλος έλξης για νέους μόνιμους κατοίκους.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η βιώσιμη ανάπτυξη αλλά και μια σειρά άλλων παραγόντων δημιουργούν, σύμφωνα με τη μελέτη, τις ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη της Αστυπάλαιας αλλά και άλλων απομακρυσμένων προορισμών. 

Astypalaia 4.0: Πώς ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας μετατράπηκε σε πρότυπο βιωσιμότητας και ανάπτυξης. Facebook Twitter

Η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και των ψηφιακών τεχνολογιών (π.χ. augmented reality, IoT, Blockchain, 5G) μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού και στην εκμετάλλευση ευκαιριών όπως π.χ. αξιοποίηση των ευκαιριών που προκύπτουν από τη δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως, με την εμφάνιση των ψηφιακών νομάδων, ενός πληθυσμού ανεξάρτητων εργαζομένων που συνδυάζουν το ταξίδι με την εργασία (workation).

Η μελέτη καταγράφει επίσης τις προϋποθέσεις για την αύξηση του τοπικού τουρισμού μέσα από τη διεθνή ζήτηση «εναλλακτικών» και αυθεντικών τουριστικών προϊόντων και εμπειριών, με τη στροφή των ταξιδιωτών προς την επιλογή πράσινων τουριστικών προορισμών και την αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινά, τοπικά παρασκευασμένα, μέσω βιώσιμων διαδικασιών, τρόφιμα, η οποία ευνοεί την ανάπτυξη της τοπικής παραγωγής και τη βιωσιμότητα μικρών επιχειρήσεων επεξεργασίας/μεταποίησης/τυποποίησης. Τέλος, μελετήθηκε η ευκαιρία που δίνουν η άνοδος της ασημένιας οικονομίας (Silver Economy), η αύξηση του προσδόκιμου ζωής και η βελτίωση της υγείας των ηλικιωμένων, στοιχεία που συντελούν στην ανάπτυξη συμπληρωματικών τουριστικών προϊόντων (π.χ. τουρισμός τρίτης ηλικίας, τουρισμός ευεξίας) και δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη απομακρυσμένων προορισμών.

Η μελέτη «Αστυπάλαια 4.0» είναι το πρώτο μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα, την ανάπτυξη, την αειφορία και ένα καλύτερο αύριο, όχι μόνο για το ίδιο το νησί αλλά και για την Ελλάδα. Ένα παράδειγμα για όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε όταν η προσπάθειά μας βασίζεται σε ένα κοινό όραμα.

Αστυπάλαια 4.0

«Η μελέτη “Αστυπάλαια 4.0” είναι μια πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας που αναλαμβάνουμε για πρώτη φορά, και αφιλοκερδώς, με πολύ σημαντικό αντίκτυπο για την τοπική κοινωνία και την οικονομία της Αστυπάλαιας, για τώρα αλλά και το μέλλον. Ένα έργο που θα έχει πολυεπίπεδα οικονομικά οφέλη σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. 

Η ιδέα για τη μελέτη και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης “Αστυπάλαια 4.0.”, σε συνεργασία με την Axion Hellas και τον δήμο του νησιού, προέκυψε μέσα από την προσπάθειά μας να προσφέρουμε στη χώρα μας με τις δικές μας δυνάμεις, να δημιουργήσουμε το πλαίσιο και τις προοπτικές ώστε ένα ακριτικό νησί, όπως η Αστυπάλαια, να επιτύχει ένα βιώσιμο μέλλον, να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο και να αυξήσει τον πληθυσμό του. 

Πιστεύουμε ότι το νέο μοντέλο ανάπτυξης της Αστυπάλαιας μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο και οδικός χάρτης και για άλλες περιοχές της χώρας και ήδη αναζητούμε το επόμενο νησί του οποίου τις προοπτικές θα αναδείξουμε μέσα από τη στρατηγική μελέτη μας. Η αξιοποίηση των πόρων που θα διατεθούν τα επόμενα χρόνια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ θα συμβάλει εξίσου καταλυτικά στην ενίσχυση καινοτόμων επιχειρηματικών σχεδίων και δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης σε πολλές περιοχές της Ελλάδας».

— Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO Deloitte Greece 

Making an impact that matters

Στην Deloitte σκοπός είναι να δημιουργεί θετικό αποτύπωμα «to make an impact that matters» για τους πελάτες, τους ανθρώπους της και την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται. Οι άνθρωποι της Deloitte θεωρούν ότι έχουν ευθύνη να προσφέρουν στην κοινωνία, πρωτοστατώντας για να αντιμετωπίσουν τις ολοένα και πιο περίπλοκες προκλήσεις της, και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο αύριο για όλους.

Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας, η Deloitte δρα ώστε να αποτελεί μια θετική δύναμη για την Ελλάδα, προσφέροντας την τεχνογνωσία της για την ανάπτυξη της χώρας. Η δημιουργία αξίας για την Deloitte είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τρεις άξονες: την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τους ανθρώπους της, οι οποίοι αποτελούν την ψυχή και την κινητήριο δύναμή της.

Good Living
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Deloitte: Ευκαιρίες σταδιοδρομίας για νέους σε πολυεθνικό περιβάλλον μέσω του γραφείου της Κρήτης

Επιχειρείν / Deloitte: Ευκαιρίες σταδιοδρομίας για νέους σε πολυεθνικό περιβάλλον μέσω του γραφείου της Κρήτης

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, οι μελλοντικοί επαγγελματίες ενημερώθηκαν διεξοδικά για τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά εργασίας, ενώ γνώρισαν την κουλτούρα και τις υπηρεσίες της Deloitte.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ