Theme for great cities

Theme for great cities Facebook Twitter
0

Η επιτυχία του σάουντρακ του «Drive» έκανε κόσμο που αγνοεί τους Chromatics, τους Desire και γενικότερα τον Johnny Jewel να ψάχνει από πού προέκυψε το «Under your spell» και τι μέρος του λόγου είναι ο δημιουργός του. Βασικό μέλος των Glass Candy, των Chromatics και των Desire, ο Jewel αναζωπύρωσε ένα μέρος της ποπ, βασισμένης σε γυναικεία φωνητικά, που πατάει με το ένα πόδι στη synth pop και με το άλλο στην disco/italo disco. Πολυσχιδής και πολυπράγμων (συνθεσάιζερ, κιθάρα, παραγωγός), διοχετεύει το ταλέντο του και σε άλλους τομείς. Η αγάπη του για τα giallo soundtracks, τους Goblin και την cosmic disco τον οδήγησε στην ηχογράφηση του «Themes for an imaginary film», ένα σάουντρακ 2 ωρών για μια ταινία που δεν υπάρχει (αν και θα ‘πρεπε να έχει γυριστεί). Ο Jewel το ηχογραφησε ως Symmetry κι ανέφερε ως επιρροές του τον John Carpenter και τον Klaus Schulze, μεταξύ άλλων. Στα 37 κομμάτια του (όλα instrumentals εκτός από ένα), τα συνθεσάιζερ έρχονται κατευθείαν από τα seventies. Η old school electronica αισθητική πάει χέρι-χέρι με τις ήπιες στιγμές του άλμπουμ, σε χαμηλότονα πιανιστικά μέρη, συνοδεία έξοχων εγχόρδων. Είναι τόσο απλόχερη η φαντασία του Jewel και τόσο έντονα συναισθηματικά τα κομμάτια, που μοιάζει αδύνατον να μην έχει πλάσει στο μυαλό του ο νεαρός Τεξανός ολόκληρη ταινία, σκηνή-σκηνή. Το «Themes for an imaginary film» στέκεται ισάξια δίπλα στις καλύτερες στιγμές του Steve Moore και των Zombi κι ίσως θα πρεπε να είναι το πραγματικό soundtrack του «Drive».

Ακούστε όλο το «Themes for an imaginary film» στο soundcloud.com/johnnyjewel/symmetry-themes-for-an.

REVIEWS

 

Chairlift

Something

[Young Turks] ***½

Δεν ήθελε πολύ μετά από ένα χιλιοακουσμένο σινγκλ, όπως το «Bruises» (το οποίο, μάλιστα, επέλεξε η Apple το 2008 για να συνοδεύσει τη διαφήμιση του iPod Nano), για να γίνουν οι Chairlift από το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης τα νέα indie darlings. Κι όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, χρειαζόταν ένα δεύτερο άλμπουμ για να φανεί η πραγματική τους αξία. Το «Something» είναι η ιδανική ποπ του 2012: όσο πρέπει κοντά στο mainstream, χωρίς δήθεν εναλλακτικά τερτίπια, «στρογγυλές» συνθέσεις, αισιοδοξία και φρεσκάδα. Η φωνή της Caroline Polachek, γνωστή κι από τη συμμετοχή της στο άλμπουμ του Washed Out, θυμίζει τη Leslie Feist στο ντεμπούτο της. Τραγούδια όπως το (περίεργα τιτλοφορημένο) «Amanaemonesia» ψάχνουν ραδιόφωνο για να καρφωθούν σε ατέρμονο airplay. Η φωτεινή πλευρά του Μεγάλου Μήλου.


 

Floating Points

Shadows EP

[Eglo Records] ****

Ο Samuel Shepherd πρέπει να πάψει να λογίζεται παιδί-θαύμα. Μπορεί να μην έχει ακόμη κανονικό άλμπουμ στον λογαριασμό του, όμως τα EP που έχει μέχρι στιγμής κυκλοφορήσει ως Floating Points είναι αψεγάδιαστα δείγματα χορευτικής μουσικής. Ούτε στο τελευταίο του EP «Shadows» λαθεύει, παρότι παίρνει έναν διαφορετικό δρόμο αυτήν τη φορά. Στις deep house ασκήσεις του «Shadows» έχει τρυπώσει το φάντασμα του Herbie Hancock, δίνοντας μια τζαζ πινελιά στα κομμάτια που κλιμακώνονται χωρίς να το καταλάβεις, αργά και σταθερά. Εδώ η κατ’ οίκον ακρόαση υπερνικά το dancefloor, αν και φαντάζει απίθανο να μη χωρέσει κάποιο track σε playlist του Francois K ή του Gilles Peterson. Class.


Trent Reznor and Atticus Ross

The Girl With The Dragon Tattoo

[The Null Corporation] **

Δεν είναι πρωτάρης ο Trent Reznor στη σύνθεση σάουντρακ. Η προηγούμενη απόπειρα ήταν πάλι για ταινία του David Fincher («Social Network»), με συνεργάτη τον ίδιο, τον Atticus Ross. Το Girl With The Dragon Tattoo ηχητικά απέχει ελάχιστα απ’ το Social Network. O Reznor αφήνει χώρο για την εικόνα να μπει σε πρώτο πλάνο, λειτουργώντας υπογείως, με ambient ατμόσφαιρες που δύσκολα στέκουν αυτόνομα μακριά απ’ τη μεγάλη οθόνη. Η τρίωρη διάρκεια του εγχειρήματος (μεγαλύτερο κι απ’ τη διάρκεια του φιλμ) οδηγεί αναπόφευκτα σε πλατειασμό κι επαναλήψεις, με αποτέλεσμα όλοι να συγκρατούν το κομμάτι απ’ τους τίτλους αρχής του φιλμ, τη συνεργασία με την Karen O των Yeah Yeah Yeahs σε μια (μάλλον περίεργη) διασκευή του «Immigrant Song» των Led Zeppelin.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT