Όταν η Φωτεινή ανακάλυψε το μπαρ με τους ζιγκολό, ένιωσε όπως ο γιος της εκείνη τη μέρα μικρός που έψαχνε σε παιχνιδάδικο κι ανακάλυψε μια Barbie με ρώγες: ότι πλέον η ζωή είναι ολοκληρωμένη. Τότε τον είδε. Ψηλό, μελαχρινό, γύρω στα τριάντα. Aναρωτιόταν πώς να τον πλησιάσει, αλλά πρόσεξε τις άλλες γυναίκες στην μπάρα. Δεν πήγαιναν να μιλήσουν σε κανέναν, απλά κοίταζαν κάποιον κι ερχόταν εκείνος να τους μιλήσει. Δοκίμασε να κάνει το ίδιο, αλλά η Φωτεινή αλληθωρίζει ελαφρώς κι έτσι ήρθε ο διπλανός του να της μιλήσει, ο ξανθός. Στην αναβροχιά, λένε, καλό και το χαλάζι. Τον ρώτησε με τι ασχολείται για να είναι σίγουρη. «Μου αρέσει τόσο το σεξ, που δεν προλαβαίνω να πιάσω δουλειά» απάντησε. Η Φωτεινή του είπε ότι καταλαβαίνει, το έλεγε και η αφεντικίνα της αυτό, «γαμώτο, αν ευνούχιζα τους άντρες υπαλλήλους, θα ήταν τόσο παραγωγικοί...». Μιλούσαν κι έπιναν όλο το βράδυ, και πάνω που η Φωτεινή σκεφτόταν «τώρα θα μου πει να φύγουμε», εκείνος τη ρωτούσε κάτι άλλο. Του είπε τα πάντα, για τη ζωή στο κολέγιο -του γιου της, όχι τη δική της- «έπιασαν τη Μορμόνα συμμαθήτριά με χόρτο στον κόλπο της!». Για την κόρη της -εκείνη πήγε αρχικά σε άλλο κολέγιο, αλλά έγραψαν σε γραπτό της «πολύ καλή δουλειά» κι έτσι η Φωτεινή κατάλαβε ότι ήταν το λάθος κολέγιο. Με το που ασχολήθηκε η Φωτεινή με την τεχνολογία, κατάλαβε τι έκανε η κόρη της στο κομπιούτερ τόσα χρόνια, «πατάς το b στο google και σπίτι μας βγαίνει κατευθείαν "bj tips" - και το οικογενειακό κομπιούτερ δεν έχει φτιαχτεί για κάτι τέτοιο» του έλεγε. Και μέχρι χθες ήταν ένα ρομαντικό κοριτσάκι, μάλιστα όταν έφυγε ο συμμαθητής της ο Νίκος από την τάξη της γεωγραφίας έκλαιγε και τραγουδούσε «goodbye hot boy in my geo class... goodbye my lover, goodbye my friend. You have been the one, you have been the reason I came to this claaaaaas». Πληγώθηκε. Κι έγινε τσούλα. Όχι ότι με τον γιο της δεν ταλαιπωρήθηκε να τον μεγαλώσει, «μαμά», της είπε μια μέρα, «ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να αυνανίζεσαι όταν τρέχει η μύτη σου;». «Α, ναι, πραγματικά είναι δύσκολο» είπε ο ξανθός ζιγκολό που τον έλεγαν Φώτη κι η Φωτεινή το πήρε για σημάδι οικιακής οικονομίας σε ονομαστικές εορτές.

Του έλεγε και για τον πρώην άντρα της, πόσο άσχημα της φέρθηκε όταν τη βαρέθηκε, «το πέος του μου συμπεριφερόταν καλύτερα απ' τον ίδιο». Τον είχε γνωρίσει μέσω της κολλητής της. Δηλαδή η φίλη της έβγαινε μαζί του. Γεγονός που της προκαλούσε κατάθλιψη. Γεννήθηκε μέσα της μια απίστευτη επιθυμία να μπιτσιάσει και να τον κλέψει από τη φίλη της, αλλά η ηθική της τής έφραζε τον δρόμο. «Α γαμήσου, ηθική» κατέληξε μια μέρα τέλη των '70s, πίνοντας έναν μπάφο. «Μα τον έκλεψες από φίλη σου;» ρώτησε εκείνος, «και καλά εσύ, εκείνος δεν σκέφτηκε πόσο την πληγώνει να παντρευτεί την κολλητή της κι όχι εκείνη;». «Ναι, αλλά η φίλη μου ήταν κάτι σαν κουπόνι για δωρεάν b jobs» είπε η Φωτεινή. «Δεν είναι υποχρεωτική η αγορά».

Tespa, σιγά το κελεπούρι, την τρέλανε στο κέρατο. Μιλούσαν και μιλούσαν γιατί για κάποιον διεστραμμένο λόγο η κοινωνία πιστεύει ότι οι γυναίκες πρέπει να επικοινωνήσουν πριν κοιμηθούν με έναν άντρα. Ακόμη και οι ζιγκολό θα σου βγάλουν τα εσώψυχα και το συκώτι πρώτα, από έναν άδικο μύθο που θέλει τις γυναίκες να κάνουν σεξ με οικειότητα. Τόσες γιαγιάδες στα ΚΑΠΗ θέλουν οπωσδήποτε να πάνε με άντρα ως τελευταία επιθυμία, αλλά από τη μία δεν τους φτάνει η σύνταξη (επείγει πραγματικά να ανοίξουν φτηνά μπορντέλα και για γυναίκες) κι από την άλλη, για να τη χαλαρώσει και καλά θα της ζητήσει να του πει τι συνέβη στην ερωτική της ζωή κι έμεινε μόνη της, κι αυτό πιάνει από τον πόλεμο του '40 μέχρι σήμερα, οπότε θα τα κακαρώσει η μοναχική γιαγιά πριν φτάσει στο κρεβάτι μαζί του.

Όχι ότι η μοναχικότητα είναι κάτι κακό. Ο Osho έλεγε ότι η μοναχικότητα είναι η φάση εισπνοής της αγάπης. Εισπνέεις και εισπνέεις κι ασχολείσαι με τα δικά σου, ώστε να μπορείς μετά να εκπνεύσεις αγάπη. Εντάξει. Αλλά αν μείνεις δεκαετίες μόνη σου, όπως η Φωτεινή, έτσι και σου πιάσει ο άλλος την πάρλα, μπερδεύεσαι κι ενώ πας να κάνεις μια απλή καθημερινή εκπνοή, φεύγει η φυλακισμένη στο πνευμόνι αγάπη προς λάθος κατεύθυνση, με κίνδυνο να πεθάνουν σε έγκλημα πάθους αθώοι ζιγκολό. Οι εξαρτημένες γκόμενες, από την άλλη, που δεν μπορούν καθόλου να μείνουν μόνες, σκοτώνουν τον έρωτα και δεν έχουν ίχνος αγάπης να δώσουν, άσχετα αν ακριβώς αυτές φαίνονται ρομαντικές - από κεκτημένη ταχύτητα. Πού πας χριστιανή μου από τον έναν γκόμενο στον άλλο; Κάτσε λίγο σπιτάκι σου να κάνεις τις εισπνοές σου, χρονιάρες μέρες...

(συνεχίζεται)