Η πρώτη transgender υποψήφια για Όσκαρ εξηγεί γιατί αποφάσισε να μποϊκοτάρει τα Όσκαρ

Η πρώτη transgender υποψήφια για Όσκαρ εξηγεί γιατί αποφάσισε να μποϊκοτάρει τα Όσκαρ Facebook Twitter
3

Το παραπάνω αριστουργηματικό τραγούδι είναι φέτος υποψήφιο για  Όσκαρ, αλλά ίσως έχει λάβει τη λιγότερη δημοσιότητα από όλα τα υπόλοιπα, και το σίγουρο είναι πως τη βραδιά της μεγάλης απονομής, δεν θα ερμηνευθεί ζωντανά στο Χόλιγουντ.

Η φωνή ανήκει στην πρώτη διαφυλική τραγουδίστρια που συμπεριλήφθηκε σαν υποψήφια για το μεγάλο βραβείο στην ιστορία του θεσμού, αλλά η ίδια είναι απογοητευμένη με όλα όσα προηγήθηκαν και αποφάσισε να μποϊκοτάρει την τελετή στην οποία δεν θα παρευρεθεί. Την Κυριακή, θα τραγουδήσουν ζωντανά οι υπόλοιποι υποψήφιοι, Sam Smith, Lady Gaga και Weeknd, αλλά λόγω περιορισμένου χρόνου, η εμφάνιση της Anohni, κόπηκε. Αυτό που προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερη θλίψη στην ερμηνεύτρια είναι πως τελικά ανακοινώθηκε πως στη σκηνή θα ανέβει φέτος ο Dave Grohl των Foo Fighters που δεν είναι καν υποψήφιος. Η Anohni, που έχει γίνει γνωστή σαν τραγουδίστρια του συγκροτήματος Antony and the Johnsons, εξηγεί την απόφασή της και περιγράφει πώς η χαρά της για την υποψηφιότητα μετατράπηκε σε προβληματισμό και τελικά απογοήτευση.

"Είμαι η μόνη transgender ερμηνεύτρια που προτάθηκε ποτέ για βραβείο Όσκαρ, και γι 'αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καλλιτέχνες που με πρότειναν. Ήμουν στην Ασία όταν έμαθα τα νέα. Έτρεξα στο σπίτι για να ετοιμάσω κάτι, σε περίπτωση που θα μου ζητούσαν να τραγουδήσω στη βραδιά. Όλοι με έπαιρναν τηλέφωνο για συγχαρητήρια. Μια εβδομάδα αργότερα, ο Sam Smith, η Lady Gaga, και ο Weeknd είχαν ανακοινωθεί σαν οι περφόρμερς που θα ερμήνευαν ζωντανά στη μεγάλη βραδιά και αναμένονταν και οι υπόλοιποι. Κάθισα και περίμενα σε σύγχυση. Θα ερχόταν κάποιος σε επαφή μαζί μου; Αλλά καθώς περνούσε ο χρόνος δεν άκουγα τίποτα." αναφέρει στην επιστολή της η Anohni.

Στη συνέχεια περιγράφει τα συναισθήματα της ταπείνωσης και απογοήτευσης που βίωσε ως αποτέλεσμα του αποκλεισμού, πριν πάρει την απόφαση να ασκήσει αυστηρή κριτική στην επιτροπή.

"Έχω αποφασίσει να μην παρακολουθήσω τα Όσκαρ." αναφέρει και υπενθυμίζει πως οι ισχυροί της βιομηχανίας προσπαθούν να μας πείσουν ότι δείχνουν ενδιαφέρον κουνώντας σημαίες για την πολιτική ταυτότητα και ψεύτικα ηθικά ζητήματα. "Αλλά μην ξεχνάμε ότι πολλές από αυτές τις προσωπικότητες είναι τα τρόπαια των εταιρειών που ανήκουν σε δισεκατομμυριούχους με μόνη πρόθεση να μας χειραγωγήσουν και με τη συγκατάθεσή μας να πάρουν τα χρήματά μας." αναφέρει και κάνει λόγο για διασκεδαστές που προσφέρουν θέαμα, "όταν η Ρώμη καίγεται". Η επιστολή με την οποία περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια την απόφασή της και ασκεί σκληρή κριτική στο θεσμό και την Αμερική, δημοσιεύεται σε όλα τα μεγάλα μουσικά Μέσα και καταλήγει αναφέροντας πως η κίνησή της αυτή είναι η προσπάθειά της να ασκήσει όσο μεγαλύτερη επιρροή μπορεί προκειμένου να αναδείξει το θέμα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ανοχής.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
"In the United States it is all about money: those who have it and those who don't. Identity politics are often used as a smokescreen to distract us from this viral culture of wealth extraction. When we are not extracting wealth from nature, we are extracting it from the working and middle classes."όλο το κείμενο της είναι πολύ όμορφο και αληθινό. Δυστυχώς έχει δίκιο σε όλα! Εγώ χαίρομαι πάντως που κατάφερε να κάνει καριέρα, διότι ειδάλλως δε θα είχαμε τη τύχη να την ακούσουμε..
Ρε παιδιά δεν είναι transsexual αλλά transgender! Αλλο το ένα άλλο το άλλο! Διεμφυλικός (transsexual) είναι οποιος έχει κάνει εγχείρηση επαναπροσδιορισμού του φύλου του και διαφυλικός (transgender) είναι όρος-ομπρέλα και λιγότερο αδιακριτος, γιατι δεν χρειάζεται να ξερουμε τι έχει καποιος μεσα στο εσωρουχο του για να τον ορίσουμε... it's all about the gender(κοικωνικό φυλο)! Οποτε ας αρκεστούμε στον όρο transgender οπως κάνουν στο εξωτερικό!