Είναι η «Μορφή του Νερού» το φαβορί για τα Όσκαρ;

Είναι η «Μορφή του Νερού» το φαβορί για τα Όσκαρ; Facebook Twitter
0

«Η Μορφή του Νερού» (The Shape of Water) είναι μία δραματική ταινία φαντασίας σε σκηνοθεσία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και σε σενάριο του ίδιου και της Βανέσα Τέιλορ.

Ο σκηνοθέτης έγινε ευρέως γνωστός από την βραβευμένη με BAFTA και Χρυσή Σφαίρα (και υποψηφιότητα για Όσκαρ) ταινία «Ο λαβύρινθος του Πάνα». Τώρα επιστρέφει και πάντα με διάθεση παραμυθένια, για να θολώσει τα νερά της πραγματικότητας με τη νέα του ταινία που ήδη κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο φεστιβάλ της Βενετίας και την Χρυσή Σφαίρα καλύτερης σκηνοθεσίας.

Ο ίδιος ξεκίνησε να δουλεύει την ταινία από το 2011, με το «πλάσμα» μόνο να χρειάζεται 9 ολόκληρους μήνες για να πάρει την τελική του μορφή. Κατά ομολογία του σκηνοθέτη, ήταν η πιο δύσκολη ταινία που είχαν ποτέ σχεδιάσει αυτός και η ομάδα του. Για τα γυρίσματα χρειάστηκαν τελικά 12 εβδομάδες.

Είναι η «Μορφή του Νερού» το φαβορί για τα Όσκαρ; Facebook Twitter

Αν και κάποιοι βρίσκουν ομοιότητες είτε με τον ήρωα του σοβιετικού Belyaev στη νουβέλα Amphibian Man (1928), είτε με την τηλεταινία του Paul Zindel "Let Me Hear You Whisper" (1969), είτε -κάποιες οπτικές ομοιότητες- με το Hellboy: Ο ήρωας της κόλασης (2004) που ο Del Toro αρνείται, η ιστορία έχει τη δική της χάρη και πρωτοτυπία.

Όσο για τους πρωταγωνιστές, ο ιδιαίτερος αυτός Μεξικανός σκηνοθέτης είπε για την Sally Hawkins ότι όχι μόνο ήταν η πρώτη επιλογή του αλλά ήταν η μόνη επιλογή του. Όσο για τον Richard Jenkins, έκανε καστ μέσω... ενός email (!) που του έγραφε ο del Toro: "I hope you love this as much as I do". [Ελπίζω να το αγαπήσεις (το σενάριο) όσο εγώ].

Η ιστορία της ταινίας αναφέρεται στην καθαρίστρια Ελάιζα Εσπόζιτο, που εργάζεται σε ένα εργαστήριο της κυβέρνησης την ψυχροπολεμική περίοδο. Η ίδια, με τραυματισμένες φωνητικές χορδές, δεν μπορεί να μιλήσει και κάνει παρέα με τη συνάδελφό της Ζέλντα και με τον γείτονά της Τζάιλς.

Κάποια στιγμή, φέρνουν στο εργαστήριο ένα πλάσμα, το οποίο αιχμαλώτισε ο Συνταγματάρχης Ρίτσαρντ Στρίκλαντ. Η Ελάιζα τότε μπαίνει κρυφά στο εργαστήριο και διαπιστώνει ότι πρόκειται για ένα ανθρωποειδές αμφίβιο ον, με το οποίο σιγά σιγά αποκτά επαφή.

Είναι η «Μορφή του Νερού» το φαβορί για τα Όσκαρ; Facebook Twitter

Η συνέχεια προβλέπεται δύσκολη για τους νέους φίλους ή να πούμε ζευγάρι ( ; ), καθότι δίνεται η εντολή να διαμελιστεί το αμφίβιο. Τότε η ηρωίδα της ιστορίας μας Ελάιζα ζητά από τον Τζάιλς να τη βοηθήσει να το απελευθερώσουν, ενώ κατά την επιχείρηση διάσωσης, βοηθά ο γιατρός/κατάσκοπος Χοφστέτλερ αλλά και η Ζέλντα.

Τη συνέχεια δεν θα σας την πούμε γιατί έχει πολλή δράση και εξελίξεις πέρα από κάθε λογική. Να έχετε και λίγη αγωνία. Πρόκειται άλλωστε για ένα από τα φετινά φαβορί...

Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες Nova!

Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α' προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ