Coco

0

Ο μικρός και παθιασμένος με τη μουσική Μιγκέλ ταξιδεύει στη Χώρα των Προγόνων, αναζητώντας την αιτία που η οικογένειά του αποσιωπά τόσα χρόνια τη μουσική της παράδοση. Στα χνάρια του ειδώλου του Ερνέστο ντε λα Κρουθ και με συντροφιά τον σκύλο του Χέκτορ θα βρεθεί σε έναν καινούργιο πολύχρωμο κόσμο που θα του προσφέρει καινούργιες εμπειρίες, νέους φίλους και θα του ξεκλειδώσει την καρδιά.

Το Coco της Pixar και της Disney, ένας φαντασμαγορικός, εγκάρδιος φόρος τιμής στο Μεξικό, τα ήθη και τη μουσική του σπινθηρίζει και στροβιλίζεται, μια κινηματογραφική φιέστα με ήρωα τον 12χρονο Μιγκέλ που το μόνο που θέλει είναι να παίζει κιθάρα και να τραγουδάει σαν τον Ερνέστο ντε λα Κρουζ, έναν παλιό τροβαδούρο και σταρ του σινεμά, αλλά η οικογένειά του σιχαίνεται τη μουσική και την απαγορεύει σαν να είναι κατάρα, αφού ο προπάππος του παράτησε τη γυναίκα του για να δοξαστεί.

Κλέβοντας την κιθάρα του την ιερή Ημέρα των Νεκρών, ο Μιγκέλ περνάει στον άλλο κόσμο για να πάρει την ευχή του και από κει ξεκινά μια ξέφρενη περιπέτεια με μια απροσδόκητη ανατροπή.

Μετά τα συναισθήματα στα Μυαλά που κουβαλάς, η Pixar πραγματεύεται τον θάνατο, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του Coco διαδραματίζεται στο επέκεινα με πρωταγωνιστές σκελετούς, συγγενείς του Μιγκέλ ή θαμώνες του άλλου κόσμου που χορεύουν, φοβούνται το απόλυτο τέλος και πάντα ξεβιδώνονται για να επισκεφθούν τους συγγενείς τη μοναδική ημέρα που επιτρέπεται η διάβαση.

Φυσικά, το κάνει με διασκεδαστικό τρόπο, φουλ μουσική και καταστάσεις που πηγάζουν από την τρυφερή, παιχνιδιάρικη προσέγγιση του πνεύματος της Disney.

Κι ενώ στο ξεκίνημα τίποτε δεν προμηνύει πως το Coco δεν θα μπορούσε να γίνει με ανθρώπους και μπόλικες δόσεις ψηφιακής τεχνολογίας, το πέρασμα στην άλλη όχθη δικαιώνει τον Λι Άνκριτς, δημιουργό του Toy Story 2, που παντρεύει τη φαντασία του με μια σειρά από επινοητικές σεκάνς, συναρπαστικές σε σύλληψη και εκτέλεση.

Ναι, η ταινία γίνεται συχνά υπερβολικά συγκινητική και δεν αποφεύγει ένα επιφανειακό πατινάζ στην κουλτούρα του Μεξικού, από τη Φρίντα Κάλο μέχρι το φολκλόρ.

Ωστόσο, ο ρυθμός, η ανάπτυξη των χαρακτήρων, η τελειότητα της εικονογράφησης και το twist στην πλοκή δένουν άψογα, το Coco (από το όνομα της γιαγιάς που περιμένει τον πατέρα της πριν κλείσει τα μάτια) πετάει και το τραγούδι «Remember Me» των Κρίστεν και Ρόμπερτ Λόπεζ, του νεότερου νικητή Oscar, Emmy, Grammy και Tony, είναι τόσο έξυπνα τοποθετημένο, και τόσο όμορφα γραμμένο, που πιθανότατα θα τον οδηγήσει σε νίκη στα βραβεία, όπως ακριβώς είχε συμβεί και με το «Let it go» στο Frozen.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ