Mudbound: Δάκρυα στο Μισισιπή (Mudbound)

0

Οι παράλληλες πορείες δύο οικογενειών στο δέλτα του Μισισιπή, των νέων λευκών ιδιοκτητών και των μαύρων μισθωτών καλλιεργητών, μέσα από μια δυνατή φιλία που προκαλεί την κοινωνία στην οποία ζουν.

Η Ντι Ρις διασκευάζει το μυθιστόρημα της Χίλαρι Τζόρνταν και σκηνοθετεί το παράλληλο χρονικό δύο οικογενειών στον Νότο που ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος αλλάζει ριζικά.

Οι Μακάλαν έχουν μετακομίσει από το πολιτισμένο Μέμφις και προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγροτικής ζωής του Δέλτα του Μισισιπή και οι Τζάκσον, οι Αφροαμερικανοί καλλιεργητές της γης, παλεύουν για την επιβίωση με ένα μικρό παράθυρο στα δικά τους, μικρότερα όνειρα.

Οι διαφορές και οι δυσκολίες της κοινής τους ζωής φιλτράρονται μέσα από τη φιλία του Τζέιμι Μακάλαν (Γκάρετ Χέντλουντ) και του Ρονσέλ Τζάκσον (Τζέισον Μίτσελ), που δυστυχώς αναπτύσσεται αργά, με δραματικά χρονοβόρο τρόπο, και αφού πρώτα έχουν επαναληφθεί οι δυσλειτουργικές σχέσεις ανάμεσα στον Τζέιμι και τον αδελφό του (Τζέισον Κλαρκ), τον αδελφό του με τη γυναίκα του (Κάρεϊ Μάλιγκαν), τα απωθημένα ετών για τη δυσχερή μετακίνηση σε έναν τόπο χωρίς μέλλον.

Στο μεταξύ, η Ντι Ρις αναπτύσσει χωρίς έκδηλες χειρονομίες τον ρατσισμό, προσπαθώντας να ακυρώσει τον ηρωισμό στα μάτια μιας κοινωνίας με βαθιές, ακλόνητες προκαταλήψεις, για να φτάσει, ομολογουμένως, σε ένα πολύ δυνατό φινάλε ‒ για όποιον πραγματικά κρατηθεί μέχρι εκεί.

Η Ρέιτσελ Μόρισον έγινε η πρώτη γυναίκα που μπήκε στην πεντάδα των Όσκαρ στην κατηγορία της Διεύθυνσης Φωτογραφίας, επιλέγοντας γήινους τόνους για να εναρμονίσει τον χώρο με τον ανθρώπινο ζόφο, ενώ η Μέρι Τζέι Μπλάιτζ απέσπασε διπλή υποψηφιότητα για το τραγουδι «Mighty River» που συνέγραψε (και ερμήνευσε συγκλονιστικά) και για τον ρόλο της Φλόρενς Τζάκσον, που απέδωσε με βουβό πόνο, δηλώνοντας μάλιστα πως άντλησε τη συναισθηματική πληροφορία από την άσχημη φάση που περνούσε πριν και κατά τη διάρκεια τω γυρισμάτων της ταινίας.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ