Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter
0

Δεν ξέρω αν συμβαίνει μαζικά τελευταία ή αν είναι ιδέα μου, αλλά ποτέ η μουσική δεν ήταν τόσο απροκάλυπτα σέξι. Ακούω όλη μέρα ένα τραγούδι που το λένε «Ratchet Pussy» των Tombz, ενός γκρουπ απ' το Μιλγουόκι που επαναλαμβάνει μονότονα τη λέξη «pussy» πάνω σε μια σχεδόν παιδική μελωδία, τόσο εθιστική που σε κάνει να ξεχάσεις τι λένε οι στίχοι. «Ratchet» για το urban λεξικό «είναι μία έκφυλη και "φτηνή" εκδοχή της Chaka Chan» (ο συντάκτης καταλήγει: «ο Θεός να μας φυλάει!»), καμία σχέση, δηλαδή, με τις classy ξαναμμένες ντίβες που κάνουν booty dance στη σκηνή και είναι σε μόνιμο ανταγωνισμό για το ποια θα κάνει το πιο προκλητικό βίντεο. Όταν τα κορίτσια που χαϊδεύονται μπροστά στην κάμερα έχουν γίνει πια εντελώς mainstream, τι να σου κάνουν κι οι καημένοι οι F.A.G. Diarrhea Cult που προσπαθούν να επιβληθούν με τίτλους δήθεν σοκαριστικούς, όπως το «Crying when I cum»; Σιγά το σοκ! Σημασία έχει ότι εκεί που μόνο οι ράπερ έγραφαν στίχους με σεξουαλικές αναφορές, δημιουργήθηκε μια πλημμύρα από τίτλους με «πονηρά» υπονοούμενα –και ακόμα πιο πονηρούς στίχους– και γέμισε το bandcamp με λέξεις που κάποτε δύσκολα έβαζαν σε τραγούδια. Πιάνεις τον εαυτό σου να σιγοτραγουδάει «ratchet pussy, ratchet pussy, ratchet, ratchet, ratchet pussy» και σου γίνεται χειρότερο κόλλημα από το «Φέρτε μου ένα μαντολίνο».

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Για τους περισσότερους ο Lee Hazlewood ήταν αυτός ο βαρύτονος μουστακαλής που έγραφε τα κομμάτια για τη Νάνσι Σινάτρα στο τέλος της δεκαετίας του '60 και στις αρχές των '70s, ο πατριάρχης του «saccharine underground» ή της «cowboy psychedelia» – επειδή έγραψε αμέτρητα country κομμάτια. Ο Lee Hazlewood υπήρξε ένας πολύ σημαντικός συνθέτης και παραγωγός για σχεδόν έξι δεκαετίες και το έργο του είναι τεράστιο. Έχει στο ενεργητικό του συγκλονιστικά άλμπουμ ποπ μεγαλείου, όπως το σπάνιο σάουντρακ «Cowboy in Sweden» για μια τηλεοπτική εκπομπή που προβλήθηκε στη Σουηδία, ένα από τα καλύτερά του άλμπουμ που μέχρι πρόσφατα ήταν δυσεύρετο, όπως και η ταινία. Η Lee Hazlewood Industries τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει καταπληκτική δουλειά με την ψηφιακή επεξεργασία όλου του έργου του και τις επανακυκλοφορίες σε εξαιρετικές εκδόσεις. Το κουτί που μόλις κυκλοφόρησε με –κυριολεκτικά– οτιδήποτε ηχογράφησε από το 1966 μέχρι και το 1971 είναι ένας θησαυρός. Εκτός από τη μουσική και το DVD με την ταινία Cowboy in Sweden περιέχει όλα τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε στα πέντε αυτά χρόνια και όλα τα 45άρια από τις συνεργασίες του με συγκροτήματα και τραγουδιστές όπως οι Suzi Jane Hokom, The Kitchen Cinq, Ann-Margret, Honey Ltd., The International Submarine Band, Arthur, The Aggregation, Sanford Clark, Lynn Castle, The Surprise Package, Virgil Warner, and Hamilton Streetcar – συνολικά 107 κομμάτια. Συν ένα βιβλίο 172 σελίδων με φωτογραφικό υλικό, συνεντεύξεις του και βιογραφικά όλων των συνεργατών του. Πιο πλήρες δεν γίνεται! ΛέγεταιLee Hazlewood Industries, There's a dream I 've been saving, 1966-71.

Ο καουμπόης στη Σουηδία, οι Microondas και μια άγνωστη λέξη Facebook Twitter

Οι Microondas που μόλις κυκλοφόρησαν το πρώτο άλμπουμ τους έχουν κάνει κάμποσες ζωντανές εμφανίσεις στην Αθήνα τα τελευταία δυο χρόνια. Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τον ήχο τους «chamber rock» και για το όνομα του συγκροτήματος («φούρνος μικροκυμάτων» στα ισπανικά) λένε: «Κανείς μας δεν τρελαίνεται για τους φούρνους μικροκυμάτων. Έχουν τα χίλια δυο προβλήματα και γευστικά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Από τα μαθήματα ισπανικών, όμως, στα πρώτα επίπεδα, που μαθαίνεις για τα είδη κουζίνας, η λέξη ακούγεται ταιριαστή για όνομα μπάντας. Μια μέρα βλέπαμε στο YouTube κάτι ισπανόφωνους τύπους που έψηναν ένα κινητό στα μικροκύματα κι έτσι κλείδωσε το όνομα». Τον δίσκο που έχει τίτλο «Ηellenit» κατάφεραν να τον βγάλουν μόνοι τους, παρ' όλες τις αναποδιές. «Τα πάντα ήταν δύσκολα» λέει ο Betamin. «Όλα γύρω μας κατέρρεαν στον ένα χρόνο που τον δουλεύαμε, με κερασάκι στην τούρτα μια στρατιωτική θητεία, τη νέμεση των ελληνικών σχημάτων. Δεν υπήρξε απολύτως τίποτα εύκολο στην ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς. To "Ηellenit" έχει μια τριπλή αναφορά: Πρώτον, παραπέμπει στην κόλαση, την επίγεια, αυτή δηλαδή που ζούμε καθημερινά. Δεύτερον, αναφέρεται στο πιο δημοφιλές κατασκευαστικό υλικό, το ελενίτ, που πραγμάτωσε πρόχειρα τα οικιστικά μας όνειρα στην Ελλάδα αλλά και αλλού. Όλα αυτά μέχρι να θυμηθούμε ότι το υλικό ήταν τοξικό. Είναι λίγο σαν την ταινία του Γούντι Άλεν που αναφέρει πως οτιδήποτε μάς έλεγαν ότι είναι ωφέλιμο όταν ήμασταν μικροί (o ήλιος, το κόκκινο κρέας και το... πανεπιστήμιο) στη συνέχεια αποκηρύχθηκε ως βλαβερό. Στη δική μας εκδοχή βάζουμε μέσα και το ελενίτ των παιδικών μας χρόνων/καλοκαιριών. Ίσως η λέξη "Ηellenit" να αναφέρεται και σε έναν νέο τύπο ανθρώπου-πολίτη. Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να βρίσκεσαι στημένος με την πλάτη στον τοίχο για να φτιάξεις κάτι όμορφο. Άλλωστε, όσο η βιοποριστική αγωνία παίρνει τα πρωτεία στη ζωή μας, τα πράγματα θα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα για την οποιαδήποτε έκφραση. Το "Ηellenit" είναι ερωτικός δίσκος, έχει να κάνει με τη σχέση αγάπης-μίσους που έχουμε με την πόλη. Αν το σκεφτείς ρεαλιστικά, υπάρχουν άπειρα εξευτελιστικά στοιχεία στο να ζεις σε αυτό τον τόπο. Ίσως το πιο εξευτελιστικό από αυτά να είναι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι που σε προτρέπουν να φύγεις όσο είναι καιρός».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ