Τι είναι, επιτέλους, αυτή η περίφημη «μέθοδος οργάνωσης χώρου» της Marie Kondo;

Τι είναι, επιτέλους, αυτή η περίφημη «μέθοδος οργάνωσης χώρου» της Marie Kondo; Facebook Twitter
Πιστεύω πάρα πολύ ότι η λογική του «μου δίνει χαρά» μπορεί και πρέπει να εφαρμοστεί στα αρχεία και τα προγράμματα που έχουμε στις ψηφιακές συσκευές μας.
0

Κατά τη μέθοδο KonMari, οργανώνεις πρώτα τα ρούχα σου, έπειτα τα βιβλία σου, τα χαρτιά, τα κομόνο (διάφορα μικροπράγματα) και τέλος τα πράγματα με συναισθηματική αξία. Πώς όρισες αυτή τη σειρά; Ακολούθησες μία συγκεκριμένη λογική ή το αποφάσισες τυχαία;

Η σειρά τακτοποίησης είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της μεθόδου μου. Η σειρά αυτή έχει μια αυξανόμενη δυσκολία: σε σύγκριση με τις άλλες κατηγορίες, είναι πιο εύκολο για κάποιον να καταλάβει τα συναισθήματά του για τα ρούχα του – σε σχέση με τα αντικείμενα με συναισθηματική αξία, για παράδειγμα.


Γι' αυτό επέλεξα τα ρούχα ως την πρώτη κατηγορία για να ξεκινήσει κάποιος τη μέθοδο. Όσο κάποιος προχωρά στις κατηγορίες των αντικειμένων, αυξάνει τις «δεξιότητες» και την ευαισθησία του σε ό,τι «του δίνει χαρά», όπως ακριβώς οι αθλητές βελτιώνουν την απόδοσή τους κατά τη διάρκεια της προπόνησης.


Δεν όρισα αυτές τις κατηγορίες κατά τύχη. Είναι αποτέλεσμα σκέψης καθώς διαμόρφωνα τη μέθοδό μου. Πέρα από το γεγονός ότι τα ρούχα είναι γενικά ο ευκολότερος και σίγουρα ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις την "εκπαίδευσή" σου, το να συγκεντρώσεις όλα σου τα ρούχα σε ένα μέρος και να αρχίσεις με αυτά είναι κάτι που όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν.


Η ολοκλήρωση της μεθόδου KonMari από την αρχή μέχρι το τέλος δεν είναι μια εύκολη διαδικασία και δεν συμβαίνει το ίδιο γρήγορα για όλους τους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η αρχή της μεθόδου θα πρέπει να είναι δύσκολη.


Αυτό ήταν το σημαντικό για μένα, να ξεκινήσω δηλαδή τη μέθοδο με κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να κάνουν, κάτι που μεταφράζεται στη συγκέντρωση όλων των ειδών ρουχισμού σε ένα μέρος του σπιτιού.

Η μέθοδός μου απαιτεί να ολοκληρώσεις τη διαδικασία τακτοποίησης με τη μία και όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν είναι λοιπόν κάτι που μπορείς να κάνεις λίγο τώρα και λίγο αργότερα ή όταν το πρόγραμμά σου το επιτρέπει. Πρόκειται για μια δέσμευση.

— Μπορείς να δώσεις μια εκτίμηση για το πόσο καιρό χρειάζεσαι, κατά μέσο όρο, να τακτοποιήσεις ένα σπίτι, ίσως ανά τετραγωνικό μέτρο ή ανά άτομο;

Γενικά δεν υπάρχει μέσος όρος – υπάρχουν τόσες πολλές μεταβλητές. Εάν έπρεπε ωστόσο να επιλέξω έναν μέσο χρόνο, θα έλεγα ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να υπολογίζουν ότι η διαδικασία θα διαρκέσει 4-6 μήνες συνολικά.


Αλλά μόλις τελειώσουν, θα έχουν αποκτήσει τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να μην επιτρέψουν στο σπίτι τους να γίνει ποτέ ξανά ακατάστατο.


Σίγουρα θα έλεγα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που εφαρμόζουν τη μέθοδο μου και τη μαθαίνουν καλά, συνειδητοποιούν ότι είναι μια πολύ καλή επένδυση του χρόνου τους.

— Πόσες ώρες την εβδομάδα χρειάζεται κάποιος να αφιερώσει στην τακτοποίηση;

Η μέθοδός μου απαιτεί να ολοκληρώσεις τη διαδικασία τακτοποίησης με τη μία και όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν είναι λοιπόν κάτι που μπορείς να κάνεις λίγο τώρα και λίγο αργότερα ή όταν το πρόγραμμά σου το επιτρέπει. Πρόκειται για μια δέσμευση.


Φυσικά οι περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται, έχουν οικογένειες και άλλα πράγματα που κάνουν στη ζωή τους, αλλά θα σας πω ότι αν δεν μπορείτε να βρείτε τουλάχιστον δέκα ώρες την εβδομάδα, τότε ίσως να μην ικανοποιηθείτε από τα αποτελέσματα.

— Και όλο αυτό το διάστημα, θα ζούμε μες στο χάος;

Ειλικρινά, ναι. Συγκεντρώνεις όλα τα υπάρχοντά σου σε ένα μέρος τη φορά, έτσι, ναι θα επικρατεί ένα χάος. Αλλά μάντεψε τι; Καθώς ολοκληρώνεις τη διαδικασία, θα δεις το χάος να εξαφανίζεται!


Και καθώς θα περπατάς στο πεζοδρόμιο με σακούλες σκουπιδιών ή με τσάντες για φιλανθρωπικές οργανώσεις, θα διαπιστώσεις ότι αυτό είναι ένα τόσο δυνατό συναίσθημα που θα σου δώσει ενέργεια και κίνητρο για να συνεχίσεις τη διαδικασία.


Ξέρω ότι αυτό για τους ανθρώπους με παιδιά, συντρόφους, συζύγους ή συγκάτοικους θα μπορούσε να είναι ένα πρόβλημα, αλλά, προσέξτε, δεν σας προτείνω να σκορπίσετε όλα τα πράγματά σας στο σπίτι, αλλά να διαλέξετε ένα δωμάτιο με κάποιο ελεύθερο χώρο στο πάτωμα και να προχωρήσετε.


Πραγματικά συνιστώ να είναι όλα τα πράγματα μιας συγκεκριμένης κατηγορίας (ρούχα, έγγραφα, βιβλία κλπ.) μαζεμένα. Να είναι όλα σε ένα μέρος, οπότε δεν θα επεκταθείτε σε διαφορετικά δωμάτια του σπιτιού. Μπορούν όλα να γίνουν σε ένα δωμάτιο.

— Το κριτήριό σου για να κρατήσουμε κάτι είναι: «Μου δίνει χαρά;». Δεν πιστεύεις ότι διαφορετικά πράγματα μπορούν να δώσουν χαρά σε διαφορετικούς χρόνους στη ζωή σου –ή ακόμα και σε έναν χρόνο ή μήνα– και άρα έτσι μπορεί να πετάξεις κάτι που θα θελήσεις αργότερα;

Σίγουρα ναι, τα αντικείμενα που θα σου δώσουν χαρά φέτος δεν θα κάνουν το ίδιο σε λίγα χρόνια. Αλλά σας εγγυώμαι το εξής: όσο ζείτε σε ένα ασφυκτικά γεμάτο σπίτι, δεν θα ζείτε τη ζωή που ονειρεύεστε.


Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι θα μας δώσει χαρά στο μέλλον, σας συνιστώ να ακολουθήσετε μια λογική όπου θα αποφασίζετε τι πρέπει να κρατήσετε με βάση το τι σας δίνει χαρά τώρα.


Είναι πιθανό να πετάξετε κάτι που θα μπορούσε να σας δώσει χαρά στο μέλλον, αλλά επενδύοντας στο να κάνουμε τα σπίτια μας πιο άνετα και τακτοποιημένα τώρα αντισταθμίζει μία πιθανή απογοήτευση στο μέλλον.

Τι είναι, επιτέλους, αυτή η περίφημη «μέθοδος οργάνωσης χώρου» της Marie Kondo; Facebook Twitter
Όλοι, ανεξαρτήτως εισοδήματος, πρέπει να αισθάνονται όμορφα στα σπίτια τους.

— Τι μπορείς να κάνεις όταν έχεις περισσότερα μικρά αντικείμενα που σου δίνουν χαρά από όσα μπορείς να χωρέσεις στο σπίτι σου;

Μπορούμε να βρούμε ένα κουτί ή μια θήκη και να τα αποθηκεύσουμε τακτοποιημένα σε μια ντουλάπα, κάπου όπου μπορούμε εύκολα να τα βρούμε. Μπορούμε λοιπόν να εναλλάσσουμε στον χώρο μας τα πράγματα που μας δίνουν τη μεγαλύτερη χαρά.


Δεν θα πρότεινα να αποθηκεύσετε αυτά τα αντικείμενα σε ένα μέρος όπου δεν μπορείτε εύκολα να τα βρείτε ή να θυμάστε πού βρίσκονται γιατί αυτό θα σας προκαλέσει άγχος και θα μειώσει την ηρεμία που αισθάνεστε στο σπίτι σας.

— Τι κάνεις με τα δώρα που δεν σου δίνουν χαρά, αλλά αισθάνεσαι υποχρεωμένος να κρατήσεις;

Καταλαβαίνω ότι αυτή είναι μια δύσκολη κατάσταση για πολλούς ανθρώπους, και για πολλούς λόγους.


Πρώτον, επειδή υπάρχει ενοχή. Είναι συνηθισμένο να αισθάνεσαι ένοχος αν πετάξεις κάτι που σου έχει δοθεί από κάποιον που αγαπάς. Αλλά όταν μας δίνεται κάτι από κάποιον που αγαπάμε, η αληθινή χαρά γίνεται αισθητή εκείνη τη στιγμή που παίρνουμε το δώρο για πρώτη φορά.

Η χαρά αφορά τόσο το πρόσωπο που μας δίνει το δώρο όσο και την εκτίμηση που νιώθουμε όταν το λαμβάνουμε. Αφού λάβουμε το δώρο, η χαρά μπορεί να μειωθεί και ίσως ακόμη και να εξαφανιστεί.


Μόλις συμβεί αυτό, πιστεύω ότι πρέπει να εκφράσετε την εκτίμησή σας στο αντικείμενο ευχαριστώντας το για τα συναισθήματα που έφερε στη ζωή σας και αυτό θα μειώσει την ενοχή σας (δοκιμάστε το – λειτουργεί!).


Τότε μπορείτε να το δωρίσετε σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση ή σε έναν φίλο. Με αυτό τον τρόπο, προσφέρετε σε κάποιον άλλο την ευκαιρία να βρει χαρά στο αντικείμενο.


Αν δεν είναι το είδος του αντικειμένου που μπορείτε να δωρίσετε σε κάποιον, μπορείτε να το πετάξετε και να πιστέψετε ότι ο άνθρωπος που σας το έδωσε θα καταλάβει ότι δεν θα θέλατε να έχετε στη ζωή σας κάτι που δεν σας φέρνει χαρά. (Παρεμπιπτόντως, δεν θα μειωθεί η χαρά που νιώσατε όταν λάβατε το δώρο).


Καταλαβαίνω ότι αυτή είναι μια δύσκολη κατάσταση για πολλούς ανθρώπους, αλλά δεν νομίζω ότι είναι σκόπιμο να κρατηθεί κάτι απλώς από υποχρέωση σε κάποιο πρόσωπο. Το να κρατάμε τέτοια αντικείμενα, δημιουργεί ένα πρόσθετο άγχος, κάτι που είναι το αντίθετο της χαράς.

— Η μέθοδός σου αφορά μόνο πλούσιους ανθρώπους; Οι άνθρωποι που δεν έχουν πολλά χρήματα μπορεί να αναγκάζονται να κρατούν πράγματα που δεν τους κάνουν ευτυχισμένους γιατί δεν έχουν τα χρήματα για να τα αντικαταστήσουν.

Όλοι, ανεξαρτήτως εισοδήματος, πρέπει να αισθάνονται όμορφα στα σπίτια τους. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι δεν είναι το κόστος ή η χρηματική αξία ενός αντικειμένου που καθορίζει το εάν τους δίνει χαρά ή όχι.


Ναι, προφανώς για μερικούς ανθρώπους ένα ακριβό αντικείμενο μπορεί να είναι πιο επιθυμητό, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι όλοι μπορούν να μάθουν να εκτιμούν την αξία που φέρνουν τα καθημερινά αντικείμενα στη ζωή μας.


Δεν προτείνω σε κανέναν να πετάξει βασικά αντικείμενα, αλλά ζητώ από τους ανθρώπους να εκτιμήσουν καθένα από τα απαραίτητα αντικείμενα και να αναγνωρίσουν την αξία που φέρνουν στη ζωή μας.

Τι είναι, επιτέλους, αυτή η περίφημη «μέθοδος οργάνωσης χώρου» της Marie Kondo; Facebook Twitter
Η ολοκλήρωση της μεθόδου KonMari από την αρχή μέχρι το τέλος δεν είναι μια εύκολη διαδικασία και δεν συμβαίνει το ίδιο γρήγορα για όλους τους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η αρχή της μεθόδου θα πρέπει να είναι δύσκολη.

— Τι γίνεται αν μας ενοχλεί η συγκέντρωση αντικειμένων του συντρόφου μας; Ή εάν εξακολουθεί να μας ενοχλεί παρότι έχουμε τακτοποιήσει το σπίτι μας σύμφωνα με όσα μας συμβουλεύεις;

Σε όλα αυτά τα χρόνια ως σύμβουλος τακτοποίησης, έχω διαπιστώσει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που θέτουν αυτή την ερώτηση δεν έχουν τελειώσει τη δική τους διαδικασία τακτοποίησης.


Πολλοί λένε ότι «δεν μπορώ να τελειώσω μέχρι ο σύντροφός μου να ξεφορτωθεί τα δικά του αντικείμενα», αλλά αυτό μπορεί να μην ισχύει πάντοτε. Μπορεί να το χρησιμοποιείτε ως δικαιολογία για να καθυστερήσετε τη δική σας διαδικασία τακτοποίησης.


Αυτό φυσικά δεν ισχύει για όλους, αλλά βάσει της εμπειρίας μου ισχύει για πολλούς ανθρώπους που διαμαρτύρονται για τα πράγματα του συντρόφου τους (ή των μελών της οικογένειάς τους).


Εντάξει, τώρα που σας είπα αυτό, θα συμπληρώσω επίσης ότι: εάν μπορείτε να συμφωνήσετε με τον σύντροφό σας ή το μέλος της οικογένειάς σας για το πού θα βάλει τα πράγματα του, αυτό μπορεί να είναι ένα μεγάλο βήμα προς το να ζείτε μαζί αρμονικά.


Κάθε άτομο σε ένα σπίτι πρέπει να έχει τη δική του «ζώνη» και έχω διαπιστώσει ότι ένας τέτοιος γενικός κανόνας συμβάλλει καθοριστικά στην οικιακή γαλήνη.


Επίσης, ενώ δεν συμβουλεύω ποτέ ένα άτομο να «πιέσει» ένα άλλο, όσον αφορά την τακτοποίηση, μπορείτε να βοηθήσετε ή να καθοδηγήσετε τον άλλο να ξεκινήσει το δικό του ταξίδι στον κόσμο της τακτοποίησης και να καταλάβει καλύτερα τόσο τα βήματα όσο και το τι να περιμένει από τη διαδικασία αυτή.

— Είναι η ψηφιακή ακαταστασία (φωτογραφίες, μηνύματα, έγγραφα) ένα ψυχολογικό πρόβλημα για τους ανθρώπους;

Ενώ δεν μπορώ να προσδιορίσω τι αποτελεί ψυχολογικό πρόβλημα για τους ανθρώπους, είναι σίγουρα μια ανησυχία για τους περισσότερους, παρόμοια με το να ζεις σε ένα γεμάτο σπίτι.


Ακούω τους ανθρώπους να λένε «Ζω στον υπολογιστή μου» ή «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς το smartphone μου», οπότε ναι, ο ψηφιακός χώρος έχει γίνει ένα πολύ πραγματικό κομμάτι της ζωής μας. Πιστεύω πάρα πολύ ότι η λογική του «μου δίνει χαρά» μπορεί και πρέπει να εφαρμοστεί στα αρχεία και τα προγράμματα που έχουμε στις ψηφιακές συσκευές μας.

Το κείμενο αποτελεί απόδοση στα ελληνικά της συνέντευξης που έδωσε η Marie Kondo στην Ellen de Bruin και δημοσιεύτηκε στην ολλανδική εφημερίδα NRC Handelsblad.

 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ