«Πολλά μικρά απλά»: Ένα απόσπασμα από το νέο βιβλίο του Διονύση Χαριτόπουλου

Προδημοσίευση: «Πολλά μικρά απλά» του Διονύση Χαριτόπουλου Facebook Twitter
Ο συγγραφέας Διονύσης Χαριτόπουλος.
0


ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΒΙΒΛΙΟ. Με απλές, περιεκτικές και αναπάντεχες απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα που κουβαλάει μέσα του κάθε σύγχρονος άνθρωπος, για το νόημα της ζωής, το πέρασμα του χρόνου, την αυταρχική φύση του κράτους, τον καπιταλισμό, την εθνική μας ταυτότητα, το πρόσωπο του Χριστού, τον πιο βαθύ ρατσισμό, τη διαφορά πολιτιστικού και πολιτισμικού, την ατομική ανεξαρτησία, τη συγγραφή βιβλίων, την Επανάσταση του ’21, τον Εμφύλιο, τον λαϊκισμό, το σακάκι και η σημασία του, τις ελίτ που μας δυναστεύουν, το τατουάζ, τη διαφήμιση και πολλά πολλά άλλα.

Επίσης περιέχει βιογραφικές αναμνήσεις του συγγραφέα και σύντομα πορτρέτα απλών ανθρώπων, πολιτικών και προσωπικοτήτων της τέχνης.

Ο Διονύσης Χαριτόπουλος γεννήθηκε το 1947 στον Πειραιά και από µικρή ηλικία έκανε διάφορες χειρωνακτικές δουλειές στο Λιµάνι και στα γύρω µηχανουργεία, εγκατέλειψε νωρίς δύο απόπειρες σπουδών στην Αθήνα και στο Λονδίνο και δούλεψε στη διαφήµιση µέχρι το 1990.

Βιβλία του που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Τόπος: Έρωτες στη μεταπολίτευση 1974-1990 (μυθιστόρημα 2019),  Πειραιάς  βαθύς: Μυστήρια & Φόνοι (σπονδυλωτό μυθιστόρημα 2018), Σχέσεις (δοκίμιο 2017), Πειραιώτες (μυθιστόρημα 2016), Λίστα γάμου (θεατρικό 2016), Εκ Πειραιώς (μυθιστόρημα 2012), Άρης, ο αρχηγός των ατάκτων (ιστορική βιογραφία 2009), Οι άτακτοι (2022), Συλλεκτική έκδοση (νουβέλες, διηγήματα 2013), Πρόβες πολέμου (μυθιστόρημα 2014), Εγχειρίδιο βλακείας (δοκίμιο 2008), Ο άνεμος κουβάρι (μυθιστόρημα 2012), Τα παιδιά της Χελιδόνας (μυθιστόρημα 2015), 525 τάγμα πεζικού (μυθιστόρημα 2015), Αυγά μαύρα (θεατρικό 2014), Ημών των ιδίων (δοκίμιο 2008).


Ακολουθεί ένα απόσπασμα του βιβλίου:

Μη διαβάζετε

Το διάβασμα δεν είναι υποχρεωτικό.

Έτσι και τελειώσετε τις σπουδές σας, ξεμπερδεύετε
μια και καλή μ’ αυτή την αγγαρεία.

Αν δεν σας ενδιαφέρει να εννοήσετε τον εαυτό σας
και τον κόσμο, να κατεβείτε στον βυθό τής ύπαρξής
σας, να ψάξετε τι υπάρχει εκεί, χωρίς πολλές ελπίδες
να το βρείτε, μην ασχολείστε.

Δείτε το χάλι και τη δουλικότητα των διανοούμενων.

Δεν έχουν αφήσει πόμολο εξουσίας που να μην έχουν
γλείψει. Το χρήμα και η εξουσία τούς τραβάνε όπως τις
γάτες όταν τηγανίζεις ψάρια.

Δεν σπούδασαν για να μείνουν στην απέξω.

Έναντι τιμήματος, είναι πρόθυμοι να υπερασπιστούν
με επιστημονικοφανή επιχειρήματα οποιαδήποτε αυθαιρεσία και ασυδοσία των ισχυρών.

Εκτός από την επιστημοσύνη, υπάρχει και το ήθος
τού κάθε προσώπου ξεχωριστά.

cover
Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει στις 20 Μαρτίου.

Το διάβασμα δεν είναι για να περνάει η ώρα.

Μπορείτε να περάσετε μια υπέροχα αβαθή ζωή χωρίς
ποτέ να σας λείψουν τα χρώματα που δεν βλέπετε, οι
ήχοι που δεν ακούτε, τα συναισθήματα που δεν νιώθετε.

Άλλωστε οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι του τόπου μας,
πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες, απέχουν συστηματικά από το διάβασμα. Αυτοί κάτι ξέρουν. Μιμηθείτε τους γιατί ποτέ κανείς δεν πλήρωσε κανέναν για να διαβάζει.

Το βιβλίο είναι απολύτως προσωπική υπόθεση.

Αν δεν είναι μια εσωτερική ανάγκη σας, όρος ζωής,
μην ασχολείστε. Και μην ψάχνετε για δικαιολογίες. Πείτε απλώς, όπως οι περισσότεροι, πως δεν έχετε χρόνο για διάβασμα· έτσι, και τους τακτικούς αναγνώστες καταγγέλλετε ως αργόσχολους και εσείς παρουσιάζεστε ως σύγχρονος υπεραπασχολημένος άνθρωπος, hyper-busy δηλαδή.

Το διάβασμα θέλει ταλέντο, πάθος και αφοσίωση.

Όπως ένα άθλημα. Δεν είμαστε για τέτοια.

Δεν θα πάθετε τίποτε αν δεν διαβάζετε.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο επιβιώνουν χωρίς βιβλία. Τι νόημα έχει να σπάτε το κεφάλι σας για τα μυστήρια της ζωής; Αρκεί που ζείτε, «όπως οι μύγες που δεν χρειάζεται να
ξέρουν Φυσική Ιστορία». (Σαμφόρ)

Το βιβλίο δεν είναι ακριβό ούτε φτηνό.

Ένα βιβλίο είναι πάντα φτηνό για κάποιον που θέλει
να συνομιλήσει με τον Nτοστογέφσκι και είναι ακριβό για τους αστοιχείωτους που χαζεύουν στο Netflix.

Η τέχνη αποκαλύπτει την ουσία της ύπαρξης.

Και η αισθητική απόλαυση είναι συγχρόνως κρίση
και αίσθημα.

Όπως λέγεται, δεν έχει βρεθεί ακόμα προσφορότερος τρόπος ανάπτυξης, διάδοσης και πρόσληψης των
ιδεών από το βιβλίο. Αλλά ιδέες που δεν μεταφράζονται σε φράγκα είναι αέρας κοπανιστός.

Τα βιβλία δεν λύνουν απορίες. Δημιουργούν νέες.

Αν πρέπει να μάθετε κάτι, τα λεξικά και οι εγκυκλοπαίδειες έχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Υπάρχει πάντα και το ψαχτήρι της Google.

Στο βιβλίο συναντάς τον εαυτό σου.

«Κάθε αναγνώστης διαβάζει μόνο ό,τι υπάρχει μέσα
του. Το βιβλίο είναι απλώς ένα είδος οπτικού οργάνου
που προσφέρεται από τον συγγραφέα για να μπορέσει
ο αναγνώστης να ανακαλύψει μέσα του εκείνο που θα
του ήταν αδύνατο να βρει δίχως τη βοήθεια του βιβλίου». (Προυστ)

Το βιβλίο είναι καλό για να κοιμάστε.

Καλύτερο και από την τηλεόραση, που μπορεί να
κολλήσεις στη δράση και να μην κλείνουν τα μάτια σου.
Ενώ με το βιβλίο, μόλις που προλαβαίνεις να ξεφυλλίσεις δυο σελίδες, και σ’ έχει πάρει ο ύπνος.

Κι έχετε κάτι να διαβάζετε στην τουαλέτα.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Νέα βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος του χρόνου, και κάποιες επανεκδόσεις

Fall Preview 2025 / 13 βιβλία που περιμένουμε ως το τέλος της χρονιάς

Ο πάντα επίκαιρος Καβάφης, νέα, σύγχρονα και παλιότερα ονόματα της λογοτεχνικής σκηνής και κάποιες ξεχωριστές επανεκδόσεις που δικαίως θα διεκδικήσουν χώρο στη βιβλιοθήκη όλων, βιβλιόφιλων και μη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Εμανουέλ Καρέρ «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα»

Το πίσω ράφι / Ένα επτασφράγιστο μυστικό που προκάλεσε αμηχανία και πάταγο

Προκλητικός, ωμός, συχνά σοκαριστικός, ο Εμανουέλ Καρέρ εξερευνά στο «Ένα ρωσικό μυθιστόρημα» το οικογενειακό του παρελθόν, φέρνοντας σε δύσκολη θέση ακόμα και τα πιο κοντινά του πρόσωπα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ