Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
1

Η περιήγηση της σειράς «Ο Κύκλος των Μουσείων» στους χώρους που αναδεικνύουν τον ελληνικό πολιτισμό συνεχίζεται αδιάλειπτα από το Ίδρυμα Λάτση, εδώ και δεκατέσσερα χρόνια. Ο φετινός σταθμός είναι ο Κεραμεικός. Ένας τόπος κομβικός, πολυσύχναστος και αιωνόβιος.Ο τόμος ο οποίος μόλις κυκλοφόρησε δεν είναι ένας οδηγός του Κεραμεικού. Οι συγγραφείς, αρχαιολόγοι Ελένη Μπάνου και Λεωνίδας Μπουρνιάς παρουσιάζουν ένα έργο που ενώ βασίζεται στην πρόσφατη επιστημονική έρευνα είναι προϊόν συνεργασίας δύο συγγραφέων - αρχαιολόγων με διαφορετικές ειδικεύσεις, ο καθένας από τους οποίους έγραψε με το δικό του ύφος, γεγονός που χαρίζει χρώμα στα κείμενα και τους προσθέτει ζωντάνια και ενδιαφέρον. «Καταβάλαμε κάθε προσπάθεια να φωτίσουμε τα μνημεία σε σχέση με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της εποχής και της κοινωνίας που τα δημιούργησε. Η διάρθρωση των κεφαλαίων του βιβλίου είναι χρονολογική, με σημείο καμπής τα Περσικά και την κατασκευή της Θεμιστόκλειας οχύρωσης, ενώ ταυτόχρονα γίνεται συζήτηση και μνημείο προς μνημείο. Επιδίωξή μας ήταν να προβάλουμε κατά το δυνατόν μνημεία όχι πολύ γνωστά. Έτσι εκτός από όσα γνωστά και πολυφωτογραφημένα μπορεί ο επισκέπτης να απολαύσει στη μόνιμη έκθεση του μουσείου, επιλέξαμε να περιλάβουμε και ορισμένα ευρήματα που λόγω έλλειψης χώρου και παρά τη σημασία τους, δεν εκτίθενται. Ακόμη και στα πιο γνωστά μνημεία όμως, η εξαιρετική τέχνη του φωτογράφου Σωκράτη Μαυρομμάτη, μπόρεσε να εστιάσει στα ουσιώδη και να απομονώσει τις λεπτομέρειες εκείνες που συνήθως ξεφεύγουν από τον βιαστικό ή απρόσεκτο επισκέπτη", είπε ο δρ. Λεωνίδας Μπουρνιάς.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο ταφικός περίβολος του Κοροίβου με την περίφημη στήλη της Ηγησούς στην Οδό των Τάφων
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Το αίθριο του μουσείου με επιτύμβιες στήλες και τον μνημειώδη μαρμάρινο ταύρο από τον περίβολο του Διονυσίου του Κολλυτέως ο οποίος έχει αποτελέσει σήμα κατατεθέν του Κεραμεικού.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ομοίωμα όνου που φέρει φορτίο τεσσάρων αμφορίσκων. Οι οπές στα άκρα των ποδιών δηλώνουν ότι υπήρχαν ροδάκια και ότι το ειδώλιο ήταν παιχνίδι του μικρού παιδιού στον τάφο του οποίου βρέθηκε. Τρίτο τέταρτο του 8ου αι. π.Χ.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο Ηρακλής φονεύει τον κένταυρο Νέσσο, που είχε προηγουμένως επιτεθεί στη Δηιάνειρα. Λεπτομέρεια από τον αττικό αμφορέα του ζωγράφου του Νέσσου, ένα από τα ωραιότερα και πρωιμότερα δείγματα της αττικής μελανόμόρφης αγγειογραφίας.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Πλευρά βάσης αγάλματος. Σκηνή από την καθημερινή ζωή: νέοι, μάλλον αργόσχολοι, ευθύνονται για το σκληρό και προσχεδιασμένο τσακωμό σκύλου και γάτας. Και εδώ το κόκκινο βάθος τονίζει τις ημίγυμνες μορφές. Ο καλλιτέχνης ήταν ιδιαίτερα επιδέξιος στην ακριβή απόδοση των γυμνών σωμάτων και στην πλούσια πτυχολογία των ενδυμάτων. Περίπου 525-500 π.Χ.

Με το όνομα Κεραμεικός φέρονταν στην Αρχαία Αθήνα δύο συνοικίες που βρίσκονταν στο βορειοδυτικό άκρο της τότε Αθήνας οι λεγόμενοι "Έξω Κεραμεικός" και ο "Έσω Κεραμεικός". Δηλαδή δύο Κεραμεικοί όπως λέει και ο Ησύχιος, ο μέν εκτός του τείχους, ο δε εντός. Την διάκριση αυτή μνημονεύουν επίσης ο Πλάτων, ο Θουκυδίδης και ο Πλούταρχος.Ο Κεραμεικός ήταν το πρώτο δημόσιο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας.

 

Οι δύο αυτές αρχαίες συνοικίες αποτελούσαν τον δήμο των Κεραμέων, από την Ακαμαντίδα φυλή. Το όνομα του δήμου αυτού προήλθε κατ΄ άλλους από τον επώνυμο ήρωα Κέραμο ενώ κατ΄ άλλους από τους τεχνίτες κεραμείς (αγγειοπλάστες - αγγειογράφοι) και από τα εργαστήριά τους που ήταν αρχικά στη περιοχή αυτή. Οι δύο Κεραμεικοί χωρίζονταν μεταξύ τους από το Θεμιστόκλειο τείχος (478 π.Χ.), και συνδέονταν από τη μεγάλη διπλή πύλη λεγόμενη "Δίπυλο" στην οποία εξωτερικά κατέληγαν η αρχαία οδός Πειραιώς, η Ιερά οδός, από και προς την αρχαία Ελευσίνα και η οδός προς την Ακαδημία Πλάτωνος. Εσωτερικά του Διπύλου ξεκίναγε μεγάλη λεωφόρος που διαμέσου της αρχαίας αγοράς και μεταξύ των λόφων της Πνύκας και του Αρείου Πάγου κατέληγε στην είσοδο της Ακρόπολης. Έτσι ο μεν Έξω Κεραμεικός είχε ταφικό χαρακτήρα, ενώ ο Έσω Κεραμεικός οικιστικό χαρακτήρα.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Άνω τμήμα επιτύμβιας στήλης με παράσταση νέου δισκοφόρου από την οποία διατηρείται το πρόσωπο σε κατατομή, τμήμα της κόμης, το αριστερό χέρι και ο δίσκος. Βρέθηκε το 1873 εντοιχισμένη στο θεμιστόκλειο τείχος. Γύρω στο 560 π.Χ.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ο υστεροδαιδαλικός μαρμάρινος κούρος από την περιοχή της Ιεράς Πύλης (εύρημα του 2002). Πιθανόν ανήκει στο εργαστήριο που κατασκεύασε τον σύγχρονο κούρο που σήμερα βρίσκεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ξαπλωμένος λέων από την περιοχή της Ιεράς Πύλης. Βρέθηκε ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του οδοστρώματος της Ιεράς Οδού. Φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκε λίγο πριν από την κατασκευή του θεμιστόκλειου τείχους (το 478 π.Χ.) ως υλικό επίχωσης και διαμόρφωσης της κοίτης του Ηριδανού και του οδοστρώματος της Ιεράς Οδού. Ο καλλιτέχνης με χιουμοριστική διάθεση δημιούργησε ένα ήμερο, άκακο λιοντάρι, που δεν μοιάζει καθόλου με τους άλλους αρχαίους λέοντες, φύλακες τάφων των ευγενών Αθηναίων, που γνωρίζουμε. Μέσα του 6ου αιώνα.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια γενειοφόρου άνδρα από λευκή λήκυθο εξαιρετικής τέχνης, έργο των ώριμων κλασικών χρόνων. Ο νεκρός πολεμιστής εικονίζεται καθισμένος μπροστά από τη στολισμένη με ταινίες επιτύμβια στήλη του.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από το μαρμάρινο επιτύμβιο ανάγλυφο της γιαγιάς Αμφαρέτης. Το ειδώλιο πτηνού στο στηριγμένο στο ερεισίνωτο δεξί της χέρι προορίζεται για το εγγονάκι της που το κρατά με το αριστερό χέρι στα γόνατά της. Το συγκινητικό θρηνητικό επίγραμμα μας πληροφορεί για τη μεταξύ τους σχέση και για τον ταυτόχρονο θάνατό τους. Γύρω στα 430-420 π.Χ.

 

Οι αρχαιότεροι τάφοι χρονολογούνται στην Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (2700-2000 π.Χ.). Από την υπομυκηναϊκή περίοδο (1100-1000 π.Χ.) και εξής το νεκροταφείο αναπτύσσεται συνεχώς. Κατά τη γεωμετρική (1000-700 π.Χ.) και αρχαϊκή (700-480 π.Χ.) περίοδο οι τάφοι πληθαίνουν, εντάσσονται σε ταφικούς τύμβους ή σημαίνονται με επιτάφια μνημεία. Από την ελληνιστική περίοδο έως τους παλαιοχριστιανικούς χρόνους (Από το 338 π.Χ. έως περίπου τον 6ο αι. μ.Χ.) συνεχίστηκε αδιάκοπα η λειτουργία του νεκροταφείου στον ίδιο χώρο.

 

Τα σημαντικότερα αθηναϊκά αγγεία της εποχής έχουν βρεθεί σε τάφους του Κεραμεικού. Μεταξύ αυτών και η περίφημη «οινοχόη του Διπύλου", με την αρχαιότερη ελληνική αλφαβητική επιγραφή (δεύτερο ήμισυ του 8ου π.Χ. αι.). Οι ανασκαφές στον Κεραμεικό άρχισαν από την εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία το 1870 με διευθυντή τον Στ. Κουμανούδη. Κατά τις επόμενες δεκαετίες οι ανασκαφές συνεχίστηκαν σε συνεργασία με τους Γερμανούς A. Brueckner και F. Noack ενώ από το 1913 μέχρι σήμερα συνεχίζονται από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Η στήλη-ναίσκος της Ηγησούς κόρης ή συζύγου του Προξένου. Το όνομα της νεκρής είναι γραμμένο στο επιστύλιο του ναίσκου. Τέλος του 5 αι. π.Χ.Η στήλη-ναίσκος της Ηγησούς κόρης ή συζύγου του Προξένου. Το όνομα της νεκρής είναι γραμμένο στο επιστύλιο του ναίσκου. Τέλος του 5 αι. π.Χ.

 

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Επιτύμβια στήλη του Δεξιλέω, γιου του Λυσανία από τον Θορικό. Ήταν ένας από τους πέντε Αθηναίους ιππείς που θυσιάστηκαν πολεμώντας εναντίων των Σπαρτιατών και των συμμάχων τους κοντά στην Κόρινθο το 394/3 π.χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από τη στήλη του Δεξίλεω. Ο Δεξιλέος –αν και ηττημένος-παριστάνεται έφιππος με κοντό χιτώνα και χλαμύδα, να λογχίζει τον πεσμένο, γυμνό αντίπαλό του, ο οποίος προσπαθεί να αμυνθεί με το ξίφος, στηριζόμενος στην ασπίδα του.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Επιτύμβια ανάγλυφη στήλη του Ευφήρου. Το όνομα του νεαρού είναι χαραγμένο στο οριζόντιο γείσο της αετωματικής επίστεψης της ραδινής στήλης. Ο Εύφηρος παριστάνεται όρθιος προς τα δεξιά τυλιγμένος με πολύπτυχο ιμάτιο, με το βλέμμα προσηλωμένο στη στλεγγίδα που κρατά με το αριστερό χέρι. 430 π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από τον επιτύμβιο ναΐσκο του Προκλή και του Προκλείδη, ο οποίος βρέθηκε κατά τη διάνοιξη της οδού Πειραιώς τον 19ο αιώνα. Γύρω στα 340-330 π.Χ.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Μαρμάρινο επιτύμβιο ανάγλυφο κόρης με τους γονείς της που βρέθηκε κατά τα πρώτα χρόνια των ανασκαφών. Η κόρη εικονίζεται καθήμενη σε σκίμποδα με τα πόδια πάνω σε υποπόδιο, να αποχαιρετά τη μητέρα της με την τυπική χειρονομία της δεξιώσεως. Στο βάθος ο πατέρας της βαρύθυμος. Β΄ τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Άποψη της νότιας οδού του αρχαιολογικού χώρου με εκμαγείο του ναΐσκου της Δημητρίας και της Παμφίλης


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Μεγάλος γαμικός λέβητας από θέση προσφορών στην Ιερά Οδό. Οι γαμικοί λέβητες χρησιμοποιούνταν στην τελετή του γάμου για το λουτρό της νύφης αλλά και σε νεκρικές τελετουργίες. Τέλος του 5 αι. π.Χ.


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Ανάπτυγμα του μεγάλης ερυθρόμορφης οινοχόης του ζωγράφου του Αίσωνος με παράσταση της Δαναϊδας Αμυμώνης μεταξύ σατύρων. Εντυπωσιακή είναι η θεατρικότητα της κίνησης, που παραπέμπει στο χαμένο σατυρικό δράμα Αμυμώνη του Αισχύλου. 440-430 π.Χ


Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Όστρακα από τη διαδικασία του οστρακισμού επιφανών Αθηναίων, που βρέθηκαν ως επίχωση στην παλιά κοίτη του Ηριδανού. Διακρίνονται τα ονόματα του Θεμιστοκλή και του Κίμωνα. 5ος αιώνας.

Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από την υδρία του ζωγράφου του Μειδία. Μία από τις αδελφές της Ελένης, ενδεχομένως η Κλυταιμνήστρα. Τέλος του 5ου αιώνα π.Χ.
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter
Βλέποντας έτσι για πρώτη φορά τα απαράμιλλα ευρήματα του Κεραμεικού Facebook Twitter

Info:

«ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ» των Ελένη Σ. Μπάνου - Λεωνίδα Κ. Μπουρνιά. Τυπώθηκε σε 2.000 αντίτυπα (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) το Νοέμβριο του 2014 στην Αθήνα. Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.

 

Δείτε εδώ το συγκεκριμένο βιβλίο, καθώς και τα υπόλοιπα της σειράς, σε ηλεκτρονική μορφή

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια