4 αστυνομικά νέας εσοδείας

4 αστυνομικά νέας εσοδείας Facebook Twitter
Κανείς συγγραφέας αστυνομικού δεν μένει πια στην αναζήτηση του φονιά... Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO
0

Αν άφησαν κάτι καλό πίσω τους τα ματωμένα στίγματα των ανεξιχνίαστων φόνων είναι ότι πλέον οι καταγραφείς τους τα ξεπερνάνε με ευκολία: κανείς συγγραφέας αστυνομικού δεν μένει πια στην αναζήτηση του φονιά. Μετά την Πατρίτσια Χάισμιθ, που με ευφάνταστη ικανότητα μετατόπισε το κέντρο βάρους από την εξιχνίαση του φόνου στον εσωτερικό κόσμο του απενοχοποιημένου δράστη, οι νουάρ συγγραφείς μετατράπηκαν αυτομάτως σε λογοτέχνες. Πλέον δεν μιλάμε μόνο για περίτεχνους αναλυτές τού τι σκέφτεται ή τι μεθοδεύει ο δαιμόνιος θύτης, αλλά για σχολαστικούς καταγραφείς του πολιτικοκοινωνικού γίγνεσθαι, για ουσιαστικούς γνώστες της μυθοπλαστικής διαδικασίας. Εξού και τα διαφορετικά είδη αστυνομικών που από χάρντμποϊλ εξελίχτηκαν σε περίτεχνες νουβέλες και υψηλά λογοτεχνήματα τα οποία αποτυπώνουν τις διαφορετικές συνιστώσες κάθε τόπου. Χαρακτηριστικά είναι εδώ τα παραδείγματα ετερόκλητων συγγραφικών αποτυπώσεων της αστυνομικής λογοτεχνίας: από το σκανδιναβικό νουάρ του Nesbo στο αμερικανικό αστυνομικό δράσης του Hayes και από το επιστημονικό-κατασκοπευτικό αφήγημα του Ούλσον στην κοινωνικοπολιτική καταγραφή του Ουμίτ. Είναι εξίσου απολαυστικά, όμως, και ευφάνταστα ως προς τη γλώσσα, τις εικόνες, τις εμμονές τους.

Jo Νesbo

Ο Γιος
Εκδόσεις Μεταίχμιο

 

Εντάξει, τον σκότωσε. Δύσκολο να το πιστέψεις, αλλά ο Jo Nesbo «σκότωσε» –ήτοι άφησε πίσω του– τη θρυλική μορφή του αξεπέραστου Χάρι Χόλε, προχωρώντας σε ακόμη πιο σκοτεινά μονοπάτια. Επιβεβαιώνοντας το χάρισμα που έχει ο ροκ σταρ-συγγραφέας να μην επιτρέπει ποτέ στους αναγνώστες ή στον ίδιο να βαρεθούν, αποφάσισε να τελειώνει μια και καλή με τον αλκοολικό και αντικομφορμιστή πρωταγωνιστή του, προτού η επιβλητική φιγούρα του πνίξει συγγραφικά τον ίδιο. Και γέννησε τον Γιο, το πιο αποχαλινωμένο, βίαιο, ροκ, σπαρταριστό ίσως και γοητευτικά αποτρόπαιο μυθιστόρημά του: ο γιος ενός αυτόχειρα αστυνομικού βρίσκεται στη στενή, έχοντας γίνει σκιά του εαυτού του από την πρέζα και αφημένος στην τύχη του καταλήγει να είναι το μαύρο πρόβατο και υπεύθυνος για οτιδήποτε μακάβριο και παράνομο ταράζει το σύμπαν. Το κρυφό μυστικό που δεν γνωρίζει αυτή η φασματική, σχεδόν νεκρή φιγούρα είναι τι ήταν αυτό που σκότωσε τον υποτιθέμενο αυτόχειρα πατέρα του. Όταν ο γιος μαθαίνει τι πραγματικά συνέβη, γίνεται ένας άλλος: βάζει στη διαπασών το «Violator» των Depeche Mode και αποφασίζει να μετατραπεί από εξιλαστήριο θύμα σε εκδικητή. Σε αυτή την προσπάθειά του βρίσκει ως «συνενόχους» του διάφορους αμαρτωλούς και εκτραχηλισμένους ήρωες, φτιαγμένους από τα υλικά που φτιάχνονται τα πρωτόγνωρα σκοτάδια: περιθωριοποιημένοι τύποι που ζουν στις άγριες γειτονιές του Όσλο, συμμορίες από το πρώην Ανατολικό Μπλοκ, διεφθαρμένοι μπάτσοι. Το αίμα που ρέει άφθονο δεν είναι ικανό να ανακόψει την αστείρευτη φαντασία του Νesbo, ο οποίος φαίνεται πως αποκαλύπτει για τα καλά την καταλυτική επίδραση που άσκησε πάνω του ο Μάκβεθ. Δεν είναι τυχαίο ότι το επόμενο εγχείρημά του είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στο ομώνυμο σαιξπηρικό δράμα – απόδειξη ότι ο Jo Nesbo είναι κάτι περισσότερο από τυχαίος ροκ σταρ του νουάρ από τον Βορρά.

Αχμέτ Ουμίτ

Έγκλημα στο Πέρα
Εκδόσεις Πατάκης

 

Κι όμως, δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο νουάρ, καθώς οι ανεξιχνίαστοι φόνοι στις σελίδες του Ουμίτ περισσότερο λειτουργούν ως αφορμή για να καταδυθεί ο συγγραφέας σε όσα προσπαθούν να σκοτώσουν, χρόνια τώρα, την πανέμορφη Πόλη: η άγνοια των ανθρώπων, η εξάλειψη της μνήμης, η αμάθεια, η έλλειψη πολιτικής συνείδησης, το αχαλίνωτο gentrification. Περισσότερο από το αίμα που τρέχει πάνω στο παγωμένο χιόνι στην περιοχή του Ταρλάμπασι –μια περιοχή που καταρρέει, αλλά έχει γίνει στόχος των νέων επενδυτών–, αυτό που κινητοποιεί την ερευνητική γραφίδα του Ουμίτ είναι η λογοτεχνική ευαισθησία και η βαθιά αγάπη για την Κωνσταντινούπολη. Τον πονάνε οι ιστορικές μνήμες, οι απερίσκεπτοι κάτοικοι, οι συγκρούσεις σε ένα μέρος που είχε φτιαχτεί για να αναδείξει τον κοσμοπολιτισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι το Έγκλημα στο Πέρα αφιερώνεται «στην προσφιλή μνήμη των ανθρώπων που υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν αυτό τον τόπο». Γι' αυτούς θαρρεί κανείς πως γράφει ο λογοτέχνης με ποιητική γραφίδα και βαθιά πολιτική συνείδηση. Αφορμή για την εξέλιξη της ιστορίας είναι η δολοφονία ενός μέλους μιας γνωστής συμμορίας που θα κινητοποιήσει τον επιθεωρητή Νεβζάτ και τους βοηθούς του, ώστε να περιπλανηθούν στα ιστορικά σοκάκια του Ταρλάμπασι –γνωστού ως Πέρα–, ερχόμενοι αντιμέτωποι με μια ετερόκλητη ανθρωπογεωγραφία: περίεργους μουσικούς, ιδιοκτήτες ύποπτων κλαμπ, υποχθόνιους τύπους, μετανάστες. Ο δεύτερος φόνος μιας ακτιβίστριας λειτουργεί ως αφορμή για να ξεδιπλωθούν ιστορίες και καταστάσεις που λειτουργούν προφητικά για τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν τρία χρόνια μετά τη συγγραφή του βιβλίου στην άκρη του Πέρα, στην πλατεία Ταξίμ. Απόδειξη ότι ο Ουμίτ δεν διαθέτει μόνο μια πένα που μας είχε μαγέψει με τις Μνήμες της Κωνσταντινούπολης αλλά και λογοτεχνική διαίσθηση και βαθιά γνώση της στιγμής και της ιστορίας.


Φρέντρικ Τ. Ούλσον

Το τέλος της αλυσίδας
Εκδόσεις Ψυχογιός

O Βίλμον δεν είδε μόνο τον γάμο του να καταστρέφεται ενόσω προσπαθούσε να αποκωδικοποιήσει το DNA της ανθρώπινης συμπεριφοράς, πιστεύοντας πως η επιστήμη μπορεί τελικά να εξηγήσει γιατί ο άνθρωπος καθορίζεται από τις αυτοκαταστροφικές του τάσεις. Τόσο η τρομοκρατία όσο και οι περιβαλλοντικές καταστροφές μπορούν να εξηγηθούν, κατά τον ικανό επιστήμονα, αν προβλεφθεί το «τέλος της αλυσίδας». Κάποια στιγμή όμως ο Βίλμον εξαφανίζεται και η πρώην γυναίκα του Κριστίνα προσπαθεί να πείσει τις Αρχές πως πρόκειται για εγκληματική ενέργεια. Την ίδια στιγμή, στην άλλη άκρη της χώρας ο Άλμπερτ υποπτεύεται κατ' ανάλογο τρόπο ότι η αρραβωνιαστικιά του δεν έχει απλώς εξαφανιστεί αλλά έχει πέσει θύμα απαγωγής ή κάποιας άλλης εγκληματικής ενέργειας. Ο λόγος; Η απόλυτα ευτυχισμένη σχέση τους, που δεν θα μπορούσε να διακοπεί ύστερα από πρωτοβουλία της ίδιας. Παρότι οι δύο εξαφανισμένοι δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, φαίνεται πως τρέφονται από το ίδιο πάθος για τους κώδικες, την επιστήμη, τους αρχαίους πολιτισμούς και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με τα αδιέξοδα της ίδιας της ανθρώπινης φύσης. Το περίτεχνο και επιστημονικό θρίλερ που έστησε ο Σουηδός συγγραφέας Φρέντρικ Ούλσον έχει ήδη κερδίσει τους αναγνώστες από όλο τον κόσμο και ετοιμάζεται να γυριστεί σε ταινία, καθώς τα δικαιώματα τα έχει ήδη αγοράσει η Warner Bros. Πρόκειται για το πρώτο συγγραφικό εγχείρημα του γνωστού στη χώρα του ηθοποιού, σκηνοθέτη και συγγραφέα, το οποίο υπόσχεται να διευρύνει τις προδιαγραφές του αστυνομικού μυθιστορήματος, όντας κάτι ανάμεσα σε φουτουριστικό μυθιστόρημα, science fiction εγχείρημα και νουάρ φερμένο από το μέλλον.

Terry Hayes

O Προσκυνητής
Εκδόσεις Διόπτρα

Σκηνές που κόβουν την ανάσα, ένα γεωπολιτικό ταξίδι που εμπλέκει τη Μέση Ανατολή, την Αμερική ακόμη και την Τουρκία, εναλλαγές χαρακτήρων και καταστάσεων μέχρι και ένα θύμα με άγνωστη ταυτότητα είναι μερικά από τα υλικά του διεθνούς αυτού μπεστ-σέλερ. Το αλατοπίπερο, πάντως, στο χορταστικό αυτό μυθοπλαστικό έδεσμα είναι η ικανότητα του συγγραφέα να μετατρέπει τις ετερόκλητες πληροφορίες σε καταιγιστική πλοκή. Γιατί σίγουρα, ύστερα από τις 900 σχεδόν σελίδες που περιλαμβάνουν από γεωπολιτικές αναφορές, science fiction ερωτήματα μέχρι απρόβλεπτες καταστάσεις –από το πτώμα ενός Σύρου βιοτεχνολόγου που βρίσκεται χωρίς μάτια έως τα ανθρώπινα αποκαΐδια στα βουνά του Αφγανιστάν–, δεν μπορούν να μην ικανοποιηθούν τα βασικά και πολύπλοκα ένστικτα του αδηφάγου αναγνώστη της αστυνομικής λογοτεχνίας. Εύστοχη ήταν η ενθουσιώδης κριτική του Προσκυνητή από την τρομερή κριτικό των «New York Times», Τζάνετ Μάσλιν: «Πρόκειται για μια ιστορία που κόβει την ανάσα, με ασταμάτητη πλοκή, ενώ διαθέτει κάτι που δύσκολα βρίσκει κανείς στις υπερπαραγωγές αυτού του είδους: τη φωνή του λογοτέχνη αντί για ένα συμπίλημα ανόητων δράσεων που συνήθως στήνουν οι διάφοροι συνεργάτες. Ο κ. Χέις σίγουρα θα ήθελε κάποια στιγμή να δει τον Προσκυνητή να γίνεται ταινία. Αλλά αυτό μόνο ως εχθρική πράξη μπορεί να εκληφθεί για ένα βιβλίο του, που είναι πολύ δύσκολο να το αποδώσει οποιαδήποτε ταινία». Ο λόγος; Πρόκειται για ένα ουσιαστικό και πολύπλοκο μυθιστόρημα, από αυτά που δύσκολα θα περίμενε κανείς από τον σεναριογράφο του Mad Max, που ταυτόχρονα διαθέτει μια ουσιαστική ψυχολογική ματιά στην οριακή ανθρώπινη συνθήκη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ