Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
ULTIMA VEZ _ Go Figure Out Yourself © Danny Willems
0

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας σε μια ενθουσιώδη συνέντευξη Τύπου με παρόντες την υπουργό πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση, τον Δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα και, φυσικά, τη νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού Λίντα Καπετανέα. Οι λόγοι του ενθουσιασμού, πολλαπλοί. Καταρχάς, το γεγονός ότι για πρώτη φορά η παρουσίαση του προγράμματος γίνεται τόσο νωρίς, κάτι που βοηθάει στον καλύτερο σχεδιασμό αφενός και στην εξοικονόμηση πόρων αφετέρου, καθώς όλα εξασφαλίζονται εγκαίρως. Ένας άλλος λόγος είναι ότι η νέα διευθύντρια κάνει μια επανεκκίνηση με την προσθήκη παράλληλων δραστηριοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έτσι ώστε το δεκαήμερο κατά το οποίο πραγματοποιείται το φεστιβάλ να αποτελεί το αποκορύφωμα μιας προεργασίας, μιας σειράς καλλιτεχνικών γεγονότων.

 

Αφού πρώτα μίλησαν οι δύο υπουργοί, υπογραμμίζοντας αυτήν ακριβώς τη νέα ώθηση μετά από 24 χρόνια θεαματικής πορείας, αποτέλεσμα της οποίας είναι η θέση και η εκτίμηση που το φεστιβάλ έχει κερδίσει διεθνώς, αλλά και το πόσο σθεναρά η κυβέρνηση στηρίζει τον πετυχημένο θεσμό, έχοντας ανακοινώσει μάλιστα έναν μεσοπρόθεσμο οικονομικό προϋπολογισμό, τον λόγο πήρε ο δήμαρχος Καλαμάτας, ο οποίος αναφέρθηκε στα 11 χρόνια που ο ίδιος στηρίζει, ως επικεφαλής του δήμου, του το φεστιβάλ. Παρατήρησε ότι φέτος το πρόγραμμα είναι όντως πιο πλούσιο από ποτέ, εν μέρει και χάρη στη στήριξη της πολιτείας με αυτό τον τριετή προγραμματισμό που λύνει το πρόβλημα των προηγούμενων ετών, όταν κανείς δεν γνώριζε το ύψος της εκάστοτε οικονομικής στήριξης που θα πρόσφερε το υπουργείο Πολιτισμού.

 

Πιστεύω σε ένα φεστιβάλ που θα αναδεικνύει τον ανεξάντλητο διάλογο του χορού με όλες τις μορφές της τέχνης και θα προωθεί τον στοχασμό και την ενασχόληση με το ανθρώπινο σώμα και την κίνηση σε όλα τα επίπεδα: πρακτικό, φιλοσοφικό, καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό

- Λίντα Καπετανέα

 

Από την πλευρά της η Λίντα Καπετανέα αναφέρθηκε στις «άριστες προκατόχους» τους που τη «γεμίζουν ευθύνη αλλά και περηφάνια για την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου όσον αφορά τη συνέχιση του έργου ενός τόσο σημαντικού θεσμού». Συνέχισε λέγοντας: «Ο χορός έχει πολλά να προσφέρει στο ελληνικό κοινό και θεωρώ ότι το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ήταν και θα είναι η κορυφαία συνάντηση καλλιτεχνών του χορού στη χώρα μας.

 

Πιστεύω στον χορό ως βασική ανθρώπινη ανάγκη και το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μού δίνει τη δυνατότητα να μοιραστώ την απέραντη αγάπη μου γι’ αυτή την τέχνη. Στόχος μου είναι ένα φεστιβάλ δυναμικό και ανοιχτό στη διεθνή κοινότητα, στο κοινό όλων των ηλικιών, στις τέχνες, στις συνεργασίες, αφοσιωμένο στην εκπαίδευση και στην έρευνα, δοτικό στους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς.

 

Πιστεύω σε ένα φεστιβάλ που θα αναδεικνύει τον ανεξάντλητο διάλογο του χορού με όλες τις μορφές της τέχνης και θα προωθεί τον στοχασμό και την ενασχόληση με το ανθρώπινο σώμα και την κίνηση σε όλα τα επίπεδα: πρακτικό, φιλοσοφικό, καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό. Ένα φεστιβάλ με δράσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους και με υποδομές που θα μπορούν να φιλοξενούν σεμινάρια, residencies, ανταλλαγές καλλιτεχνών, διαλέξεις, εκθέσεις, προβολές και συναυλίες, ώστε το δεκαήμερο του καλοκαιριού να είναι, ας πούμε, η γιορτή της εντατικής δουλειάς του χειμώνα».

 

Συνέχισε εξηγώντας ότι «η φετινή χρονιά θα είναι αφιερωμένη στους πολύπλευρους δημιουργούς και δασκάλους και στους μεγάλους ερμηνευτές που δοκιμάζουν τα όρια του ανθρώπινου σώματος. Αυτό έχει για όλους μεγάλη σημασία διότι, για να στηρίξουμε τις νέες γενιές χορευτών και θεατών, πρέπει να τους δείξουμε σπουδαία παραδείγματα δημιουργών και ερμηνευτών που μπορούν να εμπνεύσουν, να προβληματίσουν και να συγκινήσουν».   

 

Έτσι, όσοι φίλοι του χορού θέλουν να προγραμματίσουν από τώρα την κάθοδό τους στη Μεσσηνία για να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 13 και 22 Ιουλίου, ας έχουν υπ’ όψιν τους ότι το εκπαιδευτικό κομμάτι ξεκινά μία εβδομάδα νωρίτερα με ειδικό σεμινάριο για παιδιά. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του σεμιναρίου θα λειτουργήσει ως καλωσόρισμα του καλλιτεχνικού προγράμματος.

 

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
Sharon Frindman _ Free Fall © Saris _ den Engelsman

 

Το κυρίως πρόγραμμα των παραστάσεων θα δοθεί στο Μέγαρο Χορού και περιλαμβάνει 14 παραγωγές, 7 στην Κεντρική Σκηνή και 7 στο Στούντιο. Κάθε απόγευμα στις 7 το φεστιβάλ θα δίνει ένα ραντεβού στην Κεντρική Πλατεία της πόλης παρουσιάζοντας συνολικά 8 υπαίθριες παραστάσεις χορού με ελεύθερη είσοδο. Συμπληρωματικά, στο φουαγέ του Μεγάρου οργανώνεται και μία μουσική βραδιά, επίσης με ελεύθερη είσοδο. Τέλος, θα πραγματοποιηθούν δύο σεμινάρια χορού και ένα masterclass για χορευτές, ένα εργαστήρι για παιδιά και ένα για ΑμεΑ.

 

Στο φετινό πρόγραμμα της Καλαμάτας συμμετέχουν 26 δημιουργοί, 76 καλλιτέχνες, 14 παραστάσεις, 11 πολύ σπουδαίες ομάδες του εξωτερικού, εκ των οποίων οι 7 δεν έχουν παρουσιάσει ξανά το έργο τους στην Ελλάδα, και 3 ελληνικές. Από αυτές, η μία παρουσιάζει το έργο της σε συμπαραγωγή με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η δεύτερη με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και η τρίτη με το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας σε παγκόσμια πρεμιέρα. Επίσης, φέτος θα προβληθεί για πρώτη φορά μια παράσταση για όλη την οικογένεια με τίτλο «Cartoon». Προορίζεται για παιδιά άνω των 6 ετών και τους συνοδούς τους. Παράλληλα, στο Μέγαρο Χορού η έκθεση φωτογραφίας του Josef Nadj με τίτλο «Inhancutilitatem».

 

Οι ξένοι καλλιτέχνες και οι ομάδες του φετινού προγράμματος προέρχονται από τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, τη Σλοβακία, την Ιταλία, το Ισραήλ, τη Σουηδία και την Ιρλανδία. Όλοι τους είναι ιδιαίτερες περιπτώσεις καλλιτεχνών με πολύπλευρη δραστηριότητα. Φέρνουν παραστάσεις που συνδυάζουν διαφορετικά είδη τεχνών, όπως η ποίηση, η γλυπτική, το σύγχρονο τσίρκο, τα ακροβατικά, το street dance. Οι καλλιτέχνες υπάγονται σε δύο βασικές κατηγορίες: στους δάσκαλους και καλλιτέχνες αφενός, και στους ερμηνευτές που εξερευνούν τα όρια και τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος, τόσο ατομικά όσο και μέσω της ομάδας, αφετέρου.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

 

CompañíaSharonFridman

FreeFall

Ο Σάρον Φρίντμαν δημιουργεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χορογραφία για έξι επαγγελματίες χορευτές και είκοσι ντόπιους ερασιτέχνες. Η πτώση, η καθετότητα, η επαφή, η αναγκαιότητα και η ώθηση είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το «Free Fall», μια γεμάτη τόλμη χορογραφία που δοκιμάζει τα όρια της σταθερότητας. Η πτώση γίνεται μια συνεχής αφετηρία από την οποία γεννιέται μια απέραντη ποικιλία κινήσεων, καθώς το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια της όρθιας θέσης. Δυνατές εικόνες, σύνθετες και ευαίσθητες δυναμικές δημιουργούνται από τον επαναλαμβανόμενο χωρισμό και την επανένωση των σωμάτων. Παγιδευμένο σε έναν φαύλο κύκλο πτώσης και επανόρθωσης, το «Free Fall» είναι μια εκπληκτική παράσταση που μας καλεί να ανακαλύψουμε εμείς οι ίδιοι αν είναι πράγματι δυνατή μια ελεύθερη πτώση.

Παρασκευή 13 & Σάββατο 14 Ιουλίου, 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

OlivierDeSagazan

Transfiguration

Το «Transfiguration» αφηγείται την ιστορία της ανεκπλήρωτης επιθυμίας του ζωγράφου και γλύπτη να εμφυσήσει ζωή στο δημιούργημά του. Σε μια χειρονομία απελπισίας, καλύπτει με πηλό το κεφάλι του, σκεπάζοντας τον εαυτό του με το υλικό αυτό, εξαλείφοντας την ταυτότητά του και μεταμορφωνόμενος σε ζωντανό έργο τέχνης. Το υλικό όμως τον τυφλώνει και τον αναγκάζει να στρέψει το βλέμμα βαθιά μέσα του.

Σε μια συγκλονιστική παράσταση, ο Σαγκαζάν αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής – από άνθρωπος γίνεται ζώο και από ζώο, διάφορα υβριδικά πλάσματα. Διαπερνά, αφαιρεί και ξετυλίγει τα στρώματα του πηλού από το πρόσωπό του σε μια αγωνιώδη αναζήτηση νέας ουσίας και μορφής. Στο «Transfiguration» ανασημασιοδοτεί την έννοια της ζωής, προσφέροντας μια συναρπαστική, ενοχλητική αλλά και συγκινητική ματιά σε μια εναλλακτική αντίληψη του εαυτού, απελευθερωμένου από αναστολές.

Σάββατο 14 Ιουλίου, 20:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Ultima Vez / Wim Wandekeybus

GoFigureOutYourself

Το «Gofigureoutyourself» είναι μια αναμέτρηση με το κοινό σε μη προετοιμασμένο χώρο. Πέντε διαφορετικά πρόσωπα μας μεταφέρουν πέρα από τους προστατευτικούς τοίχους του θεάτρου. Μας δείχνουν έναν τόπο όπου οι σκέψεις μας διαμορφώνονται απλά και μόνο παρακολουθώντας και ακούγοντας τους άλλους. Το «Go figure out yourself» είναι μια συνολική αναζήτηση. Με την υπόκρουση λέξεων, μουσικής και χορού καλούμαστε να παραδοθούμε σε μια απρόσμενη και συναρπαστική διαδρομή και στην εξουσία του ματιού, σε κοντινό πλάνο. Η παράσταση διερευνά τα όρια μεταξύ θεατών και ηθοποιών. Κάνοντας ελεύθερα απλές κινήσεις στον χώρο, συμμετέχουμε σε μια συλλογική δράση.

 Κυριακή 15 Ιουλίου, 18:30 & 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
Les SlovaKs _ Journey Home © Herman Sorgeloos

 

CieCirconcentrique

Respire!

Τα δύο μέλη του θιάσου Circoncentrique, o Αλεσάντρο Μαΐντα και ο Μαξίμ Πιτού, φίλοι τόσο δεμένοι όσο η εισπνοή και η εκπνοή, καταδύονται στα βάθη της φιλίας τους με συνοδό στο πιάνο τη Λέα Πέτρα. Μια περιπέτεια που μας παρασύρει σε έναν ανεμοστρόβιλο ακροβατικής ποίησης μέσα από τον ρυθμό της αναπνοής και τη δεξιοτεχνική ευκινησία των δύο περφόρμερ. Το διεθνώς βραβευμένο έργο που περιοδεύει ανά τον κόσμο από το 2012 είναι εμπνευσμένο από τη σχέση γεγονότος, συναισθήματος και αναπνοής. Τα σώματα των δύο ακροβατών γίνονται ο καμβάς για να αποτυπωθεί αυτό το τριώνυμο. Η αναπνοή είναι το συνδετικό νήμα με το κοινό, με το οποίο οι δύο ακροβάτες μοιράζονται τα συναισθήματα, τις εκπλήξεις και τους φόβους τους. Με όχημα έναν μεταλλικό τροχό, μπάλες και μεγάλες σφαίρες οι δύο περφόρμερ εκτελούν τολμηρές κινήσεις ισορροπίας, υπενθυμίζοντάς μας ότι στην περιοχή του κινδύνου, όπου είμαστε ευάλωτοι, μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τα πράγματα με ειλικρίνεια, απλότητα και πραγματικά συναισθήματα.

Κυριακή 15 Ιουλίου, 20:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας & Δευτέρα 16 Ιουλίου, 21:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Thi-MaiNguyen

Etna

Μετά από μια παγκόσμια περιοδεία, το σόλο «Etna» της Τι-Μάι Ενγκοϊγέν παρουσιάζεται στο 24o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ώριμο και εξελιγμένο. Η Thi-Mai με το μικροκαμωμένο σώμα της και τις αδιανόητες χορευτικές ικανότητες είναι μια πολυτάλαντη γυναίκα. Χορεύει, τραγουδάει και παίζει, δημιουργώντας μια σπαρακτική παράσταση. Παίζει την Έτνα, μια νεαρή άστεγη, βυθισμένη στην τρέλα της, με ένα μαγνητόφωνο στα χέρια. Μέσα από το μαγνητόφωνο ακούμε τους ήχους της παλιάς της ζωής να θερμαίνουν το σώμα και τη μνήμη της. Η Έτνα χορεύει για να ξορκίσει την κακιά της μοίρα, για να κρατήσει μέσα της ζωντανή τη σπίθα για ζωή. Χορεύει χάρη σε μια επίμονη, μέσα στο τέλμα, λαχτάρα να νιώσει, να υπάρξει και να αγαπήσει. Αντίθετα από το αναμενόμενο, οι άστεγοι είναι οι επιζώντες μιας φοβερά σκληρής και δυσάρεστης πραγματικότητας. Εξαφανίζονται πίσω από ένα πέπλο μοναξιάς, περιπλανώμενοι σαν σκιές στην καρδιά των πόλεών μας. Η αινιγματική τους παρουσία, που κινείται συνεχώς στα πρόθυρα του θανάτου, φαίνεται να μετατοπίζει το διακύβευμα της ύπαρξης από τη δράση και την επιτυχία στην επιβίωση του Εαυτού.

Τρίτη 17 Ιουλίου, 20:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Amorphy / Τζένη Αργυρίου

Ανώνυμο

Το «Ανώνυμο» επιχειρεί να αποτυπώσει την πορεία του κοινωνικού υποκειμένου από την εποχή που η καλλιτεχνική πράξη αποτελούσε εφαλτήριο ανθρώπινης σύνδεσης και συλλογικής διαμόρφωσης έως τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, όπου η ανωνυμία, η ιδιωτικότητα και η ομαδικότητα μεταλλάσσονται ως κομμάτια μιας παράδοξης, κατακερματισμένης πραγματικότητας. 

Η Τζένη Αργυρίου αφουγκράζεται τις έννοιες της σωματικής μνήμης, της θεμελιακής ανθρώπινης επαφής και της συνοχής μιας ομάδας και, πατώντας γερά στις ρίζες και στις τελετουργίες μύησης και συμμετοχής, προτείνει μια σύγχρονη κινησιολογική γλώσσα. Αποπειράται έτσι να σχεδιάσει ένα ταξίδι που θα γεφυρώνει το ψηφιακό με το σωματικό σύμπαν, αναζητώντας έναν παρόντα χώρο.

Τρίτη 17 Ιουλίου, 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

AntonLachkyCompany

Cartoon

Ο Άντον Λιάχκι δημιουργεί μια φρέσκια και πρωτότυπη χορογραφία, χρησιμοποιώντας το στοιχείο της υπερβολής, ειδικά για τα παιδιά (από 6 ετών) και τις οικογένειές τους. Με εξαιρετικές ερμηνείες, το σουρεαλιστικό και διασκεδαστικό αυτό παραμύθι με τις άπειρες προεκτάσεις μάς ταξιδεύει σε μια άγνωστη και παράξενη χώρα. Τέσσερις ήρωες καταλαμβάνονται από το δαιμόνιο της δημιουργίας και μεταμορφώνονται σε πλάσματα που θυμίζουν ήρωες από κινούμενα σχέδια, καθώς δίνονται ολόψυχα σε φαντασμαγορικούς χορούς και απίθανες παλαβομάρες. Αυτή η ασυνήθιστη και γεμάτη ανατροπές ιστορία για παιδιά ξεδιπλώνεται πάνω σε ένα γοητευτικό στρώμα ήχων, από άριες της όπερας έως τη σύγχρονη ποπ, σε μια ευφάνταστη, ευρηματική χορογραφία. Υπερβολικές, σχεδόν γκροτέσκες μορφές, απόλυτη δεξιοτεχνία και εξαιρετικός συντονισμός είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που κάνουν το «Cartoon» μια συναρπαστική εμπειρία όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για όλη την οικογένεια.

Τετάρτη 18 Ιουλίου, 20:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
Marquese Scott _ John Poppin © Bubba Carr

 

EdivaldoErnesto

Tears

Ο Εντιβάλντο Ερνέστο, ένας από τους προσκεκλημένους εισηγητές στα εργαστήρια του 24ου Φεστιβάλ, παρουσιάζει το περίφημο σόλο του «Tears» με στόχο να παρασύρει το κοινό σε έναν φορτισμένο στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη ελευθερία. Ένας άνθρωπος διχασμένος ανάμεσα στον φόβο και την επιθυμία της περιπλάνησης βασανίζεται από παράλογες αμφιβολίες. Παρακολουθούμε την πορεία του, καθώς ακολουθεί τους κανόνες, οι οποίοι καταλήγουν να γίνουν καταπιεστικοί ρόλοι. Μια σειρά από ψυχολογικές μεταπτώσεις θα κάνουν τον φοβισμένο αυτόν ταξιδιώτη να περάσει από αλληλουχίες ανησυχίας. Αποφορτίζοντας την οργή, στρεφόμενος έσω, σε κλειστοφοβικές γωνιές, ο χορευτής αφήνεται να παρασυρθεί σε αντιδράσεις που τον μεταμορφώνουν, σε απρόβλεπτες εκρήξεις ενέργειας, κομψές «μικροκινήσεις» των δακτύλων γεμάτες αφηγηματική δύναμη, αποτυπώνοντας μια κινησιολογική εικόνα σε ευαίσθητη διαλεκτική ισορροπία με τη μουσική. Προκαλώντας μια αδιάκοπη ένταση μεταξύ ερμηνευτή και κοινού, το «Tears» αναπτύσσει έναν στοχασμό πάνω στο τι μπορείς να κάνεις και τι όχι κατά τη διεκδίκηση της ελευθερίας.

Τετάρτη 18 Ιουλίου, 22:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

JukstapozCompany / Χριστίνα Γουζέλη & PaulBlackman

TheArtofDying

Η ομάδα Jukstapoz ιδρύθηκε το 2010 με έδρα την Αθήνα και έχει διεθνή παρουσία σε φεστιβάλ και θέατρα ανά τον κόσμο. Το χορογραφικό της ύφος είναι έντονα κινηματογραφικό και διακρίνεται για τη δυναμική σωματική γλώσσα (physical theatre). Το έργο «Theartofdying», το οποίο η Χριστίνα Γουζέλη ερμηνεύει με την πρωτότυπη μουσική του βραβευμένου λαουτίστα Jozef van Wissem, είναι ένα σόλο εμπνευσμένο από το τρίπτυχο του Ιερώνυμου Μπος «Ο κήπος των επίγειων ηδονών», στο οποίο αποδίδεται το εύθραυστο της ανθρώπινης ύπαρξης με λεπτό χιούμορ και σουρεαλισμό.

Χορός, πολυμέσα και υποβλητική μουσική συνυπάρχουν σε μια παράσταση που εξετάζει τη διαδικασία του «ευ θνήσκειν», αποτυπώνοντας συγχρόνως την ομορφιά της στιγμής προτού επέλθει το τέλος της ζωής. Μέσα σε έναν κήπο όπου κατοικούν τόσο η ζωή όσο και η φθορά, η ερμηνεύτρια συνθέτει ένα τοπίο από μικρόκοσμους σήψης και χαράς. Η μουσική σύνθεση είναι του Jozef van Wissem, του βραβευμένου Ολλανδού μινιμαλιστή μουσικού με έδρα τη Νέα Υόρκη, o oποίος, το 2013, απέσπασε το Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ των Καννών για την ταινία του Τζιμ Τζάρμους «Mόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί». 

Πέμπτη 19 Ιουλίου, 21:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

JosefNadj

Penzum

Η λέξη «penzum» σημαίνει το σύνολο της εργασίας που πρέπει να ολοκληρωθεί σε μια ημέρα και για την οποία είναι υπεύθυνος κάποιος. Ο όρος εμφανίζεται σε ένα αμετάφραστο ποίημα του Αττίλα Γιόζεφ (Attila József, 1905-1937), εμβληματικού Ούγγρου ποιητή που επηρέασε γενιές συγγραφέων και καλλιτεχνών. Ο χορογράφος, χορευτής και εικαστικός Γιόζεφ Νατζ και η κοντραμπασίστα και συνθέτις Ζοέλ Λεάντρ συνέλαβαν το «Penzum» ως φόρο τιμής στον μεγάλο ποιητή.

Σε μια σύνθεση χορογραφίας, μουσικής και σχεδίου, φορώντας αφρικανικές μάσκες, οι δύο καλλιτέχνες σκηνοθετούν το ντουέτο τους μέσα από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Είναι ένα «ανοιχτό» έργο που γράφεται συνεχώς επί τόπου, καρπός καθολικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο ερμηνευτών, διαδικασία μέσα από την οποία επιδιώκουν να μεταδώσουν την ένταση των λέξεων του Γιόζεφ. Η ποίησή του δεν παύει ποτέ να επιδρά στην καρδιά και τον νου των δύο ερμηνευτών. Τους καθοδηγεί, τους εμπνέει.

Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Ιουλίου, 20:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
Olivier De Sagazan _ Transfiguration © Didier Carluccio

 

Svalbard Company

All Genius All Idiot

Το «Allgeniusallidiot» δεν είναι μια κλασική παράσταση τσίρκου. Είναι μια πολυμορφική, εξαιρετικά δημιουργική, εντελώς εξωφρενική σύνθεση με εκρηκτική ζωντάνια, εντυπωσιακές εικόνες, ατόφια έκφραση και γοητευτικά ηχοτοπία. Είναι μια βραβευμένη παράσταση, το ντεμπούτο της Svalbard Company, ενός δυναμικού συνόλου τεσσάρων διεθνών ερμηνευτών με εξαιρετικές ικανότητες ανάμεσα στην κομψότητα και στη γελοιότητα, σε μια πλούσια σύνθεση δημιουργικότητας και δεξιοτεχνίας.

Ποιητικό και φιλοσοφικό, ατμοσφαιρικό και επικίνδυνο, έντονο και αισθησιακό, χύμα όσο και παράλογο, πρόκειται για ένα έργο τέχνης που αμφισβητεί κάθε περιορισμό. Μια αντιπαράθεση διαφορετικών μορφών έκφρασης που διερευνά τις έννοιες της σεξουαλικής ταυτότητας, της ρευστότητας του εαυτού, του κάλλους και του μεγαλείου με μια μοναδικά πληθωρική γλώσσα.

Παρασκευή 20 Ιουλίου, 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

MarqueseScott & PoppinJohn

Οι Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον ίσως δεν χρειάζονται συστάσεις, καθώς τα βίντεο με τις εμφανίσεις τους έχουν εκατομμύρια προβολές στο ΥouΤube. Είναι δύο από τους σημαντικότερους χορευτές animation και poppin στον κόσμο. Αυτοδίδακτοι, πρωτοπόροι και διαρκώς εξελισσόμενοι, αποτελούν πρότυπο για εκατομμύρια νέους, ενώ έχουν ανοίξει τον δρόμο για νέες δυναμικές στην ανθρώπινη κίνηση και τον σύγχρονο χορό.

To δίδυμο από τις ΗΠΑ με τις εξωπραγματικές κινητικές ικανότητες έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για μία εμφάνιση στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού και μία παράσταση δρόμου, δίνοντας στο κοινό την εξαιρετική ευκαιρία να απολαύσει τον αστείρευτο πλούτο και τη γνήσια έκφραση της κουλτούρας που πάλλεται εδώ και χρόνια στους δρόμους των μεγαλουπόλεων. Η παρουσία των Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αποτελεί έναν μικρό φόρο τιμής στους μάγους του σύγχρονου χορού.

Σάββατο 21 Ιουλίου, 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας - Παρασκευή 20 Ιουλίου, 19:00, Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας

 

Kόkakepanu / Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου & Παναγιώτης Μανουηλίδης

InCaseofLoss

Χορδές και συγχορδίες με δύο ερμηνευτές, έναν μουσικό και μια χορεύτρια. Αποτυγχάνοντας και ξεκινώντας πάλι από την αρχή, γυρίζοντας πίσω και επανεκκινώντας, ένας άντρας και μια γυναίκα ξεδιπλώνουν ένα εικαστικό και μουσικό τοπίο από απολεσθέντα αντικείμενα, καταστάσεις, ανθρώπους που αναζητούν τον δρόμο της επιστροφής από το σκοτάδι στο φως, ψάχνοντας για την άκρη του μίτου – ή μήπως για την αρχή; Η καθηλωτική, χωρίς όρια κίνηση της Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου και το ξεχωριστό ηχόχρωμα του Panu Manu συνθέτουν μια έντονα ατμοσφαιρική παράσταση. Το «Incase οfloss» είναι μια ιδιαίτερη χοροσύνθεση, όπου ήχος και κίνηση γίνονται το μέσο για να επαναφέρουμε στην παρούσα στιγμή –σε μια αέναη απώλεια και επανεύρεση– τον χώρο, αφού είναι αδύνατο να επαναφέρουμε τον ίδιο τον χρόνο. Νήματα που μοιάζουν με σημάδια προσανατολισμού γίνονται κλωστές για μαριονέτες, περιορίζοντας και ταυτόχρονα καθοδηγώντας το σώμα της χορεύτριας στον χώρο. Ένα ταξίδι παντοτινής αναχώρησης και επιστροφής, το μαγευτικό αποτέλεσμα της πρωτότυπης συνεργασίας δύο εξαιρετικά ταλαντούχων καλλιτεχνών.

Κυριακή 22 Ιουλίου, 20:00, Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

LesSlovaKs

JourneyHome

Οι Les SlovaΚs παρουσίασαν το «JourneyHome» για πρώτη φορά στις Βρυξέλλες τον Νοέμβριο του 2009. Έκτοτε περιοδεύουν με το έργο αυτό σε ολόκληρο τον κόσμο, ενθουσιάζοντας το κοινό με το παιχνιδιάρικο αλλά και γεμάτο δύναμη και ευαισθησία στυλ τους. Σε μια πολυφωνική παράσταση εμπνευσμένη από τον παραδοσιακό χορό οι πέντε χορευτές του συγκροτήματος Les SlovaΚs, μαζί με τον παλιό συνεργάτη τους, τον μουσικό και συνθέτη Simon Thierrée, ξέρουν πώς να καθηλώνουν τον θεατή. Πρόκειται για μια σύνθεση από χορευτικές μινιατούρες γεμάτες συναίσθημα, φαντασία, κοινά ιστορικά βιώματα και χιούμορ που φέρνει κάθε χορευτή στο προσκήνιο ως σολίστ και ταυτόχρονα ως οργανικό στοιχείο μιας δυναμικής και οικογενειακής συλλογικότητας. Ο Simon, ως προσεκτικός ράφτης/μαέστρος, κεντά την πολύχρωμη μουσική του στο μέτρο κάθε χορευτικής σκηνής, επιτυγχάνοντας την τέλεια εφαρμογή, και οι Les SlovaΚs τραγουδούν και χορεύουν από καρδιάς, υπενθυμίζοντάς μας τη δύσκολη αλλά και γεμάτη ικανοποίηση εμπειρία της συλλογικής δημιουργίας και διαβίωσης.

Κυριακή 22 Ιουλίου, 22:00, Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας

 

Tι θα δούμε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας Facebook Twitter
Jozef Nadj _ Penzum © Dragan Dragin

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

 

Από το Σάββατο 14 Ιουλίου έως το επόμενο Σάββατο 21 Ιουλίου, οκτώ παραστάσεις χορού παρουσιάζονται σε ένα σταθερό απογευματινό ραντεβού, κάθε μέρα στις 19:00, στην Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας. Όλες οι παραστάσεις είναι με ελεύθερη είσοδο.

 

O Iσπανός Akira Yoshida με το έργο «Home» μας μιλά για την επιστροφή στην ουσία του ανθρώπινου όντος σε μια εποχή παρακμής και απληστίας, όπου έχουμε χάσει το κριτήριο του τι είναι σημαντικό και τι όχι, τι όνειρο και τι εφιάλτης. (Σάββατο 14/07)

 

Ο Σλοβάκος Peter Jasko, φιλοξενούμενος δάσκαλος του φεστιβάλ και μέλος των Les SlovaKs, θα παρουσιάσει το «18», ένα μικρό προσωπικό μανιφέστο αφιερωμένο στη μακροχρόνια έρευνά του πάνω στον χορό και στη διαρκή ανάγκη του καλλιτέχνη να δίνεται ολόψυχα στο παρόν και να αφουγκράζεται τη στιγμή για να μπορέσει να δημιουργήσει. (Κυριακή 15/07)

 

Ο εκρηκτικός Edivaldo Εrnesto από τη Μοζαμβίκη και ο Ισπανός Luis García López, γνωστός και ως Fruta, θα μας παρουσιάσουν με το «Glitches» μια ενστικτώδη παράσταση. Oι δύο καλλιτέχνες δημιουργούν, μέσα από την ξεχωριστή χορευτική τους γλώσσα, ένα διάλογο με έντονα και απρόσμενα αποτελέσματα. (Δευτέρα 16/07)

 

H Αθανασία Κανελλοπούλου, με το «99 γωνίες ενός πιθανού εαυτού», σκιαγραφεί 99 πτυχές, 99 στιγμές ενός ήρωα, μέσα από τις οποίες η πιθανότητα για αναγνώριση του εαυτού, ακολουθώντας σκιώδεις διαδρομές, μετατρέπεται τελικά σε βεβαιότητα. Η παράσταση διοργανώνεται σε συνεργασία με το Ωδείο Καλαμάτας και τη συμμετοχή των Νίκου Παλαιολόγου (έγχορδα) και Γιώργου Κλάδη (κρουστά). (Τρίτη 17/07)

 

Η Liaidain Herriot, η Ιρλανδή χορεύτρια με τη μοναδική θεατρικότητα, αφηγείται μέσα από το έργο της «ΟnaTangent» την ιστορία αγάπης μιας εγγονής ράφτη και ενός ναυτικού, μιλώντας για την αναμονή και την περιπλάνηση των ερωτευμένων που ψάχνουν ο ένας τον άλλο. (Τετάρτη 18/07)

 

O Tom Weksler αφιερώνει το έργο του «Water» στη δύναμη του νερού που βγαίνει από το μέταλλο, διαπερνά την πέτρα και μας θρέφει, όπως το αίμα που κυλάει στις φλέβες μας. (Πέμπτη 19/07)

 

Οι Marquese Scott και Poppin John, σε μια μοναδική παράσταση dubstep που θα λυγίσει τον χωροχρόνο. (Παρασκευή 20/07)

 

To εκπληκτικό ντουέτο των χορευτών και ακροβατών από τη Γαλλία Frédéri Vernier και Justine Berthillot με το γνωστό τους έργο «Noos» θα μας δείξουν πώς δύο άνθρωποι τολμούν να παραδοθούν ολοκληρωτικά ο ένας στον άλλο και να δοκιμάσουν τα όρια της απόλυτης εμπιστοσύνης. Τρέχουν, αγκαλιάζονται, σηκώνονται και πέφτουν μέσα από μαγικές εναλλαγές τρυφερότητας και αγριότητας. (Σάββατο 21/07)

 

 

ΒΡΑΔΙΑ ΛΑΤΙΝ ΤΖΑΖ ΜΕ ΤΟΥΣ ELVIOLINLATINO

Την Πέμπτη 19 Ιουλίου, στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού, διοργανώνεται βραδιά λάτιν τζαζ με τους El Violin Latino, την μπάντα του βραβευμένου βιολονίστα και συνθέτη Gregor Huebner, σε συνεργασία με το φεστιβάλ Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας. Εμφανίζονται επί σκηνής οι Gregor Huebner (βιολί), Klaus Mueller (πιάνο), Veit Huebner (μπάσο) και Jerome Goldschmidt (κρουστά).

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Γενική είσοδος: €15,00

Γενική είσοδος στην παράσταση «Cartoon» της Anton Lachky Company, Πέμπτη 18 Ιουλίου: €10,00  

Φοιτητικό/μειωμένο εισιτήριο: €12,00 για όλες τις παραστάσεις

 

Η έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας (φοιτητική κάρτα, κάρτα πολιτισμού, κάρτα ανεργίας, κάρτα Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, κάρτα Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού, κάρτα ΑμεΑ).

 

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΣΤΟΥΝΤΙΟ

Γενική είσοδος: €12,00

 

Γενική είσοδος για τους συμμετέχοντες

στα σεμινάρια του Φεστιβάλ: €10,00

 

Η είσοδος σε όλες τις παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία και στις παράλληλες εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Έναρξη προπώλησης εισιτηρίων: Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

 

www.kalamatadancefestival.gr

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ