Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival;

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
0
Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Φωτό: Stavros Petropoulos

Για πέμπτη συνεχή χρονιά, αρχές του Μαρτίου, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών παρουσιάζει το Borderline Festival 2015. Φέτος το φεστιβάλ μεγαλώνει σε διάρκεια, γίνεται πενθήμερο και μας υπόσχεται πολλές εκπλήξεις και για πρώτη φορά δράσεις εκτός της Στέγης. Η φιλοσοφία του παραμένει η ίδια: να προσεγγίσει την ηχητική πρωτοπορία και να εξερευνήσει όλες τις τάσεις που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στην πειραματική, ακουστική αλλά και ηλεκτρονική μουσική. Επίσης, συνεχίζει να ποντάρει στο ρίσκο, στο ασυνήθιστο και στην πρόκληση με σκοπό την αλληλεπίδραση μεταξύ κοινού και δημιουργών πάνω στη σκηνή. Κάθε περφόρμανς αποφεύγει τα καθιερωμένα στερεότυπα. Φέτος, το πρόγραμμά του είναι πιο πλούσιο και πιο φιλόδοξο από ποτέ, με μεγάλα ονόματα απ' όλο τον κόσμο σε απρόσμενες μουσικές συμπράξεις.

Το φεστιβάλ ξεκινάει την Παρασκευή 6 Μαρτίου με την ηχητική συνεργασία της γλύπτριας Rie Nakajima από την Ιαπωνία, γνωστής για τις αυτοσχεδιαστικές της εμφανίσεις, με τον David Toop. Ο Toop είναι γνωστός τόσο για τη μουσική του όσο και για το έξοχο βιβλίο του Ocean of Sound.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Akio Suzuki. Photo by Aki Onda

Ακολουθεί ο Aμερικανός C Spencer Yeh. Για χρόνια, ο Υeh χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο Burning Star Core, κάνοντας εντυπωσιακές εμφανίσεις με αυτοσχεδιασμό πάνω στο βιολί.

Τέλος, η σπουδαία συνθέτρια και sound artist Holly Herndon θα εμφανιστεί μαζί με τον Mat Dryhurst σε ένα πιο πειραματικό set, αφήνοντας λίγο το techno.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Aki Onda. Photo by Sandrine Marc

Το Σάββατο θα ανέβει πρώτος στη σκηνή ο Κωστής Δρυγιανάκης από τον Βόλο, που ασχολείται με εναλλακτικές μορφές μουσικής έκφρασης από το 1984 με το σχήμα Οπτική Μουσική. Ο φυσικός και σαξοφωνίστας John Butcher συναντά τον Rhodri Davies στην άρπα με ελεύθερη, αυτοσχεδιαστική διάθεση. Ο Ιάπωνας Aki Onda κλείνει τη δεύτερη μέρα με το μοναδικό του στυλ παιξίματος με walkman και κασέτες. Την Κυριακή 8 Μαρτίου, o Akio Suzuki θα παρουσιάσει το γνωστό «oto date» του, ένα soundwalk που θα γίνει εκτός Στέγης.

Τι θα ακούσουμε στο φετινό πρωτοποριακό Borderline Festival; Facebook Twitter
Streifenjunko. Photo by Andreas Ulvo

Επίσης, θα ακούσουμε τους ήχους του σαξοφωνίστα και τρομπετίστα Streifenjunko από την παγωμένη Νορβηγία, ενώ το τρίο των Ben Vida, Tyondai Braxton και Amirtha Kidambi θα επιχειρήσει να αποδομήσει τη χορευτική μουσική. Η βραδιά, όμως, αποκτάει πιο «μεταλλικό» ενδιαφέρον, με την επιβλητική παρουσία του Aaron Dilloway των Wolf Eyes, που συνεργάζεται εδώ με τον πιο «πειραματικό» Jason Lescalleet. Η αυλαία του Borderline πέφτει εντυπωσιακά την Τετάρτη 11 και Πέμπτη 12 Μαρτίου με τους Γερμανούς Zeitkratzer που θα παίξουν το ιστορικό άλμπουμ «Metal Machine Music» του Lou Reed με ακουστικά όργανα.


Borderline festival 2015, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, λεωφ. Συγγρού 107-109, 210 9005800, 6-8 & 11-12/3, www.sgt.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT