«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Η κοινοτοπία του αισχρού

«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Βωβή σάτιρα με το κοινότοπο σε πρώτο πλάνο Facebook Twitter
Η Λένα Κιτσοπούλου παίρνει στα χέρια της το πιο σύνηθες, πεζό κομμάτι της πραγματικότητας και το αναπλάθει σατιρικά, καλώντας μας να το αντικρίσουμε. Να το «ανοίξουμε» και να δούμε τι έχει μέσα.  Φωτ.: Karol Jarek
0

Τι θα συνέβαινε αν μπορούσαμε να δούμε επί σκηνής αυτά που κανένας δεν θέλει να δείξει; Aυτά που κανένας δεν θέλει να δει ή να ακούσει; Αυτά που κρύβουμε από τους άλλους και που θα προτιμούσαμε να μην έρθουν ποτέ στο φως, επειδή θα ντροπιαζόμασταν θανάσιμα; Όχι επειδή έχουν κάποια σχέση με το έγκλημα, με ανομολόγητα πάθη και έξεις, με πυρακτωμένα μυστικά και αδηφάγες ορέξεις, αλλά, απλούστατα, επειδή είναι απολύτως μπανάλ.

Ακατάσχετος βήχας, εναγκαλισμός με τη λεκάνη, ασύστολα βογγητά ανακούφισης, φτυσίματα δίχως τέλος, ένα μυξομάντιλο που χρησιμοποιείται ξανά και ξανά, όλες οι «ενοχλητικές», κακόηχες και δύσοσμες λειτουργίες του σώματος, του στόματος, των οπών και των εντέρων μας γεμίζουν μέχρι κορεσμού τον χώρο του θεάτρου όπου εκτυλίσσεται αυτό το αλλόκοτο, όπως μοιάζει αρχικά, θέαμα. 

Ο άνδρας με το λευκό σώβρακο (Γιάννης Κότσιφας), αφού δαμάσει τον βήχα του, ανεβαίνει στο τραπέζι και κάθεται με τα οπίσθια πάνω στην αντλία ενός αντισηπτικού: το υγρό ξεχύνεται, εκείνος γεμίζει τις χούφτες του και το απλώνει με ικανοποίηση σε όλο του το σώμα, λες και πρόκειται για την απολαυστικότερη κρέμα ενυδάτωσης. Παίζει με τις ρώγες του, «ερεθίζεται», τις αρμέγει και συλλέγει το λευκό «γάλα» σ’ έναν κουβά. Το πίνει, μετά το φτύνει, λερώνοντας το στέρνο του.

Ήρθε η ώρα: η ώρα που το κοινότοπο, το άσχημο, το ευτελές, το χαζοχαρούμενο, το βρομερό, το περιττό, το αηδιαστικό ανασύρονται από το σκοτάδι του μη αναπαραστάσιμου και προβάλλονται σε πρώτο πλάνο, διεκδικώντας διψασμένα την προσοχή μας.

Στη συνέχεια, παίρνει από τον κουβά ένα κομμάτι ζύμη, το πλάθει με όλα τα μέρη του σώματός του, το βγάζει από τον πωπό του, το κάνει «κεμπάπ», το επιδεικνύει, «φωτογραφίζεται», το πετάει στο πάτωμα, το ποδοπατάει, του ρίχνει αντισηπτικό και αυτό το πατημένο νιανιά πράγμα το βάζει στον «φούρνο». Όταν ψηθεί, το πατσαβουριάζει σ’ ένα χαρτόνι, το χώνει σε μια θερμοθήκη Wolt, φοράει τη στολή του ντελιβερά και έρχεται να μας το παραδώσει με το μηχανάκι του.

«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Βωβή σάτιρα με το κοινότοπο σε πρώτο πλάνο Facebook Twitter
Ο Γιάννης Κότσιφας στην παράσταση. Φωτ.: Karol Jarek

Ήρθε η ώρα: η ώρα που το κοινότοπο, το άσχημο, το ευτελές, το χαζοχαρούμενο, το βρομερό, το περιττό, το αηδιαστικό ανασύρονται από το σκοτάδι του μη αναπαραστάσιμου και προβάλλονται σε πρώτο πλάνο, διεκδικώντας διψασμένα την προσοχή μας. Όλα τα γεννήματα της ανίας, των αυνανιστικών πρακτικών μας, τα σάλια και τα κόπρανά μας, τα λεκιασμένα εσώρουχά μας, ξεπηδούν από τον κάδο των απλύτων και στριμώχνονται κάτω από τη μύτη μας. Τίποτε το «υψηλό», το «ευγενές» και το «ωραίο» δεν έχει θέση σε αυτό το βωβό θέατρο, όπου ακόμη και ο λόγος έχει υποβαθμιστεί, έχει συρρικνωθεί σε μια μαλλιαρή μπάλα από ανοησίες, κουτσομπολίστικα παραληρήματα, ανεγκέφαλη «κριτική» για τα τηλεοπτικά ριάλιτι, για τα μεζεδοπωλεία του συρμού με εκτρωματικές ονομασίες που αποθεώνουν το τουλουμοτύρι της Σικίνου, παρασύροντάς μας, με «άπαυστο μεράκι», σ’ έναν υπερμοδάτο χορό γευστικών ανακαλύψεων δίχως τέλος.

Η Λένα Κιτσοπούλου παίρνει στα χέρια της το πιο σύνηθες, πεζό κομμάτι της πραγματικότητας και το αναπλάθει σατιρικά, καλώντας μας να το αντικρίσουμε. Να το «ανοίξουμε» και να δούμε τι έχει μέσα. Και τι είναι αυτό που μας δείχνει; Όχι μια μίμηση πράξεως «σπουδαίας και τελείας» αλλά το αντίθετό της: μια μίμηση πράξεως ασήμαντης, γελοίας, νωθρής και κενής. Που δεν κρύβει κάποιο βαθύτερο νόημα, επειδή αυτό που κάνουμε κάθε μέρα δεν έχει κανένα νόημα. Κοιμόμαστε όρθιοι, τρώμε σκουπίδια, παρακολουθούμε σκουπίδια, ασχολούμαστε με τελειωμένους, κακοποιούμε τα παιδιά μας και ξεβράζουμε αναρτήσεις στα σόσιαλ μίντια.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η καλλιτέχνις στηλιτεύει την απάθεια και την αποκτήνωσή μας. Πλάθει έναν κόσμο αντι-ηρωικό, κυνικό, χλευαστικό, απογυμνωμένο από συναίσθημα, παραδομένο σε μια αβαθή επεισοδιακότητα, όπου ακόμη και τα χειρότερα περνούν δίχως ν’ ανοίξει ρουθούνι, αφού ακόμη και τα πιο «σαρωτικά νέα» της επικαιρότητας αδυνατούν να σαρώσουν την παχιά στρώση αμεριμνησίας μας: «Ήταν μια δύσκολη χρονιά... Ασχολήθηκα πολύ με Πετράλωνα, Κολωνό, δεν είχα χρόνο... Η Πισπιρίγκου πιστεύω ότι θα αθωωθεί». Η ηθική έχει πεθάνει, η αισθητική επίσης: πωρωμένοι καταναλωτές, εθισμένοι χρήστες, ανάλγητοι σχολιαστές φρικαλεοτήτων που συμβαίνουν στη γείτονα χώρα ή στο διπλανό σπίτι, δεν ολοκληρώνουμε ποτέ τίποτε, δεν συνδεόμαστε με κανέναν, ενώ με μια κολλητική ταινία πασχίζουμε να συγκρατήσουμε την άβυσσο που χάσκει κάτω από τα πόδια μας. Καρικατούρες του εαυτού μας, με μαλλιά σαν τούβλο και δόντια σάπια, ζόμπι που ροχαλίζουμε όρθιοι, οδεύοντας υπνωτισμένοι προς την τελική αποσύνθεση και την οριστική σήψη.

«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Βωβή σάτιρα με το κοινότοπο σε πρώτο πλάνο Facebook Twitter
Αν στόχος της σάτιρας, διαχρονικά, είναι να ορθώσει απέναντί μας έναν καθρέφτη και να μας αναγκάσει να δούμε αυτά που δεν θέλουμε να δούμε, να μας ενοχλήσει και να μας ταρακουνήσει αντανακλώντας την ασχήμια μας, τότε εδώ, θα τολμούσα να πω, κανένας δεν ενοχλείται, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Φωτ.: Karol Jarek

Το τέλος έχει επέλθει ήδη κι εμείς εκσφενδονίζουμε κουτάκια μπίρας στον τοίχο, μερακλωμένοι. Κάτι παράξενο συμβαίνει, όμως, ενώ διαδραματίζονται όλα αυτά ενώπιόν μας. Ενώ καλούμαστε, δηλαδή, να αναγνωρίσουμε τα χάλια μας και να αντιμετωπίσουμε τη γελοιότητά μας, εμείς καταλήγουμε να γελάμε και να διασκεδάζουμε μαζί της…

Αν στόχος της σάτιρας, διαχρονικά, είναι να ορθώσει απέναντί μας έναν καθρέφτη και να μας αναγκάσει να δούμε αυτά που δεν θέλουμε να δούμε, να μας ενοχλήσει και να μας ταρακουνήσει αντανακλώντας την ασχήμια μας, τότε εδώ, θα τολμούσα να πω, κανένας δεν ενοχλείται, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Το κοινό, και τις δύο φορές που παρακολούθησα την παράσταση, γελούσε ακατάσχετα και επικροτούσε το καθετί. Καταλάβαινε ότι το θεάμα αφορούσε τη ζωή του, αλλά δεν αισθανόταν ότι δέχεται κάποια επίθεση, ότι «ξεμπροστιάζεται»∙ αντιθέτως το απολάμβανε, ηδονιζόταν με αυτό το «πείραγμα», με αυτήν τη διακωμώδηση των ελαττωμάτων του.

Σύμπτωμα της εποχής; Όχι ακριβώς. Αυτό που νομίζω πως συμβαίνει εν προκειμένω είναι ότι η φόρμα προδίδει την πρόθεση –και μάλιστα με τη διπλή έννοια της λέξης. Από τη μια την «προδίδει», οδηγώντας την παράσταση στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα (σε ένα είδος ξεγελάσματος και εφησυχασμού μας), από την άλλη, φανερώνοντας ακούσια τη βαθύτερη επιθυμία της: να κερδίσει μια ελευθερία, μια ανοιχτότητα, να κινηθεί με διάθεση παιγνιώδη, να αναζητήσει γραμμές φυγής σε ένα άλλο, εξωλεκτικό επίπεδο.

«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Βωβή σάτιρα με το κοινότοπο σε πρώτο πλάνο Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Ενόσω, δηλαδή, «αποτυγχάνει» ως σάτιρα –εφόσον δεν αποδεικνύεται αρκετά αιχμηρή κι ας περιλαμβάνει πάσης φύσεως βανδαλισμούς, βιασμούς και εξορκισμούς–, επιτυγχάνει ως απρόσμενη, απρόβλεπτη περφόρμανς, οικοδομώντας με τα πιο ευτελή υλικά ένα περιβάλλον πειραματισμού, όπου όλα είναι πιθανά και ουδέποτε ξέρουμε τι μέλλει γενέσθαι. Η Κιτσοπούλου εδώ δεν μας «βρίζει», δεν μας κάνει κήρυγμα, δεν επιδίδεται στους συνήθεις αυτοαναφορικούς μονολόγους της, δεν βγαίνει από τα ρούχα της: γίνεται Dada χωρίς να μας κάνει «ντα», μας καλεί να μοιραστούμε, όπως λέει, «αυτό το βωβό που κάνουμε εδώ πέρα, αυτήν τη μαγεία που γεννιέται απ’ το τίποτα». Ένα «τίποτα» που αποκτά υπόσταση, φυσικά, χάρη στη ζωτική συνδρομή των εξαιρετικών Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννας Μαυρέα και Πάνου Παπαδόπουλου.

Κλείνοντας, θα έλεγα, διαισθητικά, πως η δημιουργός αναζητά μια άλλη γλώσσα: πιο χειροποίητη, πιο επιτελεστική, πιο συνειρμική, πιο άναρχη, μια γλώσσα που σμιλεύεται συλλογικά στην πορεία, που γεννά τον εαυτό της κάθε στιγμή και αφήνεται στην ενδεχομενικότητα και στις επιθυμητικές ροές, καλώντας τον θεατή σε ένα διαφορετικό, πιο «απροστάτευτο» είδος θεατρικής εμπειρίας από αυτά που έχει συνηθίσει. Μια γλώσσα ελαστική, που αρνείται τις κωδικοποιημένες δομές, που δεν φοβάται να χαθεί, να αναποδογυριστεί, να γκρεμιστεί, να ξαναφτιαχτεί. Που επιτρέπει πολλαπλές εισόδους και εξόδους, που πλάθει μόνη της τη σημειωτική της, που ζει στο παρόν, στην εμμένεια και είναι έτοιμη να πεθάνει ακόμη και εν τη γενέσει της, γιατί ουδέποτε παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά και αδιαφορεί αν θα χτίσει μνημεία για το μέλλον.

Κι αυτό είναι κάτι που, αν συνειδητοποιήσει τη δυναμική του, αξίζει πραγματικά να δούμε πώς θα εξελιχθεί...

«Τα νέα μου είναι σαρωτικά»: Βωβή σάτιρα με το κοινότοπο σε πρώτο πλάνο Facebook Twitter
Το κοινό, και τις δύο φορές που παρακολούθησα την παράσταση, γελούσε ακατάσχετα και επικροτούσε το καθετί. Φωτ.: Karol Jarek

Δείτε εδώ ημέρες και ώρες της παράστασης «Τα νέα μου είναι σαρωτικά» που ανεβάζει η Λένα Κιτσοπούλου στο θέατρο Σφενδόνη

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO.

To νέο τεύχος της LIFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λένα Κιτσοπούλου: Αυτή η εμπειρία θα βρίσκεται μέσα σε ό,τι φτιάξω στο μέλλον

Ποιο είναι το μέλλον του θεάτρου; / Λένα Κιτσοπούλου: Αυτή η εμπειρία θα βρίσκεται μέσα σε ό,τι φτιάξω στο μέλλον

Πού οδεύει το θέατρο, ως επάγγελμα, ως θέαμα, ως μέσο κοινωνικοποίησης και ως περιεχόμενο; Επιχειρούμε να ανοίξουμε τη μεγάλη συζήτηση ζητώντας μια πρώτη προσέγγιση από σημαντικούς Έλληνες σκηνοθέτες. Σήμερα μας μιλά η Λένα Κιτσοπούλου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ