Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
O Άρης Σερβετάλης στο ρόλο του Ριχάρδου του Β'. Φωτο: Γιώργος Καπλανίδης

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος

1

Θέατρο Ροές
Ριχάρδος Β'

Η Έφη Μπίρμπα, μετά τον Σωσία και τα Ωραία χέρια μας, σκηνοθετεί τον Ριχάρδο Β' στο θέατρο Ροές. Με τον Άρη Σερβετάλη στον κεντρικό ρόλο (μαζί του ο Νίκος Καμόντος, ο Ερμής Μαλκότσης, η Ιωάννα Τουμπακάρη και ο Αχιλλέας Χαρίσκος), θα διερευνήσει σκηνικά τον μέγα μηχανισμό της Ιστορίας, που με μοχλό τον πόθο της εξουσίας αποδεικνύεται μοιραίος για τους ανθρώπους που έχουν ή θέλουν την εξουσία. Το σκηνικό κείμενο βασίζεται στο έργο του Σαίξπηρ, που με τη σειρά του βασίζεται στην ιστορία του Ριχάρδου Β', που βασίλεψε στην Αγγλία από το 1377 έως το 1399. «Η εργασία επικεντρώνεται στην τραγικότητα της απογύμνωσης του βασιλιά από την κατάσταση της βασιλείας, από κάθε αυταπάτη. Στην εκθρόνιση του προσώπου από τον τίτλο του και στον συνειδησιακό σεισμό που έπεται» σημειώνει η σκηνοθέτις, που έχει αναλάβει τη σκηνογραφία και τα κοστούμια της παράστασης. Από τον Νοέμβριο.

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι

Για μια ακόμη φορά, στις 20, 21 και 22 Δεκεμβρίου, το κοινό της Αθήνας θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει την εκπληκτική Ιζαμπέλ Ιπέρ στις Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Θα υποδυθεί τη Φαίδρα, την παθιασμένη με τον γιο του άνδρα της βασίλισσα, προσωποποίηση της καταστροφικής δύναμης του έρωτα, σε μια σύνθεση κειμένων που αντλεί από τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη και τη Φαίδρα του Σενέκα και αξιοποιεί μέρη από το Φαίδρας Έρως της Σάρα Κέιν, το μυθιστόρημα Ελίζαμπεθ Κοστέλο του Νοτιοαφρικανού νομπελίστα Τζ. Μ. Κουτσί και κείμενα του Καναδολιβανέζου Ουασντί Μουαουάντ. Εκτός από τη Φαίδρα στις διαφορετικές «εκδοχές» της, η Ιπέρ θα ερμηνεύσει μερικά ακόμη πρόσωπα (από τη θεά Αφροδίτη έως τη συγγραφέα Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την ηρωίδα του Τζ. Μ. Κουτσί). Η επιθετική, και την ίδια στιγμή στοχαστική, γλώσσα του Πολωνού σκηνοθέτη ταιριάζει στην Ιπέρ, που βρίσκεται στη σκηνή σχεδόν επί τρεισήμισι ώρες. Σαν να ελευθερώνει απ' αυτήν τη χλωμή, μικροκαμωμένη γυναίκα μια τρομακτική εσωτερική ενέργεια που καθηλώνει το κοινό – είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε το 2010, όταν ήρθε στο Φεστιβάλ Αθηνών η παράσταση του Βαρλικόφσκι Λεωφορείον ο Πόθος. Οι κριτικές που έχουν γραφτεί για την παράσταση διαφέρουν – μερικοί κριτικοί δεν κρύβουν τη δυσανεξία τους στην έντονη «σωματικότητα» της παράστασης («Three hours of vomit, fellatio and menstruation» γράφει ο κριτικός του «Spectator»), στις τολμηρές σκηνοθετικές επιλογές (η σκηνογραφία, οι προβολές, η σύνθεση της ζωντανής παρουσίας και της εικόνας είναι καθηλωτικές) και στην πληθωρικότητα των κειμενικών αναφορών, αλλά αυτή είναι μια παράσταση που, όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στο ευρωπαϊκό θέατρο, δεν μπορούν να χάσουν. Και η Ιπέρ μια ηθοποιός που δεν μπορείς να μην αποθεώσεις.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Φωτο: Pascal Victor

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Άμλετ, Μικρός Πρίγκιπας, Καλιγούλας

Μετά τις πολύ καλές ερμηνείες του στο Rocky Horror Show και στο Αρμαντέιλ, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης θα ερμηνεύσει τον Άμλετ, αυτόν το ρόλο-γρίφο, στην πρώτη μεγάλη παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο Γιάννης Κακλέας, που σκηνοθετεί την παράσταση, θα χρησιμοποιήσει τη μετάφραση του Διονύση Καψάλη. Στη διανομή συμμετέχουν η Έλενα Τοπαλίδου, ο Αλέξανδρος Λογοθέτης, η Ευγενία Δημητροπούλου, ο Χρήστος Σαπουντζής, ο Γιάννης Τσεμπερλίδης, ο Ιβάν Σβιτάιλο κ.ά. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 10 Νοεμβρίου. Νωρίτερα, στις 19/10, θα ξεκινήσει ο Μικρός Πρίγκιπας, η κλασική ιστορία του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί, ως παράσταση για ενήλικες. Στην υπέροχη ιταλική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θα δούμε τη Λένα Παπαληγούρα, σκηνοθετημένη από τον Δημήτρη Μπογδάνο.

Τον Φλεβάρη αναμένουμε τον Καλιγούλα του Αλμπέρ Καμύ σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν, σκηνικά Μαγιούς Τρικεριώτη και με πρωτότυπη μουσική που γράφει (και θα ερμηνεύσει επί σκηνής) ο Blaine Reininger. Στον ρόλο του Καλιγούλα ο Γιάννης Στάνκογλου.

Θέατρο Θησείον

Young Lear

Επειδή πολλοί δεν μπόρεσαν να τη δουν στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, η παράσταση Young Lear της Ιόλης Ανδρεάδη επανέρχεται την 1η Οκτωβρίου στο θέατρο Θησείον. Η ιστορία του γνωστού σαιξπηρικού δράματος μεταφέρεται στο σήμερα, στον προθάλαμο μιας αίθουσας χειρουργικών επεμβάσεων. Εκεί, πέντε αδέρφια περιμένουν, ενώ ο πατέρας τους υποβάλλεται σε μια επικίνδυνη επέμβαση. Ο χρόνος περνά με αγωνία και τότε ο πρώτος γιος αρχίζει να λέει τα λόγια του Βασιλιά Ληρ – και ξεχειλίζουν αβίαστα από το στόμα του. Οι συνομιλητές του τον υποδέχονται διστακτικά. Γιατί κάποιος να θέλει τον ρόλο του πατέρα; Σταδιακά υποκύπτουν στο παιχνίδι του και τον ακολουθούν. Τον υπονομεύουν. Τον προκαλούν. Μπορεί, αναρωτιέται η σκηνοθέτις (που έγραψε το κείμενο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη), η γλώσσα του Σαίξπηρ να υποκαταστήσει όσα δεν λέγονται στο οικογενειακό τραπέζι; Και η ποίηση να επιστρέψει όσα δεν εκπληρώθηκαν ποτέ; Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) η Χριστίνα Γαρμπή, η Ελεάνα Καυκαλά, ο Γιώργος Κισσανδράκης, ο Θύμιος Κούκιος, η Μαρία Προϊστάκη και ο Μιλτιάδης Φιορέντζης.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Υoung Lear. Φωτο: Πάνος Μιχαήλ

Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου

1984

Τον Νοέμβριο είναι προγραμματισμένη και η μεταφορά στη σκηνή του μυθιστορήματος του Τζορτζ Όργουελ, 1984, στη διασκευή των Robert Icke και Duncan Macmillan, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Τους κύριους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Νίκος Κουρής, ο Αργύρης Πανταζάρας και η Λένα Δροσάκη. Μαζί τους θα δούμε επί σκηνής τον Σωτήρη Τσακομίδη, τη Σεραφίτα Γρηγοριάδου, τον Γρηγόρη Ποιμενίδη, τον Ερρίκο Μηλιάρη και τον Αγησίλαο Μικελάτο. Τα σκηνικά έχει αναλάβει η Εύα Μανιδάκη, τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και τη μουσική ο Βύρων Κατρίτσης.

Θέατρο Εμπορικόν

Ήταν όλοι τους παιδιά μου

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το Ήταν όλοι τους παιδιά μου, το πρώτο έργο του Άρθουρ Μίλερ που γνώρισε επιτυχία. Η πρώτη παράσταση του έργου στο Κόρονετ του Μπρόντγουεϊ, σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, κατέκτησε το New York Drama Critics' Circle Award και το βραβείο Tony για το καλύτερο έργο και την καλύτερη σκηνοθεσία. Πρωταγωνιστούν τα μέλη μιας εύπορης αμερικανικής οικογένειας την κρίσιμη ώρα που αποκαλύπτεται ότι ο πλούτος της βασίζεται στα ελαττωματικά ανταλλακτικά αεροσκαφών που πούλησε ο βιομήχανος πατέρας στην Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (και τα οποία στοίχισαν τη ζωή σε αρκετούς στρατιώτες). Στον ρόλο του πατέρα ο Δημήτρης Καταλειφός και δίπλα του η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, ο Γιώργος Βουρδάμης, η Δανάη Επιθυμιάδη, ο Κώστας Βασαρδάνης, ο Δημήτρης Καραμπέτσης, η Ευγενία Αποστόλου, ο Γιώργος Τζαβάρας και η Ιωάννα Πιατά.

Από Μηχανής Θέατρο

Πάρτι Γενεθλίων

Το Πάρτι Γενεθλίων (1957) είναι το δεύτερο μεγάλο έργο του Πίντερ, που, ενώ έμοιαζε ότι θα ξεχνιόταν γρήγορα μετά τις πρώτες αρνητικές κριτικές, σήμερα θεωρείται κλασικό της μεταπολεμικής δραματουργίας και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και πολυπαιγμένα έργα του σπουδαίου συγγραφέα. Όπως και σε άλλα έργα του, μια φαινομενικά κοινότοπη κατάσταση μετατρέπεται σε καφκικό εφιάλτη, με το αίσθημα απειλής διαρκώς παρόν, καθώς οι επεξηγήσεις και τα αίτια των γεγονότων παραλείπονται. Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος σκηνοθετεί τον Άκι Βλουτή, τη Μίνα Αδαμάκη, τον Φώτη Αρμένη, τον Αλέξανδρο Μούκανο, τον Γιώργο Κοψιδά και τη Δήμητρα Κόκκορη. Αρχές Φεβρουαρίου στο Από Μηχανής Θέατρο θα δούμε το Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπι, στη μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη. Την παράσταση και τους τέσσερις ηθοποιούς της διανομής (Άκις Βλουτής, Νίκη Παλληκαράκη, Σαράντος Γεωγλερής, Τζωρτζίνα Λιώση) θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Κιμούλης.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Πάρτι Γενεθλίων

 

Ο Πίθηκος του Κάφκα

Τον Πίθηκο του Κάφκα του Κόλιν Τίβαν ερμηνεύει στο Από Μηχανής Θέατρο ο Χάρης Αττώνης από τις 14 Οκτωβρίου. Τόσο στη Μεταμόρφωση όσο και στην Αναφορά σε μια Ακαδημία, τον Κάφκα απασχολούν οι έννοιες της ταυτότητας, της κανονικότητας, της προσαρμογής και της αποξένωσης. Ο Γκρέγκορ Σάμσα, ξυπνώντας μια μέρα στο δωμάτιό του, συνειδητοποιεί πως έχει μεταμορφωθεί σε έντομο. Στην Αναφορά σε μια Ακαδημία ένας φυλακισμένος πίθηκος αποφασίζει να εξανθρωπιστεί, για να μπορέσει να επιβιώσει στον κόσμο των ανθρώπων. Σύντομα γίνεται ένας διάσημος ηθοποιός που κάθε βράδυ δίνει παραστάσεις και περιτριγυρίζεται από τον Τύπο και τους θαυμαστές του. Πέτυχε μόνος του τη μεταμόρφωσή του, πέτυχε ως άνθρωπος, αλλά με τι κόστος και τίμημα, θα δούμε επί σκηνής. Τη σκηνοθεσία και τη διαμόρφωση του χώρου ανέλαβε ο Άκις Βλουτής.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
O Πίθηκος του Κάφκα

Βρυσάκι

Φιλοκτήτης

Ο Ένκε Φεζολλάρι αφήνει για λίγο τη σκηνοθεσία για να ερμηνεύσει ο ίδιος τον Φιλοκτήτη του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Σίσσυς Παπαθανασίου. «Ο Φιλοκτήτης του Ρίτσου μιλά για όλα όσα μας ταλανίζουν και τώρα: την εσωτερική μοναξιά του ανθρώπου, τα ιδανικά, το προσωπικό και κοινωνικό-ιστορικό τραύμα του ατόμου και της κοινωνίας, τη συμφιλίωση, το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα και τα παιχνίδια εξουσίας, την αλλοτρίωση της ψυχής, την απάτη και τη φιλία, τις νίκες που χάνουμε, τις μάχες που καλούμαστε να δώσουμε, τα προσωπεία που καλούμαστε να φοράμε, τον πόλεμο σε κάθε του εκδοχή» σημειώνει η σκηνοθέτις. Στο Βρυσάκι, από τις 5 Σεπτεμβρίου.

Bios Main

Ευτυχισμένες Μέρες

H Σύλβια Λιούλιου σκηνοθετεί τις Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ στο Bios Main, με την Όλια Λαζαρίδου στον ρόλο της Γουίνι. Δίπλα της ο Νίκος Φλέσσας, στον ρόλο του βωβού Γουίλι. «Μια φωνή μονολογεί. Μάταια. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνι μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλι πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν» σημειώνει η σκηνοθέτις, που μαζί με τη Λαζαρίδου και παράλληλα με τις πρόβες έχουν σχεδιάσει ένα εργαστήριο για τη διαδικασία ανεβάσματος της παράστασης. Για όσους ενδιαφερθούν, θα λειτουργεί παράλληλα με τη διαδικασία των προβών, θα «πληροφορείται» απ' αυτήν και θα την «πληροφορεί». Το εργαστήρι ξεκινά στις 16 Σεπτεμβρίου, η παράσταση στις 18 Νοεμβρίου.

Skrow Theater

Ορλάντο

Οι σκηνοθέτες αγαπούν πολύ το Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ, γι' αυτό και το βλέπουμε αρκετά συχνά στο θέατρο. Προφανώς γιατί είναι ένα πλάσμα χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου, που ξεκινά τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής της ελισαβετιανής εποχής και, διατρέχοντας εμπειρίες και αιώνες, φτάνει στον 20ό αιώνα ως ολοκληρωμένη, χειραφετημένη γυναίκα. Στις 30 Σεπτεμβρίου στο Skrow θα δούμε πώς «βλέπει» αυτή την έξοχη μυθιστορηματική φαντασίωση με την περίσσεια θεατρικότητας η Ιώ Βουλγαράκη. Ερμηνεύει η Αμαλία Καβάλη.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ. Φωτο: Κική Παπαδοπούλου

Θέατρο Δημήτρης Χορν

"Από τη σιωπή στην άνοιξη" και "Αύγουστος"

Στο θέατρο Χορν η Λίλλυ Μελεμέ θα σκηνοθετήσει το έργο Από τη σιωπή στην άνοιξη του Λεωνίδα Προυσαλίδη (θυμάμαι ακόμη την ωραία παράσταση του έργου Επτά λογικές απαντήσεις που είχε σκηνοθετήσει ο Αντώνης Αντύπας στο Απλό Θέατρο). Δύο δίδυμα αδέλφια ζουν στο πατρικό τους, ένα παλιό διώροφο νεοκλασικό. Αγαπούν το θέατρο και την όπερα, έχουν ο ένας τον άλλον. Ώσπου μια γυναίκα εισβάλλει στη ζωή τους και τότε ο έρωτας φέρνει την άνοιξη στον χειμώνα της ζωής τους. Αν πρόκειται για κωμωδία ή δράμα θα το διαπιστώσουμε στις 19 Οκτωβρίου, οπότε έχει προγραμματιστεί η πρεμιέρα. Παίζουν ο Νικήτας Τσακίρογλου, ο Γιάννης Φέρτης και η Κατερίνα Λέχου.

Στο ίδιο θέατρο, τον Δεκέμβριο, θα ξεκινήσουν οι παραστάσεις του έργου του Τρέισι Λετς Αύγουστος. Τους ρόλους ερμηνεύουν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, πολλοί καλοί ηθοποιοί: η Θέμις Μπαζάκα, η Μαρία Πρωτόπαππα, η Βίκυ Βολιώτη, η Μαρίνα Ασλάνογλου, ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, ο Μάνος Βακούσης, η Μαρία Κατσιαδάκη, ο Νίκος Αλεξίου, ο Θύμιος Κούκιος, ο Κώστας Ανταλόπουλος, η Σίσσυ Τουμάση και η Μάριον Αρζόγλου.

Εθνικό Θέατρο

Την περασμένη χειμερινή περίοδο ζήσαμε το παράδοξο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Στάθης Λιβαθινός, να «εφαρμόζει» ένα ρεπερτόριο που στο μεγαλύτερο μέρος του είχε επιλεγεί από τον τέως διευθυντή (Σωτήρη Χατζάκη). Γι' αυτό και στην ουσία η σεζόν 2016-17 είναι η πρώτη που κρίνεται η νυν διεύθυνση ως προς τα έργα και τα πρόσωπα που προτείνει. Εκ πρώτης όψεως, όλες οι παραστάσεις φαίνονται ενδιαφέρουσες.

Η Κεντρική Σκηνή θα ανοίξει στις 20 Οκτωβρίου με τη Δωδεκάτη Νύχτα του Σαίξπηρ, αυτό το υπέροχο, γλυκόπικρο έργο του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά. Η Σταυρούλα Σιάμου θα είναι δίπλα του, φροντίζοντας για την κίνηση των ηθοποιών (στοιχείο που στις παραστάσεις έχει διακριτή σημασία). Η μετάφραση που θα χρησιμοποιήσει είναι του Νίκου Χατζόπουλου – ο καλός ηθοποιός θα ερμηνεύσει και τον αβανταδόρικο ρόλο του Μαλβόλιο. Στον θίασο συμμετέχουν ο Γιώργος Χρυσοστόμου, η Εύη Σαουλίδου, η Έμιλυ Κολιανδρή, ο Άρης Μπαλής, ο Μιχάλης Σαράντης, ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, η Ελίνα Ρίζου, ο Γιάννης Κλίνης ο Αινείας Τσαμάτης κ.ά. Τα σκηνικά είναι της Κλειώς Μπομπότη και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη.

Η Νέα Σκηνή ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο με το Στέλλα, κοιμήσου, βασισμένο στη Στέλλα Βιολάντη του Γρηγορίου Ξενόπουλου, που θα σκηνοθετήσει ο (κινηματογραφιστής) Γιάννης Οικονομίδης. Η διασκευή του (σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Μουρίκη) συνδέεται με τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, στο χρήμα, στη χυδαιότητα, στο έγκλημα και στη σκληρή εξουσία του πατέρα. Παίζουν η Ιωάννα Κολλιοπούλου, ο Στάθης Σταμουλακάτος, η Καλιρρόη Μυριαγκού, η Ασημίνα Ξηρού, ο Γιάννης Νιάρρος, η Έλλη Τρίγγου και ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος

Η Σκηνή Κοτοπούλη του Ρεξ παραδίδεται σε μορφές συνάντησης του χορού με το θέατρο και τη μουσική. Τον Νοέμβριο θα δούμε τον Γαλαξία, παράσταση που σκηνοθετεί και χορογραφεί ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αντώνης Φωνιαδάκης (συμπαραγωγή με την Εθνική Λυρική Σκηνή). Χορευτές του κλασικού και του μοντέρνου χορού, μαζί και ηθοποιοί, θα κινηθούν στον ηχητικό/μουσικό κόσμο που διαμορφώνουν οι πειραματικές ηχητικές συνθέσεις του Λιγκέττι και του Ιάνη Ξενάκη και η μουσική του σύγχρονου συνθέτη Ζιλιέν Ταρίντ.

Τον Δεκέμβριο θα δούμε τον Άνεμο του πάντα ευφάνταστου Κωνσταντίνου Ρήγου. Μαθαίνουμε ότι θα είναι μια σκηνική σύνθεση με λόγο, κίνηση και ζωντανή μουσική. Ο τίτλος έχει να κάνει με την εξής ιδέα: «Ένας άνεμος διατρέχει τις ζωές μας, παρασύρει τις στιγμές μας και τις σκορπά. Άραγε, τι απομένει; Λέξεις, εικόνες, ιδέες, συναισθήματα, στροβιλίζονται σε μια αέναη περιπλάνηση». Περισσότερα στοιχεία αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Θέατρο Σφενδόνη

Phone Home

Τρία θέατρα, τρεις σκηνοθέτες και τρία σύνολα ηθοποιών στην Αθήνα, στο Λονδίνο και στο Μόναχο δημιουργούν μια κοινή παράσταση που θα παίζεται ταυτόχρονα, με τις σκηνές να συνδέονται ζωντανά με τις νέες τεχνολογίες και τους ηθοποιούς να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω τηλεδιασκέψεων.

Η νέα παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris βασίζεται σε πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που άφησαν το σπίτι τους τον προηγούμενο χρόνο για να δημιουργήσουν ένα καινούργιο σε μια άλλη χώρα.

Η διαδικασία ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014 από τον Γιάννη Καλαβριανό και τον Γερμανό σκηνοθέτη και δραματουργό Michael Sommer. Στη δημιουργική ομάδα προστέθηκε ο Άγγλος σκηνοθέτης Tom Mansfield και οργανώθηκαν οι τρεις θίασοι στις 3 χώρες (Sforaris/Athens - Pathos/München - UpstartTheatre/London). Η περίοδος της έρευνας και επεξεργασίας του υλικού του Phone Home (από τα μέσα του 2015 έως σήμερα, μέσω τακτικών συναντήσεων όλων των συντελεστών στις τρεις πόλεις) συνέπεσε με τη μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στη σύγχρονη Ιστορία, ως επακόλουθο του πολέμου στη Συρία.

Οι θεατές κάθε θεάτρου θα βλέπουν ένα μέρος της κάθε ιστορίας. Οι ιστορίες θα ολοκληρώνονται με τη ζωντανή επικοινωνία των ηθοποιών μέσω Skype, Facebook και τηλεφωνημάτων. Οι τρεις παραστάσεις θα μεταδίδονται ζωντανά στο Διαδίκτυο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους θεατές να επιλέγουν την πόλη και την οπτική της ιστορίας που θέλουν να παρακολουθήσουν.

Η παράσταση της Αθήνας, σε σκηνοθεσία και κείμενο (που δούλεψε μαζί με την Έρι Κύργια) Γιάννη Καλαβριανού, θα παρουσιαστεί στο θέατρο Σφενδόνη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας, Αλεξία Μπεζίκη, Χριστίνα Μαξούρη, Στέφη Πουλοπούλου και Κώστας Σιλβέστρος. Από 19 έως 23 Οκτωβρίου και από 26 έως 30 Οκτωβρίου.

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος Facebook Twitter
Phone Home
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια