Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης
0
Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Οι ηθοποιοί των Ορνίθων μιλούν με τα λόγια του Αριστοφάνη. Ποιες είναι οι αγαπημένες τους φράσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου που θα παιχτεί στην Επίδαυρο στις 19 και 20 Αυγούστου σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση;

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Έχουμε Σοφία και Πόθο - για σκεφτείτε
Όλες τις χάρες του θεού -
Κι έχουμε κάτι πολύτιμο
Το πιο πολύτιμο
Μία Ησυχία μια τόσο γλυκιά ησυχία
Που μας κοιτά στα μάτια με το ωραίο της πρόσωπο - και μας χαμογελά
Πόσο την αγαπώ την Ησυχία ακούστε

Αλεξάνδρα Αϊδίνη

 

 

Είμαι ακόμα άνθρωπος.

Αλίκη Αλεξανδράκη


Στρώσε χώμα να ριζώσει το τραγούδι.

Μαρία Διακοπαναγιώτου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Μιλάνε για μια ευτυχία τόσο μεγάλη – που δεν μπορείς να την πεις και δεν μπορείς την πιστέψεις.

Βασιλική Δρίβα


Ο Σωκράτης στην Αφρική
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της βράζει–
Στὴν ἀπὸ 'δῶ μεριὰ ὁ Σωκράτης ἄπλυτος δίνει διαλέξεις γιὰ τὸ θάνατο –
Γύρω του κάθονται ψυχές – σκιὲς ἀνθρώπων ποὺ στεγνώσανε – κάθονται στὸ χορτάρι κι ἀκοῦνε γιὰ τὸ θάνατο –
Στὴν ἀπὸ 'κεῖ μεριὰ ἔρχονται σώματα στεγνὰ τραβολογᾶνε κάτι πρόβατα καὶ ψάχνουν τὶς ψυχές τους – φωνάζουν τὸ Σωκράτη ἀπέναντι πιάνουν τὰ ζῶα ἀπ' τὸ κεφάλι καὶ σκίζουν τὸ λαιμό τους μὲ μαχαίρι –
Κι ὅσες ψυχὲς ἀκοῦνε τ' ὄνομά τους γίνονται νυχτερίδες σηκώνονται ψηλὰ καὶ οὐρλιάζοντας ὁρμᾶνε στὰ σφαγμένα –
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της εἶναι κόκκινο καὶ βράζει –

Νίκος Καραθάνος

 


Σήμερα ο νόμος ξαναγράφεται. Σήμερα εγώ ξαναγράφω τον νόμο.

Έμιλυ Κολιανδρή


Πω πω πόσα κοτσύφια.

Γ.Κότσιφας

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Κόψαμε το οξυγόνο των θεών. Έτσι απλά.

Έκτορας Λιάτσος

 

Πετάω – Πετάμε.

Χρήστος Λούλης


Προσποίηση!

Γρηγορία Μεθενίτη

 

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Φωτεινή Μπαξεβάνη


Παραλύει ο κόσμος από την ομορφιά.

Κωνσταντίνος Μπιμπής


Φοίνικά μου αγαπημένε
και έρωτά μου τρυφερέ
απ' τις στάχτες θα κρατιέμαι
και όλο πάλι θα γεννιέμαι
χαμένε φίλε μου παλιέ

(απόσπασμα στίχων του Άγγελου Τριανταφύλλου από τραγούδι της παράστασης)
Νατάσα Μποφίλιου


Οι άνθρωποι, οι άνθρωποι, να παν να γαμηθούν οι άνθρωποι.

Άγγελος Παπαδημητρίου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Βλέπεις πώς τρέμουνε τ' αρπαχτικά;

Φοίβος Ριμένας


Κι' απ' την ορμή κι απ' τα φτερά
Κι από όλο αυτό το χαλασμό
Ταράζεται ο Αέρας
Κουνιέται ο Ουρανός
Και όλοι
Αναζητάνε το Θεό

Μιχάλης Σαράντης


...Οι Καλιακούδες... Αυτές οι πατσαβούρες φύλαγαν τα τείχη...

Γιάννης Σεβδικαλής

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Πω πω πώ πόσα, μα πόσα παπατσόνια!!!

Άρης Σερβετάλης


Πες μας σε παρακαλώ.. Αν είδες καμία πολιτεία μαλακιά και παχουλή
Σαν πουπουλένιο στρώμα ή σαν κοιλίτσα μωρού
Για να ξαπλώσουμε
Γιατί κουραστήκαμε
Αν βρήκες κάτι ωραίο άξιο και ταπεινό
Μικρό μικρό ταπεινό κι ωραίο που να ν' ανθρώπινο

Άγγελος Τριανταφύλλου

 

 

Βλέπεις τους κύκνους που κάθονται στον Έβρο απέναντι στην όχθη.

Γ. Χατζηπασχάλη

Η παράσταση θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής

Σκηνικά - Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου

Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής

Κίνηση: Amalia Bennett

Ο θίασος: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Παίζουν ζωντανά οι μουσικοί: Μάριος Δαπέργολας, Σοφία Ευκλείδου, Δημήτρης Κλωνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Τίγκας

Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη

Βοηθός σκηνοθέτης: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Βοηθοί σκηνογράφου: Ευαγγελία Θεριανού, Μυρτώ Κοσμοπούλου, Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός μουσικού: Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου

Βοηθός τεχνικού προσωπικού: Πάνος Σβολάκης

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ