Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter
Από τις πρόβες της παράστασης
0
Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Οι ηθοποιοί των Ορνίθων μιλούν με τα λόγια του Αριστοφάνη. Ποιες είναι οι αγαπημένες τους φράσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου που θα παιχτεί στην Επίδαυρο στις 19 και 20 Αυγούστου σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση;

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Έχουμε Σοφία και Πόθο - για σκεφτείτε
Όλες τις χάρες του θεού -
Κι έχουμε κάτι πολύτιμο
Το πιο πολύτιμο
Μία Ησυχία μια τόσο γλυκιά ησυχία
Που μας κοιτά στα μάτια με το ωραίο της πρόσωπο - και μας χαμογελά
Πόσο την αγαπώ την Ησυχία ακούστε

Αλεξάνδρα Αϊδίνη

 

 

Είμαι ακόμα άνθρωπος.

Αλίκη Αλεξανδράκη


Στρώσε χώμα να ριζώσει το τραγούδι.

Μαρία Διακοπαναγιώτου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Μιλάνε για μια ευτυχία τόσο μεγάλη – που δεν μπορείς να την πεις και δεν μπορείς την πιστέψεις.

Βασιλική Δρίβα


Ο Σωκράτης στην Αφρική
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της βράζει–
Στὴν ἀπὸ 'δῶ μεριὰ ὁ Σωκράτης ἄπλυτος δίνει διαλέξεις γιὰ τὸ θάνατο –
Γύρω του κάθονται ψυχές – σκιὲς ἀνθρώπων ποὺ στεγνώσανε – κάθονται στὸ χορτάρι κι ἀκοῦνε γιὰ τὸ θάνατο –
Στὴν ἀπὸ 'κεῖ μεριὰ ἔρχονται σώματα στεγνὰ τραβολογᾶνε κάτι πρόβατα καὶ ψάχνουν τὶς ψυχές τους – φωνάζουν τὸ Σωκράτη ἀπέναντι πιάνουν τὰ ζῶα ἀπ' τὸ κεφάλι καὶ σκίζουν τὸ λαιμό τους μὲ μαχαίρι –
Κι ὅσες ψυχὲς ἀκοῦνε τ' ὄνομά τους γίνονται νυχτερίδες σηκώνονται ψηλὰ καὶ οὐρλιάζοντας ὁρμᾶνε στὰ σφαγμένα –
Ἄκουσα γιὰ μιὰ λίμνη κάτω στὴν Ἀφρικὴ ποὺ τὸ νερό της εἶναι κόκκινο καὶ βράζει –

Νίκος Καραθάνος

 


Σήμερα ο νόμος ξαναγράφεται. Σήμερα εγώ ξαναγράφω τον νόμο.

Έμιλυ Κολιανδρή


Πω πω πόσα κοτσύφια.

Γ.Κότσιφας

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Κόψαμε το οξυγόνο των θεών. Έτσι απλά.

Έκτορας Λιάτσος

 

Πετάω – Πετάμε.

Χρήστος Λούλης


Προσποίηση!

Γρηγορία Μεθενίτη

 

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter

Φωτεινή Μπαξεβάνη


Παραλύει ο κόσμος από την ομορφιά.

Κωνσταντίνος Μπιμπής


Φοίνικά μου αγαπημένε
και έρωτά μου τρυφερέ
απ' τις στάχτες θα κρατιέμαι
και όλο πάλι θα γεννιέμαι
χαμένε φίλε μου παλιέ

(απόσπασμα στίχων του Άγγελου Τριανταφύλλου από τραγούδι της παράστασης)
Νατάσα Μποφίλιου


Οι άνθρωποι, οι άνθρωποι, να παν να γαμηθούν οι άνθρωποι.

Άγγελος Παπαδημητρίου

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Βλέπεις πώς τρέμουνε τ' αρπαχτικά;

Φοίβος Ριμένας


Κι' απ' την ορμή κι απ' τα φτερά
Κι από όλο αυτό το χαλασμό
Ταράζεται ο Αέρας
Κουνιέται ο Ουρανός
Και όλοι
Αναζητάνε το Θεό

Μιχάλης Σαράντης


...Οι Καλιακούδες... Αυτές οι πατσαβούρες φύλαγαν τα τείχη...

Γιάννης Σεβδικαλής

Oι πρωταγωνιστές στους Όρνιθες του Αριστοφάνη επιλέγουν την αγαπημένη τους ατάκα από το έργο Facebook Twitter


Πω πω πώ πόσα, μα πόσα παπατσόνια!!!

Άρης Σερβετάλης


Πες μας σε παρακαλώ.. Αν είδες καμία πολιτεία μαλακιά και παχουλή
Σαν πουπουλένιο στρώμα ή σαν κοιλίτσα μωρού
Για να ξαπλώσουμε
Γιατί κουραστήκαμε
Αν βρήκες κάτι ωραίο άξιο και ταπεινό
Μικρό μικρό ταπεινό κι ωραίο που να ν' ανθρώπινο

Άγγελος Τριανταφύλλου

 

 

Βλέπεις τους κύκνους που κάθονται στον Έβρο απέναντι στην όχθη.

Γ. Χατζηπασχάλη

Η παράσταση θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής

Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής

Σκηνικά - Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου

Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου

Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής

Κίνηση: Amalia Bennett

Ο θίασος: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Παίζουν ζωντανά οι μουσικοί: Μάριος Δαπέργολας, Σοφία Ευκλείδου, Δημήτρης Κλωνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Τίγκας

Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη

Βοηθός σκηνοθέτης: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Βοηθοί σκηνογράφου: Ευαγγελία Θεριανού, Μυρτώ Κοσμοπούλου, Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός μουσικού: Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου

Βοηθός τεχνικού προσωπικού: Πάνος Σβολάκης

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ