ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ο Σικελικός Εσπερινός

Ο Σικελικός Εσπερινός Facebook Twitter
1
Ο Σικελικός Εσπερινός Facebook Twitter

Η περίφημη όπερα σε πέντε πράξεις του Τζουζέππε Βέρντι ανεβαίνει στη σκηνή της Αίθουσας Τριάντη, σε μία μεγάλη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από τη γέννηση του πιο αναγνωρισμένου ίσως συνθέτη του ιταλικού ρομαντισμού.


Με αφετηρία τον Σικελικό Εσπερινό, δηλαδή την ιστορική εξέγερση των Σικελών κατά της γαλλικής κατοχής (ονομάστηκε έτσι γιατί ξέσπασε κατά τη διάρκεια των Εσπερινών της Μεγάλης Δευτέρας στις 30 Μαρτίου 1282), ο Βέρντι εμπνεύστηκε μια επαναστατική όπερα, που ξεχωρίζει για τη μελωδική μουσική και τους ποιητικούς διαλόγους της.


Η υπόθεσή της εκτυλίσσεται στην υπό γαλλική κατοχή Σικελία το 1282 μ.Χ. Η δούκισσα Έλενα είναι ερωτευμένη με τον Αρίγκο. Όταν κατά τη διάρκεια ενός χορού η Έλενα επιχειρεί να δολοφονήσει τον Γάλλο κυβερνήτη Μονφόρτε, ο Αρίγκο, που μόλις έχει πληροφορηθεί ότι είναι γιος του, τον σώζει, αποτρέποντας έτσι τη δολοφονία. Ο κυβερνήτης, ως αντάλλαγμα για τη ζωή της Έλενας και των υπόλοιπων συνωμοτών, ζητά και πετυχαίνει τη συμφιλίωση με τον γιο του. Η Έλενα απελευθερώνεται, όμως οι καμπάνες στον γάμο της με τον Αρίγκο δίνουν το σύνθημα για την εξέγερση των Σικελών.


Έτσι, λοιπόν, μέσα από το κάδρο αυτό των δύο συγκρούσεων, του πατέρα με τον γιο αλλά και αυτής των Γάλλων με τους Σικελούς, ο θεατής παρακολουθεί τα αδιέξοδα στα οποία μπορεί να οδηγηθεί ένας άνθρωπος που αγαπά την πατρίδα του.


Η σκηνοθεσία της φιλόδοξης παραγωγής είναι του διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Ρενάτο Τζανέλλα, ενώ την ορχήστρα της Λυρικής θα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού Μύρων Μιχαηλίδης.

O Σικελικός Εσπερινός

Μέγαρο Μουσικής (Αίθουσα Τριάντη),

Β. Σοφίας & Κόκκαλη,

210 7282000,

24-27/1.

Ώρα έναρξης: 20:00,

εισ.: €13-80.

www.megaron.gr

1

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Ειδαμε την παρασταση στις 26/01/13 και μαγευτηκαμε. Θριαμβος για τον Δημητρη Πλατανια, συγκλονιστικοι οιΤσελια Κοστεα, Γκρεγκορυ Κουντε, ακομη μια εξοχη σκηνοθεσια του Ρενατο Τζανελλα, μετα τον Φαουστ. Μονο μελανο σημειο η 25λεπτη καθυστερηση της εναρξης, χωρις καμμια εξηγηση, αλλα δεν πειραζει, αποζημιωθηκαμε απο την απολαυση που ακολουθησε.