Ο Άρης Σερβετάλης αφηγείται τη ζωή του στη LIFO Facebook Twitter
Η Αθήνα είναι μια καταπατημένη κι εξαντλημένη πόλη. Έχω σκεφτεί πολλές φορές να τα παρατήσω όλα, να φύγω και να πάω να αράξω στο καταφύγιό μου, στην Πελοπόννησο. Φωτο: Πάνος Μιχαήλ/LIFO

Ο Άρης Σερβετάλης αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

0

Γεννήθηκα το 1976 στο Κουκάκι. Εκεί πέρασα όλη μου την παιδική και την εφηβική ζωή. Θυμάμαι τότε η πλατεία Γαργαρέτα ήταν ακόμα δρόμος και πιάτσα ταξί. Γενικά, το Κουκάκι είναι μια γειτονιά που μέχρι και σήμερα δεν έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές. Έχουν γίνει κάποιες πλατείες, έχει έρθει και το μετρό, αλλά, πέρα από κάποια παραδοσιακά μαγαζιά που έχουν κλείσει, είναι σχεδόν το ίδιο.

• Από εκείνα τα χρόνια θυμάμαι με νοσταλγία το Ρόδον, όπου πηγαίναμε και βλέπαμε συναυλίες. Μη με ρωτήσεις ποιες. Δεν θυμάμαι και πολλά από τότε. Ήταν όλα κάπως θολά.

• Μικρός δεν έβλεπα ούτε θέατρο, ούτε σινεμά, ούτε τίποτα. Δεν είχα καμία σχέση με όλο αυτό τον χώρο.

• Όταν τελείωσα το σχολείο, έπιασα δουλειά σε μια αποθήκη ηλεκτρικών ειδών. Δεν είχα ποτέ βλέψεις να γίνω κάτι στη ζωή μου. Το μόνο που ήθελα ήταν να κάνω περιστασιακές δουλειές τον χειμώνα, να μαζεύω λίγα χρήματα και το καλοκαίρι να κάνω διακοπές στα νησιά. Κάποια στιγμή μια φίλη μου με παρότρυνε να πάω να δώσω εξετάσεις στο υπουργείο Πολιτισμού για να μπορέσω να γραφτώ σε μια σχολή υποκριτικής. Έτσι κι έγινε. Πέρασα τις εξετάσεις, γράφτηκα και στη Σχολή Φωτιάδη και το ένα έφερε το άλλο.

• Η πρώτη παράσταση στην οποία έπαιξα ήταν το Σκρατς του Κοπί το 1997 στο Ελυζέ. Ύστερα, όταν έκανα το Ουπς με τον Κακλέα, στον Τεχνοχώρο, με είδε ο σκηνοθέτης που ετοίμαζε το «Είσαι το ταίρι μου» και μου πρότεινε να παίξω στη σειρά. Δεν περίμενα ποτέ να γίνει τόση επιτυχία ο ρόλος του Λάζαρου, γιατί ήταν ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας που θεωρητικά θα ήταν δύσκολα αποδεκτός. Τότε ήταν που άρχισα να αντιλαμβάνομαι την τεράστια δύναμη της τηλεόρασης. Όταν άρχισε να προβάλλεται η σειρά κι έγινε αυτός ο χαμός είχα φρικάρει. Δεν μπορούσα να βγω από το σπίτι μου. Με έπιασε αγοραφοβία, γι' αυτό και αποτραβήχτηκα από τον χώρο για 2-3 χρόνια.

Πιστεύω στον Θεό. Ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος ως λατρευτικό ον κι έχει το χάρισμα να αναρωτιέται για τα έξω από αυτόν. Πιστεύω στην Ορθοδοξία γιατί είναι η απόλυτα αναρχική θρησκεία. Γιατί σου λέει πως οτιδήποτε θέλεις να πεις στον άλλο πρέπει να το πεις πρώτα στον εαυτό σου.

• Συνήθως, μετά από μια τέτοια επιτυχία στην τηλεόραση, κάνεις ένα εμπορικό θέατρο σε έναν θίασο μεγάλου θεάτρου που τα καλοκαίρια περιοδεύει ανά την Ελλάδα και υποδύεσαι κάτι παρεμφερές με αυτό που σε έκανε γνωστό. Εγώ δεν θα μπορούσα να το κάνω ποτέ αυτό. Έτσι, αποσύρθηκα από τα εγκόσμια κι έπιασα δουλειά ως μαραγκός σε μια μάντρα στο Ελληνικό, όπου φυλάσσονται και συντηρούνται σκάφη.

Εκεί ασχολήθηκα με την κατασκευή και τη συντήρηση καταστρωμάτων σκαφών. Ο πατέρας μου ήταν μαραγκός και από μικρός είχα καλή σχέση με τις ξυλουργικές εργασίες και με το ξύλο ως υλικό. Ήταν μια πιο γήινη δουλειά. Υπήρχε αυστηρό ωράριο, σκληρή εργασία, ήταν πιο straight τα πράγματα. Άλλωστε, η χειροτεχνία είναι ψυχοθεραπευτική.

• Ήταν μια εποχή που βρισκόμουν σε ένα μεταίχμιο. Δεν ήξερα αν ήθελα να παρατήσω τελείως την υποκριτική, αλλά δεν είχα σκεφτεί και ποιο θα ήταν το επόμενό μου βήμα. Τότε δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον Λάνθιμο για να παίξω στην Κινέττα.

Ήταν μια ταινία που μου έδωσε μια πολύ ιδιαίτερη εμπειρία. Καταρχάς, ήταν μεγάλη τύχη να σου δίνεται χώρος να αυτοσχεδιάσεις όταν γίνεται γύρισμα με φιλμ, που όπως ξέρουμε είναι πανάκριβο. Eίναι μια ταινία που δεν μιλάει για τίποτα. Δεν υπάρχει αρχή, μέση και τέλος. Είναι ένα τεράστιο αδιέξοδο.

• Στη συνέχεια συνεργάστηκα με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στο 2 και τη Μήδεια. Ο Παπαϊωάννου έχει φοβερή πειθαρχία και αισθητική και μαθαίνεις πολλά πράγματα μαζί του. Το πιο σημαντικό που έμαθα ήταν πώς να διαχειρίζομαι την ενέργειά μου. Μας έλεγε συνέχεια ότι «ο χορός δεν είναι απλά να χορεύεις αλλά το πώς κινείς οποιοδήποτε μέλος του σώματός σου μέσα στον χώρο. Έστω και μια μικροκίνηση είναι χορός».

• Για να υποδυθώ τον σκύλο στη Μήδεια στηρίχτηκα ουσιαστικά πάνω στα ευρήματα του Γρηγόρη Λαγού, που έπαιζε στην πρώτη εκδοχή της παράστασης το 1993. Το να μπεις στη διαδικασία της τόσο αυστηρής φόρμας είναι μια ουσιαστική και πολύ ελεύθερη εμπειρία. Πολλοί νομί- ζουν ότι η φόρμα είναι σκλαβιά, αλλά νομίζω πως μέσα από τους αυστηρούς κανόνες μπορείς να βρεις ένα ελεύθερο πεδίο για να κινείσαι.

• Το Άτιτλο που παρουσιάσαμε πέρσι με την Ευσταθία Μπίρμπα στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη ήταν μια έρευνα πάνω σε ένα ραδιοφωνικό έργο του Μπέκετ, τις Στάχτες. Πήραμε αποσπάσματα και από άλλα έργα του και στήσαμε μια περφόρμανς πάνω στην εργογραφία του. Ήταν εκπληκτική εμπειρία να καταπιάνεσαι με τον Μπέκετ, γιατί, αν και έγραψε αυτά τα τα κείμενα τη δεκαετία του '60, ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.

Οι έννοιες του μοντέρνου και του νεωτερισμού ερμηνεύουν ακριβώς αυτό που έκανε. Αυτή η αποκοπή του λόγου από το σώμα, η απόσταση από καθετί ψυχολογικό, είναι κάτι συγκλονιστικό.

• Ο Πλατόνοφ είναι ένα έργο που έγραψε ο Τσέχωφ σε ηλικία μόλις 21 ετών το 1881, και παρ' όλα αυτά είναι πολύ μοντέρνο ακόμα και σήμερα. Τα αδιέξοδα στις ανθρώπινες σχέσεις, οι τοκοκγλύφοι που ξεζουμίζουν τους ανθρώπους, αυτό το τέλμα και η αδράνεια είναι πράγματα που συμβαίνουν και σήμερα. Νομίζω ότι οι ήρωες της παράστασης δεν βιώνουν τα πράγματα ψυχολογικά, υπάρχει μια προσπάθεια απόστασης. Και επίσης υπάρχει και αυτό που χαρακτηρίζει τα έργα του Τσέχωφ: το κωμικό και το δραματικό ταυτόχρονα, όλος αυτός ο κλαυσίγελος.

• Στις Άλπεις, τη νέα ταινία του Λάνθιμου, υποδύομαι έναν τραυματιοφορέα. Το βασικό πρόσωπο είναι μία νοσοκόμα, την οποία υποδύεται η Αγγελική Παπούλια. Επίσης, υπάρχουν ένας προπονητής και μια χορεύτρια, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μια ομάδα που προσεγγίζει οικογένειες που έχουν χάσει αγαπημένα τους πρόσωπα και τους προτείνουν να τα αντικαταστήσουν αυτοί.

• Πιστεύω στον Θεό. Ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος ως λατρευτικό ον κι έχει το χάρισμα να αναρωτιέται για τα έξω από αυτόν. Πιστεύω στην Ορθοδοξία γιατί είναι η απόλυτα αναρχική θρησκεία. Γιατί σου λέει πως οτιδήποτε θέλεις να πεις στον άλλο πρέπει να το πεις πρώτα στον εαυτό σου. Αντί, για παράδειγμα, να σπάσεις μια βιτρίνα, πρέπει να σπάσεις πρώτα το καθεστώς που έχεις εσύ μέσα σου. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Νομίζω ότι μόνο έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε στη ζωή μας και χωρίς Θεό είναι πολύ δύσκολα.

• Η ματαιοδοξία είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του εγώ, όχι μόνο του ηθοποιού. Είναι μηχανισμός που έχω αποδεχτεί και προσπαθώ να βρίσκεται υπό την εποπτεία μου.

• Γενικά, δεν βγαίνω σχεδόν ποτέ από το σπίτι μου. Από τα ελάχιστα μέρη που μου αρέσουν είναι το 56 στο Κολωνάκι, γιατί κρατάει ένα χαρακτήρα και βάζει ωραίες μουσικές.

• Η Αθήνα είναι μια καταπατημένη κι εξαντλημένη πόλη. Έχω σκεφτεί πολλές φορές να τα παρατήσω όλα, να φύγω και να πάω να αράξω στο καταφύγιό μου, στην Πελοπόννησο.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ