Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Ναπολέων Μιχαηλάκης

Μια αλλιώτικη, πανκ «Μήδεια» από έναν θίασο έφηβων κοριτσιών

0

Σάββατο βράδυ και το υπαίθριο θεατράκι της πλατείας Κουμουνδούρου σφύζει από ζωή, κάτι ασυνήθιστο λόγω της ζέστης του Ιουλίου. Στην επάνω πλευρά της πλατείας η ακουστική είναι καλή και με τον κόσμο γύρω μου, που είναι κάθε ηλικίας, έφηβοι, παιδιά, νέοι, γονείς και γείτονες, περιμένουμε να πέσει το φως και να ξεκινήσει η παράσταση της εφηβικής θεατρικής ομάδας «Εμείς Εμείς», που σαν ροκ μπάντα θα μας παρουσιάσει τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. 

Ο σκηνικός χώρος μοιάζει με αυτόν μιας συναυλίας, οι μεταλλικές τράσσες, οι βασικές κολόνες φωτισμού των συναυλιών, διαγράφουν τις πύλες, την πόλη και κάθε όριο αυτού του κόσμου, ενώ στο βάθος, μπροστά σε μια υπερυψωμένη σκηνή, είναι παραταγμένα τα flight cases που μεταφέρουν φώτα και κονσόλες· αργότερα από κει θα βγουν τα κρουστά, το μπάσο και μια ηλεκτρική κιθάρα που θα παίξουν στην παράσταση.

Δυο μικρά αγόρια παίζουν με τα πλαστικά φορτηγά τους, είναι τα δυο οκτάχρονα αγόρια που παίρνουν μέρος στην παράσταση ως τα παιδιά της Μήδειας. Θα φύγουν από τη σκηνή λίγο πριν αρχίσει η παράσταση για να εμφανιστούν ξανά, λέγοντας τις τελευταίες φράσεις του έργου για το απροσδόκητο που ξέρει ο θεός και συνέβη εδώ μπροστά μας. 

Στη μιάμιση ώρα που κράτησε η παράσταση η καταπληκτική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη έλιωνε στο στόμα των μαυροντυμένων κοριτσιών, έφτασε ατόφια στα αυτιά μας, όπως αξίζει σε αυτό το κείμενο, καθαρά, χωρίς συναισθηματισμούς περιττούς και άχρηστες κινήσεις.

Ο θίασος αποτελείται από εννιά κορίτσια από δέκα έως δεκατριών ετών, το νεότερο μέλος είναι οκτώ ετών, ενώ μια μικρή ηθοποιός που κάνει ένα πέρασμα στο πρώτο στάσιμο μόλις τριών. Όταν παίρνουν τις θέσεις τους στη σκηνή και η νεαρή μικρόσωμη Τροφός λέει καθαρά και δυνατά 

Που να μην έσωνε να 'χε φανεί η Αργώ
ορθά φτερούγια τα κουπιά της
στ’ ακροθαλάσσι της Κολχίδας –
Συντρίμμια στις Συμπληγάδες τις νυχτόχρωμες, 

ξεχνάς αμέσως τις ηλικίες των μαυροντυμένων κοριτσιών με τα σορτσάκια και τις επιγονατίδες. Η πανκ ροκ παρουσία τους, η ενέργεια και η δύναμή τους, ο τρόπος που μιλάνε αυτό το κείμενο χωρίς να παπαγαλίζουν ούτε συλλαβή είναι συναρπαστικός, διαπερνά κάθε θεατή με την ευθύτητα, την ειλικρίνεια και τελικά την καλή υποκριτική τους προσέγγιση. 

Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Δυο μικρά αγόρια παίζουν με τα πλαστικά φορτηγά τους, είναι τα δυο οκτάχρονα αγόρια που παίρνουν μέρος στην παράσταση, τα παιδιά της Μήδειας. Θα φύγουν από τη σκηνή λίγο πριν αρχίσει η παράσταση για να εμφανιστούν ξανά στο τέλος, λέγοντας τις τελευταίες φράσεις του έργου για το απροσδόκητο που ξέρει ο θεός και συνέβη εδώ μπροστά μας. Φωτ.: Marcelo Finco

Στη μιάμιση ώρα που κράτησε η παράσταση η καταπληκτική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη έλιωνε στο στόμα τους, έφτασε ατόφια στα αυτιά μας, όπως αξίζει σε αυτό το κείμενο, καθαρά, χωρίς συναισθηματισμούς περιττούς και άχρηστες κινήσεις. Και όταν δυο κορίτσια σκαρφάλωσαν σε μια τράσσα για να πουν τον σπαρακτικό διάλογο μεταξύ της Μήδειας και του Ιάσονα, δυο ανθρώπων που αγαπήθηκαν πολύ και έφτασαν στο μίσος, ακούσαμε εφηβικές φωνές με απροσδόκητο βάθος, το ίδιο βάθος που αποκτά ο λόγος του Χορού στο πρώτο στάσιμο, ένα φεμινιστικό κείμενο-ύμνος στων γυναικών το γένος, που ζητά την αντιστροφή του δίκιου και της τάξης που έχει επιβάλει η πατριαρχία.

Οι έφηβες ηθοποιοί εδώ είναι σαν να κραυγάζουν από πολύ νωρίς τη θέση τους – αυτές είναι οι αυριανές γυναίκες που θα διεκδικήσουν και θα κατορθώσουν τις αλλαγές που είναι σε εκκρεμότητα εδώ και αιώνες. Δεν παίζουν, απλώς λένε τα λόγια με τέτοιο τρόπο που νιώθουν και εκείνες και εμείς, οι θεατές, τη δύναμή τους. 

Οι ίδιες παίζουν τα μουσικά όργανα της παράστασης μέσα στο ηχητικό τοπίο που έχουν δημιουργήσει ο Στέφανος Σκουλικάρης και ο Νίκος Πατεράκης, μουσικές με τέκνο, ροκ και πανκ επιρροές. Τραγουδάνε σαν γνήσιο πανκ συγκρότημα το «Wanna fall in love» του Chris Isaak στη διασκευή της Pipilotti Rist, μίας από τις πιο πρωτοποριακές εικαστικούς της εποχής μας, γνωστής για τη δημιουργία πειραματικής μουσικής και βίντεο εγκαταστάσεων.

Τη σκηνή που η Γλαύκη φορά το πέπλο της, ένα μαλακό νάιλον πολλών μέτρων, τυλίγεται σε αυτό με τον τρόπο του γιαπωνέζικου θεάτρου και προσπαθεί στη συνέχεια να ξεφύγει από το γαμήλιο σάβανο θα τη ζήλευαν πολλοί επαγγελματίες ερμηνευτικά, όπως και τη σκηνή όπου τα μεταλλικά στοιχεία, τα οποία νωρίτερα δημιουργούσαν έναν χώρο εγκλεισμού, στη συνέχεια γίνονται τείχος προστασίας για τη Μήδεια. 

Έχουν σβήσει τα φώτα, το μεγάλο και θερμό χειροκρότημα έχει σκορπίσει στο ελαφρύ αεράκι, οι νεαρές ηθοποιοί κάθονται παρέα σε μια κερκίδα, αγκαλιά. Μια ομάδα που έχει να πει τα δικά της μυστικά, στα οποία δεν χωρά κανένας άλλος. Είναι βέβαιο ότι αυτή η έντονη εμπειρία τις συνέδεσε με τρόπο που δεν θα ξεχάσουν ποτέ. Στα χορικά, που είναι ομαδικά, το βλέπει κάποιος αυτό στο σώμα τους και στον τρόπο που οι φωνές τους γίνονται ένα με τρόπο συγκινητικό.

Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Ναπολέων Μιχαηλάκης
Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Ναπολέων Μιχαηλάκης

Πηγαίνω να βρω την Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν που συναντώ πρώτη φορά, πολύ περίεργη να μάθω πώς κατάφερε αυτό το τόσο προκλητικό εγχείρημα.

Βέβαια, ο μικρός αυτός θίασος έχει μια ιστορία αξιόλογη. Η πρώτη παράσταση που ανέβασαν ήταν ο «Οιδίπους Τύραννος», όταν έξι από αυτά τα παιδιά ήταν οκτώ χρονών. Έκαναν την πρώτη παράσταση στο ίδιο θέατρο της Κουμουνδούρου και μετά στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη.

Η Αλίκη κάνει θέατρο με παιδιά εδώ και πέντε χρόνια και αφότου πέρσι το καλοκαίρι σκηνοθέτησε τη «Μήδεια» στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Κύπρο με επαγγελματίες ηθοποιούς θέλησε να την ανεβάσει με νέα κορίτσια που θα έκαναν τόσο τους ανδρικούς όσο και τους γυναικείους ρόλους.

Μετά το πρώτο lockdown τον Μάιο του 2020 μάζεψε παιδιά που ήθελαν να βρεθούν μαζί και να εκφραστούν και άρχισε να κάνει θέατρο και κινηματογράφο. Πριν από έναν χρόνο, με προτροπή της έφηβης κόρης της Φοίβης, που την αποκαλεί «συνένοχό της στο έγκλημα», άρχισαν να προετοιμάζουν τη «Μήδεια». 

«Μιλήσαμε για όλα ανοιχτά και πολύ συγκεκριμένα, για τη σχέση του Ιάσονα με τη Μήδεια, την απιστία, τον φόνο των παιδιών, αλλά περισσότερο για την αποδόμηση μιας πατριαρχικής κοινωνίας και την αναδόμησή της με άλλες παραμέτρους, όπου η γυναίκα θα έχει άλλη θέση και θα αναγνωρίζεται αλλιώς η δύναμή της», λέει η Αλίκη. 

«Τα κορίτσια αυτά βρίσκονται σε μια ηλικία που έχουν ξεκινήσει να έχουν αρκετούς προβληματισμούς πάνω σε αυτό το θέμα, κάνουν συζητήσεις, έχουν ερεθίσματα και νομίζω πως είναι μια πολύ σωστή στιγμή για να αρχίσουν να βλέπουν πώς μπορούν να το διαχειριστούν και να διαμορφώσουν ζητήματα που τις αφορούν τώρα και θα τις αφορούν και στο μέλλον. Η δική μου κατεύθυνση ως προς το κείμενο ήταν να υπάρχει μια απλή και λιτή σχέση με αυτό, γιατί αξίζει να κατανοούν τα λόγια που μας απευθύνουν και έτσι μόνο αυτό το σπουδαίο νόημα αποκτά αξία». 

Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Ναπολέων Μιχαηλάκης

Βλέποντάς τα κορίτσια να βγαίνουν με τόση αυτοπεποίθηση μπροστά στο κοινό και να λένε το κείμενο, τη ρωτώ αν άλλαξαν μέσα από αυτήν τη διαδικασία και μου εξηγεί ότι ένιωσαν πιο ενδυναμωμένες, πιο δυνατές, πιο σίγουρες για τον εαυτό τους.

«Άλλαξαν τα παιδιά, δεν μπορώ καν να περιγράψω τη μετακίνησή τους από την αρχή μέχρι σήμερα. Είχα κορίτσια που δεν μπορούσαν καν να σταθούν και να κάνουν ένα σταθερό αργό βήμα μπροστά. Τα είδα να βρίσκουν την εσωτερική τους δύναμη, τη δύναμη του λόγου, της εκφοράς, του νοήματος αυτών που λένε. Όταν τις είδα να βγαίνουν μπροστά σε εκατοντάδες άτομα και να λένε το κείμενο δεν το πίστευα», λέει η Αλίκη.

Έχω αποχαιρετήσει τη σκηνοθέτρια και βαδίζω στους έρημους δρόμους της Κουμουνδούρου. Στα μάτια μου έρχεται ξανά η ίδια εικόνα, αυτές οι νεαρές γυναίκες που κοίταζαν κατάματα, άφοβα, καθαρά, ευθύβολα, χωρίς συναισθηματικές υπερβολές και άρθρωναν τις λέξεις του κειμένου που συντονισμένα και αρμονικά έφτανε σαν ένα μεγάλο ποίημα στα αυτιά μου, με μια ρέουσα αφήγηση, σαν ένα νέο μανιφέστο για το μέλλον των γυναικών.

Ο στόχος και η ευχή της Αλίκης Δανέζη Κνούτσεν για την ομάδα είναι να παίξουν ξανά, να γίνουν κι άλλες παραστάσεις,  ώστε τα κορίτσια που έκαναν αυτήν τη δουλειά να έχουν τη ευκαιρία να ζήσουν πάλι την εμπειρία αυτής της παράστασης και να τη μοιραστούν τόσο με συνομηλίκους τους όσο και με μεγαλύτερους ανθρώπους. Αν αυτό το πείραμα ζωντανέψει ξανά, μην το χάσετε, είναι μια βουτιά σε γάργαρα, καθαρά νερά. Και ένας άλλος τρόπος να ανακαλύψετε τη «Μήδεια». Φοίβη, Πολυδώρα, Νικολέτα, Αντιγόνη, Λυδία, Ιωάννα, Ναταλία, Φωτεινή, Μελίνα, Φίλιππε και Ιάσονα, ο αιώνας σάς ανήκει.

Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Τα κορίτσια παίζουν τα μουσικά όργανα της παράστασης μέσα στο ηχητικό τοπίο που έχει δημιουργήσει ο Στέφανος Σκουλικάρης και ο Νίκος Πατεράκης. Φωτ.: Marcelo Finco
Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Τη σκηνή που η Γλαύκη φορά το πέπλο της, ένα μαλακό νάιλον πολλών μέτρων, τυλίγεται σε αυτό με τον τρόπο του γιαπωνέζικου θεάτρου και προσπαθεί στη συνέχεια να ξεφύγει από το γαμήλιο σάβανο θα τη ζήλευαν πολλοί επαγγελματίες ερμηνευτικά. Φωτ.: Μαίρη Παλμούτσου
Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Ναπολέων Μιχαηλάκης
Μήδεια από έφηβες Facebook Twitter
Φωτ.: Μαίρη Παλμούτσου

Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Αθήνα μια Σκηνή» που επιμελείται ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ). 

Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά: Νατάσσα Χρυσαφίνη - Κική Πίττα
Κοστούμια: Ανδρέας Αντωνίου
Κίνηση: Παναγιώτης Τοφή
Μουσική: Στέφανος Σκουλικάρης / Νίκος Πατεράκης
Μουσική διδασκαλία: Ευαγγελία Βελλή-Κοσμά

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ