Ηθοποιός πολυμορφικών ρόλων

Ηθοποιός πολυμορφικών ρόλων Facebook Twitter
0

Πώς αισθάνεσαι μετά την απονομή του βραβείου για το Λιωμένο Βούτυρο; Εσύ κέρδισες το βραβείο ερμηνείας και η σκηνοθεσία κέρδισε έπαινο. Ήτανε μια παράσταση που παιζόταν για δεύτερη χρονιά (πρώτα στο Εθνικό και τώρα στο θέατρο Χώρα). Περίμενες ότι θα βραβευτεί;

Όχι, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Ήμασταν ήδη πολύ ευχαριστημένοι από τη δουλειά που είχαμε κάνει στο Εθνικό, αλλά και φέτος, στο θέατρο Χώρα. Ήρθε ως έκπληξη το βραβείο και ήταν μια θετική και ωραία στιγμή. Είμαι πολύ συγκινημένη και χαρούμενη.

Και στην Γκόλφω και στο Λιωμένο Βούτυρο παίζουν μεγάλο ρόλο οι μεταμφιέσεις.

Παίζω συνολικά 6 ρόλους στο Λιωμένο Βούτυρο και μόνο 2 είναι χωρίς μάσκες. Η μάσκα είναι ένα σοβαρό εργαλείο στα χέρια ενός ηθοποιού, μπορείς να δουλέψεις πέρα από την εικόνα σου και να μεταμορφωθείς σε κάτι άλλο. Σου δίνει μια γκάμα κατά κάποιο τρόπο κι έχει δικούς της κώδικες και φόρμα. Μπορείς να μεταμορφωθείς και να βγάλεις πράγματα που δεν υποψιαζόσουν.

Τα σχέδια σου για το μέλλον ποια είναι;

Κάνουμε πρόβες για τηνΕρωφίλη του Χορτάτση, πάντα με την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος στη Θεσσαλονίκη και θα συνεχίσουμε με μια καλλιτεχνική περιοδεία. Θα πάμε και στην Κρήτη πολύ καιρό γιατί είναι από κει ο Χορτάτσης. Πέρσι περιοδεύσαμε στην Κρήτη και με τον Απόκοπο του Μπεργαδή. Στην Κρήτη έχουν κρατήσει επαφή με αυτά τα έργα που είναι σε κρητικό δεκαπεντασύλλαβο - ίσως και χάρη στις μαντινάδες έχουν κρατήσει την επαφή με αυτόν το λόγο και με αυτά τα κείμενα. Το ζεις από κοντά, υπάρχουν σε χωριά νέοι άνθρωποι που μαθαίνουν μαντινάδες ή να παίζουν μαντολίνο.

Ξεκίνησες από τη Θεσσαλονίκη. Θέλεις να μείνεις εκεί;

Πηγαίνω με την καλή δουλειά. Εξάλλου, με την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος ταξιδεύουμε πολλά χρόνια και κάνουμε περιοδείες. Η Θεσσαλονίκη είναι μόνο μια βάση εργασίας, εκεί κάνουμε τις πρόβες κι ετοιμάζουμε τις παραγωγές. Μέσα σε μια σεζόν θα μπορούσαμε να βρεθούμε από τη Δράμα μέχρι την Κρήτη.

Θα το άλλαζες με κάτι πιο μόνιμο;

Οι περιοδείες είναι μια επιλογή για μας σε σχέση με αυτό που κάνουμε. Δεν το κάνει κάποιος εύκολα, αλλά εμένα μου αρέσουν οι περιοδείες, να αλλάζω παραστάσεις, να παίζω από ένα χωριό στη Δράμα μέχρι σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Σε βοηθάει αυτό ως ηθοποιό να αποκτάς προσαρμοστικότητα. Είναι κάτι που με ευχαριστεί. Υπάρχουν χωριά που είχαν χρόνια να δουν θέατρο. Σου λέει κάποιος «έχω 20 χρόνια να δω θέατρο και θα δω απόψε». Είναι κλισέ, αλλά ο κόσμος διψάει και θέλει να δει. Είναι απενοχοποιημένοι οι θεατές εκεί πολύ και αυτό που ζουν το μοιράζονται μαζί σου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ