Χάσαμε το Τέρας, και την ουσία, στοπ

Χάσαμε το Τέρας, στοπ/ Όταν η φανταστική λογοτεχνία γίνεται θέατρο χωρίς φαντασία Facebook Twitter
Άντρες-καρικατούρες που ανταγωνίζονται σαν τα κοκόρια, πατώντας κυριολεκτικά επί πτωμάτων προκειμένου να υλοποιήσουν ένα πείραμα. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου
0

Για να σας επιτρέψουμε να ζήσετε, πρέπει να πληροίτε ορισμένες βασικές προϋποθέσεις. Καταρχήν πρέπει να είστε υγιείς. Η ασθένεια απαξιώνει. Σας καθιστά ευάλωτη, δύσοσμη, απωθητική. Σας ρουφά την ικμάδα, την παραγωγική αξία, την καταναλωτική επιθυμία, όλα όσα εξασφαλίζουν στην κοινωνία την εύρυθμη λειτουργία της. Αν αρχίσουν όλοι να αρρωσταίνουν, τότε τι θα συμβεί; Ποιος θα καλλιεργεί τα χωράφια, ποιος θα μαζεύει τα σκουπίδια, ποιος θα επιδιορθώνει τα τακούνια των παπουτσιών; Δεν μπορούμε να τα αφήσουμε όλα στην τεχνητή νοημοσύνη, κάντε κι εσείς κάτι!

Δεύτερον, για να σας επιτρέψουμε να ζήσετε, πρέπει να μας παραδώσετε κάθε δικαιοδοσία επί του σώματός σας. Μόνον εμείς είμαστε σε θέση να αντιλαμβανόμαστε τις ακριβείς ανάγκες των οργάνων σας, μόνο εμείς μπορούμε να επιβλέπουμε και να αξιολογούμε τις εξεγέρσεις των κυττάρων σας, να ερμηνεύουμε τις μεταλλάξεις των γονιδίων σας, τις αυξομειώσεις των αιμοσφαιρίων σας, τις αναφλέξεις των τριγλυκεριδίων, τις αναταράξεις όλων των «-ίων» σας.

Βλέπετε, αν σας αφήσουμε ν’ αποφασίζετε μόνες σας, θα οδηγηθείτε με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή. Θα σκοτώνετε τα αγέννητα μωρά σας, θα δηλητηριάζετε το συκώτι σας, θα φράζετε τις αρτηρίες σας, θα προκαλείτε απανωτούς καρκίνους, θα βουλιάζετε στο λίπος και στην άγνοια, κάθε μέρα όλο και πιο βαθιά, όλο και πιο πλατιά, μέχρις ότου δεν υπάρχει γιατρειά. Καρδιακή ανεπάρκεια, αποφρακτική πνευμονοπάθεια, εντερική απόφραξη, αληθής πολυκυτταραιμία, θρομβωτική θρομβοπενική πορφύρα κ.ο.κ.

Σε τι συνίσταται η μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου στη σκηνή; Αρχίζει και τελειώνει με τη χαριτωμένη αναπαράσταση της ιστορίας από συμπαθείς ηθοποιούς που κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν; Μα ποιο το νόημα να επιλέξει κανείς ένα κείμενο λογοτεχνικό, αν είναι απλώς να αφηγηθεί την πλοκή με τρόπο εξωτερικό, μιμητικό, έστω και καλοκουρδισμένο;

Είστε τελειωμένες.

Ακόμη και τότε όμως, όταν θα έχετε ξοδέψει κάθε ευκαιρία που σας δόθηκε για μια υγιή ζωή, όταν θα έχετε φερθεί με τον πιο απερίσκεπτο τρόπο, όταν πλέον δεν θα σας έχει απομείνει ούτε μία ελπίδα ανάκαμψης, ακόμα και τότε εμείς μπορούμε να ανακουφίσουμε τον πόνο σας. Κι αυτός είναι ο τρίτος λόγος για τον οποίο πρέπει να μας εμπιστευθείτε. Γιατί μπορούμε να αποκαταστήσουμε την αξιοπρέπειά σας, ακόμη και όταν θα έχετε φτάσει σε τερματικό στάδιο. Πώς; Επαναφέροντας το σώμα σας στο πεδίο της χρησιμότητας, post mortem. Μια ύστατη ευκαιρία να φανείτε ωφέλιμη: τι πιο σημαντικό έχετε να επιδείξετε από τη ζωή σας;

Χάσαμε το Τέρας, στοπ/ Όταν η φανταστική λογοτεχνία γίνεται θέατρο χωρίς φαντασία Facebook Twitter
Σε τούτο το αλλόκοτο σανατόριο του Μπουένος Άιρες, η ανθρώπινη ζωή αποδεικνύεται τόσο αναλώσιμη όσο ένα τσιγάρο. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Το μόνο που θέλουμε από εσάς είναι μια στέρεη και ειλικρινή διάθεση συνεργασίας. Μην αρχίσετε τις ερωτήσεις, τις αμφιβολίες, τις αναδιπλώσεις. Θα μας κουράσετε και δεν θα πετύχει η προσπάθεια. Συμμορφωθείτε με τις οδηγίες μας και η Δόξα θα γίνει δική σας. Μην αισθάνεστε κανέναν φόβο – είναι όλα άψογα σχεδιασμένα. Αφού καθίσετε στην ειδική πολυθρόνα, μια κυκλική λεπίδα θα χωρίσει ακαριαία το κεφάλι σας από το υπόλοιπο σώμα σας. Εκείνη την πολύτιμη στιγμή –εννέα δευτερόλεπτα μέχρις ότου επέλθει η οριστική απώλεια της συνείδησής σας– καλό είναι να εκφραστείτε ελεύθερα.

Να αφήσετε τις λέξεις να κυλήσουν από το στόμα σας δίχως κανένα δισταγμό. Να μας βοηθήσετε να κατανοήσουμε τι είναι ο θάνατος, τι υπάρχει μετά τον θάνατο: αυτό είναι το μεγαλειώδες εγχείρημα στο οποίο έχετε την τιμή να συμμετάσχετε. Δώστε μας το κεφάλι σας, κι εμείς θα το κάνουμε να μιλήσει από την «άλλη» όχθη. Εξάλλου, είστε καρκινοπαθής. Σύντομα θα πεθάνετε. Γιατί να μη διαπράξετε μια ηρωική πράξη που θα προσδώσει νόημα στην ύπαρξή σας; Δώστε μας το κεφάλι σας, είναι αναμφίβολα η καλύτερη επιλογή.

Με ένα χιούμορ μαύρο, όπως η σκόνη από την οποία ξαναγεννιούνται τα σαρκοφάγα σκουλήκια του Μητροφάγου, του φανταστικού φυτού που χαρίζει τ’ όνομά του στον τίτλο του κειμένου, ο Αργεντινός Ρόκε Λαράκι αποδομεί κάθε αντίληψη της επιστήμης ως δύναμης ευεργετικής με πρόσωπο και όραμα ανθρωπιστικό. Σε τούτο το αλλόκοτο σανατόριο του Μπουένος Άιρες (βρισκόμαστε στο έτος 1907), η ανθρώπινη ζωή αποδεικνύεται τόσο αναλώσιμη όσο ένα τσιγάρο – από αυτά που περιπαθώς καπνίζουν ο γιατρός Κιντάνα και η προϊσταμένη των νοσηλευτριών, Μενέντες. Καμία συμπόνια, καμία ηθική περιπλοκή, κανένα συναίσθημα· μονάχα κούφια φιλοδοξία, μυωπική εγωπάθεια και ανεξέλεγκτη ερωτική εμμονή. Άντρες-καρικατούρες που ανταγωνίζονται σαν τα κοκόρια, πατώντας κυριολεκτικά επί πτωμάτων προκειμένου να υλοποιήσουν ένα πείραμα στο οποίο κανένας από το ιατρικό προσωπικό δεν πιστεύει, εκτός από τον ιδιοκτήτη του Σανατορίου, τον φαιδρό, πλην όμως παρανοϊκό εθνικιστή μίστερ Αλόμπι.

Χάσαμε το Τέρας, στοπ/ Όταν η φανταστική λογοτεχνία γίνεται θέατρο χωρίς φαντασία Facebook Twitter
Μοναδική σκηνή που στέκεται ικανή να «πει» κάτι περισσότερο από το αυτονόητο, εκείνη όπου μισή ντουζίνα πεινασμένοι άνδρες με λευκές ιατρικές στολές σχεδιάζουν το μέλλον μας. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Με ποιο κριτήριο ξεδιαλέγονται αυτοί που αξίζουν να ζήσουν από αυτούς που πρέπει να πεθάνουν; Ποιος παίρνει την απόφαση και με ποια κριτήρια; Όταν η βία και η απαξίωση της ζωής εφαρμόζονται εκ μέρους εκείνων των ιδρυμάτων, προσώπων και θεσμών που έχουν, υποτίθεται, αναλάβει την προστασία μας, τότε μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι βρισκόμαστε στον κόσμο του Μητροφάγου.

Οι ενορχηστρωμένες και τεχνολογικά διαμεσολαβημένες εξοντώσεις των «περιττών» ανθρώπων, λέει ο Λαράκκι, φέρουν ακόμη τη σφραγίδα της «κοινοτοπίας του κακού». Κι αν έχει, ίσως, αυξηθεί ο βαθμός της γελοιότητας των ιθυνόντων, σε καμία περίπτωση δεν έχει μειωθεί η βαρβαρότητα ή η επικινδυνότητά τους.

Η πολιτική και θεσμική βία, από θεματική άποψη, συναντά εδώ τη φανταστική λογοτεχνία και την επιστημονική φαντασία (πράγμα που γίνεται πιο κατανοητό αν διαβάσει κανείς και το δεύτερο μέρος του μυθιστορήματος, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στην παράσταση). Γυναίκες που βγάζουν μύγες από το στόμα, γυναίκες που μετατρέπουν τους άντρες σε χιμπατζήδες, μακάβρια πειράματα, αδίστακτοι επιστήμονες, ανθρωποφάγα φυτά, ακρωτηριασμένα μέλη, ακατανόητες λέξεις, ανατριχιαστικοί ήχοι, ταξίδια στον χρόνο, ο σουρεαλισμός και το γκροτέσκο ανοίγουν θεωρητικά ένα ευρύ πεδίο ερεθισμάτων και συνειρμών σε κάθε επίδοξη θεατρική προσαρμογή του βιβλίου του Λαράκι.

Όμως καμία από τις ενδιαφέρουσες παραμέτρους του κειμένου –ούτε η φανταστική ούτε η πολιτική– έτυχε γόνιμης επεξεργασίας εκ μέρους των συντελεστών της παράστασης που παρακολουθήσαμε προ ημερών στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Χάσαμε το Τέρας, στοπ/ Όταν η φανταστική λογοτεχνία γίνεται θέατρο χωρίς φαντασία Facebook Twitter
O Αινείας Τσαμάτης και η Χριστίνα Χριστοδούλου. Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Ποιο είναι δηλαδή το ζητούμενο ενός τέτοιου εγχειρήματος; Σε τι συνίσταται η μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου στη σκηνή; Αρχίζει και τελειώνει με τη χαριτωμένη αναπαράσταση της ιστορίας από συμπαθείς ηθοποιούς που κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν; Μα ποιο το νόημα να επιλέξει κανείς ένα κείμενο λογοτεχνικό, αν είναι απλώς να αφηγηθεί την πλοκή με τρόπο εξωτερικό, μιμητικό, έστω και καλοκουρδισμένο; Τίποτε το συναρπαστικά «τερατώδες» (είτε από οπτικής, είτε από ακουστικής, είτε από υποκριτικής άποψης) δεν φυτρώνει σε αυτό το αμήχανο σκηνικό (ένα ψηλό, ημικυκλικό «κιόσκι» με πολύχρωμες φιάλες υγρών περιμετρικά σφηνωμένες στον μεταλλικό σκελετό του), που αδυνατεί να αποφασίσει αν θέλει να καταλάβει τη μισή σκηνή ή ολόκληρη.

Την προσοχή μας αιχμαλωτίζουν, έστω για λίγο, οι «νευρόσπαστες» κινήσεις των γιατρών-μαριονετών που εκτελούν μηχανικά τις επιθυμίες του αφεντικού τους ουδέποτε αναλογιζόμενοι την ηθική ευθύνη τους προς τους ασθενείς που παραπλανούν και δολοφονούν ανενδοίαστα. Δυστυχώς εκεί, δηλαδή στην κινησιολογία, ολοκληρώνεται η όποια δημιουργική ανησυχία αφορά τα σώματα (των απανταχού θυμάτων, θυτών και θεατών), αν και η παράσταση, τελικά, δεν καταπιάνεται ποτέ με τις αλλοιώσεις, τους ακρωτηριασμούς και τις οδύνες τους. Τις οποίες κανένας, προφανώς, δεν αναμένει να αναπαρασταθούν ρεαλιστικά, ούτε καν δραματικά, αλλά σίγουρα με τρόπο τέτοιον που να απευθύνεται στο παρόν, μέσα από εύγλωττες, ισχυρές θεατρικές εικόνες και μεταφορές –απούσες παντοιοτρόπως από το εν λόγω θέαμα.

Χάσαμε το Τέρας, στοπ/ Όταν η φανταστική λογοτεχνία γίνεται θέατρο χωρίς φαντασία Facebook Twitter
Φωτ.: Κική Παπαδοπούλου

Μοναδική σκηνή που στέκεται ικανή να «πει» κάτι περισσότερο από το αυτονόητο, εκείνη όπου μισή ντουζίνα πεινασμένοι άνδρες με λευκές ιατρικές στολές σχεδιάζουν το μέλλον μας, μασουλώντας θορυβωδώς μπούτια κοτόπουλου και καρφώνοντας σαν χάνοι το βλέμμα τους στη Μενέντες, το άπιαστο θηλυκό των ονειρώξεών τους.

Σταθερά παρηγορητική, τέλος, η παρουσία του Αινεία Τσαμάτη στον ρόλο του ανασφαλούς, αυτο-αποδομούμενου Κιντάνα, μόνη αγωνία του οποίου αποδεικνύεται η αναζήτηση των χαμένων «καρυδιών» του. Αλλά και εκείνη του Νικόλα Χανακούλα, μπριόζου και γλιστερού επικεφαλής Λεδέσμα.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ