ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Get into the room and dance for me!

Get into the room and dance for me! Facebook Twitter
LUXURIUS Γήινη και αισθαντική η ομώνυμη χορογραφία του Scottish Dance Theatre που θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Χορού της Αθήνας.
0

Mε ένα δυναμικό αφιέρωμα στον γαλλικό χορό, και σημαντικούς σύγχρονους χορογράφους, επιστρέφει για έκτη χρονιά στην Τεχνόπολη το Διεθνές Φεστιβάλ της Αθήνας, από 1 έως και 15 Ιουλίου. Ένα φεστιβάλ που ήδη ρέει στις φλέβες της πρωτοποριακής καλλιτεχνικής σκηνής της πόλης, και το οποίο πραγματοποιείται με την αρωγή του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων υπό την πρόεδρό του Σόφη Δασκαλάκη-Μυτιληναίου και με καλλιτεχνική διευθύντρια τη Μαργκώ Περδίκη.

Η αρχή γίνεται στις 1 και 2 Ιουλίου με το La cite radieuse(χορογραφία Frederic Flamand) του Le Ballet National de Marseille. Η παράσταση αποτελεί την τέλεια αναπαράσταση «της ουτοπίας, την οποία οι αρχιτέκτονες του μοντερνισμού είναι ακόμη ικανοί να αντιπαλεύουν, προκειμένου να δημιουργήσουν χώρο και χρόνο στο πρότυπο του "καλοφτιαγμένου" που έχουν στο μυαλό τους». Η ακτινοβολούσα πόλη της παράστασης κυριαρχείται από την αυξανόμενη και αστραπιαία διακίνηση αγαθών, την τάση του ανθρώπου προς τη διαφθορά για τις επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης.

Ακολουθεί στις 4 και 5 Ιουλίου το Hip Hop Dance Company με το X-pressκαι αμέσως μετά, στις 7 Ιουλίου το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει τη χορογραφία του Αντώνη Φωνιαδάκη Mystify. Στην παράσταση περιγράφεται η πορεία της ανθρωπότητας μετά από μια μεγάλη καταστροφή. Στη διάρκεια αυτής πορείας, από τη βιαιότητα στη μοναξιά, από τον ερωτισμό στη σαρκοφαγία, από το επιθυμητό στο ουτοπικό, το κορμί ζει τη δική του περιπέτεια. Ο χορός εδώ αναζητά από την αρχή τα εργαλεία του. Το σώμα βιώνει και αρθρώνει τον δικό του λόγο, καταγγέλει την αδιαφορία και την απάθεια.

Ακολουθεί στις 9 Ιουλίου η παρουσίαση των πρώτων βραβείων του Hanover Competion και στις 11 και 12 Ιουλίου το περίφημο Scottish Dance Theatre. To πολυβραβευμένο σχήμα σύγχρονου χορού, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Janet Smith, φέρνει στο 6ο Διεθνές Φεστιβάλ της Αθήνας δύο χορογραφίες. Το Luxurius(χορογραφία Liv Lorent) είναι «ένα έργο γήινο και ταυτόχρονα ερωτικό, χρωματισμένο με μελαγχολία και ρομαντισμό», όπως έγραψε το περιοδικό «Dance Europe». Ενώ το Dog (χορογραφία Hofesh Shlechter) είναι «ένας χορός για το μυαλό και τις αισθήσεις», σύμφωνα με την «Guardian».

Ο κύκλος του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της Αθήνας κλείνει με το χοροθέατρο Οκτάνα σε σύλληψη και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Θα παρουσιάσει τη νέα του παραγωγήΒlood on the dance floor, όπου μια ομάδα ερμηνευτών παρελαύνει σε έναν άδειο χώρο, όπου υπάρχει μόνο μια κηλίδα αίματος που απειλεί να κατακλύσει τα πάντα. Οι performers διερευνούν τα όρια των εκφραστικών τους δυνατοτήτων υπό τους δυνατούς ήχους μιας μπάντας που διευθύνει ο Δημοσθένης Γρίβας.

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT