Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
0

Hellenic Dance Company

Ανοιχτά Σύνορα

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Ανοιχτά Σύνορα / Φωτο: Tono Lachky


Οι κοινωνικές συνθήκες και η βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών εμπνέουν και προβληματίζουν την ομάδα. Επέλεξαν τέσσερα έργα διαφορετικών εποχών και χορογραφικών στυλ, τα οποία σε ενιαία παρουσίαση αποτελούν μια ισχυρή δήλωση ανησυχίας για το μέλλον, αντίδρασης στον εφησυχασμό και σε όσα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. Τα δεινά της ανθρωπότητας και οι κίνδυνοι για την ίδια μας τη ζωή αναπαριστώνται στις δημιουργίες των κορυφαίων χορογράφων Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές. Στις 7 και 8 Ιουνίου θα δούμε στην Πειραιώς 260 τα έργα Vertical Road, σε χορογραφία του Akram Khan, Panorama, σε χορογραφία και σχεδιασμό κοστουμιών Martha Graham, Wien, σε χορογραφία Pascal Rioult, και No More Fairy Tales, σε χορογραφία Tono Lachky.

7-8 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Λενιώ Κακλέα

Margin Release

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Margin Release / Φωτό: Patrick Berger


Τη σκυτάλη παίρνει μια νεαρή ταλαντούχος Ελληνίδα χορογράφος της διασποράς, η Λενιώ Κακλέα, η οποία την τελευταία δεκαετία ζει κι εργάζεται στο Παρίσι. Στις 25 και 26 Ιουνίου θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 το έργο της Margin Release.


Η καλλιτέχνις έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής κι έχει ήδη παρουσιάσει δυο έργα της στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Matter-of-act (2009) και το Arranged by date (2013). Στη νέα της δημιουργία, ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, παίζει με την ιδέα του αποτυπώματος σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου. Κωδικοποίηση και μεταμόρφωση στοιχείων από μια χορογράφο και χορεύτρια που έχει μαθητεύσει πλάι στην Εμανουέλ Ουίν, τον Μπορίς Σαρμάτς και την Κλαούντια Τριότζι, μεταξύ άλλων, κι έχει ανακαλύψει τη γοητεία τόσο της αμερικανικής πρωτοπορίας όσο και του γιαπωνέζικου σύγχρονου χορού.

25-26 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Ομάδα Griffon, Ιωάννα Πορτόλου

Δάσος και Ταμπού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Oμάδα χορού Griffon / Φωτο: Ιωάννα Πορτόλου


Χορογράφος της ομάδας Griffon, η Ιωάννα Πορτόλου χορογραφεί από το 2000 με ένα ιδιότυπο ιδίωμα. Παρουσιάζει για πρώτη φορά δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Δάσος και ταμπού είναι ο τίτλος της και παρουσιάζεται στις 29 και 30 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Η γραφή της εστιάζει στη σχέση ενός ανδρικού κι ενός γυναικείου σώματος. Η επαφή των δύο χορευτών απελευθερώνει την κίνηση από την παγίδα της μανιέρας, ενώ στη σχέση επιχειρεί να κρατήσει το ουσιώδες και να καταργήσει το περιττό. Η Ιωάννα Πορτόλου βλέπει τον χορό με περισσότερο αισθητικά και λιγότερο κινητικά κριτήρια. Την ενδιαφέρει η ατμόσφαιρα, η αίσθηση. Αυτό που τη γοητεύει στον χορό είναι ότι δημιουργείται ένας κόσμος πλασματικός, έστω και για λίγο. Και το ότι είναι ομαδικός. Είναι αυτός ο συνδυασμός ανθρώπινου σώματος, φωτός, ήχου και χρώματος που τον κάνει αξεπέραστο. Στην παράστασή της τους ρόλους του ζευγαριού ερμηνεύουν οι Γιάννης Νικολαΐδης και Σεσίλ Μικρούτσικου.

29-30 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού

1Blank2 / Blossom

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Βραδιά νέου ελληνικού χορού Blossom


Η Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού στις 7 και 8 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 είναι και η παρθενική εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών δύο αποφοίτων της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης που κάνουν το ντεμπούτο τους σε μια κοινή βραδιά. Η Αγγελική Τρομπούλη συνεργάζεται με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες, τον Μιχάλη Χόιπελ, ο οποίος εμφανίζεται συχνά ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου εντός και εκτός Ελλάδος. Στη σκηνική τους συνάντηση υπό τον τίτλο 1blank2 επιχειρούν μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης, με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές – «σαν άδειο δοχείο το σώμα, η μουσική πρωτόγνωρα νέα». Η έτερη των πρωτοεμφανιζόμενων χορογράφων Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου χορογραφεί κι ερμηνεύει ένα σόλο, το Blossom. Το κοστούμι που φορά είναι και ο χώρος που την περιβάλλει και υφίσταται διαρκείς μεταμορφώσεις, καθώς μέσα σε αυτόν μεταμορφώνεται διαρκώς και η ίδια. Την κατασκευή του χώρου/κοστουμιού συνυπογράφουν ο Ανδρέας Ράγκναρ-Κασάπης και η Ηρώ Βαγιώτη.

7-8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Αντώνης Φωνιαδάκης

Priority

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Αντώνης Φωνιαδάκης / Φωτό:Ruggero Mengoni


Ο Αντώνης Φωνιαδάκης, Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία, παρουσιάζει και αυτός για πρώτη φορά τη δουλειά του στο Φεστιβάλ στις 27, 28 και 29 Ιουλίου στην Πειραιώς 260. Ο Φωνιαδάκης έχει δηλώσει την αγάπη του για την ανθρώπινη υπέρβαση, για το πώς ο άνθρωπος ξεπερνά τα πράγματα με τη σωματικότητά του. Αγαπά τον παλμό. Τον ενδιαφέρει η υπέρβαση, αυτή που σε κινεί πέρα από την ψυχολογική και συναισθηματική δομή της σωματικής υπόστασης. Με το σόλο του Priority δηλώνει μια διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματισμού, αλλά κυρίως αναστοχασμού. Την επιθυμία του να σκιτσάρει μια αυτοπροσωπογραφία, την προσωπική του ενδοχώρα, τον μύχιο τόπο καταγωγής του.

27-29 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: Ο θάνατος είναι μια αποθέωση 

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ