Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
0

Hellenic Dance Company

Ανοιχτά Σύνορα

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Ανοιχτά Σύνορα / Φωτο: Tono Lachky


Οι κοινωνικές συνθήκες και η βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών εμπνέουν και προβληματίζουν την ομάδα. Επέλεξαν τέσσερα έργα διαφορετικών εποχών και χορογραφικών στυλ, τα οποία σε ενιαία παρουσίαση αποτελούν μια ισχυρή δήλωση ανησυχίας για το μέλλον, αντίδρασης στον εφησυχασμό και σε όσα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. Τα δεινά της ανθρωπότητας και οι κίνδυνοι για την ίδια μας τη ζωή αναπαριστώνται στις δημιουργίες των κορυφαίων χορογράφων Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές. Στις 7 και 8 Ιουνίου θα δούμε στην Πειραιώς 260 τα έργα Vertical Road, σε χορογραφία του Akram Khan, Panorama, σε χορογραφία και σχεδιασμό κοστουμιών Martha Graham, Wien, σε χορογραφία Pascal Rioult, και No More Fairy Tales, σε χορογραφία Tono Lachky.

7-8 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Λενιώ Κακλέα

Margin Release

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Margin Release / Φωτό: Patrick Berger


Τη σκυτάλη παίρνει μια νεαρή ταλαντούχος Ελληνίδα χορογράφος της διασποράς, η Λενιώ Κακλέα, η οποία την τελευταία δεκαετία ζει κι εργάζεται στο Παρίσι. Στις 25 και 26 Ιουνίου θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 το έργο της Margin Release.


Η καλλιτέχνις έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής κι έχει ήδη παρουσιάσει δυο έργα της στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Matter-of-act (2009) και το Arranged by date (2013). Στη νέα της δημιουργία, ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, παίζει με την ιδέα του αποτυπώματος σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου. Κωδικοποίηση και μεταμόρφωση στοιχείων από μια χορογράφο και χορεύτρια που έχει μαθητεύσει πλάι στην Εμανουέλ Ουίν, τον Μπορίς Σαρμάτς και την Κλαούντια Τριότζι, μεταξύ άλλων, κι έχει ανακαλύψει τη γοητεία τόσο της αμερικανικής πρωτοπορίας όσο και του γιαπωνέζικου σύγχρονου χορού.

25-26 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Ομάδα Griffon, Ιωάννα Πορτόλου

Δάσος και Ταμπού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Oμάδα χορού Griffon / Φωτο: Ιωάννα Πορτόλου


Χορογράφος της ομάδας Griffon, η Ιωάννα Πορτόλου χορογραφεί από το 2000 με ένα ιδιότυπο ιδίωμα. Παρουσιάζει για πρώτη φορά δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Δάσος και ταμπού είναι ο τίτλος της και παρουσιάζεται στις 29 και 30 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Η γραφή της εστιάζει στη σχέση ενός ανδρικού κι ενός γυναικείου σώματος. Η επαφή των δύο χορευτών απελευθερώνει την κίνηση από την παγίδα της μανιέρας, ενώ στη σχέση επιχειρεί να κρατήσει το ουσιώδες και να καταργήσει το περιττό. Η Ιωάννα Πορτόλου βλέπει τον χορό με περισσότερο αισθητικά και λιγότερο κινητικά κριτήρια. Την ενδιαφέρει η ατμόσφαιρα, η αίσθηση. Αυτό που τη γοητεύει στον χορό είναι ότι δημιουργείται ένας κόσμος πλασματικός, έστω και για λίγο. Και το ότι είναι ομαδικός. Είναι αυτός ο συνδυασμός ανθρώπινου σώματος, φωτός, ήχου και χρώματος που τον κάνει αξεπέραστο. Στην παράστασή της τους ρόλους του ζευγαριού ερμηνεύουν οι Γιάννης Νικολαΐδης και Σεσίλ Μικρούτσικου.

29-30 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού

1Blank2 / Blossom

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Βραδιά νέου ελληνικού χορού Blossom


Η Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού στις 7 και 8 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 είναι και η παρθενική εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών δύο αποφοίτων της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης που κάνουν το ντεμπούτο τους σε μια κοινή βραδιά. Η Αγγελική Τρομπούλη συνεργάζεται με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες, τον Μιχάλη Χόιπελ, ο οποίος εμφανίζεται συχνά ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου εντός και εκτός Ελλάδος. Στη σκηνική τους συνάντηση υπό τον τίτλο 1blank2 επιχειρούν μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης, με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές – «σαν άδειο δοχείο το σώμα, η μουσική πρωτόγνωρα νέα». Η έτερη των πρωτοεμφανιζόμενων χορογράφων Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου χορογραφεί κι ερμηνεύει ένα σόλο, το Blossom. Το κοστούμι που φορά είναι και ο χώρος που την περιβάλλει και υφίσταται διαρκείς μεταμορφώσεις, καθώς μέσα σε αυτόν μεταμορφώνεται διαρκώς και η ίδια. Την κατασκευή του χώρου/κοστουμιού συνυπογράφουν ο Ανδρέας Ράγκναρ-Κασάπης και η Ηρώ Βαγιώτη.

7-8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Αντώνης Φωνιαδάκης

Priority

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Αντώνης Φωνιαδάκης / Φωτό:Ruggero Mengoni


Ο Αντώνης Φωνιαδάκης, Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία, παρουσιάζει και αυτός για πρώτη φορά τη δουλειά του στο Φεστιβάλ στις 27, 28 και 29 Ιουλίου στην Πειραιώς 260. Ο Φωνιαδάκης έχει δηλώσει την αγάπη του για την ανθρώπινη υπέρβαση, για το πώς ο άνθρωπος ξεπερνά τα πράγματα με τη σωματικότητά του. Αγαπά τον παλμό. Τον ενδιαφέρει η υπέρβαση, αυτή που σε κινεί πέρα από την ψυχολογική και συναισθηματική δομή της σωματικής υπόστασης. Με το σόλο του Priority δηλώνει μια διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματισμού, αλλά κυρίως αναστοχασμού. Την επιθυμία του να σκιτσάρει μια αυτοπροσωπογραφία, την προσωπική του ενδοχώρα, τον μύχιο τόπο καταγωγής του.

27-29 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ