Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
1821
0

1821
Μετά την πετυχημένη παρουσίαση του 1821 στο Φεστιβάλ Αθηνών, ο Άρης Μπινιάρης, μαζί με τους συνεργάτες-μουσικούς του, επιστρέφει με το hardcore punk ορατόριό του στο Gazarte, μέσα Οκτώβρη. Το 1821 είναι μια μουσικοθεατρική αφήγηση με ζωντανή μουσική, που αλληλεπιδρά με τον λόγο. Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αυθεντικά κείμενα της περιόδου 1817-1835, βασισμένα σε αληθινά ιστορικά γεγονότα, τα οποία αναβαπτίζονται με σκοπό να αναδειχθεί η ποιητικότητά τους και να γίνουν σύμβολα. Τι σημαίνει να πολεμάς για την ελευθερία, να απελευθερώνεσαι από έναν ζυγό και τελικά να υποδουλώνεσαι σε άλλον;

Από μέσα Οκτώβρη στο Gazarte

Love letters to a (post-)Europe
Η ιδιαίτερη παράσταση Love Letters to a (Post-)Europe, μια συμπαραγωγή της Lisa Alexander & BIOS, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους προς την Ελλάδα. Το Love Letters to a (Post-)Europe είναι ένα ζωντανό, συμμετοχικό καλλιτεχνικό γεγονός που αποτελείται από τα σύντομα έργα διαφορετικών καλλιτεχνών και εκτυλίσσεται στο πλαίσιο των δραματικών αλλαγών που συμβαίνουν στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, που αυτήν τη στιγμή βιώνει τη σφοδρότητα της λιτότητας – μια διαδικασία που έχει ξεκάθαρα αποτύχει.

Bios. Tesla, 2-3/10

Ποτέ δεν σε ξεχνώ
Το Ποτέ δεν σε ξεχνώ είναι ένα σόλο για την εμμονή σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Κώστα Κουτσολέλου, που βασίζεται στο τελευταίο ποίημα του Σ. Μπέκετ «Ποια είναι η λέξη;». «Δεν είναι μια σπουδαία παράσταση» λέει ο Κώστας. «Είναι ένα μικρό προσωπικό τραγούδι. Για την εμμονή. Για την εμμονή κάθε μέρα, κάθε μέρα. Και, φυσικά, για το θέατρο. Μια περφόρμανς για έναν ηθοποιό και έναν χώρο, με τις ατέλειές τους».

Στον θεατρικό χώρο Μπαγκλαντές στις 21/9

 

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Το όνειρο του Σολωμού

Βόϋτσεκ του Georg Bϋchner
Το Βόυτσεκ του Georg Bϋchner παρουσιάζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Ομάδα 4Frontal στο Bios.Tesla στις 15 Οκτωβρίου. «Όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα. O Bόυτσεκ συνεχίζει κανονικά τις δουλειές του. Ξυρίζει τον Λοχαγό του. Τρώει μόνο μπιζέλια, όπως του λέει ο Γιατρός. Εκτελεί την υπηρεσία του. Φροντίζει τη γυναίκα του και το παιδί του. Φέρνει λεφτά στο σπίτι. Ανακαλύπτει όμως ότι η γυναίκα του τον απατά. Και τότε γίνεται φονιάς. Αυτή είναι η ιστορία του». Έξι ηθοποιοί υπό τους ήχους της μουσικής ενός DJ στήνουν ένα ξέφρενο πάρτι για να γιορτάσουν τον θάνατο της λογικής. Τη στιγμή που το μυαλό θολώνει. Τη στιγμή που η λογική παραχωρεί τη θέση της στο έγκλημα. Τη στιγμή που το χέρι σφίγγει τη λαβή του μαχαιριού. Τη στιγμή που η ζωή μετατρέπεται σε ένα τρομερό πάρτι χωρίς αύριο. Και είμαστε όλοι καλεσμένοι.

Πρεμιέρα 15/10 στο Bios. Tesla

 

Ομάδα 9 παρά, Το όνειρο του Σολωμού
Η ομάδα 9 παρά κάνει το ντεμπούτο της με το Όνειρο του Σολωμού, μια πρωτότυπη παράσταση, εμπνευσμένη από τους καθημερινούς μας, υπαρξιακούς προβληματισμούς. Η παράσταση αφηγείται το ταξίδι ενός σολωμού, του Διονύση. Ο σολωμός ως είδος γεννιέται σε γλυκά νερά, μεταναστεύει στον ωκεανό και επιστρέφει αργότερα εκεί όπου γεννήθηκε για να γονιμοποιηθεί. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία εξαντλείται και πεθαίνει. Τη διαδρομή αυτή ακολουθεί και ο Διονύσης, όπου και συναντά διάφορα πλάσματα του βυθού που επηρεάζουν την πορεία του. Σε αυτό το φανταστικό ταξίδι, ο σολωμός μας θα αναζητήσει απαντήσεις στις υπαρξιακές του ανησυχίες του από μεγάλες προσωπικότητες της Ιστορίας, όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν - το δελφίνι, ο Σίγκμουντ Φρόιντ - το χέλι, η Μητέρα Τερέζα - η αρκούδα, ο Ρωμαίος - το λαβράκι και πολλοί άλλοι, αλλά και την απάντηση στο ερώτημα πώς κάνεις δικές σου όλες αυτές τις θέσεις που προβάλλονται ως απαντήσεις από σοφούς ανθρώπους.

Τον Οκτώβριο στο Bios. Tesla

Επιστροφή στις θεατρικές σκηνές της πόλης Facebook Twitter
Βόϋτσεκ

Moνάδα μέτρησης πόνου
Τρεις νέοι ηθοποιοί καταπιάνονται με τρία κείμενα Νεοελλήνων πεζογράφων της γενιάς του 1880 και πιάνουν το νήμα της σύνδεσης του πόνου με την ύπαρξη, του τότε με το τώρα, της ζωής με τον θάνατο, ψάχνοντας καταφύγιο στην παλαιότερη ελληνική λογοτεχνία αλλά και το αντίδοτο στη σημερινή διάχυτη απελπισία της εποχής. Τα κείμενα που συνθέτουν την παράσταση είναι ο Μαύρος Γάτος (1916) του Ιωάννη Κονδυλάκη, η Aρκούδα (1893) και ο Aυτόχειρ (1895) του Mιχαήλ Μητσάκη, τρεις ιστορίες με κοινό σημείο τον οξύ πόνο και την πικρή πλευρά της ζωής. Στα δύο πρώτα κείμενα η ζωή είναι μια κατάσταση πόνου, με ανθρώπους και ζώα να κινούνται στο όριο της σωματικής και ψυχικής αντοχής, ενώ στο τελευταίο η ζωή κυλά αδιατάραχτη ύστερα από μια αυτοκτονία, χωρίς να δίνονται εξηγήσεις.

Bios. Tesla, τον Οκτώβριο

 

Roadtrip 3
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του ROADTRIP 1 & 2, η Βιολέττα Γύρα παρουσιάζει στο Κινητήρας Studio το ROADTRIP 3. Μέσα σε τέσσερα αυτοκίνητα εν κινήσει, ηθοποιοί-οδηγοί και θεατές-συνεπιβάτες γίνονται «ένα», συμπληρώνοντας το «κάδρο» μιας ζωής που κανείς τους δεν έχει φανταστεί. 

Κινητήρας Studio Artistic Residency Centre, Ερεχθείου 22, Κουκάκι (μετρό Συγγρού-Φιξ, έξοδος Δράκου), 22/9-4/10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ