Έβελυν Σιούπη (1963-2024) Facebook Twitter
Φωτ.: Σπύρος Στάβερης/LIFO

Έβελυν Σιούπη (1963-2024): «Αυτό είναι το νόημα, το να είσαι γεμάτος, η χαρά της ζωής»

0

Mεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, στην παραλία. Θυμάμαι τα ποδήλατα στον δρόμο μπροστά στη θάλασσα και τα skateboards σε κάτι πίστες που είχε κάτω από το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου. 

• Αυτό που θυμάμαι από τη Θεσσαλονίκη είναι αυτή η ομίχλη, αυτή η κατάθλιψη του Αγγελόπουλου… 

• Απ' τη Θεσσαλονίκη πήγα στο Λονδίνο και όταν τελείωσα τις σπουδές μου ήρθα για πρώτη φορά μόνιμα στην Αθήνα. 

• Εμένα πάντα μου καρφωνόταν στο μυαλό η κεντρική Ευρώπη και η Αμερική και όχι η Αθήνα. Κάποια στιγμή ήταν και στο χέρι μου να μείνω στο Λονδίνο, είχα και δουλειά και τα πάντα! Με γύρισε όμως πίσω αυτό που λέμε νόστος. Ο νόστος για την Ελλάδα γενικά… 

• Γυρίζοντας στην Ελλάδα, πρωτοέμεινα στα Εξάρχεια. Στάθηκα τυχερή: Γνώρισα τότε τη Σοφία Φιλιππίδου και κάναμε τη Χώρα των φευγάτων, μετά από λίγο ήρθε το Δις εξαμαρτείν, όπου έκανα τη Γιολάντα και έτσι όλα πήραν το δρόμο τους… 

Η Αθήνα είναι γυναικεία πόλη, αν ήταν άνθρωπος θα ήταν η θεά Αθηνά, δυναμική, πολεμική, με την περικεφαλαία να γέρνει όμως λίγο πίσω, να μην καλύπτει ακριβώς δηλαδή, να κάνει παιχνίδι! Γι' αυτό αντέχει και τόσα χρόνια! 

• Η Αθήνα δεν έχει στέκια, δεν υπάρχει αυτό, το σηκώνομαι δηλαδή το πρωί, πάω στο καφενείο και βλέπω φίλους. Περνάω στις δέκα, περνάω στις έντεκα, στις δώδεκα και τους βρίσκω όλους εκεί! Στη Θεσσαλονίκη είναι το αντίθετο, όλοι πίνουνε καφέδες… Εκεί πήγαινα πολύ στο De Facto, ας πούμε, εγώ το έχτισα! Κάποιοι που με θυμούνται από τη Θεσσαλονίκη μού λένε: «Στο De Facto δεν ήσουν;». 

• Η Αθήνα μ' αρέσει τώρα τα Χριστούγεννα, μου θυμίζει λίγο Ευρώπη, που όλα λάμπουν απ' τον Οκτώβρη… 

• Μ' αρέσει ο Λυκαβηττός και να περπατάω απ' το σπίτι ως το Κολωνάκι ή την Ευριπίδου. Όταν κατεβαίνω, κοιτάζω την Αγία Ειρήνη, μου μοιάζει κάπως σαν καθεδρικός ναός, μου θυμίζει λίγο Φλωρεντία με φόντο την Ακρόπολη. 

• Αυτά που λένε για τη Θεσσαλονίκη, ότι είναι ερωτική πόλη, είναι ψέματα! 

• Είναι ένα ξενοδοχείο, απ' αυτά που πάνε τα ζευγαράκια, πίσω από το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, πολύ ωραίο, δεν θυμάμαι πώς το λένε… Τέλος πάντων, όποιος θέλει να νιώσει ερωτικά στην Αθήνα μπορεί να πηγαίνει εκεί! Πού να τρέχει ο κόσμος τώρα, στα παγκάκια; 

• Εγώ ήρθα μεγάλη στην Αθήνα, όλα τα δυνατά πράγματα τα έζησα έξω… 

• Στην ουσία δεν δέθηκα ποτέ ούτε με την Αθήνα ούτε με τη Θεσσαλονίκη! Μ' άφησαν και οι δύο ασυγκίνητη! 

• Θα άφηνα την Αθήνα για τη Νέα Υόρκη. Δεν θα μου έλειπε τίποτε απολύτως εκτός από το ότι… δεν θα ήμουν απ' τη Νέα Υόρκη! Αυτό ήταν που με είχε ταράξει και στο Λονδίνο: ότι δεν ήμουν Λονδρέζα! 

• Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κάποτε γινόταν κάτι, υπήρχαν θέματα προς συζήτηση. Τώρα είναι όλα κοσμικότητες, υπάρχει μόνο το να με δούνε και να τους δω. Εμένα αυτά με αφήνουν αδιάφορη… 

• Δεν υπάρχουν πια αξίες! Κάποτε λέγαμε ότι στέλνουμε ένα παιδί στο κολλέγιο, για να έχει καλή μόρφωση και καλές γνωριμίες! Ποιες είναι αυτές οι γνωριμίες, τώρα; Παιδιά νεόπλουτων; Αυτό είναι κακές συναναστροφές! 

• Και στην ουσία ποιοι είναι οι φίλοι μας; Αυτοί που έχουμε απ' τα παιδικά μας χρόνια… Εμένα οι φίλες μου είναι από το δημοτικό! 

• Η Αθήνα είναι γυναικεία πόλη, αν ήταν άνθρωπος θα ήταν η θεά Αθηνά, δυναμική, πολεμική, με την περικεφαλαία να γέρνει όμως λίγο πίσω, να μην καλύπτει ακριβώς δηλαδή, να κάνει παιχνίδι! Γι' αυτό αντέχει και τόσα χρόνια! 

• Από την Αθήνα θα ήθελα, αν μπορούσα, να γκρέμιζα τη νοοτροπία, αυτό μου φαίνεται πιο ενοχλητικό απ' όλα! 

• Θυμάμαι, στο Γοργόνες και μάγκες νομίζω είναι, τη Μαίρη Χρονοπούλου να λέει: «… θα φύγουν αυτά τα σπιτάκια των ψαράδων και θα γίνουνε ξενοδοχεία!». Πεθαίνω γι' αυτή τη σκηνή! 

• Δεν ξέρω κανένα βέρο Αθηναίο, μπορεί να μην υπάρχει κάτι τέτοιο… 

• Δεν γίνεται τίποτε στην Αθήνα, έξω γινόταν κάθε μέρα κάτι, είχαμε κάθε μέρα κάτι να κάνουμε, γι' αυτό θεωρώ την Ελλάδα επαρχία των Βαλκανίων, Βαλκάνια και Τουρκία μαζί… 

• Οι δώδεκα μήνες που πέρασα στο Βερολίνο το 1989 μου άνοιξαν πραγματικά τα μάτια, ήταν από τις πιο ευτυχισμένες περιόδους της ζωής μου! Τότε το Βερολίνο ήταν πραγματικά το κέντρο του κόσμου, γνώρισα τον Wenders, τον Lacroix, τον Joop και άλλους… 

• Στο Μιλάνο, θυμάμαι, πήγα σε μία παράσταση άρρωστη, για πέντε ώρες κοίταζα το τίποτα, γύρισα στο ξενοδοχείο σχεδόν κλαίγοντας από τους πόνους, αλλά ήμουν ευτυχισμένη… 

• Έχω πραγματικά γεμίσει και από θέατρο και από ζωή… Αυτό είναι το νόημα, το να είσαι γεμάτος, η χαρά της ζωής - εκτός φυσικά απ' το να κάνεις ένα παιδί… Τα υπόλοιπα είναι μαλακίες! 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ