72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook

72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook Facebook Twitter
0
72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook Facebook Twitter
Ο Μάνος και η Μάνια είναι και οι δύο 38 και έτυχε να γεννηθούν την ίδια μέρα. Η ιστορία της σχέσης τους –όταν αποφάσισαν να ενώσουν τις μοναξιές τους- έχει γίνει μία από τις πιο πετυχημένες και διασκεδαστικές παραστάσεις της σεζόν, οι «72 ώρες» που παίζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης...

Ο έρωτας στα χρόνια του Facebook. Οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να συμβιώσουν, αφού έμαθαν να τα κάνουν όλα μόνοι τους σαν σούπερ ήρωες, οι οποίοι δεν έχουν κανέναν άλλον ανάγκη. Οι γυναίκες που λένε ψέματα για τα κιλά τους, οι άντρες που λένε ψέματα για τα εκατοστά τους. Οι πρώην που στοιχειώνουν τους νυν. Τα «σ' αγαπώ» που λέμε εύκολα και τα «χωρίζουμε» που λέμε ακόμα ευκολότερα. Ο Μάνος και η Μάνια είναι και οι δύο 38 και έτυχε να γεννηθούν την ίδια μέρα. Η ιστορία της σχέσης τους –όταν αποφάσισαν να ενώσουν  τις μοναξιές τους- έχει γίνει μία από τις πιο πετυχημένες και διασκεδαστικές παραστάσεις της σεζόν, οι «72 ώρες» που παίζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Η Αστερόπη Λαζαρίδου που έχει γράψει το έργο μαζί με τον Γιώργο Χατζηπαύλου με την παράσταση έχει κάνει ένα όνειρό της πραγματικότητα.

Το να ψάχνεις τον έρωτα μέσω ίντερνετ είναι σα να πεινάς και να τρως από τα αποφάγια. Δυο μοναχικοί άνθρωποι ήμασταν που είχαμε κουραστεί από τους τρελούς εκεί έξω και ψάχναμε την αγάπη. Αλλά τη βρήκαμε με κυνικό τρόπο. Σα να παραγγέλνεις πίτσα, να λες πάνω κάτω πώς τη θες και να σου τη φέρνουν.


«Ήμουν χρόνια δημοσιογράφος που ήθελε σαν κολασμένη να ασχοληθεί με το θέατρο. Να παίξει, να γράψει, να περάσει στην αντίπερα όχθη, να φύγει από την πλευρά των καθισμάτων και να προσγειωθεί στη σκηνή. Φλέρταρα ασύστολα με το θέατρο και όσο ήμουν παντρεμένη με τη δημοσιογραφία. Έκανα σεμινάρια υποκριτικής, το 2008 ήμουν βοηθός του Βασίλη Μαυρογεωργίου στην "Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων" που ανέβηκε στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού, φέτος πέρασα στη δραματική σχολή «δήλος» της Δήμητρας Χατούπη αλλά ενώ πρόκειται για μια πολύ καλή σχολή με καταπληκτικούς καθηγητές, έφυγα νωρίς επειδή δεν θα προλάβαινα να ασχοληθώ με τίποτε άλλο "εξωσχολικό". Με άλλα λόγια, θα έλεγα ότι ήθελα πάντα να κάνω θέατρο και η δημοσιογραφία ήταν αυτό που προέκυψε και τώρα είναι σα να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους. Οι περισσότεροι με κοιτάζουν σαν εξωγήινη που αποφάσισα να κάνω μετά από μία δηλωμένη καριέρα στροφή 180 μοιρών, αλλά εμένα μου αρέσουν και οι στροφές και οι πιρουέτες, μου πηγαίνει η ζαλάδα. 

72 ώρες’ είναι η διορία που έχει μια γυναίκα για να πάρει το χάπι της επόμενης ημέρας, προκειμένου να αποτρέψει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Οι ήρωες του έργου, η Μάνια και ο Μάνος, είναι 38 ετών, και εξουθενωμένοι από τις αδιέξοδες ερωτικές σχέσεις, καταφεύγουν σε αλλεπάλληλα ραντεβού μέσω ίντερνετ, ώσπου ο ένας πέφτει πάνω στον άλλον και ερωτεύονται κεραυνοβόλα. Λένε μεγάλα λόγια γρήγορα, συγκατοικούν γρήγορα κι ένα μοιραίο βράδυ, το προφυλακτικό σπάει, η Μάνια είναι σε γόνιμες μέρες και καλούνται να αποφασίσουν μέσα σε 72 ώρες αν θα πάρουν το χάπι και θα συνεχίσουν απερίσπαστοι τη ζωή τους, ή θα ρισκάρουν να την αλλάξουν για τα καλά. Πέρα όμως από τη διορία του χαπιού, οι 72 ώρες συμβολίζουν και την αντίστροφη μέτρηση σε κάθε πράγμα που βιώνουμε σήμερα: όλοι ζούμε με ένα αόρατο ή ορατό ρολόι που χτυπάει αδιάκοπα, που μας λέει ότι δεν υπάρχει χρόνος, πρέπει να βιαστούμε, να φτάσουμε κάπου, να γίνουμε κάτι, να κερδίσουμε κάτι και στο τέλος της μέρας μένουμε μόνοι, έρημοι και πάρα πολύ μπερδεμένοι. 

72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook Facebook Twitter
Όλοι ζούμε με ένα αόρατο ή ορατό ρολόι που χτυπάει αδιάκοπα, που μας λέει ότι δεν υπάρχει χρόνος, πρέπει να βιαστούμε, να φτάσουμε κάπου, να γίνουμε κάτι, να κερδίσουμε κάτι και στο τέλος της μέρας μένουμε μόνοι, έρημοι και πάρα πολύ μπερδεμένοι.

Νιώθω ότι την τελευταία εξαετία το κακό έχει παραγίνει. Η κρίση μας έκανε πιο τρομαγμένους και ανασφαλείς από κάθε άλλη φορά και το facebook μας αποτελείωσε μπολιάζοντας τις γνωριμίες με έναν απίστευτο κυνισμό. Αν πεις μια λάθος λέξη σε κάποιον, σπανίως θα έχεις δεύτερη ευκαιρία. Θα επιστρέψει στη λίστα με τους "φίλους" και τις "φίλες" και με την ίδια άνεση που διαλέγει μακαρόνια και σαμπουάν από το ράφι του σούπερ μάρκετ, θα επιλέξει ποια θα είναι η επόμενη πόρτα που θα χτυπήσει. Μπορεί να ακουστώ πολύ ρομαντική, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι το μόνο που χρειάζεται για να αρχίσουμε να συμβιώνουμε πιο αρμονικά, είναι να παραδεχτούμε ότι είμαστε όλοι εξίσου τρομοκρατημένοι. Και να σταματήσουμε να κάνουμε γελοίες στρατηγικές χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Οι ανασφάλειες και οι ρωγμές του καθένα είναι από τα πιο σέξι πράγματα. Τουλάχιστον στα δικά μου αθώα παιδικά μάτια.

Το να ψάχνεις τον έρωτα μέσω ίντερνετ είναι σα να πεινάς και να τρως από τα αποφάγια. Δυο μοναχικοί άνθρωποι ήμασταν που είχαμε κουραστεί από τους τρελούς εκεί έξω και ψάχναμε την αγάπη. Αλλά τη βρήκαμε με κυνικό τρόπο. Σα να παραγγέλνεις πίτσα, να λες πάνω κάτω πώς τη θες και να σου τη φέρνουν». Ξεχωρίζω αυτά τα λόγια της Μάνιας γιατί νιώθω ότι αγγίζουν πολύ κόσμο στις μέρες μας. Και ύστερα από πολύ γέλιο που έχει πέσει στην παράσταση, ξαφνικά τα πράγματα σοβαρεύουν και το καταλαβαίνω και από την προσήλωση των θεατών. Ταυτίζονται πολλοί και πολύ. 

Ήταν από τα πιο εύκολα, δημιουργικά και διασκεδαστικά πράγματα που έχω κάνει ποτέ! Η δημοσιογραφία είναι φριχτά ατομικό άθλημα, είσαι εσύ αντιμέτωπος με τον υπολογιστή σου, ενώ η θεατρική συγγραφή είναι ένα ατέλειωτο λούνα-παρκ για μεγάλα παιδιά που δεν έχουν βαρεθεί το παιχνίδι. Η πιο συχνή ερώτηση που μας κάνουν, είναι αν εγώ έγραψα τις ατάκες της Μάνιας και ο Γιώργος του Μάνου. Ε λοιπόν, όχι. Σ' αυτό το έργο ήρθα πολύ κοντά στην αντρική πλευρά μου και ο Γιώργος στην αντίστοιχη γυναικεία του. Κι εκεί νομίζω ότι οφείλεται η επιτυχία της παράστασης: δεν επιλέξαμε στρατόπεδο, δεν αντιμετωπίσαμε τίποτα σα να είναι άσπρο-μαύρο. καταλήξαμε ότι μια σχέση είναι ένας διαρκώς μεταβαλλόμενος οργανισμός με άπειρα "δεν σε καταλαβαίνω / κατάλαβέ με /έλα στη θέση μου / φύγε μακριά μου / γύρνα πίσω δεν το εννοούσα" και φτου κι απ' την αρχή». 

72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook Facebook Twitter
Οι ήρωες του έργου, η Μάνια και ο Μάνος, είναι 38 ετών, και εξουθενωμένοι από τις αδιέξοδες ερωτικές σχέσεις, καταφεύγουν σε αλλεπάλληλα ραντεβού μέσω ίντερνετ, ώσπου ο ένας πέφτει πάνω στον άλλον και ερωτεύονται κεραυνοβόλα...

Ο Γιάννης Σαρακατσάνης που σκηνοθετεί το έργο λέει ότι ήρθε αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις. «Οι '72 ώρες' είναι ένα πολύ αστείο κείμενο με το οποίο γελάς από την πρώτη ανάγνωση. Στο έργο παρελαύνουν όλα τα κλισέ των σχέσεων, τα οποία είναι απολύτως αναγνωρίσιμα και ξεκαρδιστικά. Κάτω από τα κλισέ όμως και κάτω από τα αστεία, το έργο έχει μια ιστορία ώριμης και ουσιαστικής αγάπης. Η Μάνια και ο Μάνος - οι 38χρονοι ήρωες του έργου - καλούνται να αντιμετωπίσουν όλα αυτά τα κλισέ και να πιστέψουν τελικά στην ουσιαστική αγάπη που έχουν ο ένας για τον άλλον. Η σκηνοθετική πρόκληση λοιπόν ήταν ακριβώς αυτή, να κατασκευάσουμε αυτήν την σκηνική αγάπη των ηρώων, ώστε ο θεατής να πείθεται από την πρώτη σκηνή ότι ο Μάνος και η Μάνια πρέπει να είναι μαζί! Έτσι το έργο είναι και το ίδιο ουσιαστικό και όχι απλώς δεν χάνει το χιούμορ του αλλά η κωμωδία γίνεται ακόμα πιο δυνατή!

Στην αρχή του δεύτερου μέρους, η Μάνια, προσπαθώντας να ηρεμήσει το Μάνο για την ενδεχόμενη, απροσδόκητη εγκυμοσύνη της, του λέει μια φράση που της έλεγε ο παππούς της: «Για δυο πράγματα δεν πρέπει να στεναχωριόμαστε, γι’ αυτά που διορθώνονται και γι’ αυτά που δε διορθώνονται». Η ζωή έχει προβλήματα, δεν υπάρχει θεραπεία γι’ αυτό. Είναι θέμα επιλογής το αν θα τα δούμε σαν κάτι φυσικό ή σαν μια κατάρα της μοίρας που προορίζεται ειδικά για εμάς. Έτσι λοιπόν είναι και οι σχέσεις, γεμάτες προβλήματα. Αν όμως τα δούμε σαν κάτι το φυσιολογικό, σαν κάτι που έτσι κι αλλιώς θα ερχόταν κάποια στιγμή, τότε έχουμε πιο πολλές πιθανότητες να κάνουμε τη σχέση να κρατήσει.

Ο Μάνος και η Μάνια έχουν βρει μια ώριμη και ουσιαστική σχέση η οποία (στην ηλικία τους) βασίζεται στην επικοινωνία και στην ηρεμία και όχι στα πρότυπα του εφηβικού έρωτα με τα πάθη, τα κλάματα και τα φιλιά στα ηλιοβασιλέματα. Τα κλισέ του έρωτα λοιπόν έρχονται σαν αντίπαλος της σχέσης τους! Ο Μάνος και η Μάνια πρέπει να αντιμετωπίσουν όλα αυτά τα παλιά πρότυπα του έρωτα και να πιστέψουν ότι η σχέση τους είναι κάτι καλύτερο και ουσιαστικότερο».

72 ώρες για τον έρωτα στα χρόνια του Facebook Facebook Twitter

 

Ιnfo:

72 ώρες των Γιώργος Χατζηπαύλου-Αστερόπης Λαζαρίδου

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης

Παίζουν: Βάσω Καβαλιεράτου, Κίμων Φιορέτος, η μουσική είναι του Φοίβου Δεληβοριά.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 21.00, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος. Τηλ.210-3418550, Εισιτήρια 12€ (στο ταμείο, την ημέρα της παράστασης), 10€ Προπώληση, 5€ ειδική τιμή για ανέργους και Ατέλεια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT