ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

14 παραστάσεις που ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη προσεχώς

LYSSASMENH GATA Facebook Twitter
Το θρυλικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Λυσσασμένη Γάτα» που θα κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου στο Βασιλικό Θέατρο. Φωτ.: Rafail Mike
0

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος έχει ανακοινώσει για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2023- 2024 δύο σημαντικές νέες παραγωγές: το θρυλικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς Λυσσασμένη Γάτα που θα κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου στο Βασιλικό Θέατρο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Σύλλα Τζουμέρκα, και το μιούζικαλ-αναδρομή στην επιθεώρηση, Βίρα τις άγκυρες, των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Αστέριου Πελτέκη, που θα ξεκινήσει τις παραστάσεις στις 15 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Η «Λυσσασμένη Γάτα», το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο που πρωτοανέβηκε στη Νέα Υόρκη το 1955 από τον Ελία Καζάν και έγινε μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία το 1957 με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Πολ Νιούμαν, παρουσιάζεται στην πιο τολμηρή εκδοχή από τις δύο που μας άφησε ο συγγραφέας, η οποία άλλωστε ήταν η αγαπημένη του και οπωσδήποτε η πιο αντιπροσωπευτική του.

Το «Βίρα τις άγκυρες» αποτελεί έναν φόρο τιμής στα 130 χρόνια του αγαπημένου θεατρικού είδους της επιθεώρησης και ανεβαίνει 26 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση από το Εθνικό Θέατρο. Μια υπερπαραγωγή με σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, κοστούμια του Νίκου Χαρλαύτη, χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου και φωτισμούς του Στέλιου Τζολόπουλου, την πρωτότυπη μουσική των Γιώργου Μουζάκη, Γιώργου Κατσαρού, Ζακ Ιακωβίδη, Γιώργου Ε. Παπαδάκη και ενορχηστρώσεις του Γιώργου Ανδρέου. Συμμετέχουν περισσότεροι από 30 ερμηνευτές επί σκηνής.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Η Εύη Σαρμή και ο Αστέριος Πελτέκης στις πρόβες του «Βίρα τις Άγκυρες».

Μεταξύ 23 και 26 Νοεμβρίου ανεβαίνει στο Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών το έργο της Δήμητρας Μήττα, Φαίδρας Άτοπος, σε σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη. Πρόκειται για ένα ρεσιτάλ για δύο σολίστ, έναν διάλογο μεταξύ ενός μουσικού και μιας ηθοποιού, μέσα από το οποίο αναδεικνύεται ο πεπτωκός φτερωτός έρως και οι βλαβερές συνέπειές του. Η Ηρώ Μουκίου ερμηνεύει την ηρωίδα, η οποία συνομιλεί με τη μουσική του Μιχαήλ Χατζηαναστασίου, καθώς οι μελωδίες του συνδράμουν στην πλοκή του έργου.

Από τις 16 έως τις 25 Νοεμβρίου ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία η «άγρια κωμωδία» και «ιστορία βίαιης ενηλικίωσης», όπως τη χαρακτήρισαν, του Γιώργου Καφετζόπουλου ΤΑΟ σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη, με τον ίδιο το συγγραφέα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Θοδωρή Σκυφτούλη στη διανομή. Η μουσική είναι του Φώτη Σιώτα.

Από τις 16 Δεκεμβρίου στο ίδιο θέατρο θα δούμε το «σύγχρονο θρίλερ» της Ραφαέλλα Μάρκους, Δάφνη, σε μετάφραση και ερμηνεία της Άρτεμης Γρύμπλα και της Λίλας Μπακλέση, οι οποίες υπογράφουν επίσης τη σκηνοθεσία, με τη συνεργασία του Κωνστανίνου Μπιμπή. Ένα queer παραμύθι για τον έρωτα, την αποδοχή και την επιβολή της εξουσίας, γραμμένο το 2022, το οποίο συνδιαλέγεται με τον αρχαιοελληνικό μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα.

Όλες οι παραστάσεις που ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη του επόμενους μήνες Facebook Twitter
Το «σύγχρονο θρίλερ» της Ραφαέλλα Μάρκους, «Δάφνη», σε μετάφραση και ερμηνεία της Άρτεμης Γρύμπλα και της Λίλας Μπακλέση. Φωτ.: Σοφοκλής Μπιμπής

Στις 10, 11 και 12 Νοεμβρίου ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Αμαλία η παράσταση Κωσταλέξι, εμπνευσμένη από την πραγματική ιστορία που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο το 1978. Σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης, ο οποίος αποπειράται να ανακαλύψει την πραγματική Ελένη Καρυώτη, της γυναίκας που η οικογένεια της κρατούσε κλειδωμένη στο υπόγειο του σπιτιού της 29 χρόνια. Ερμηνεύουν οι Άλκηστις Νικολαΐδη, Ζωγραφιά Μεντεσίδου και Κωνσταντίνος Μωραΐτης.

Στο ίδιο θέατρο από τις 14 Δεκεμβρίου ανεβαίνει ο θεατρικός μονόλογος Τσιτάχ - Η ερημιά του τερματοφύλακα του Βασίλη Κατσικονούρη με τον Γιώργο Νινιό, σε σκηνοθεσία του ίδιου και της Ερμίνας Κυριαζή.

Αναζητώντας νέους δρόμους αφήγησης, η θεατρική ομάδα Γκραν Γκινιόλ ανεβάζει σε μια άκρως τολμηρή, νέα μετάφραση τον Υμπύ Τύραννο του Alfred Jarry, την αθυρόστομη κωμωδία για την απληστία των πολιτικών ηγετών, σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου. Από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 5 Δεκεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Eightball Club στα Λαδάδικα.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Η θεατρική ομάδα Γκραν Γκινιόλ ανεβάζει σε μια άκρως τολμηρή, νέα μετάφραση τον Υμπύ Τύραννο του Alfred Jarry. Φωτ.: Μαρία Καβαλιώτη

Παράλληλα, παρουσιάζονται μεγάλες επιτυχίες της προηγούμενης περιόδου, όπως το Σ’ εσάς που με ακούτε της Λούλας Αναγνωστάκη, παράσταση του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του Χρήστου Θεοδωρίδη, που θα παίζεται στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών από τις 17 Νοεμβρίου έως τη 1η Ιανουαρίου 2024 – σημειωτέον, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, κάνοντας απανωτά sold-out.

Μια περσινή επιτυχία του ΚΘΒΕ, που ήδη παίζεται ξανά, στην ΕΜΣ, είναι και το έργο Οι εχθροί / Μια ερωτική ιστορία του νομπελίστα Ισαάκ Μπασέβις Σίνγκερ. Γραμμένο στα γίντις, κυκλοφόρησε το 1966 και θεωρείται κορυφαίο κείμενο της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η θεατρική διασκευή είναι του Ρόι Χεν, η μετάφραση του Λεωνίδα Καρατζά, η σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού και η μουσική του Δημήτρη Μαραμή.

Σταθερά sold out, το Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του του Γιώργου Καπουτζίδη, σε σκηνοθεσία του ίδιου, επαναλαμβάνεται στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών στη Σταυρούπολη, ενώ στο Βασιλικό θέατρο ανεβαίνει ο Επιθεωρητής του Νικολάι Γκόγκολ, μια κωμωδία που στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας που χαρακτήριζαν την προεπαναστατική Ρωσία, σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.

Thessaloniki Culture: Ο μεγάλος πολιτιστικός οδηγός Facebook Twitter
Στο Βασιλικό θέατρο ανεβαίνει ο «Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ. Φωτ.: Rafail Mike

Στο Αριστοτέλειον ανεβαίνει ήδη η μεγάλη επιτυχία της Αθήνας, Το έκτο πάτωμα, του Αλφρέντ Ζαρί σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη. Πρόκειται για αναβίωση της ιστορικής μουσικής παράστασης, σε διασκευή της Άννας Παναγιωτοπούλου. Ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου δημιούργησαν ίσως τα πιο γνωστά και πλέον αγαπημένα τραγούδια που ακούστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες σε θεατρική παράσταση. Πρωταγωνιστούν ο Δημήτρης Πιατάς και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, καθώς και οι Υρώ Μανέ, Κώστας Μακεδόνας, Ελένη Καστάνη, Δανάη Λουκάκη, Μαριαλένα Ροζάκη, Αρμάν Εδουάρδος Μενετιάν, Βασίλης Αθανασόπουλος, Σταύρος Παρχαρίδης, Ευαγγελία Μουμούρη.

Τέλος, το Θέατρο Τ επαναλαμβάνει από 1 έως 18 Δεκεμβρίου την Έντα Γκάμπλερ του Χένρικ Ίψεν σε απόδοση και σκηνοθεσία της Γλυκερίας Καλαϊτζή. Μια παράσταση η οποία ανοίγει διάλογο με το σήμερα εστιάζοντας στην ανεκπλήρωτη επιθυμία της πιο αινιγματικής ηρωίδας της παγκόσμιας δραματουργίας να αυτοπροσδιοριστεί μέσα σε μια πατριαρχική κοινωνία.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Tο νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

powered by:

aegean-logo

Θέατρο
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ