Σταύρος Ξαρχάκος: Η κοινότητα των δημιουργών κυλά προς την εξαθλίωση χάνοντας εκατομμύρια ευρώ

Σταύρος Ξαρχάκος: Η κοινότητα των δημιουργών κυλά προς την εξαθλίωση χάνοντας εκατομμύρια ευρώ Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Tον ρόλο «εγκάθετων» στην ΕΔΕΜ καταγγέλλει ο μουσικοσυνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος, κάνοντας λόγο για «απαράδεκτη κατάσταση» και έλλειψη προόδου στο ζήτημα της δημιουργίας Ενιαίου Οργανισμού. 

Η κοινότητα των δημιουργών κυλά προς την εξαθλίωση χάνοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, προειδοποιεί ο καλλιτέχνης, σε επιστολή του, προς τους δημιουργούς των 450 ΑΣΜΑ, ΜΕΤΡΟΝ. ΣΩΜΣΕ, ΥΠΕΡΒΑΣΗ, ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, εκτιμώντας πως το προηγούμενο διάστημα «δυστυχώς δεν έγινε καμία ουσιαστική πρόοδος» προς την σωστή κατεύθυνση. 

«Μου ειπώθηκε ότι πρώτα θα έπρεπε να συσταθεί η ΕΔΕΜ και μετά θα ακολουθούσε η προσπάθεια συγχώνευσης με την Αυτοδιαχείριση. Αν και δεν κατάλαβα τι θα εξυπηρετούσε αυτό, εμπιστεύθηκα τα σωματεία και περίμενα μαζί με όλους τους δημιουργούς τη δημιουργία της ΕΔΕΜ. Όμως αν και έχει χορηγηθεί άδεια στην ΕΔΕΜ από τον περασμένο Φεβρουάριο, διαπιστώνω ότι καμία προσπάθεια δεν έχει γίνει για τη δημιουργία ενιαίου οργανισμού, από όσους διοικούν τα σωματεία των δημιουργών και την ΕΔΕΜ. Είναι άραγε τόσο σημαντικές οι καρέκλες της εξουσίας;», αναρωτιέται ο ίδιος. 

«Με λύπη μου βλέπω δε να έχουν ενεργό ρόλο στην ΕΔΕΜ και πρόσωπα που την εποχή της παντοδυναμίας της ΑΕΠΙ ήταν εγκάθετοι του Ξανθόπουλου και με λοιδορούσαν για τον αγώνα μου (από το 1997) για την εξυγίανση της ΑΕΠΙ! Αισθάνομαι πλήρως ματαιωμένος, όλες μου οι προσπάθειες και οι αγώνες για τη βελτίωση της συλλογικής διαχείρισης των δικαιωμάτων των συνθετών και στιχουργών φαίνεται ότι απέτυχαν, όπως απέτυχε και η «γέφυρα» της ΕΥΕΔ που έγινε χάρη στην προηγούμενη κυβέρνηση και προσωρινά λειτούργησε.», προσθέτει, κάνοντας λόγο για απαράδεκτη κατάσταση. 

«Δηλώνω ότι δεν θα συμμετέχω στην ΕΔΕΜ», ξεκαθαρίζει εκφράζοντας την ελπίδα ότι «σ' ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα συσταθεί ένας ενιαίος οργανισμός συλλογικής διαχείρισης Ελλήνων και αλλοδαπών συνθετών και στιχουργών.»

Αναλυτικά η επιστολή του Σταύρου Ξαρχάκου

Στις 10 Ιανουαρίου 2020 είχα απευθύνει έκκληση προς το σύνολο των δημιουργών αλλά κυρίως προς εκείνους που ηγούνται των σωματείων συνθετών και στιχουργών και της αυτοδιαχείρισης όπου μεταξύ άλλων ανέφερα:

«Εάν οι εκπρόσωποι των σωματείων, όλων των σωματείων, νοιάζονται πραγματικά για το συμφέρον των δημιουργών που εκπροσωπούν θα έπρεπε όχι σήμερα ΑΛΛΑ ΧΘΕΣ να έχουν κάτσει ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ σε ένα τραπέζι ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΟΛΟΥΣ (δημιουργούς και εκδότες, Έλληνες και ξένους) και να σχεδιάσουν από μηδενική βάση:

Τη δημιουργία ενός οργανισμού με μια Γενική Συνέλευση, ένα Εποπτικό και ένα Διοικητικό συμβούλιο εκλεγμένο από εμάς.
Τη συγκέντρωση στον οργανισμό αυτό όποιων χρήσιμων περιουσιακών ή άλλων στοιχείων και άξιων ανθρώπινων πόρων διαθέτουν σήμερα η ΕΥΕΔ και η Αυτοδιαχείριση.
Την επιλογή των καλύτερων επαγγελματιών που διαθέτει η αγορά για να διοικήσουν τον οργανισμό μας.
Τη χρηματοδότηση από τα δικαιώματά μας της ανάπτυξης αυτού του οργανισμού.
Τη στήριξη της πολιτείας στο εγχείρημα.

Απευθύνω έκκληση προς τους δημιουργούς και ιδίως τους εκπροσώπους των σωματείων των δημιουργών να συνεργασθούν από κοινού για τη δημιουργία Ενιαίου Οργανισμού παραμερίζοντας τις όποιες προσωπικές πικρίες, ανασφάλειες, εγωισμούς και επιδιώξεις.»

»Όλους αυτούς τους μήνες που πέρασαν δυστυχώς δεν έγινε καμία ουσιαστική πρόοδος προς αυτήν την κατεύθυνση. Μου ειπώθηκε ότι πρώτα θα έπρεπε να συσταθεί η ΕΔΕΜ και μετά θα ακολουθούσε η προσπάθεια συγχώνευσης με την Αυτοδιαχείριση. Αν και δεν κατάλαβα τι θα εξυπηρετούσε αυτό, εμπιστεύθηκα τα σωματεία και περίμενα μαζί με όλους τους δημιουργούς τη δημιουργία της ΕΔΕΜ. Όμως αν και έχει χορηγηθεί άδεια στην ΕΔΕΜ από τον περασμένο Φεβρουάριο, διαπιστώνω ότι καμία προσπάθεια δεν έχει γίνει για τη δημιουργία ενιαίου οργανισμού, από όσους διοικούν τα σωματεία των δημιουργών και την ΕΔΕΜ. Είναι άραγε τόσο σημαντικές οι καρέκλες της εξουσίας;


»Με λύπη μου βλέπω δε να έχουν ενεργό ρόλο στην ΕΔΕΜ και πρόσωπα που την εποχή της παντοδυναμίας της ΑΕΠΙ ήταν εγκάθετοι του Ξανθόπουλου και με λοιδορούσαν για τον αγώνα μου (από το 1997) για την εξυγίανση της ΑΕΠΙ! Αισθάνομαι πλήρως ματαιωμένος, όλες μου οι προσπάθειες και οι αγώνες για τη βελτίωση της συλλογικής διαχείρισης των δικαιωμάτων των συνθετών και στιχουργών φαίνεται ότι απέτυχαν, όπως απέτυχε και η «γέφυρα» της ΕΥΕΔ που έγινε χάρη στην προηγούμενη κυβέρνηση και προσωρινά λειτούργησε. Εν τω μεταξύ η κοινότητα των δημιουργών κυλά προς την εξαθλίωση χάνοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. 


»Δεδομένης λοιπόν αυτής της απαράδεκτης κατάστασης δηλώνω ότι δεν θα συμμετέχω στην ΕΔΕΜ. Ελπίζω ότι σ' ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα συσταθεί ένας ενιαίος οργανισμός συλλογικής διαχείρισης Ελλήνων και αλλοδαπών συνθετών και στιχουργών
Σταύρος Ξαρχάκος
Αθήνα 16 Ιουνίου 2020»

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.