«Πρέπει να φασιστοποιηθούμε και να τρώει σφαλιάρα ο Έλληνας για να αλλάξει»

«Πρέπει να φασιστοποιηθούμε και να τρώει σφαλιάρα ο Έλληνας για να αλλάξει» Facebook Twitter
24

Αντιδράσεις προκαλεί δήλωση του προέδρου της Φιλοσοφικής Σχολής και αντιπρύτανη του ΑΠΘ Γιάννη Τζιφόπουλου ο οποίος εμφανίζεται να δηλώνει σε τηλεοπτική του συνέντευξη  ότι χρειάζεται να «φασιστοποιηθεί» η εξουσία γιατί «αλλιώς δεν αλλάζει ο Έλληνας».

Το βίντεο με τη δήλωση του προέδρου της Φιλοσοφικής Σχολής δόθηκε στη δημοσιότητα από τον σύλλογο φοιτητών του τμήματος.

«Αν παραφέρεσαι να τρως μια σφαλιάρα για να συμμαζεύεσαι όπως γίνεται στη Γερμανία, στον Καναδά, στην Αυστραλία και σε όλες τις σοβαρές χώρες του κόσμου. Δεν μπορούμε να ψηφίζουμε νόμους και να μην τους τηρούμε", ακούγεται να λέει χαρακτηριστικά.

 

Η καταγγελία του  συλλόγου φοιτητών:

"Καταγγελία του συλλόγου φοιτητών φιλολογίας στις νέες πρυτανικές αρχές και στον πρόεδρο του τμήματος Γ. Τζιφόπουλο για τις κατάπτυστες δηλώσεις του

Οι τελευταίες πρωτοφανέρωτες εξελίξεις αναδεικνύουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια στο σύνολό τους διοικούνται σήμερα από τις πιο αυταρχικές πρυτανείες μεταπολιτευτικά. Οι νέοι πρυτάνεις της βίας και της καταστολής, με πρωτοπόρο τον Φορτσάκη, προβαίνουν από τους τρεις πρώτους μήνες ανάληψης της εξουσίας τους σε πρακτικές αυταρχισμού και τρομοκράτησης μέσα στο πανεπιστήμιο. Άλλοτε με ΜΑΤ κι εισαγγελείς, άλλοτε με μπράβους, θυματοποιημένες πλην επιθετικές καταγγελίες κι απειλές πειθαρχικών διώξεων σε βάρος φοιτητών, οι νέες πρυτανείες παίρνουν ξεκάθαρα θέσεις μάχης ενάντια στα κεκτημένα του φοιτητικού κινήματος, στο πανεπιστημιακό ασύλο, στον φοιτητικό συνδικαλισμό, στις ριζοσπαστικές  μορφές πάλης και τις αγωνιστικές μας αποφάσεις.

Οι εγκάθετοι λοιπόν πρυτάνεις που βαπτίζουν τις γενικές μας συνελεύσεις και τις δημοκρατικές διαδικασίες των συλλόγων μας «μειοψηφίες που κλείνουν τις σχολές» είναι οι ίδιοι που με την παρούσια ΜΑΤ και μπράβων επιχειρούν να μας αποκλείσουν (ακόμη και με ανοιγμένα κεφάλια, όπως αυτά των συναδέλφων μας από το Σ.Φ. Οικονομικού Αθήνας) από τα διοικητικά όργανα του πανεπιστημίου και να οριοθετήσουν την υλοποίηση των αποφάσεων των γενικών μας συνελεύσεων αποφασίζοντας και διατάζοντας στο λεπτό lock-out ολόκληρων κτιρίων.

Με τις κυβερνητικές πλάτες και τον Λοβέρδο να θαυμάζει την πυγμή και το σθένος τους, οι πρυτανείες στο σύνολό τους έχουν βαλθεί να αλλάξουν άρδην τη φυσιογνωμία του ελληνικού πανεπιστημίου παγιώνοντας το κυβερνητικό δόγμα "ησυχία, τάξη και ασφάλεια", στρώνοντας το δρόμο για ένα πανεπιστήμιο θεσμοποιημένου αυταρχισμού, έτσι όπως περιγράφεται από το νέο καταστατικό λειτουργίας των Ιδρυμάτων, τον Οργανισμό.

Ζωτικό κομμάτι μιας τέτοιας Πρυτανείας είναι και ο πρόεδρος του τμήματος Φιλολογίας, Γ. Τζιφόπουλος. Σε ρόλο αντιπρύτανη ακαδημαϊκών υποθέσεων, ο Τζιφόπουλος στηρίζει και συμμετέχει ενεργά στις αυταρχικές κινήσεις της νέας Πρυτανείας του ΑΠΘ με επικεφαλής τον Π. Μήτκα. Κινήσεις οι οποίες μεταφράζονται σε: τοποθέτηση μπράβων έξω από την αίθουσα της Συγκλήτου προκειμένου να παρεμποδιστεί η παρέμβαση των φοιτητικών συλλόγων στην διαδικασία της, καταναγκαστικό και παράνομο κλειδαμπάρωμα εργαζομένων στο κτίριο διοίκησης, lock out του κτιρίου διοίκησης προκειμένου οι φοιτητικοί σύλλογοι να μην υλοποιήσουν τις αποφάσεις των γενικών τους συνελεύσεων για κατάληψη της Πρυτανείας.

Αντίστοιχες κατευθύνσεις και κινήσεις εξειδικεύονται και στο εσωτερικό του Τμήματος Φιλολογίας με τις αυταρχικές επιλογές του Τζιφόπουλου ως προέδρου του τμήματος ήδη από το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος.  Ο αντιπρύτανης, που καθ' όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, ανήμπορος ν' ανταπεξέλθει ως πρόεδρος του τμήματος φιλολογίας στις πιέσεις του φοιτητικού συλλόγου, κατέληγε ευθυνόφοβα  σε μια μόνιμη απειλή παραίτησης από τα καθήκοντά του, τώρα στελεχώνοντας πια την νέα πρυτανεία, οξύνει την αντιπαράθεσή του με τους φοιτητές.

Προφανώς η νέα του καρέκλα και οι "πλάτες" συνολικά των αυταρχικών πρυτανειών είναι αυτή που τον οδηγεί με επικίνδυνη ευκολία σε δηλώσεις "πρέπει να φασιστοποιηθούμε όσοι κατέχουμε θέσεις εξουσίας", προδίδοντας τελικά την χουντικής έμπνευσης πολιτική του και τη νοσταλγία του στο πανεπιστήμιο της επταετούς δικτατορίας. Ο αυταρχισμός και οι νέες απαράμιλλες πρυτανείες, αλλά και οι εγκάθετοι καθηγητές που τις στελεχώνουν  δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά.

Ο Φορτσάκης, ο Τζιφόπουλος, ο Μήτκας αποτελούν μονάχα κάποια από τα πολλά φασιστοειδή μαργαριτάρια που στελεχώνουν και υποστηρίζουν ενεργά τις νέες πρυτανείες. Αυταρχικές κλίκες καθηγητών στο εσωτερικό της Φιλοσοφικής Σχολής και συνολικά του Πανεπιστημίου υπάρχουν και δεν χάνουν ευκαιρία - μέσα κι έξω από τα φοιτητικά αμφιθέατρα- να στοχοποιούν τους φοιτητές που αγωνίζονται και να καταστέλλουν το φοιτητικό κίνημα, να εγγυώνται την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση , να υπερασπίζονται τους υπό διαμόρφωση Οργανισμούς.

Ωστόσο το φοιτητικό κίνημα δεν έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπο με τη βία και τον αυταρχισμό. Ίσα-ίσα οι φοιτητικοί σύλλογοι ανέκαθεν αντιπάλευαν τέτοιες αυταρχικές φυσιογνωμίες και πρακτικές, ανέκαθεν έρχονταν σε σύγκρουση με καθηγητές και πρυτάνεις νοσταλγούς και υποστηρικτές της χούντας. Οι δίκαιοι αγώνες του φοιτητικού κινήματος δεν δυσφημούνται, δεν στοχοποιούνται, δεν καταστέλλονται από μειοψηφίες.

Κόντρα σε όσους υπονομεύουν το παρόν και το μέλλον μας συνεχίζουμε μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις και τι δημοκρατικές διαδικασίες των φοιτητικών μας συλλόγων να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα και την εργασιακή μας προοπτική. Τα χουντικά κατακάθια που επιχειρούν να μας αποστερήσουν το αναφαίρετο δικαίωμα να αγωνιζόμαστε και να αντιστεκόμαστε με αξιοπρέπεια ενάντια στο νέο πανεπιστήμιο-έκτρωμα δεν χωρούν μέσα στις σχολές μας.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΕΣ, ΟΙ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΘΑ ΣΤΟΧΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΜΟΝΙΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ ΠΑΙΡΝΩΝΤΑΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ, ΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ".

24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

9 σχόλια
Επιτέλους! Κάποιος είπε αυτό που σκέφτονται οι υποτιθέμενοι "μεταρρυθμιστές" φιλοκυβερνητικοί, αλλά κανείς τους δεν είχε τολμήσει μέχρι τώρα να το αμολύσει δημόσια!
όταν ενοχλούν οι λέξεις. Η φασιστοποίηση έχει την έννοια της άνευ όρων επιβολή του νόμου. Άρα είστε οι περισσότυεροι οκ μ αυτό \, αλλά έχετε θέμα με τη διατύπωση. Τώρα τι σόι νόμος είναι αυτός, ποιους εξυπῆρετεί, τι συνέπειες έχει στο σύνολο, αυτά είναι ψιλά γράμματα, αφού, εφόσον είναι νόμος πρέπει να εφαρμοστεί. Και ο στρατιωτικός νόμος, νόμος ήταν και είναι, πρέπει να εφαρμοστεί? Και το Ιδιώνυμο νόμος ήταν. Έπρεπε να εφαρμοστεί? Και το άλλο άκρο. Και ο λιθοβολισμός πχ για μοιχεία, νόμος είναι. πρέπει να εφαρμόζεται? Πολύ νόμος και τάξη ρε παιδί μου εδώ μέσα
Για κάποιον λόγο συγχέεις τους νόμους μιας δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης στην Ελλάδα, με νόμους είτε δικτατορικών καθεστώτων, είτε άλλων κοινωνιών (που αντιβαίνουν το διεθνές δίκαιο).Εδώ μιλάμε για νόμους της Ελλάδας, ψηφισμένους από το ελληνικό κοινοβούλιο, εκλεγμένο από τον ελληνικό λαό με εκλογική διαδικασία που δεν αμφισβητήθηκε η εγκυρότητά της. Δηλαδή εσύ θεωρείς ότι ορισμένοι νόμοι δεν πρέπει να εφαρμόζονται; Και αν ναι ποιος το κρίνει; Εσύ ή εγώ; Και γιατί να είσαι εσύ και όχι εγώ;Δυο περιπτώσεις μη εφαρμογής νόμου έχουμε, α) όταν ο νόμος είναι αντισυνταγματικός (αλλά αυτό το κρίνουν τα δικαστήρια και όχι εσύ ή εγώ), δηλαδή ο νόμος είναι "παράνομος" και β) όταν ο νόμος αντιβαίνει διατάξεις διεθνών συμβάσεων στις οποίες συμμετέχει η Ελλάδα.Όλοι οι άλλοι εφαρμόζονται γιατί εκφράζουν την βούληση της πλειοψηφίας, πράγμα στο οποίο στηρίζεται μια αντιπροσωπευτική δημοκρατία (όποιος δεν εκφράζεται από αντιπροσωπευτικές δημοκρατίες αλλά επιθυμεί άμεση, ατύχησε, γιατί από όσο ξέρω δεν υπάρχει πουθενά). Από τη στιγμή που ο καθένας θεωρεί ότι μπορεί να επιλέγει ποια από τις βουλήσεις της πλειοψηφίας έχει υποχρέωση να σέβεται και ποια να αγνοεί, χάνει το δικαίωμα να λέγεται "δημοκράτης".
ζεις στις αυταπάτες σου, καλά κάνεις, αν σ αρέσουν οι παραισθήσεις Οι νόμοι που ανέφερα ήταν νόμοι ''δημοκρατικού καθεστώτος''. Όταν ο νόμος που λες είναι αντισυνταγματικός, απλά αναθεωρείται το σύνταγμα, όπως ο νόμος πλαίσιο για τα πανεπιστήμια
@Rentonκάνεις λάθος αν νομίζεις ότι θεωρώ ότι οι "από πάνω σέβονται τους νόμους". Έχουμε πολλά παραδείγματα όπου έχουν ψηφιστεί καταφανώς αντισυνταγματικές διατάξεις. Αυτό τι σημαίνει δηλαδή;Έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δυο δρόμους για να πούμε ότι έχουμε ισότητα. α) Να απαιτούμε από όλους την τήρηση των νόμων ή β) να αφήσουμε όλους να κρίνουν οι ίδιοι ποιους νόμους θα εφαρμόζουν. Αν πιστεύεις ότι ο δρόμος προς την δημοκρατία είναι ο δεύτερος, είναι δικαίωμά σου... απλά δεν συμφωνώ. Δεν θα μας βγάλει πουθενά, όπως δεν μας έβγαλε τόσα χρόνια.Όσο για το θέμα "αλλάζει το Σύνταγμα", όπως ξέρεις το Σύνταγμα προκειμένου να αλλάξει απαιτεί αυξημένες πλειοψηφίες (3/5 βουλευτών και φυσικά δεν μπορούν να αλλάξουν όλες οι διατάξεις). Αν μαζεύονται αυτές οι πλειοψηφίες καλά κάνει και αλλάζει. Αυτό που λέει το Σύνταγμα χωρών με κυβερνήσεις δημοκρατικά εκλεγμένες, αυτό είναι και το "σωστό", αφού το θέλει η μεγάλη πλειοψηφία.Αν δεν μας αρέσουν οι πλειοψηφίες που διαμορφώθηκαν τότε "κακό του κεφαλιού μας"... ας προσέχαμε ποιους ψηφίζαμε. Αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα δημοκρατίας. Αυτό είναι πρόβλημα κακής κρίσης (που μας ταλανίζει δυστυχώς δεκαετίες).
Εγώ λέγω ότι αυτό είναι μια παρωχημένη αρλούμπα που ΄χει καταντήσει γραφική όσο δεν πάει. Πέραν της οποιασδήποτε κομματικής/ιδεολογικής μανιέρας του καθενός, μια σύγχρονη κοινωνία πρέπει να αντιμετωπίζει τον άνθρωπο σαν οντότητα και όχι σαν ιδιώτητα. Τι πάει να πει δίκιο του εργάτη; Δηλαδή οι μισθωτοί δεν έχουν δικαίωμα σε ένα δίκαιο κράτος; Ή οι συνταξιούχοι ή οι εισοδηματίες; Ή μήπως οι κόκκινες παρωπίδες σε εμποδίζουν να το δείς αυτό.Αλλά ακόμα και έτσι, σκέψου τους εργάτες στα μεταλλεία χρυσού στις Σκουριές. Έχουν ή δεν έχουν δίκιο;
Το καλύτερο είναι που πολλοί εδώ υπερασπίζονται την νομιμότητα μέχρι αηδίας άμα μεταφέρουν οι φοιτητές ("μειοψηφίας") σκουπίδια από τον διάδρομο του Πανεπιστημίου στο γραφείο του Φορτσάκη πχ, αλλά με τα συστημικά αίσχη παρανομίας που γίνονται εντάξει... δεν θα λέμε τα αυτονόητα, δεν είναι προτεραιότητα, άλλωστε και οι φοιτητές δεν φωνάζουν γιατί διεκδικούν κάτι για το μέλλον τους/μας, αλλά γιατί είναι κωλόπαιδα και προτιμούν να τρώνε ξύλο απ' τα ΜΑΤ από το να παίζουν τάβλι. Δεν τους περνάει -δήθεν- από το μυαλό ότι το ένα φέρνει το άλλο, ειδικά όταν συνοδεύεται από τέτοιου είδους αυταρχικό τρόπο επιβολής της πολιτικής που έχει σκοπό να ακολουθηθεί (για την οποία στην ουσία της δεν μιλάμε ποτέ, ούτε για την παιδεία ούτε γενικώς). Δεν είναι λέει τρόπος αυτός να διαμαρτυρυθείς, αλλά δεν βλέπω αντιπρόταση, οπότε μάλλον απλώς θεωρούν πως δεν υπάρχει λόγος να διαμαρτυρυθείς, για αυτό άλλωστε η νομιμότητα στην Ελλάδα του 2014 χαλάει από τους φοιτητές και διάφορες γραφικές μειοψηφίες και όχι από όσους παρανομούν σε μεγάλη κλίμακα και οι πράξεις τους έχουν πραγματικά μεγάλες συνέπειες.Ορίστε, δεν είπα φασιστικές πρακτικές (αν και εκείνοι το λένε όταν αναφέρονται στις πράξεις των φοιτητών) για να μην πάθουν σοκ. Άμα το ζεις είναι οκ, μην το λες μόνο γιατί ενοχλούμαι.
Όπως πολύ σωστά γράφει ο konstas, αφενός συγχέεις νόμους δημοκρατικά εκλεγμένου κοινοβουλίου με δικτατορίες και θεοκρατικά καθεστώτα και αφετέρου ποιος είναι αυτός που θα κρίνει κάθε φορά το νόμο. Εσύ? Εγώ? Κάποιος άλλος? Ή μήπως θα στήνουμε επί τόπου λαικά δικαστήρια κάθε φορά και θα αποφασίζει ο όχλος?Αλλά αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη παθογένεια του ελληνικού τρόπου, της ελληνικής νοοτροπίας που είναι βαθιά εντυπωμένη μέσα στη συνείδησή μας. Θεωρούμε ότι είμαστε πάνω από το νόμο, ότι μπορούμε να τον κρίνουμε και αν δε μας αρέσει, ατομικά, να μην τον ακολουθούμε. Είμαστε έξυπνοι εμείς, δεν αγόμαστε και φερόμαστε. "Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη", "ανυπακοή στο νόμο", "αυτός ο νόμος δε θα εφαρμοστεί". Με αυτά τα συνθήματα στα χείλη μεγάλωσαν αρκετές γενιές. Όσο μεγαλύτερη και πιο θρασεία η ανυπακοή, τόσο μεγαλύτερη η "επαναστατικότητα" και "αγωνιστικότητα". Κουτσαβακίστικες πρακτικές όπως με τον αντικαπνιστικό νόμο (χρησιμοποίησα το ίδιο παράδειγμα σε προηγούμενο σχόλιό μου γιατί είναι ενδεικτικό). "Ο νόμος αυτός δεν είναι για εδώ", "είμαστε άλλο εμείς", "τι να μας πουν τα χάπατα οι ευρωπαίοι, οι φραγκολαβεντίνοι, αυτοί είναι υποδουλωμένοι, δεν έχουν συνείδηση".Εμπνεόμαστε εξωφρενικά επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε αυτό που δεν είναι τίποτα άλλο παρά έλλειψη πειθαρχίας, ατομισμός, αντικοινωνικότητα, εαυτουλισμός, καλοπέραση και τελικά σταρχ..σμός. Ένας μηδενισμός που οδηγεί στο χάος. Αλλά έτσι είναι, όταν δε μπορείς αξιοκρατικά να αναμετρηθείς, όταν γνωρίζεις ότι η καθαρότητα θα αποκαλύψει την ανεπάρκεια σου, αποζητάς το χάος. Εκεί ίσως και να διακριθείς. Εξάλλου ακόμα και στο χάος υπάρχουν κανόνες που χρειάζονται ειδικές ικανότητες, αλλά αυτές όμως τις κατέχεις. Είναι η λαμογιά, το νταιλίκι, η εξαπάτηση, η πονηριά κλπ.Renton προφανώς και δεν αναφέρομαι σε σένα, θέλω να πω δεν έχω καμία διάθεση προσωπικής επίθεσης, μη το πάρεις έτσι. Απλά με αφορμή το σχόλιό σου έγραψα δυο σκέψεις.
δεν παίρνω τίποτα προσωπικά. Εγώ εννοώ ότι ένας νόμος όπως ο αντικαπνιστικός, με τον οποίο διαφωνώ σε πάρα πολλά και τον καταπατώ ενώ ξέρω ότι είναι τζάμπα μαγκιά το δέχομαι. Υπάρχουν νόμοι που ψηφίζονται όμως από μια πλαστή πλειοψηφία (με όποιον τρόπο και αν το δεις η πλειοψηφία στο κοινοβούλιο πάντα βγαίνει βάσει του εκλογικού νόμου, τις πριμοδοτήσεις εδρών κτλ) ενώ τα τελευταία χρόνια, αν όχι από παλαιότερα, η εκτελεστική εξουσία αποφάσιζει και η πλειοψηφία της στη βουλή επικύρωνε/ει. Οι συγκεκριμένοι νόμοι, όχι αυτός του καπνίσματος, δεν πλήττουν ατομικά, πλήττουν κοινωνικές τάξεις, κοινωνικά στρώματα και ευνοούν άλλες και άλλα. Κανείς δεν είπε προεκλογικά ότι με τον νόμο τάδε θα μειώσω τον βασικό μισθό, ή με τον άλλον φορολογήσω ότι έχεις. Αυτά περνάνε όμως ως νόμοι και συ θα πρέπει να περιμένεις 4 χρόνια για να δείξεις ότι διαφωνούσες με αυτό? Η δημοκρατία δεν είναι τυποποιημένο σύστημα, ούτε ακόμα και το αστικό δημοκρατικό πολίτευμα είναι περιοριστικό. Γι αυτό υπάρχει η αντιπολίτευση, ο συνδικαλισμός, το δικαίωμα της απεργίας, της ανοιχτής διαμαρτυρίας. Και βέβαια το θέμα είναι ότι δεν γίνονται διαμαρτυρίες μόνο στην Ελλάδα, γίνονται σε όλη της Ευρώπη, και στα Βαλκάνια και στη Δυτική και στη κεντρική και παντού (εκτός ίσως από τις ΗΠΑ). Οι νόμοι που ψηφίζονται δεν είναι οι 10 εντολές που πρέπει να τηρούνται, είναι ανθρώπινες επινοήσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένα κάθε φορά συμφέροντα. Αυτός που θίγεται, πρέπει να αντιδρά
Θα τρελαθώ ! Θα πηδηχθώ από το παράθυρο !Από την μια πλευρά έχουμε έναν πρόεδρο φιλολογίας (!!!) και αντιπρύτανη πανεπιστημίου να λέει το αυτονόητο, δηλαδή ότι πρέπει να τηρούνται οι νόμοι και να το ερμηνεύει ο ίδιος ως "φασιστοποίηση". Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΑΣΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ !!!Τι μπορεί να συμβαίνει με αυτόν τον άνθρωπο ;;;Α) Παρότι είναι πρόεδρος της φιλοσοφικής σχολής δεν γνωρίζει τι είναι φασισμός, ή δεν γνωρίζει τι είναι δημοκρατία ή δεν γνωρίζει τίποτε από τα δυο. ΉΒ) Εξέφρασε την βαθύτερη επιθυμία του για φασιστοποίηση, να κάνει ό,τι γουστάρει χωρίς να χρειάζεται να τηρεί τους νόμους και στη συνέχεια το μάζεψε με την τήρηση των νόμων.(παρακαλώ όποιος μπορεί να δώσει κάποια άλλη εξήγηση... είμαι όλος αυτιά)Ό,τι και από τα δυο παραπάνω συμβαίνει, αυτός ο άνθρωπος είναι ακατάλληλος για την συγκεκριμένη θέση.Και φυσικά έχουμε την άλλη πλευρά που έβγαλε ολόκληρο μανιφέστο μέσα στο οποίο, ανάμεσα σε άλλα, περιγράφονται ως "αυταρχικές" μέθοδοι όπως π.χ. η επέμβαση εισαγγελέων. Δηλαδή είτε ένας εισαγγελέας που διαπιστώνει κάτι παράνομο δεν θα πρέπει να επέμβει (!!!), είτε θεωρούν τους εισαγγελείς διεφθαρμένους και κατευθυνόμενος, επιχείρημα -θυμίζω- και της Χ.Α !!! Εκτός αν ένας εισαγγελέας είναι κατευθυνόμενος μόνο όταν μας βολεύει (χωρίς αποδείξεις φυσικά).Η χώρα του παραλόγου.
Οι εισαγγελείς δεν μπορεί είναι κατευθυνόμενοι... επειδή το ότι είναι... το λέει και η Χ.Α.ok...Ευτυχώς, γιατί τόσο καιρό νόμιζα ότι γίνονται παρανομίες από διάφορους "μεγάλους" και οι εισαγγελείς κάνουν τα στραβά μάτια.Λάθος μου θα ήταν.
Το αν είναι κατευθυνόμενοι ή όχι είναι ένα θέμα... Αν όμως είναι, δεν μπορεί να είναι μόνο όταν μας "βολεύει". Αυτό ισχύει και για τους ισχυρισμούς της Χ.Α. και για τους ισχυρισμούς των φοιτητών.Εγώ βλέπω ότι όταν κάποιος λειτουργός της δικαιοσύνης βγάζει μια ευνοϊκή απόφαση για κάποιον τότε "αυτός είναι τίμιος, αυτός είναι σωστός, αυτός κάνει σωστά την δουλειά του".Όταν βγάζει αρνητική απόφαση για κάποιον "είναι κατευθυνόμενος, είναι εγκάθετος, είναι ανίκανος".Ε δεν πάει έτσι.
Όντως είναι πολύ επιβαρυντικό το γεγονός ότι είναι καθηγητής φιλολογίας. Δεν μπορεί εύκολα να ισχυριστεί κακή χρήση της γλώσσας (ή άγνοια του όρου φασιστοποίηση). Είπε βέβαια ότι απομονώθηκαν τα λεγόμενά του, αλλά δεν προκύπτει κάτι τέτοιο από το βίντεο. Προσωπικά θεωρώ πιο πιθανό να συνέβη το Β) από αυτά που υποθέτεις.
konstasΕιδικά στο θέμα της Χ.Α. φαίνεται το πόσο κατευθυνόμενοι είναι, έφερες το τέλειο παράδειγμα.Δεν είναι τυχαίο, πόσες και πόσες υποθέσεις έμειναν στο ράφι μέχρι να υπάρξει πολιτική βούληση λόγο της δολοφονίας Φύσσα. Οι 21 -αν δεν κάνω λάθος στον αριθμό- επιβεβαιωμένες πλέον επιθέσεις πριν από αυτήν... Άρα, οι ισχυρισμοί της Χ.Α. έχουν μια βάση, ο τρόπος με τον οποίο δρα η δικαιοσύνη όντως δίνει ακόμα και στους χρυσαυγίτες πάτημα να μιλάνε (έστω και αν (Σχεδόν) για όλους τους υπόλοιπους καλώς είναι μέσα οι πιο πολλοί -έστω- από δαύτους).Ας καταφέρει να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να δέχεται πολιτικές (και άλλες) παρεμβάσεις να μην κρίνει ο κάθε ένας κατά περίπτωση.Δεν καταλαβαίνω καν γιατί το συζητάμε να σου πω την αλήθεια, το λες και μόνος σου πιο κάτω "κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι θεωρώ ότι οι "από πάνω σέβονται τους νόμους".Γιατί απαιτείς να τους σέβονται οι από κάτω σε πολύ πιο μικρές παραβάσεις, οι οποίες στην τελική έχουν σαν στόχο μια γενική αλλαγή;Γιατί αναλώνεσαι όλη μέρα να γράφεις σχόλια για τους "τραμπούκους φοιτητές", αντί για αυτούς που τους δίνουν το παράδειγμα, που καταπιέζουν και δημιουργούν αντιδράσεις... και που αν "σταματήσουν να φέρονται έτσι αυθαίρετα" θα μπορούμε μετά πολύ εύκολα να αντιμετωπίζουμε τα υπόλοιπα πταίσματα;Δημοκρατία που να λειτουργεί δεν λες ότι θέλεις; Άλλαξε το που στοχεύεις τότε...
Κατ' αρχάς δεν αναλώνομαι όλη μέρα να γράφω σχόλια για τους "τραμπούκους φοιτητές"... ποτέ δεν το έγραψα αυτό. Η πλειοψηφία των φοιτητών που στηρίζει ενεργά τις "δυναμικές" κινητοποιήσεις (τύπου κλειδώνουμε στο γραφείο του τον Πρύτανη) είναι παιδιά που έχουν γαλουχηθεί με την ιδέα ότι για κάποιον λόγο στα Πανεπιστήμια δεν ισχύουν οι νόμοι του Κράτους και ότι είναι "δημοκρατικό δικαίωμά" τους να κάνουν ό,τι θεωρήσουν οι ίδιοι ως σωστό.Φυσικά υπάρχει και ένα μέρος τους που είναι καθαρά συνειδητοποιημένο, αυτό δηλαδή που γαλουχεί, αυτό που κάνει την "επαναστατική γυμναστική". Γνωρίζει ότι έτσι δεν πρόκειται να λυθεί τίποτε και επιδιώκει το μπάχαλο.Όποιος έχει πραγματικά αγνά κίνητρα απλά ας αναρωτηθεί... πόσα χρόνια γίνονται π.χ. καταλήψεις στα πανεπιστήμια; 30; 25; Λύθηκε κανένα πρόβλημα; Βελτιώθηκε έστω η κατάσταση;Μου λες ότι "πρέπει να σταματήσουν να φέρονται αυθαίρετα" οι από πάνω και συμφωνώ. Κάποιος με κατηγόρησε ότι ζω με παραισθήσεις. Μήπως εσείς ζείτε με παραισθήσεις;Πιστεύετε πραγματικά ότι οι εκάστοτε κρατούντες ενοχλούνται σοβαρά από τον κάθε είδους εξτρεμισμό ; (πλην τρομοκρατίας που απειλεί άμεσα τους ίδιους -αλλά εκεί πάμε σε άλλο θέμα)ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αντιμετωπίζουν το όλο θέμα σαν μια "αναγκαία ενόχληση" ή ακόμα και ως κάτι από το οποίο μπορούν μακροπρόθεσμα να βγάλουν και κάτι από αυτό και η αριστερά αντιμετωπίζει το θέμα σαν ευκαιρία προβολής της (εξ ου και το καπέλωμα ακόμα και πραγματικά αυθορμήτων κινητοποιήσεων), ενώ οι μπαχαλάκηδες (αυθεντικοί ή βαλτοί) βρίσκουν απλώς την ευκαιρία να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα -το μπάχαλο.Πιστεύει κανείς πως πραγματικά το πολιτικό προσωπικό της χώρας θα αλλάξει "δια μαγείας" ή θα αλλάξει επειδή θεωρεί ότι απειλείται από μια απεργία ή μια κατάληψη; Γιατί δεν άλλαξε τόσα χρόνια;Η απάντηση δόθηκε εν μέρει , επειδή δηλαδή δεν τους νοιάζει και όλο αυτό είναι μέσα στους κανόνες του παιχνιδιού πλέον, τόσο για την αριστερά, όσο και για την δεξιά.Επίσης επειδή η κατάστασή τους είναι μη αναστρέψιμη. Ένας πολιτικός που έχει ανδρωθεί στο σύγχρονο ελληνικό πολιτικό πλαίσιο δεν έχει ελπίδα κατά τη γνώμη μου να αλλάξει τώρα και να γίνει ξαφνικά ηθικός, να ακολουθήσει την νομιμότητα ή να μιλήσει ειλικρινά χωρίς να υπολογίσει τις συνέπειες. Έτσι έχουν μάθει, έτσι έπρεπε να κάνουν για να φτάσουν εκεί που έφτασαν.Προσωπικά έχω ξεγράψει τις παρούσες γενιές πολιτικών (με μεμονωμένες εξαιρέσεις) και γι' αυτό δεν έχει νόημα να ασχοληθούμε περισσότερο μεταξύ τους. Έχει νόημα όμως να ασχοληθούμε με αυτούς που μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα, τους νέους.Αν ανδρωθούν και αυτοί με τα ίδια μη-ιδανικά που ανδρώθηκαν και οι προηγούμενοι, πάλι τα ίδια αποτελέσματα θα έχουμε.Με ρωτάς αν θέλω δημοκρατία που να λειτουργεί. Αυτή μπορεί να υπάρξει μόνο όταν έλθει μια άλλη νοοτροπία πολιτικών και αυτήν η νοοτροπία μπορεί να δημιουργηθεί μόνο με άλλη νοοτροπία της κοινωνίας. Αν περιμένουμε από τους κρατούντες να δώσουν το καλό παράδειγμα, περιμένουμε τσάμπα.Μέχρι να έλθει αυτή η γενιά (αν έλθει ποτέ) αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να λειτουργούμε οι ίδιοι δημοκρατικά και να απαιτούμε οι ίδιοι από τους παρόντες -αήθεις κατά κανόνα- πολιτικούς μας την ίδια νοοτροπία. Αν δεν την δείχνουν να τους στέλνουμε σπίτι τους, μόνο αυτό τους φοβίζει.Αυτή τη στιγμή, το 1/3 της κοινωνίας φοβούμενη τα χειρότερα, στηρίζει την συγκυβέρνηση, παραβλέποντας τα ατοπήματά της, με τον φόβο του αγνώστου, πιστεύοντας ότι η κατάσταση θα καλυτερεύσει δια μαγείας.Το άλλο 1/3 στηρίζει ΣΥΡΙΖΑ, παραβλέποντας τα δικά του ατοπήματα, για να έχουμε επιτέλους μια κυβέρνηση της αριστεράς, λες και από μόνο του αυτό μπορεί να φτιάξει μαγικά τα πράγματα.Και το άλλο 1/3 βολοδέρνει από άκρα αριστερά έως άκρα δεξιά σε σύγχυση ή βρίσκεται σε πλήρη άρνηση.Στην πραγματικότητα τίποτε δεν αλλάζει, γιατί δεν αλλάζει η νοοτροπία. Γι' αυτό ασχολούμαι με το τι κάνουν οι φοιτητές, γιατί αν αλλάξει κάτι από εκεί θα ξεκινήσει να αλλάζει και όχι από τον πατέρα μου που είναι 70 χρονών ή από τον παππού μου που είναι 87.
Πώς καταφέρνουν να λένε δημοσίως αυτά τα ανεπίτρεπτα πράγματα δεν το χωράει το μυαλό μου. Ναι μεν, χρειάζονται σφαλιάρες (που λέει ο λόγος, όχι κυριολεκτικά) αλλά τι φασιστοποίηση; Είμαστε με τα καλά μας;Ευχή για το 2015 να σταματήσει ο κόσμος στην Ελλάδα να χρησιμοποιεί τέτοιες λέξεις λες και είναι παιχνίδι με κάρτες. ΦΤΑΝΕΙ!
Τραγικός. Ωστόσο, δεν είναι φασιστοποίηση να τιμωρείται όποιος παραβαίνει το νόμο, ούτε ισοδυναμεί με σφαλιάρα. Αντίθετα, η μη εφαρμογή των νόμων οδηγεί σιγά και σταθερά στο φασισμό (φαιό ή ερυθρό)
Σχόλια υποστήριξης τώρα που θα αναφέρουν πως έχει δίκαιο, οι νόμοι είναι για να εφαρμόζονται, μπράβο στην πυγμή που δείχνει, τα αυτονόητα λέει κτλ κτλ κτλ. σημ. διόρθωση. πρόεδρος του τμήματος φιλολογίας είναι, η φιλοσοφική έχει κοσμήτορα, όχι πρόεδρο.