Πού είναι ο ακριβότερος πίνακας του κόσμου; Για ακόμη μια φορά, ο Salvator Mundi θα μείνει στο σκοτάδι

Πού είναι ο ακριβότερος πίνακας του κόσμου; Για ακόμη μια φορά, ο Salvator Mundi θα μείνει στο σκοτάδι Facebook Twitter
Η αποκάλυψη του Salvator Mundi σε έκθεση θα ήταν το κορυφαίο γεγονός τέχνης της χρονιάς, αλλά μάλλον η στιγμή αυτή αργεί πολύ ακόμη
0

Το Λούβρο ζήτησε να δανειστεί τον πίνακα Salvator Mundi για μια μεγάλη έκθεση, αλλά πλέον πολλοί αμφιβάλλουν πως το διάσημο έργο του Ντα Βίντσι θα εκτεθεί στο Παρίσι.

Ο πιο ακριβός πίνακας του κόσμου, μια απεικόνιση του Ιησού, πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2017 για 450 εκατομμύρια δολάρια και έκτοτε τα ίχνη του έχουν χαθεί.

Σε ολόκληρο τον κόσμο της τέχνης, ο Salvator Mundi, είναι ένας πίνακας που συνοδεύεται από μυστήριο και θεωρίες. Καθώς το Λούβρο προετοιμάζεται για την τεράστια έκθεση που θα είναι αφιερωμένη στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ανοίγει τις πύλες της σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, το μουσείο δεν είναι σε θέση να πει αν το έργο θα βρεθεί ποτέ στις αίθουσές του. 

Δημοσίευμα στην Art Newspaper ισχυρίζεται ότι o πίνακας σίγουρα δεν θα εκτεθεί στο Λούβρο. Ένας εκπρόσωπος του μουσείου είπε στον Οbserver: «Επιβεβαιώνω ότι το Λούβρο ζήτησε να δανειστεί τον Salvator Mundi. Δεν έχουμε ακόμα την απάντηση και έτσι δεν έχουμε άλλα σχόλια για το θέμα». Ο Salvator Mundi θα μπορούσε να είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναδρομική έκθεση που θα ανοίξει στις 24 Οκτωβρίου στο Λούβρο, ωστόσο, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο πως αυτό δεν θα γίνει. Το μουσείο έχει δηλώσει έτοιμο να φιλοξενήσει το έργο ακόμη και την τελευταία στιγμή, αλλά καθώς πλησίασε τόσο πολύ η ώρα των εγκαινίων, δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα να συμβεί αυτό, γράφει το Art Newspaper.

Πού είναι ο ακριβότερος πίνακας του κόσμου; Για ακόμη μια φορά, ο Salvator Mundi θα μείνει στο σκοτάδι Facebook Twitter

Ο πίνακας εξακολουθεί σήμερα, εκτός από «εξαφανισμένος», να αμφισβητείται και ως προς την αυθεντικότητά του. Από τις πρώτες μέρες της πώλησής του, υπήρξαν φωνές από ειδικούς Τέχνης πως δεν είναι έργο του Ντα Βίντσι - τουλάχιστον εξ ολοκλήρου.

Σήμερα, κάποιοι εξακολουθούν να αμφισβητούν το έργο, αλλά όχι το Λούβρο, λέει στον Observer o ο ιστορικός και έμπορος τέχνης Robert B Simon. «Γνωρίζω ότι το έργο ζητήθηκε για την έκθεση στο Λούβρο, ως έργο του Λεονάρντο. Αλλά, προφανώς η απόφαση για το αν θα εκτεθεί εκεί θα παρθεί από τον ιδιοκτήτη του».

Το ποιος κατέχει πραγματικά το έργο είναι μια άλλη πηγή διαμάχης. Φημολογήθηκε ότι ήταν στα χέρια της βασιλικής οικογένειας του Αμπού Ντάμπι. Πιο πρόσφατα υπήρξαν εικασίες ότι βρίσκεται στο σούπερ-γιοτ του Mohammed bin Salman, του πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας. Άλλες πληροφορίες που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν πως το έργο είναι σε καλά φυλασσόμενο θησαυροφυλάκιο της Ελβετίας.

Οι αδιαφανείς συνθήκες που περιβάλλουν την πώληση και την κυριότητά του πίνακα, προκάλεσαν έκκληση για αυστηρότερη ρύθμιση της αγοράς τέχνης. Πολλοί εκτιμούν πως ένα έργο τόσο μεγάλης οικονομικής και καλλιτεχνικής αξίας, δεν μπορεί να μένει στο σκοτάδι ή κανείς να μην γνωρίζει ποιος είναι ο κάτοχος. Αυτό που όλοι σημειώνουν ως προς τη πιθανή φιλοξενία του στο Λούβρο είναι πως καθώς το σενάριο απομακρύνεται, χάνεται και η ευκαιρία για ένα γεγονός που θα ήταν το σημαντικότερο της χρονιάς για το χώρο της τέχνης.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.