Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους

0

Ο Σκοτσέζος φωτογράφος David Yarrow ταξίδεψε σε μερικούς από τους πιο απομακρυσμένους προορισμούς του κόσμου όπως την Ανταρκτική, το Εθνικό πάρκο Katmai, Αλάσκα, Μανιτόμπα, Καναδά  και πολλούς άλλους και ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με άγρια, θανατηφόρα ζώα για να τα φωτογραφίσει στο φυσικό τους περιβάλλον και να συλλάβει μερικές εκπληκτικές εικόνες της άγριας ζωής σε μερικά από τις πιο σκληρά τοπία του πλανήτη. Η συγκεκριμένη του δουλειά εκδόθηκε στον τόμο Encounter από τις εκδόσεις Clearview. Μαζί με ένα δείγμα της δουλειάς του εξηγεί πώς κατάφερε -τεχνικά- να πλησίασει τόσο πολύ τα ζώα  και γιατί επέλεξε την ασπρόμαυρη και όχι την έγχρωμη φωτογραφική προσέγγιση. 

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό. Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Ο δολοφόνος." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 22.4.2016

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ