Μοχθηρά, κυκλοθυμικά και υπέροχα φιλμ νουάρ πορτρέτα Facebook Twitter

Μοχθηρά, κυκλοθυμικά και υπέροχα φιλμ νουάρ πορτρέτα

0

Τα καλύτερα πορτρέτα της εποχής του χολιγουντιανού φιλμ νουάρ των δεκαετιών 1940 και 1950 βρίσκονται μέσα στη νέα έκδοση του Reel Art Press με τίτλο «Film Noir Portraits». Τα πορτρέτα που συγκεντρώνονται σε αυτό το λεύκωμα, με ηθοποιούς όπως οι Rita Hayworth, Orson Welles, Humphrey Bogart, Lauren Bacall, Barbara Stanwyck, Robert Mitchum, Jane Greer, Gene Tierney, Burt Lancaster, Ava Gardner, Jack Palance, Joan Crawford και Richard Widmark, τραβήχτηκαν από κορυφαίους φωτογράφους στούντιο όπως οι Robert Coburn, Ernest Bachrach και A.L. "Whitey" Schafer. Η αξιοσημείωτη ικανότητά τους να υπερτονίζουν το παιχνίδι της σκιάς και του φωτός με δραματικό αποτέλεσμα είναι ο λόγος που τα έργα τους έχουν ακόμα την ίδια ικανότητα να καθηλώνουν τον θεατή όπως και τη δεκαετία του 1940. Οι φωτογραφίες παραμένουν μερικά από τα πιο καινοτόμα και εντυπωσιακά πορτρέτα στην ιστορία του κινηματογράφου.

Επιμελημένες προσεκτικά, οι φωτογραφίες προέρχονται από τη συλλογή της MPTV, ένα από τα πιο αποκλειστικά αρχεία ψυχαγωγικής φωτογραφίας στον κόσμο. Το βιβλίο περιλαμβάνει πολλές εικόνες που δεν είχαν προβληθεί στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων ανέκδοτων μέχρι σήμερα εικόνων από τις ταινίες The Night of the Hunter (1955) και Sweet Smell of Success (1957)- και κλασικές στιγμές από ταινίες όπως Gilda (1946), Double Indemnity (1944), The Lady from Shanghai (1947) και διάσημα B-noirs όπως Gun Crazy (1950) και The Hitch-Hiker (1953). 

The Killers (1946) Facebook Twitter
The Killers (1946). Ο Burt Lancaster με την Ava Gardner σε μια ατμοσφαιρική διαφημιστική φωτογραφία για την ταινία, βασισμένη σε διήγημα του Ernest Hemingway. Αυτός ήταν ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος του Λάνκαστερ σε ηλικία 33 ετών με την Γκάρντνερ, μια από τις πιο αξιομνημόνευτες μοιραίες γυναίκες του φιλμ νουάρ.
The Maltese Falcon (1941) Facebook Twitter
The Maltese Falcon (1941). Τέλεια χρήση του φωτός και της σκιάς σε αυτό το πορτρέτο του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ ως ιδιωτικός ντετέκτιβ Σαμ Σπέιντ από το Σαν Φρανσίσκο και το ανεκτίμητο αγαλματίδιο του Γερακιού της Μάλτας. Τραβήχτηκε από τον Scotty Welbourne (1907-1979) στα στούντιο της Warner Bros.
The Lady from Shanghai (1947) Facebook Twitter
The Lady from Shanghai (1947). Αυτό το κλασικό νουάρ που κυκλοφόρησε το 1947, με πρωταγωνιστές τον Orson Welles και τη Rita Hayworth, βασίστηκε στο βιβλίο «If I Die Before I Wake» του Sherwood King και η κινηματογραφική εκδοχή γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από τον Welles. Η φωτογραφία, που τραβήχτηκε από τον Ρόμπερτ Κόμπερν (1900-1990) κατά τη διάρκεια της σκηνής με τον καθρέφτη-φαρμακείο, είναι μια από τις πιο αντιγραμμένες κινηματογραφικές σκηνές όλων των εποχών, κυρίως στην ταινία του Μπρους Λι «Enter the Dragon».
Mildred Pierce (1945) Facebook Twitter
Mildred Pierce (1945). Λαμπερό πορτρέτο της Joan Crawford στην οσκαρική ερμηνεία της ως Mildred Pierce. Χρησιμοποιήθηκε σε διαφημιστικές καμπάνιες με το σλόγκαν: "Το είδος της γυναίκας που θέλουν οι περισσότεροι άνδρες - ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ!".
The Killing (1956). Facebook Twitter
The Killing (1956). Ο Sterling Hayden και η Marie Windsor σε διαφημιστική φωτογραφία στο στούντιο για το φιλμ νουάρ του Stanley Kubrick.
Panic in the Streets (1950) Facebook Twitter
Panic in the Streets (1950). Το πορτρέτο του Jack Palance στον πρώτο του κινηματογραφικό ρόλο ως αδίστακτος κακοποιός Blackie τραβήχτηκε από τον φωτογράφο του στούντιο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του κλασικού νουάρ του Elia Kazan. Χρησιμοποιήθηκε ως ένα από τα φωτογραφικά στιγμιότυπα για την προώθηση της ταινίας και κυρίως χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το έργο τέχνης στην εξαιρετική ισπανική αφίσα του εικονογράφου Josep Soligo.
The Big Sleep (1946) Facebook Twitter
The Big Sleep (1946). Ο Bogart και η Bacall γνωρίστηκαν δύο χρόνια νωρίτερα στα γυρίσματα της ταινίας «To Have and Have Not» και παντρεύτηκαν το 1945. Ο σκηνοθέτης Χάουαρντ Χοκς συνέδεσε ξανά το ζευγάρι για το «The Big Sleep» για να εκμεταλλευτεί πλήρως τη χημεία μεταξύ τους και αυτό το πορτρέτο στο στούντιο αποτυπώνει ακριβώς αυτό.
The Devil Thumbs a Ride (1947) Facebook Twitter
The Devil Thumbs a Ride (1947). Ο Λόρενς Τίρνεϊ (1919-2002), ήταν ένας θρυλικός σκληρός τύπος του Χόλιγουντ, εντός και εκτός οθόνης, και ήταν διαβόητος για τους συχνούς, πολυδιαφημισμένους καβγάδες του σε μπαρ, συμπεριλαμβανομένου ενός μαχαιρώματος το 1973. Ήταν περισσότερο γνωστός ως ο πρωταγωνιστής των ταινιών «Dillinger» (1945) και «Born to Kill» (1947). Ο Tierney απεικονίζεται εδώ ως Steve Morgan, ο βάναυσος δολοφόνος, σε πορτρέτο στο στούντιο για την ταινία «The Devil Thumbs a Ride». Η καριέρα του αναζωογονήθηκε το 1992 όταν ο Κουέντιν Ταραντίνο του έδωσε τον ρόλο του Τζο Κάμποτ στην ταινία «Reservoir Dogs».
Gilda (1946) Facebook Twitter
Gilda (1946). Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πορτρέτα του φιλμ νουάρ, αυτή η εικόνα της Ρίτα Χέιγουορθ χρησιμοποιήθηκε για την αρχική αφίσα της ταινίας στις ΗΠΑ. Έχει επίσης γίνει μια από τις πιο αναγνωρισμένες εικόνες της γοητείας του Χόλιγουντ της δεκαετίας του 1940.
Out of the Past (1947). Facebook Twitter
Out of the Past (1947). Αυτή η ατμοσφαιρική φωτογραφία του Robert Mitchum και της Jane Greer για την κλασική ταινία του σκηνοθέτη Jacques Tourneur "Out of the Past" τραβήχτηκε από τον φωτογράφο της RKO, Ernest A Bachrach (1899-1973).
Notorious (1946). Facebook Twitter
Notorious (1946). Εξαιρετικό πορτρέτο της σιλουέτας της Ingrid Bergman με φόντο σκιώδεις κακοποιούς που υποδύονται οι Friedrich von Ledebur, Peter von Zerneck και EA Krumschmidt. Το σκηνικό δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τον φωτογράφο Gaston Longet (1900-1981) στο πλαίσιο της προώθησης του νουάρ θρίλερ του Alfred Hitchcock.
Sunset Boulevard (1950). Facebook Twitter
Sunset Boulevard (1950). Σε αυτό το πορτρέτο στο στούντιο του Erich von Stroheim και του William Holden χρησιμοποίησαν τη φωτοσκίαση για να τονίσουν την ένταση των προηγούμενων και τωρινών εραστών της Gloria Swanson... και των θυμάτων της.
Follow me quietly (1949) Facebook Twitter
Follow me quietly (1949). Σε αυτό το πορτρέτο βλέπουμε έναν απρόσωπο άνδρα που αντιπροσωπεύει έναν ασύλληπτο κατά συρροή δολοφόνο και τον αστυνομικό, τον οποίο υποδύεται ο William Lundigan, που έχει εμμονή με τον εντοπισμό του. Πρόκειται για ένα νουάρ, σκηνοθετημένο από τον Richard Fleischer (ο οποίος σκηνοθέτησε στη συνέχεια ταινίες όπως το Fantastic Voyage, Soylent Green και Conan the Destroyer).
Phantom Lady (1944) Facebook Twitter
Phantom Lady (1944). Αυτό το σπάνιο στούντιο πορτρέτο της Ella Raines είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πορτρέτου μοιραίας γυναίκας της εποχής.
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ