Το καλοκαίρι του 1967 στο Σαν Φρανσίσκο ήταν ο μαγικός τόπος και χρόνος. Περίπου 100.000 νέοι, ακτιβιστές, και ονειροπόλοι έφτασαν στη γειτονιά Haight-Ashbury στο Σαν Φρανσίσκο για να συμμετέχουν σε μία κοινότητα μουσικών, καλλιτεχνών, ποιητών και επαναστατών που θα άλλαζαν τον κόσμο και θα επηρέαζαν σημαντικά την παγκόσμια κουλτούρα μέσα από τη μουσική και την τέχνη τους. Οι χίπις ή "τα παιδιά των λουλουδιών", αμφισβήτησαν τον μεταπολεμικό συντηρητισμό και  δημιούργησαν ένα διονυσιακό μικρόκοσμο. Πρώτοι μίλησαν για σεξουαλική απελευθέρωση, πρωτοστάτησαν εναντίον του πολέμου μιλώντας για αγάπη και ειρήνη, ξεκίνησαν το κίνημα για τη φυσική και οργανική τροφή και έδωσαν μία αντικαταναλωτική έμφαση στην πνευματική απόλαυση και στην προσωπική αυτοεκπλήρωση.

 

Το "καλοκαίρι της αγάπης" ξεκίνησε λίγους μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα τον χειμώνα, στις 14 Ιανουαρίου του 1967. Ως πρελούδιό του είχε την ειρηνική διαμαρτυρία Human Be-In στο πάρκο Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο, που ανέδειξε τη πόλη ως το επίκέντρο του κινήματος των χίπις. Στη Human Be-In συγκεντρώθηκαν πάνω από 20.000 χίπις για να ακούσουν τον Άλεν Γκίνσμπεργκ και άλλους ποιητές της μπίτνικ να απαγγέλουν αλλά και γνωστά συγκροτήματα από τη ροκ σκηνή της εποχής. Οι ίδιοι και πολλοί άλλοι ξαναβρέθηκαν λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνη του 1967, για να συμμετέχουν στο Monterey Pop Festival και να ακούσουν τους κορυφαίους μουσικούς της εποχής μεταξύ των οποίων ήταν οι The Who, οι Grateful Dead, οι Animals και οι Jefferson Airplane, οι Quicksilver Messenger Service, ο Jimi Hendrix, ο Otis Redding, οι The Byrds και οι Big Brother and the Holding Company με τη  Janis Joplin.

 

Ανάμεσα στους 100.000 άλλους νεαρούς, στο Σαν Φρανσίσκο εκείνη την εποχή βρέθηκε και ο θρυλικός «rock'n'roll φωτογράφος» Jim Marshall ο οποίος φωτογράφισε αυτό που αργότερα  ο Hunter S. Thompson χαρακτήρισε ως "την κορυφή ενός ψηλού και όμορφου κύματος". Ο Marshall κατέγραψε τη γενική ατμόσφαιρα στη γειτονιά της Haight-Ashbury όπως επίσης και τις συγκεντρώσεις στο δρόμο, τις αντιπολεμικές διαμαρτυρίες, τις πορείες για τα πολιτικά δικαιώματα και το σημαντικότερο: τους μουσικούς θρύλους που συμμετείχαν στο εκρηκτικό εκείνο καλοκαίρι. 

 

Η έκθεση Jim Marshall's 1967, παραγωγή των San Francisco Arts Commission Galleries που γίνεται σε συνδυασμό με τον εορτασμό της πόλης του Σαν Φρανσίσκο για τα 50 χρόνια από το εκρηκτικό εκείνο "καλοκαίρι της αγάπης"-παρουσιάζει 80 φωτογραφίες από την δουλειά του Marshall. Η έκθεση αποδεικνύει την αξία της δουλειάς του αμερικανού φωτογράφου, η οποία εκτός από το ότι καθόρισε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το καλοκαίρι της αγάπης, το κίνημα των χίπις του Σαν Φρανσίσκο και τη γέννηση του ψυχεδελικού rock and roll, αποτελεί πλέον κι ένα πολύτιμο ιστορικό ντοκουμέντο που καταγράφει με ακρίβεια τα γεγονότα εκείνου του καλοκαιριού. 

 

Η έκθεση Jim Marshall's 1967 παρουσιάζεται μέχρι τις 17 Ιουνίου του 2017 στο City Hall του Σαν Φρανσίσκο. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Η Janis Joplin στο κρεβάτι της στο διαμέρισμά της στη Lyon Street, Δεκέμβρης1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Ο Timothy Leary, ο Allen Ginsberg και ο Gary Snyder στη σκηνή του "Human Be-In" στο πάρκο Γκόλντεν Γκέιτ του Σαν Φρανσίσκο, 14 Ιανουαρίου 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Ο Jerry Garcia και η Carolyn “Mountain Girl” Garcia στα σκαλιά του σπιτιού των Grateful Dead στο 710 της Ashbury Street, Μάιος 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Μια οικογένεια διασχίζει με το αυτοκίνητό της την οδό Haight Street και χαζεύει τους χίπις, Ιούνιος 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Ο Jorma Kaukonen, ο Spencer Dryden και η Grace Slick κατά τη διάρκεια φωτογράφισης στο Golden Gate Park, Μάιος 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Η περίφημη γωνία των Haight-Ashbury, τον Ιούνιο του 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Ο Jimi Hendrix στη συναυλία του Panhandle, 19 Ιουνίου 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Το Straight Theater στην Haight Street, Σεπτέμβρης 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Χορεύοντας στο Panhandle, Ιούνιος 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
© Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
© Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
© Jim Marshall Photography LLC
Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Ο Eric Clapton παίζει τη κιθάρα του στο διαμέρισμα του Jim Marshall στην Union Street, Αύγουστος 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Νεαροί χορεύουν και διασκεδάζουν στο "Human Be-In" στο πάρκο Γκόλντεν Γκέιτ του Σαν Φρανσίσκο, 14 Ιανουαρίου 1967. © Jim Marshall Photography LLC

 

Το Kαλοκαίρι της Aγάπης μέσα από τις εμβληματικές φωτογραφίες του Jim Marshall
Οι Who από το πέρασμά τους στο San Francisco, όπου συμμετείχαν σε δύο συναυλίες στο Fillmore στις 16 & 17 Ιουνίου του 1967. © Jim Marshall Photography LLC