Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Language most shewes...)," 2000. Courtesy of Hauser & Wirth
0

Ο Raymond Pettibon είναι μια σημαντική προσωπικότητα της αμερικανικής τέχνης. Για σχεδόν 40 χρόνια, ο 59χρονος σήμερα καλλιτέχνης που σχετίστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα με την hardcore πανκ σκηνή της νότιας Καλιφόρνια και τώρα πια ζει στη Νέα Υόρκη, παρουσιάζει μέσα από τα σχέδιά του την σκοτεινή, σαρκαστική οπτική του για την αμερικανική ταυτότητα. Κοιτάζοντας τα έργα του ανακαλύπτεις φαντάσματα του τελευταίου αιώνα της αμερικανικής ιστορίας μεταξύ των οποίων ο Charles Manson, ο Gumby, ο Superman και ο Ronald Reagan, χίπις με δολοφονικές διαθέσεις, σωματώδεις παίκτες του μπέιζμπολ και παράτολμους surfers, ενώ φράσεις του Henry James και του William Blake ενώνονται με τα λόγια του ίδιου του Pettibon και δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που είναι πολυφωνικό και ανισόρροπο.

Από την αρχή της καριέρας του ο Pettibon χρησιμοποίησε το σχέδιο σε συνδυασμό με το γράψιμο για να ενώσει εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους μορφές τέχνης -από ταινίες και λογοτεχνία μέχρι κόμικ και τηλεόραση-και θραύσματα από αφηγήσεις μέσα από ολόκληρη την ιστορία και τον πολιτισμό. O Pettibon υπαινίσσεται οικείες και ξεχασμένες ιστορίες στη δουλειά του ενώ χρησιμοποιεί το χρώμα και τη φόρμα για να προκαλέσει σύνθετες συναισθηματικές καταστάσεις. Ανεξάρτητα από το αν η δουλειά του ασχολείται με το σέρφινγκ, το μπέιζμπολ, τον πόλεμο, την οικογένεια ή μιλάει με τις φωνές του John Ruskin, του Henry James ή του Allen Ginsberg καταφέρνει να προσεγγίσει τις προσωπικές και πανανθρώπινες αντιλήψεις μιας κοινής πολιτισμικής εμπειρίας.

 Η "Raymond Pettibon: A Pen of All Work," η μεγαλύτερη του έκθεση μέχρι σήμερα (από τις 8 Φεβρουαρίου μέχρι τις 16 Απριλίου) στο New Museum της Νέας Υόρκης που επιμελήθηκαν οι Gary Carrion-Murayari και ο  Massimiliano Gioni, εξετάζει τις λογοτεχνικές κλίσεις του, τα σχέδια του και τα σενάρια για τα αποσπασματικά βίντεο που ξεκίνησε να κάνει στα τέλη της δεκαετίας του '80. Ανάμεσα στα 700 σχέδια που επιλέχθηκαν από τα περίπου 5.000 παρουσιάζεται για πρώτη φορά και κάποιο που ο Pettibon έφτιαξε όταν ήταν 8 ετών καθώς επίσης και κείμενα που είχε κόψει από βιβλία και έσωσε για μελλοντική χρήση.

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Jesus)," 1979. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The paper cut...)," 2004. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (My purpose in life is to do this)," 1987. Robert Berman Gallery, Santa Monica
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (To make him...)," 2004. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No title (This feeling is)," 2011. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Good prose is...)," 2013. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Do you really)," 2006. Courtesy of Sadie Coles HQ, London
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Rebellion... Rebellion against...)," 1983. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (They are innocent...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (James Joyce Ulysses)," 1995. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title [Baby blanket toss]," 1981. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The war, now...)," 2008. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Easier to change...)," 1984. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Many times she...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Lieutenant! There’s our)," 2008. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ