Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Language most shewes...)," 2000. Courtesy of Hauser & Wirth
0

Ο Raymond Pettibon είναι μια σημαντική προσωπικότητα της αμερικανικής τέχνης. Για σχεδόν 40 χρόνια, ο 59χρονος σήμερα καλλιτέχνης που σχετίστηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα με την hardcore πανκ σκηνή της νότιας Καλιφόρνια και τώρα πια ζει στη Νέα Υόρκη, παρουσιάζει μέσα από τα σχέδιά του την σκοτεινή, σαρκαστική οπτική του για την αμερικανική ταυτότητα. Κοιτάζοντας τα έργα του ανακαλύπτεις φαντάσματα του τελευταίου αιώνα της αμερικανικής ιστορίας μεταξύ των οποίων ο Charles Manson, ο Gumby, ο Superman και ο Ronald Reagan, χίπις με δολοφονικές διαθέσεις, σωματώδεις παίκτες του μπέιζμπολ και παράτολμους surfers, ενώ φράσεις του Henry James και του William Blake ενώνονται με τα λόγια του ίδιου του Pettibon και δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που είναι πολυφωνικό και ανισόρροπο.

Από την αρχή της καριέρας του ο Pettibon χρησιμοποίησε το σχέδιο σε συνδυασμό με το γράψιμο για να ενώσει εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους μορφές τέχνης -από ταινίες και λογοτεχνία μέχρι κόμικ και τηλεόραση-και θραύσματα από αφηγήσεις μέσα από ολόκληρη την ιστορία και τον πολιτισμό. O Pettibon υπαινίσσεται οικείες και ξεχασμένες ιστορίες στη δουλειά του ενώ χρησιμοποιεί το χρώμα και τη φόρμα για να προκαλέσει σύνθετες συναισθηματικές καταστάσεις. Ανεξάρτητα από το αν η δουλειά του ασχολείται με το σέρφινγκ, το μπέιζμπολ, τον πόλεμο, την οικογένεια ή μιλάει με τις φωνές του John Ruskin, του Henry James ή του Allen Ginsberg καταφέρνει να προσεγγίσει τις προσωπικές και πανανθρώπινες αντιλήψεις μιας κοινής πολιτισμικής εμπειρίας.

 Η "Raymond Pettibon: A Pen of All Work," η μεγαλύτερη του έκθεση μέχρι σήμερα (από τις 8 Φεβρουαρίου μέχρι τις 16 Απριλίου) στο New Museum της Νέας Υόρκης που επιμελήθηκαν οι Gary Carrion-Murayari και ο  Massimiliano Gioni, εξετάζει τις λογοτεχνικές κλίσεις του, τα σχέδια του και τα σενάρια για τα αποσπασματικά βίντεο που ξεκίνησε να κάνει στα τέλη της δεκαετίας του '80. Ανάμεσα στα 700 σχέδια που επιλέχθηκαν από τα περίπου 5.000 παρουσιάζεται για πρώτη φορά και κάποιο που ο Pettibon έφτιαξε όταν ήταν 8 ετών καθώς επίσης και κείμενα που είχε κόψει από βιβλία και έσωσε για μελλοντική χρήση.

Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Jesus)," 1979. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The paper cut...)," 2004. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (My purpose in life is to do this)," 1987. Robert Berman Gallery, Santa Monica
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (To make him...)," 2004. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No title (This feeling is)," 2011. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Good prose is...)," 2013. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Do you really)," 2006. Courtesy of Sadie Coles HQ, London
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Rebellion... Rebellion against...)," 1983. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (They are innocent...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (James Joyce Ulysses)," 1995. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title [Baby blanket toss]," 1981. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "Captive Chains," 1978. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (The war, now...)," 2008. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Easier to change...)," 1984. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Many times she...)," ca. 1960s/2000s. Courtesy of David Zwirner, New York
Ο πολυφωνικός και ανισόρροπος κόσμος του Raymond Pettibon Facebook Twitter
Raymond Pettibon, "No Title (Lieutenant! There’s our)," 2008. Courtesy of the artist and Regen Projects, Los Angeles
|article_no_max_width| |article_no_max_width|
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ