Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
0

«Ήταν καλοκαίρι, 17 Αυγούστου, όταν συνειδητοποίησα ότι η φωτογραφική μου μηχανή είχε βαρύνει» λέει η Βέρα Γκιζελίδου στο LIFO.gr. «Την είχα βγάλει από την τσάντα της μετά από καιρό και κατάλαβα ότι κάτι έτρεχε . Δεν έχω ιδέα πότε ξεκίνησε να παίρνει βάρος αλλά σίγουρα δεν ήταν όπως πρώτα. Ίσως μονάχα ένα ή δύο γραμμάρια κάθε μέρα, ύπουλα, ώστε να μην γίνεται εύκολα αντιληπτό, αλλά σίγουρα είχε βαρύνει. Σταδιακά ξεκίνησα να την κουβαλάω όλο και πιο αραιά ώσπου στο τέλος σταμάτησα εντελώς να την παίρνω μαζί μου κάθε φορά που κατέβαινα για περιπλάνηση στο κέντρο της πόλης όπως συνήθιζα παλιά. Με ταλαιπωρεί άλλωστε η μέση μου και δεν κάνει να σηκώνω βάρη.

Την ίδια περίπου εποχή ανακάλυψα τους Χάρτες. Οι χάρτες αυτοί είναι πολύ πρακτικοί γιατί μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις για να βρεις τη συντομότερη δυνατή διαδρομή μεταξύ δύο ή περισσότερων σημείων, γεγονός που μπορεί να σου γλιτώσει πολύτιμο χρόνο στις μετακινήσεις. Και επειδή αποπροσανατολίζομαι εύκολα, χρησιμοποιούσα το street view σε κομβικά σημεία της διαδρομής, για να έχω κάποια σημάδια σε περίπτωση που χανόμουν.»

 

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Όλες φωτογραφίες είναι από το αθηναϊκό κέντρο και προέρχονται από το Google Street View (2009, 2011, 2014)

 

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter

 

«Σύντομα άρχισα να αποκλίνω από τα κομβικά σημεία και να παρατηρώ όλο και πιο μεγάλα κομμάτια της διαδρομής και λίγο μετά να αποκλίνω από την κύρια διαδρομή για να χαζέψω στους γύρω δρόμους. Οι περιπλανήσεις στο χάρτη γίνονταν όλο και πιο μεγάλες και οι διαδρομές όλο και πιο πολύπλοκες. Στο τέλος η διαδρομή στο χάρτη μού έπαιρνε περισσότερη ώρα απ'ότι η πραγματική διαδρομή. Εθίστηκα στους Χάρτες. Μπορούσα να πηγαίνω οπουδήποτε χωρίς να σηκωθώ από την καρέκλα μου. Μπορούσα να πληκτρολογήσω οδό και αριθμό και να βρεθώ αμέσως εκεί. Ή να βρεθώ οπουδήποτε με ένα τυχαίο κλικ. Ήταν σαν να μου είχε δοθεί η δυνατότητα τηλεμεταφοράς. Μέρη στα οποία δεν είχα βρεθεί ποτέ μου ήταν πλέον οικεία. Οι Χάρτες έγιναν συνήθεια, μέρος της καθημερινότητάς μου.»

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter

«Μου άρεσε να παρατηρώ τους ανθρώπους στο δρόμο. Κάποιος μονολογούσε μέσα στο πλήθος, κάποιος προσπαθούσε να δει κόντρα στον ήλιο κρατώντας ένα πλακάτ για σκίαστρο, άνθρωποι που χειρονομούσαν, άνθρωποι που περίμεναν, άνθρωποι που περπατούσαν, πολλοί κοιτούσαν προς το μέρος μου απορημένοι. Τα πρόσωπα των ανθρώπων ήταν φλου και η εικόνα γεμάτη πίξελ. Ένιωθα σαν το ντετέκτιβ σε εκείνες τις ταινίες που κάνει ζουμ 10.000 φορές στην εικόνα για να ανακαλύψει τον ύποπτο. Ο αλγόριθμος έβγαζε φλου οτιδήποτε θεωρούσε ανθρώπiνο πρόσωπο ή πινακίδα αυτοκινήτου, αλλά καμιά φορά κάποιο πρόσωπο ξέφευγε λιγάκι και μπορούσες σχεδόν να διακρίνεις τα χαρακτηριστικά του. Ο αλγόριθμος φλούταρε τους ανθρώπους και άφηνε νετ τις κούκλες στις βιτρίνες επειδή προφανώς οι κούκλες δεν ήταν άνθρωποι. Συχνά όμως μπερδευόταν και φλούταρε και τις κούκλες στις βιτρίνες, λες και ήθελε να προστατεύσει τα προσωπικά τους δεδομένα...»

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter

«Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα ήταν η δυνατότητα να παρατηρεί κανείς το ίδιο σημείο σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που έμοιαζε με ανασκαφή διαφορετικών γεωλογικών στρωμάτων. Κάθε σημείο στο χάρτη τη δεδομένη χρονική στιγμή ήταν και ένα σημείο εντροπίας, μία καταγραφή σε ένα σύστημα στο οποίο η αταξία αυξανόταν διαρκώς. Κτίρια που φθείρονταν από χρόνο σε χρόνο, κτίρια που άλλαζαν χρήση, κτίρια που είχαν πια κατεδαφιστεί ή άδεια οικόπεδα που είχαν πλέον χτιστεί. Στις γιγαντοαφίσες στους δρόμους μπορούσες να δεις παλιές διαφημίσεις, διαφημίσεις για τσιγάρα πριν αυτές απαγορευτούν, ποια ήταν τα μεγάλα ονόματα στις πίστες εκείνη τη σαιζόν. Ακόμη αφίσες που προέτρεπαν ποιόν να ψηφίσεις σε εκλογές που είχε πια σχεδόν ξεχαστεί ότι είχαν γίνει, σε προ και μετά Κρίσεως εποχές.»

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter

«Οι Χάρτες είναι τελικά μία μορφή ψηφιακής συλλογικής μνήμης, πιξελιασμένη και φλου σε σημεία και γεμάτη glitches. Και ένα απειροελάχιστο μέρος της μνήμης αυτής έχει γίνει πια δικό μου. Καμιά φορά δε θυμάμαι αν έχω όντως περάσει από ένα σημείο ή το έχω δει στο χάρτη. Ούτε αν εκείνον τον τύπο που θυμάμαι να κοιμάται ξαπλωμένος ανάμεσα σε ένα σμήνος περιστέρια στην Ομόνοια ήμουν εκεί όταν τον είδα ή είναι μία λεπτομέρεια, μέρος κάποιας μεγαλύτερης εικόνας. Ίσως γιατί η ανθρώπινη μνήμη είναι και αυτή γεμάτη πίξελ, φλου σε σημεία και γεμάτη glitches.»

Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
Η Βέρα κρυφοκοιτάζει ανθρώπους και μανεκέν στους δρόμους της Αθήνας, και έχει τις φωτογραφίες για να το αποδείξει Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM